PROAC D 38

H

hordasped

Gjest
Har da bestilt overnevnte høytt.

Noen her på forumet som har samme type høytt. ønsker litt info om fornøyd/ikke fornøyd,hva elektronikk som brukes.

Skal selv bruke 2stk.Bryston 7B SST til bunn
1stk.Bryston 4B SSt til toppene
Pre Jeff Rowland Concerto
CD Blue Note Stibbert Tube

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis!

Du verden.....det var da ikke småtterier av strøm du har tenkt å fore disse høytalerne med ::) ;)

H

hordasped

Gjest
Har hørt D 80 på 2stk.Bryston 7B SST -- Enormt,så å putte inn en 4B SST til toppene er noe jeg har testet ut,funker suverent på D 38.

Drømmen var vel D 80,men rommet/stue er for liten,desverre.

Mvh:John

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
500Watt til diskanten og 900Watt til mellomtone/bass høres litt i drøyeste laget ut til en D38 spør du meg.....

H

hordasped

Gjest
Har forhørt meg med T.AA.Import før kjøp og test,det høres brutalt ut,enig der,men det går greit.

La oss si det sånn,får vel max ut av D 38

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Bruker selv en Levinson No. 27.5 på 2x100W i 8 ohm på mine Response 3.8 og har aldri opplevd at forsterkeren klipper.
Bryston er sikkert bra, men jeg ville heller lagt pengene i en, evt. to, forsterkere med mindre effekt. Gjerne rør-forsterkere........

H

hordasped

Gjest
Bryston matcher Proac veldig bra.
Er vel lettere å få match med Bryston enn Levinson

H

hordasped

Gjest
Bryston er som sagt kjent for å ha en god SLAM i bassen,noe som passer Proac glimrende.(er vel kjent for å spille bass på sin særegne måte)må høres

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hørte B&W 805s koblet opp på Bryston 14B SST for et par dager siden....
Ikke det dumeste en kan koble sammen det :)

Har aldri hørt B&W med slik slam i mellombassen.
Og diskanten var ikke i nærheten av å være slitsom, og det i et rom som sårt trenger akustiske tiltak....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
500Watt til diskanten og 900Watt til mellomtone/bass høres litt i drøyeste laget ut til en D38 spør du meg.....
Hvorfor?
Kan man ha for kraftige forsterkere?
Det tror jeg ikke, ikke så lenge høyttalerene har lav følsomhet.

H

hordasped

Gjest
Hørte B&W 805s koblet opp på Bryston 14B SST for et par dager siden....
Ikke det dumeste en kan koble sammen det  :)

Har aldri hørt B&W med slik slam i mellombassen.
Og diskanten var ikke i nærheten av å være slitsom, og det i et rom som sårt trenger akustiske tiltak....
Det e Bryston det ;D ;D

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
For det første,du får aldri for stor forsterker! For det andre,Mark Levinson 2x100 watt banker lett mange "500" watt`r................ :)

H

hordasped

Gjest
For det første,du får aldri for stor forsterker! For det andre,Mark Levinson 2x100 watt banker lett mange "500" watt`r................ :)
JA-JA ;)

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Har prøvd mye rart,det handler om "dreimoment"! :)

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Antall liker
0
900watt til 2 6.5" og 500 til en diskant . komisk ;D

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Hvorfor?
Kan man ha for kraftige forsterkere?
Det tror jeg ikke, ikke så lenge høyttalerene har lav følsomhet.
Har D38 lav følsomhet? 90dB er ikke akkurat lavt. ProAc anbefaler fra 10W-250W fullrange. Og du synes fremdeles 500Watt til diskanten alene høres fornuftig ut?

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.170
Torget vurderinger
4
har man peng så har man lov. Har D38 selv og skal ha forsterker. Men satser selv pga budsjett på en rør eller klasse a forsterker.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
har man peng så har man lov. Har D38 selv og skal ha forsterker. Men satser selv pga budsjett på en rør eller klasse a forsterker.
For meg kan han gjerne bruke et sveiseapparat til å drive diskantene sine. Det var et forsøk på et råd....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Har D38 lav følsomhet? 90dB er ikke akkurat lavt. ProAc anbefaler fra 10W-250W fullrange. Og du synes fremdeles 500Watt til diskanten alene høres fornuftig ut?
Fornuftig?
Det var vel ikke om det var fornuftig som var spørsmålet?
90db er kanskje ikke lavt, men det er ikke spesielt høyt heller.

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Antall liker
0
desse vil spille nesten 114db i et normalt rom med 100watt. har man planer om enda mer?
diskanten vil vel ikke takle 10watt kontinuerlig engang før den brenner

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
kjære verden....handler kraftige forsterkere kun om å spille høyt ??
en må vel ikke spille høyere fordi de er kraftigere..
har selv ganske kraftige forsterkere, men har aldri tengt på effekten, den bare er der.
det burde vere lydsignaturen som burde bestemme ett valg, tipper den er bra på Brystonène du har, selv om jeg ikke har hørt dem.
enkelte her inne har neimen ikke forstått tegninga. eller hører jeg en liten misunnelse mellom linjene..hmm.
kansje er jeg litt misstenksom.............
jeg syntes det er helt på feil gjorde å kritisere ett forsterkeroppsett pga effekt. kom heller med forslag om andre forsterkere som muligens kan lyde anderledes og etter personlige preferanser bedere.
noe her jo gjort det også. bra..

H

hordasped

Gjest
kjære verden....handler kraftige forsterkere kun om å spille høyt ??
en må vel ikke spille høyere fordi de er kraftigere..
har selv ganske kraftige forsterkere, men har aldri tengt på effekten, den bare er der.
det burde vere lydsignaturen som burde bestemme ett valg, tipper den er bra på Brystonène du har, selv om jeg ikke har hørt dem.
enkelte her inne har neimen ikke forstått tegninga. eller hører jeg en liten misunnelse mellom linjene..hmm.
kansje er jeg litt misstenksom.............
jeg syntes det er helt på feil gjorde å kritisere ett forsterkeroppsett pga effekt. kom heller med forslag om andre forsterkere som muligens kan lyde anderledes og etter personlige preferanser bedere.
noe her jo gjort det også. bra..
Handler overhodet ikke om å spille høyest mulig,men om å få det beste ut av en høyttaler på et spillevolum hvor det går an å være tilstede,uten ørepropper.

Flere her inne som har tilbakemeldinger ang. D-38,ikke om hvor mye effekt som skal brukes,da dette er utprøvd.

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
det var IKKE deg dette var myntet til. trodde det gikk frem av innlegget
Handler overhodet ikke om å spille høyest mulig,men om å få det beste ut av en høyttaler på et spillevolum hvor det går an å være tilstede,uten ørepropper.

Flere her inne som har tilbakemeldinger ang. D-38,ikke om hvor mye effekt som skal brukes,da dette er utprøvd.

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Har hatt D-38 sammens med Cary CAD 500 MB. Spilte bra. Som du sier har Proac ikke noe imot mye kraft, men det er strøm som er viktig når du har et rom av normal str..
Undrer meg over at du mener at D-80 er for store/du har for liten stue. Har D-80 nå og jeg mener disse er minst like enkle å få til i "mindre rom" som D-38. D-80 er svært mye bedre enn D-38. Kan du kjøpe D-80 bør du gjøre det. D-80 er også langt bedre tilpasset forsterker oppsettet ditt ( 4 stk. 8 tommere som mates av 7 B SST, 4 B SST til domene og diskant).

H

hordasped

Gjest
Som sagt,har testet D 38 i stuen,syns De passer perfekt,men skal ikke se bort i fra at du kan ha rett ang.D 80,da dette er uprøvd.

Stuen er ikke mer enn 6.5x4M (L/B)

Mvh

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Om du bruker D-38 eller D-80 på 26m2 spiller ingen rolle. D-80 spiller langt mer uanstrengt i bunnen, samt er langt mer oppløst i mellomtonen og toppen ( mer luft, gjennomsiktighet osv.) . Dette gjør at behovet for å spille høyt normalt blir mindre, og en får således mindre problemer med rommet.

H

hordasped

Gjest
Om du bruker D-38 eller D-80 på 26m2 spiller ingen rolle.  D-80 spiller langt mer uanstrengt i bunnen, samt er langt mer oppløst i mellomtonen og toppen    ( mer luft, gjennomsiktighet osv.) .  Dette gjør at behovet for å spille høyt normalt blir mindre, og en får således mindre problemer med rommet.
Skjønner akkurat hva du mener,prøver i første omgang med D 38,har jo hørt D80,ikke i min egen stue,ja De spiller stort.

Mvh

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.170
Torget vurderinger
4
Har selv D38 som jeg har lyst å matche med den nye integrerte Sugden Masterclass som kom over jul.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Hørte på d 38 inne på lyric på en liten cary røramp å syntes det funka glimrene . så de enorme kreftene det er snakk om her kan vel kansje bli litt overkill ;D

H

hordasped

Gjest
Hørte på d 38 inne på lyric på en liten cary røramp å syntes det funka glimrene . så de enorme kreftene det er snakk om her kan vel kansje bli litt overkill  ;D
Har heldigvis fått testet dette på forhånd.

Først med 2 Bryston 7B SST
og til slutt 1 Bryston 4B SST til toppene

Overkill,må være et nytt fremmedord dette ;D ;D

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Har heldigvis fått testet dette på forhånd.

Først med 2 Bryston 7B SST
og til slutt  1 Bryston 4B SST til toppene

Overkill,må være et nytt fremmedord dette ;D ;D
Hvilke andre forsterkere har du hørt på sammen med D38 i samme rom og ellers samme oppsett?

H

hordasped

Gjest
Hvilke andre forsterkere har du hørt på sammen med D38 i samme rom og ellers samme oppsett?
Kjøpte Bryston effektene etter lytterunde,så da var det bare å finne høytt,så har kun testet De på overnevnte effekter.
Proac D 38 er kjøpt i påvente av lang leveringstid av et høytt.par som effektene er planlagt brukt til.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Kjøpte Bryston effektene etter lytterunde,så da var det bare å finne høytt,så har kun testet De på overnevnte effekter.
Proac D 38 er kjøpt i påvente av lang leveringstid av et høytt.par som effektene er planlagt brukt til.
Uansett, bra "ventehøyttalere" 8)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Ventehøytalere???
Hva blir de med lang leveringstid da?

PK

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Avalon Acoustic? Er vel en anna på hfs med samme ventetid, så?

PK

H

hordasped

Gjest
Avalon Acoustic? Er vel en anna på hfs med samme ventetid, så?

PK
Nope.Avkrefter dette.

Kommer tilbake til dette,Proac først.(husk tema) ;D

Topp Bunn