ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Visst jeg skulle gå for ProAc, tenkte jeg på Responce One SC, men det spørs etter innlegget lenger opp :-\
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Er det I21 du har? Jeg har testet den tidligere men riktignok ikke med ProAc´ene. Tror det hadde gått fint med One SC men kanskje ikke den aller beste match? Jeg vet ikke.

    Men som alltid kommer det an på så mye. Hvilken lyd du liker. Musikk sjangre og rom.
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Hei Lyngen.

    Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    costello skrev:
    ProAc trenger RØR !

    De er konstruert med henblikk på rør, det er jeg rimelig sikker på. Jeg var lenge svært fornøyd med ProAc + Naim, men nå har jeg lært noe annet. Har hørt de utfolde seg adskillig bedre med rørutstyr.

    ARC eller Cary ! Jeg bruker kun transistor ting på mine proac å tror neppe proac er kun for rør , har testa rør men tror ikke jeg vil bytte ;D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    slagget skrev:
    Hei Lyngen.

    Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
    Test før kjøp er meget viktig ja. Men vær klar over at du ikke får all verden av bass i en såpass liten høyttaler som One SC.
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    slagget skrev:
    Hei Lyngen.

    Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
    Takk, takk!

    Men for å oppsummere mine tanker også til de uinnvidde:

    Pre30 + A30.2 + CD31 er, i mine øyne ikke noen optimal match til noen ProAc'er, verken 1SC, eller noen av de større gulvstående. I mine ører skal ProAc ha noe adskillig strammere enn et slikt oppsett. Ikke nødvendigvis rør, selv om det også fungerer bra, men stramt må det være. Og når jeg sier "stramt", tenker jeg ikke bare på A30.2, men også på CD31, som er en god spiller til prisen, men som ikke er detaljert nok i forhold til det jeg synes at ProAc krever.

    Jeg ser ikke bort fra at Primare + ProAc kan falle i smak i noen ører, men personlig synes jeg at ProAc skal ha strammere elektronikk enn Primare, og at Primare skal ha litt strammere høyttalere enn ProAc. For eksempel Audiovector, Klipsch, B&W, System Audio, bare for å ha nevnt noen i en overkommelig prisklasse.

    Når det gjelder elektronikk til ProAc, er mye fornuftig sagt om det allerede i denne tråden. Det er litt av et løft å gå tilbake til side 1, men kan være vel verdt det. For det meste som kan sies, er stort sett sagt.

    Men lykke til! Enten du går for ProAc, og eventuelt justerer elektronikken din, eller velger høyttalere som er mer midt i blinken for den gode elektronikken du har allerede.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Jeg funderer litt på D15 evt Studio 140, har noen av dere noen synpunkter på dette? Skal muligens brukes sammen
    med 18 watt kl A rør monoblokker i et rom på 9m2. Om effekten blir for lav så kan jo det løses... :)

    Trenger nemlig litt mer i bunnen enn hva jeg har idag, derfor muligens ProAC :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det må nesten prøves ut. Men jeg tror du har nok krefter. Begge har mye bass i forhold til størrelsen. Jeg har et lite rom også men har døråpninger som påvirker endel. Hos meg hadde Studio 140 litt vel mye bass mens D15 var ganske passe. D15 er en betydelig bedre høyttaler enn Studio 140.
     

    salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    Det har vært stille lenge på denne tråden. Jeg lurte på om noen har erfaringer med Cardas kabler(GR) på ProAc?( Det kan være at temaet er diskutert før men jeg gidder ikke lese gjennom alt)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja har vært stille her lenge :-\. Men angående kabler så skjønner jeg ikke helt at noen merker skal passe til noen bestemt høyttaler. Skal de ikke filtrere minst mulig? Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Lyngen skrev:
    Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
    hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.

    har hatt 2.5 og det var en velsignelse å høre noe annet.
    hørte neat på messen og det var av en annen verden.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    zippo skrev:
    Lyngen skrev:
    Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
    hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.

    har hatt 2.5 og det var en velsignelse å høre noe annet.
    hørte neat på messen og det var av en annen verden.
    det er jeg ikke enig i. det kommer ann på hvilken modell du snakker om.
    mine D25 har vist seg og være utrolig nøytrale på riktig oppsett.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Lyngen skrev:
    slagget skrev:
    Hei Lyngen.

    Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
    Test før kjøp er meget viktig ja. Men vær klar over at du ikke får all verden av bass i en såpass liten høyttaler som One SC.
    jeg fikk en vanvittig aha opplevelse, da jeg prøvde 2*30 watt rør-forsterker på D25. For det første har jeg vel ikke hørt dem spille med sånn påndus (trøkk) og dynamikken er et kapitel for seg. Det var heller ikke noe problem og spille vanvittig høyt.
    JEg har 30 kvm rom og over 90 db ikke noe prob.

    Hvis du ikke er villig til og svi av utrolig mye penger, ville jeg gått for rør-forsterker til proac.

    Sitter med føelsen av at rør forsterker er en del billigere enn transistor av samme kvalitet.

    f.eks bladelius thor mk2 imponerte ikke meg med proac, meds copland oh yeah baby :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    zippo skrev:
    Lyngen skrev:
    Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
    hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.

    har hatt 2.5 og det var en velsignelse å høre noe annet.
    hørte neat på messen og det var av en annen verden.
    Jeg hørte også på dem med egne plater. Det låt mye bedre hjemme med D15 .

    Hvis du mener ProAc farger mye så kan du komme hjem til meg å høre. Ikke noe farging å snakke om her. Er svært fornøyd med naturtroheten som er veldig viktig for meg. Som jeg pleier å si det; hadde de farget lyden hadde jeg byttet dem i morra. 2.5 har jeg ikke hørt.
     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    ikke for å fornærme noen, proac låter bra på sitt vis, men det er ikke til å komme forbi at disse høyttalerne subjektivt sett har en slags hengekøye + en pukkel midt på, nettopp for å skape en illusjon av naturtrohet. proac spiller jo bra, men akk så forutsigbart. legg til en litt sånn derre lummer, varm lyd, med bassen hengende som teppe under. ta en lytt til andre merker, f.eks elektrostater eller nevnte neat hvor riktig de gjør det. disse har subjektivt en rett frekvensgang. dessuten en kjapphet og eksplosivitet som proac ikke har,

    men hver sin smak, vil bare påpeke at proac ikke er for alle.

    undskyld meg hvis jeg støter noen her
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    zippo skrev:
    ikke for å fornærme noen, proac låter bra på sitt vis, men det er ikke til å komme forbi at disse høyttalerne subjektivt sett har en slags hengekøye + en pukkel midt på, nettopp for å skape en illusjon av naturtrohet. proac spiller jo bra, men akk så forutsigbart. legg til en litt sånn derre lummer, varm lyd, med bassen hengende som teppe under. ta en lytt til andre merker, f.eks elektrostater eller nevnte neat hvor riktig de gjør det. disse har subjektivt en rett frekvensgang. dessuten en kjapphet og eksplosivitet som proac ikke har,

    men hver sin smak, vil bare påpeke at proac ikke er for alle.

    undskyld meg hvis jeg støter noen her
    selvfølgelig har jeg lyttet andre merker. er ikke mye jeg ikke har hørt.
    eletrostater med sub i bunnen, sånn at bassen lever sitt eget liv.
    det liker ikke jeg.
    helt klart svakhetene med elektrostater, bass!!!
    jeg vet ikke hvilken proac høytaller du har hørt, men rart at så
    vanvittig mange bruker dem som referanse på messer, hvis de
    er så unøytrale. kanskje det er det som spiller "musikk" da.
    kanskje du bør begynne og høre på "musikk" og ikke høytallerene.
    det er faktisk det som skjer når man har en god proac høytaller.
    Super nøytrale høytallere som funker på 2 % av
    inspillingene dine er jo hyggelig.
    Foresten hvordan vet du hva som er nøytralt. har du vært på
    alle inspilllinger som er gjort, og tror du det er mulig og gjenprodusere
    alle instrumenter sin klang, på en og samme sang ?
    Farving fra kasse ect. er noe annet.
    det er noe som ikke eksisterer i gode proac høytallere.

    Lykke til ;)
     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    visste jo at jeg kom til å tråkke noen på tærne! :D

    ja, jeg har en hang til nøytral, monitoraktig lyd!
    og det får man ikke med proac, jeg har hørt 2.5, d25 og d38, og alle har samme lydsignatur og det er tydelig at konstruktøren vil at de skal lyde slik.

    greit nok det, men jeg synes som sagt det kan bli litt forutsigbart i lengden med denne endimensjonale klangen (varme, lummerhet, treghet).

    med andre høyttalere (nevnt ovenfor) får jeg langt mere info, detaljrikdom, klangfarver, dynamikk og plutselighet enn med proac.

    jeg har ikke sagt at proac har kasselyd, bare det at produsenten tydeligvis har lagt seg på en linje der ALT skal låte flott.

    og det finner jeg unaturlig.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    zippo skrev:
    visste jo at jeg kom til å tråkke noen på tærne! :D
    Jeg tåler å bli tråkket på tærne men det er bare det at din erfaring ikke stemmer overens med mine ;).

    Jeg har hørt tja.. kanskje 40 talls høyttalere det siste året. Mange ganger på Martin Logan som er en av mine favoritthøyttalere. Det er jo ikke mange som kan måle seg med de på hurtighet ol. Jeg hadde en ML eier på besøk og spurte han hardt om han syntes det var noen svakheter men han sa kun rombegrensning. Så han er også helt uenig med deg.

    Hva mener du med forutsigbarhet? Skal høyttalere plutselig overraske? For min del skal høyttalere formidle det som er på innspillingen (og det varierer stort).

    Når det gjelder hurtighet så er forsterker viktig. Jeg tror ProAc slik som Sonus Faber har godt av en hurtig og strømsterk forsterker. En annen ting er bassprefereanser. Noen er HiFi hurtige mens andre er mer "naturlig". Det siste synes jeg gjelder for ProAc og har sin fordel på akustisk musikk.

    Referansen for meg er ikke først og fremst andre høyttalere men instrumenter slik de låter i virkeligheten. Der synes jeg ProAc viser høy troverdighet.

    ProAc synes jeg ligger litt på den tilbakelendte, varme siden. Men ikke mye. Jeg synes det er befriende at de kan spille de aller fleste plater med verdighet. Jeg hadde Focal tidligere og du verden som jeg setter pris på dette.

    Les testen av Neat Momentium 4i i HiFi +. De skriver om ujevn frekvenskurve og litt for mye fokus på diskant. Jeg leste den slik at de ikke var helt begeistret. Noe jeg heller slett ikke ble med Neat M3i på messa. ProAc har en bra jevn kurve så vidt jeg vet, bare med en liten hengekøye. Som du skriver sikkert helt bevisst.

    Som sagt, kom gjerne innom "hybel´n" min om du bor i nærheten av Oslo.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Nå, nå Lyngen, det er jo mulig at denne zippo setter det litt på spissen, men han har jo endel rett i sine betraktninger.

    Du refererer til denne testen av Neat M4i i ett, les 1 magasin. (Ikke Hi-Fi+ men Hi-Fi World!) Jeg har selv lest utdrag fra denne testen, men det er viktig å ta i betraktning av hva slags elektronikk som er brukt. Neat bruker mye Naim under utvikling av sine høyttalere. Og jeg er storvilt begeistret over disse høyttalerene. Det er det nærmeste jeg har hørt elektrostatisk lyd fra kassehøyttalere! Diskanten er adskillig mere detaljert og analytisk enn på D15, mellomtonen kan du nærmest vandre inn i, og bassen er meeget dyp og hurtig. +Mere dynamikk og hurtig/plutselighet!

    Noe helt annet enn D15!

    Momentum 3i har vært testet hos Hi-Fi Choice:

    The Momentum 3i standmount loudspeaker has received an excellent ‘Best Buy’ review in the current (November) issue of Hi-Fi Choice magazine. This glowing review judges that the Momentum 3i is

    “brilliant at delivering all manner of delicate and subtle details deep down into the mix, making music much more human and believable.”



    It concludes “A superbly informative and dynamic design with all the virtues of a high-class standmount, that also delivers the bass weight and authority of a floorstander. It’s a very realistic musical communicator at a very realistic price.”
    Vel, vel, ble litt OT dette her, men kunne ikke la være... ;)

    mvh
     

    zippo

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Lyngen skrev:
    Les testen av Neat Momentium 4i i HiFi +. De skriver om ujevn frekvenskurve og litt for mye fokus på diskant. Jeg leste den slik at de ikke var helt begeistret. Noe jeg heller slett ikke ble med Neat M3i på messa. ProAc har en bra jevn kurve så vidt jeg vet, bare med en liten hengekøye. Som du skriver sikkert helt bevisst.
    hvor finner jeg denne testen?

    har lest om den på utenlandske forums og det stemmer lite med hva du her forteller.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    HiFi+ selges hos Narvesen. De hadde selvsagt både skryt og bemerkninger. Man må prøve å lese tester litt "mellom linjene" også.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    OivindJ skrev:
    Noen som vet hvor mange rør-watt et par D15 "må ha" ?
    Kanskje 20 Watt er nok. Det kommer ann på forsterkeren.
    Watt sier ikke så mye.
    Jeg har 30 Watt på mine D25, kan spille så høyt jeg vil.

    Dette er en Copland rørforsterker. Kraftige saker :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    D 15 spilte mer enn høyt nok for meg med 2x22 rørwatt. Men klart lytterom/vaner "spiller inn".
     

    Kjappfot

    Medlem
    Ble medlem
    28.01.2003
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Tenkte jeg kunne komme med et lite bidrag for å holde liv i denne fine tråden. Har gått fra transistor til rørhybrid på mine d15, og tenkte jeg kunne dele et par erfaringer med menigheten. De tørre fakta er at jeg har kvittet med min gamle følgesvenn, en Vincent sv-233 til fordel for en Audio Aero Capitole Transtrac. Med andre ord er beistet på 2x200 watt erstattet av en vakker liten klasse A-sak på 2x40 watt. Det sitter to Tesla E34L-rør på hver utgang, som jobber sammen med hver sin mosfet-transistor. På inngangen sitter to rør av typen Sovtek 6SN7GT.
    Som seg hør og bør kan dette høres på lyden, og endringene var stort sett som ventet. Kort oppsummert snakker vi om mindre bass og mer raffinement. Tidligere gremmet jeg meg tidvis over for mye og tildels rumlete bass, nå tar jeg meg iblant i å savne litt trykk nedover. Til gjengjeld kan jeg glede meg over et større lydbilde med mer plass til hvert instrument og, ikke minst, en nydelig klang. For å trekke en parallell til konsertsalen, har jeg flyttet meg fra første rad til et sted midt i salen. Vokalen er litt mer tilbaketrukket, jeg har bedre oversikt over scenen og nyansene i musikken trer klarere frem.
    Skal fremover eksperimentere litt med rørene på forsterkeren for å se om det er mulig å hente ut en litt bedre definert bassgengivelse. I den forbindelse er jeg mer enn mottagelig for tips og erfaringer. Vurderer også å bytte ut min Vincent cdS3, og tar gjerne imot råd i den anledning også.
    Fortsatt god jul!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Må støtte de som fremholder at watt fra rør ikke nødvendigvis behøver å være mangfoldig med disse Response'ene. Bare som et innspill fra sidelinja; en som har stor sans for ProAc på mange måter, og har brukt og likt de av og på i nesten 20 år; det forbauser meg storligen at ikke flere bruker Audio Research elektronikk til disse! Det er grunnpilaren i hva de voice'es med, og lo-and-behold; de våkner alvorlig til liv med slik eminent elektronikk!

    Jeg tror det er dette norskesyndromet i mange tilfeller.... kjøp høyttalere til lommeboka blør, deretter kjøp forsterker med så mye watt du har råd til etter at du blakket deg på høyttalere; så får det være det samme med det komponentet som faktisk produserer signalet du hører på! En hvilken som helst billig cd-spiller duger, så lenge den har fått gode tester. Og med en dac senere så har man nådd toppen...

    Dårlige nyheter for ProAc-folk; slik får man de IKKE til å låte bra; man må tenke synergisk og helhetlig; dette er kameleoner av noen høyttalere; de trenger først og fremst en virkelig god kilde, så en virkelig god (ikke nødvendigvis wattsterk) forsterker. Disse høyttalerne låter som en funksjon av hva du forer dem med, rom sett bort ifra.

    Mvh Vidar P
     

    Kjappfot

    Medlem
    Ble medlem
    28.01.2003
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Jeg hadde eid Vincent-utstyret mitt noen år før jeg gikk til innkjøp av Proac, og spilte deretter i nærmere fire år med dette sammen. Må si at endringene/forbedringene i lyden var større ved å gå fra Snell E IV til d15 enn de var da jeg gikk fra sv-233 til Capitole Transtrac, uten sammenligning forøvrig. D15 spilte bra med Vincent, bedre med Audio Aero og sikkert "hur bra som helst" med AR. Når det gjelder kilde har jeg også tenkt å ta meg god tid. Av merker er det Copland, Lector og Audio Note som pirrer nyskjerrigheten mest, så får vi se hva det blir til.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Du kunne vurdert Cary 303/300 også nå som de er satt ned til 27k. Den er bedre og mer nøytral enn Lector. God bass!
     

    Rune N

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Hadde nylig på hjemlån en integrert forsterker, Audio Valve Assistent 50, som imponerte stort i mitt anlegg. Stort rom, luft rundt instrumenter og stålkontroll på mine Proac 2.5.
    Dette er en rørbasert sak på 2*50 watt, Proacene elsket den!
     

    salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    God Jul venner
    Har i løpet av høsten skiftet alle kabler til Cardas G.R. Det være seg nett, ic, og ht.
    Det har vært en formidabel oppgradering. Og min gamle EC 250 dmb forsvarer seg godt. Det er ikke tvil om at de gamle ec forsterkerne har en signatur som er lett å bli hengende ved. Cardas ga meg bare mer av det jeg setter pris på. Det ble nattsvart og luft i søkk og kav.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Jeg tror det er dette norskesyndromet i mange tilfeller.... kjøp høyttalere til lommeboka blør, deretter kjøp forsterker med så mye watt du har råd til etter at du blakket deg på høyttalere; så får det være det samme med det komponentet som faktisk produserer signalet du hører på! En hvilken som helst billig cd-spiller duger, så lenge den har fått gode tester. Og med en dac senere så har man nådd toppen...
    Håper man tåler litt O.T. i denne tråden nå i romjula.......
    Veldig enig med Vidar P her.
    Det er skremmende hvor mye høyttalerne endrer seg når du forandrer forsterker og kilde.
    Har selv hatt gleden av å kose meg med ProAc 1SC hjemme, og ville ikke vært betenkt i det hele tatt med å la de spille sammen med elektronikk til minst tre ganger prisen. Slike høyttalere er verdt det!
    Noe jeg også legger merke til etter siste forsterkerbytte er at jeg nå (først ubevisst, men så trer det mer frem i lyset) lytter i større grad på kilden enn forsterkeren. Jo mer gjennomsiktig elektronikk, jo mer lytter du på utgangspunktet i kjeden din. ;)

    Oppfatter ikke ProAc som de raskeste og skarpeste formidlerne som finnes, men de er forbasket gode på å formidle emosjoner og i særdeleshet en uttrykksfull melomtone.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Mitt inntrykk er at det skal mye til før ProAc blir det svakeste leddet i kjeden. Dermed har man mulighet for å vokse med disse høyttalerne. Man kan starte med den elektronikken man har råd til, og oppgradere elektronikken etter hvert som man får mulighet/økonomi. Jeg synes, i alle fall foreløpig, at det er enklere å oppgradere elektronikk enn høyttalere. Hver D80 veier nesten 75 kg embalert i eskene sine. :)

    Mvh
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Poac spiller aller best med rør. Brukte Jeff Rowland mod1 på mine 1s'ere og var lykkelig. Så tenkte jeg å selge meg ned får å prøve å bli kvitt syken 8) Da ringte det en kar fra sandefjord og fåreslo ett bytte, han satt med ett par Lumley M120 reference, han hadde ikke plass for disse, ogkunne tenke seg til å ta Rowlanden i bytte. Jeg slo til, og var spent da koblet de opp, VERDENS største hakeslepp, etterfulgt av undring,Var det MULIG? Rowlanden, som jeg hadde vært SÅ fornøyd med...Da først skjønte jeg hva rør virkelig kunne, og siden har det vært rør for meg. Nedgraderingssyken forsvant som dugg for solen ;D

    Mvh Jarl
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Uttern skrev:
    Poac spiller aller best med rør. Brukte Jeff Rowland mod1 på mine 1s'ere og var lykkelig. Så tenkte jeg å selge meg ned får å prøve å bli kvitt syken 8) Da ringte det en kar fra sandefjord og fåreslo ett bytte, han satt med ett par Lumley M120 reference, han hadde ikke plass for disse, ogkunne tenke seg til å ta Rowlanden i bytte. Jeg slo til, og var spent da koblet de opp, VERDENS største hakeslepp, etterfulgt av undring,Var det MULIG? Rowlanden, som jeg hadde vært SÅ fornøyd med...Da først skjønte jeg hva rør virkelig kunne, og siden har det vært rør for meg. Nedgraderingssyken forsvant som dugg for solen ;D

    Mvh Jarl
    TROR DU DELER HAKESLEPPET MED MANGE ANDRE SOM HAR GÅTT OVER TIL RØR.

    SPESIELT TROR JEG RØRFORSTERKERE GIR MEST FOR PENGENE FRA 30000KR OG NED , SAMMENLIGNET MED ANDRE TYPER FORSTERKERE.

    MEN RØRFORSTERKERE KAN GI STORE BEGRENSNINGER AV VALG AV HØYTTALERE. MED RIKTIGE HØYTTALERE (SOM PROAC) BLIR DET FORT MAGI.

    EN GOD RØRFORSTERKER BLÅSER VIRKELIG LIV I HØYTTALER ELEMENTENE, SKAPER LIV OG DYNAMIKK, SAMT ER SÅ BEHAGELIG OG DETALJERT I MELLOMTONEN OG OPP.

    FLER OG FLER RØRFORSTERKERE KOMMER NÅ MED AUTO JUSTERING AV BIAS, NOE SOM BØR LOKKE FLERE TIL Å KJØPE RØR.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    NOEN SÅØRSMÅL: ::)

    SER TOR PÅ LYRIC HAR FÅTT INN NYE PROAC D TWO OG TRI TOWER. ER DET NOEN SOM HAR FÅTT HØRT PÅ DISSE ENDA?

    NOEN SOM KAN UTDYPE FORSKJELLENE PÅ D25 OG D28?
    SYNTES TESTEN I FIDELITY VAR ALT FOR KORT, DA DE TESTET D28. DET SKAL JO VÆRE I FØLGE ENGELSKE BLADER DEN MEST KOMPLETTE HØYTTALER PÅ MARKEDET RUNDT 3000 PUND! (MEN NÅDDE DESSVERRE IKKE HELT OPP I FEDELITYS KAVALKADE.)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Har testet litt rørutstyr på mine. Og ja, det låter fint. Men for å få kontrollen i bunnen tror jeg at man må opp på relativt kostbart utstyr, i alle fall på D80. Mye utstyr jeg _ikke_ har testet også, selvsagt, så det kan jo tenkes at man får klaff selv med rimelig utstyr. Rykter sier at Audio Research Ref.210 og Ref.610 er "match made in heaven". Det er naturligvis litt smak og behag her - noen prioriterer mellomtonen andre kontrollen. Av det utstyret jeg har testet har dog Krell-en jeg har nå spilt med mest tilstedeværelse og naturtrohet. Men med ProAc D80 er det veldig store forskjeller avhengig av elektronikken i alle fall, så prøving anbefales på det sterkeste.

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hei

    Er det noen av ProAc klanen som kan si noe om ProAc Respons 3.0 Signature ? En kompis av meg vurderer disse. Er de bass-fattige ? Finishen er jo nydelig. Stor forskjell på Signature kontra ikke ?

    Takk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn