ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen.
    Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere
    ... :rolleyes:
    Ikke så lurt å bevege seg ut på isen igjen i sommervarmen skjønner jeg.

    Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss? ;)

    Det er tydeligvis en betydelig uenighet i rekkene her, så med mindre dere debatterer dere frem til enighet her i tråden, så foreslår jeg at dere i stedet poster ønsker og spørsmål til oss i vår ProAc bransjetråd.

    Ha en fin sommer!
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    troll og andre idioter er det lite en kan gjøre med, har en ikke noe konstruktivt å komme med så kan man jo bare bla videre, kan ikke helt se problem stillingen med at bransjeaktør legger ut bilder i en vennetråd så lenge denne aktøren viser tydelig at han nettopp er det, det er jo i flere vennetråder dette skjer uten at det blir storm i vannglass av den grunn, men nå virker det som det er Proac tråden som er under lupen så det må man vel bare godta..!
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    troll og andre idioter er det lite en kan gjøre med, har en ikke noe konstruktivt å komme med så kan man jo bare bla videre, kan ikke helt se problem stillingen med at bransjeaktør legger ut bilder i en vennetråd så lenge denne aktøren viser tydelig at han nettopp er det, det er jo i flere vennetråder dette skjer uten at det blir storm i vannglass av den grunn, men nå virker det som det er Proac tråden som er under lupen så det må man vel bare godta..!
    Det bør i det minste være like spilleregler for alle. Litt usikker dog på om det bør være fritt fram for bransjeaktører å poste i vennetråder. Kan fort bli for mye bilder og reklame.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen.
    Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere
    ... :rolleyes:
    Ikke så lurt å bevege seg ut på isen igjen i sommervarmen skjønner jeg.

    Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss? ;)

    Det er tydeligvis en betydelig uenighet i rekkene her, så med mindre dere debatterer dere frem til enighet her i tråden, så foreslår jeg at dere i stedet poster ønsker og spørsmål til oss i vår ProAc bransjetråd.

    Ha en fin sommer!
    Og der ble jeg visst utestengt fra en forhandler også,det har jeg aldri opplevd før :cool:

    Å klage til høvdingen har jeg ikke gjort,men det er tydeligvis andre som reagerer.

    Å teppebombe en vennetråd med innlegg fra forhandler er ingen god ide.
    Da reagerer folk...
    Og da bør Alan ta det til seg å gå veldig mye stillere i dørene.
    Jeg personlig synes det er greit med bilder fra lytterom og nye fine finisher og slikt.
    Men forhandler bør begrense seg litt.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Nå var det voldsomt til temperatur det ble her da;

    Når forhandler uttaler: "Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss?" (sitat slutt) - med medfølgende sjimpansesmilsymbol synest jeg det går litt for vidt.... :-(

    Forhandler synest her sikkert at et syrlig svar er på sin plass etter:"Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere" (sitat slutt)

    Her synest jeg oppriktig talt at forhandler bør holde seg for god til å svare med samme mynt!

    Jeg vurderer seg å gå over til Proac høyttalere etter kjøp av Bryston B-138 SST2 med innebygd dac men nå begynner jeg å tvile....
    Har tidligere kjøpt Kimberkabler av deg, Alan*, og fikk et meget positivt og hyggelig inntrykk av deg så inntil videre får kanskje tvilen komme tltalte til gode...

    Men du kan med fordel - som undertegnede prøver på - å holde din svinesti noenlunde ren! :) (dette sagt i beste mening uten ironi...)

    Til moderator: det kan kansje være på sin plass med en kalddusj til de involverte parter?

    Vennlig hilsen Vidar :) (ProAc-eier in spe?)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen.
    Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere
    ... :rolleyes:
    Ikke så lurt å bevege seg ut på isen igjen i sommervarmen skjønner jeg.

    Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss? ;)

    Det er tydeligvis en betydelig uenighet i rekkene her, så med mindre dere debatterer dere frem til enighet her i tråden, så foreslår jeg at dere i stedet poster ønsker og spørsmål til oss i vår ProAc bransjetråd.

    Ha en fin sommer!
    Og der ble jeg visst utestengt fra en forhandler også,det har jeg aldri opplevd før :cool:

    Å klage til høvdingen har jeg ikke gjort,men det er tydeligvis andre som reagerer.

    Å teppebombe en vennetråd med innlegg fra forhandler er ingen god ide.
    Da reagerer folk...
    Og da bør Alan ta det til seg å gå veldig mye stillere i dørene.
    Jeg personlig synes det er greit med bilder fra lytterom og nye fine finisher og slikt.
    Men forhandler bør begrense seg litt.
    Enig i det jeg har uthevet, det er omtrent akkurat det samme som jeg mener er greit.
    Kan også, på lik linje med oss andre, svare på spørsmål ang problemer eller ting folk lurer på ang ProAc imo.
    Men det blir feil hvis bransje aktøren blir den største bidragsyter i tråden

    Synes Griffenfield svarte fint i L.M tråden på spørsmål om hvem tråden var for.

    Det er en vennetråd for mennesker som eier, har eid eller rett og slett bare liker Line Magnetic forsterkere.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Nå var det voldsomt til temperatur det ble her da;

    Når forhandler uttaler: "Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss?" (sitat slutt) - med medfølgende sjimpansesmilsymbol synest jeg det går litt for vidt.... :-(

    Forhandler synest her sikkert at et syrlig svar er på sin plass etter:"Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere" (sitat slutt)

    Her synest jeg oppriktig talt at forhandler bør holde seg for god til å svare med samme mynt!

    Jeg vurderer seg å gå over til Proac høyttalere etter kjøp av Bryston B-138 SST2 med innebygd dac men nå begynner jeg å tvile....
    Har tidligere kjøpt Kimberkabler av deg, Alan*, og fikk et meget positivt og hyggelig inntrykk av deg så inntil videre får kanskje tvilen komme tltalte til gode...

    Men du kan med fordel - som undertegnede prøver på - å holde din svinesti noenlunde ren! :) (dette sagt i beste mening uten ironi...)

    Til moderator: det kan kansje være på sin plass med en kalddusj til de involverte parter?

    Vennlig hilsen Vidar :) (ProAc-eier in spe?)
    Hei Vidar, solgte du videre Harbeth 30.1 du kjøpte av meg?

    Bryston og ProAc blir aldri feil:)
    Mange her som har den kombinasjonen.
    Hvilke modell var det du tenkte på?
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Nå var det voldsomt til temperatur det ble her da;

    Når forhandler uttaler: "Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss?" (sitat slutt) - med medfølgende sjimpansesmilsymbol synest jeg det går litt for vidt.... :-(

    Forhandler synest her sikkert at et syrlig svar er på sin plass etter:"Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere" (sitat slutt)

    Her synest jeg oppriktig talt at forhandler bør holde seg for god til å svare med samme mynt!

    Jeg vurderer seg å gå over til Proac høyttalere etter kjøp av Bryston B-138 SST2 med innebygd dac men nå begynner jeg å tvile....
    Har tidligere kjøpt Kimberkabler av deg, Alan*, og fikk et meget positivt og hyggelig inntrykk av deg så inntil videre får kanskje tvilen komme tltalte til gode...

    Men du kan med fordel - som undertegnede prøver på - å holde din svinesti noenlunde ren! :) (dette sagt i beste mening uten ironi...)

    Til moderator: det kan kansje være på sin plass med en kalddusj til de involverte parter?

    Vennlig hilsen Vidar :) (ProAc-eier in spe?)
    Hei Vidar, solgte du videre Harbeth 30.1 du kjøpte av meg?

    Bryston og ProAc blir aldri feil:)
    Mange her som har den kombinasjonen.
    Hvilke modell var det du tenkte på?
    Hei igjen, E.I.A.!

    Harbeth 30.1 ble kjapt solgt videre. Falt ikke helt bra ut i lytterommet(dårlig demping og hard akustikk..) sammen med Lavardin IT forsterker.
    Meget eksplosiv og dynamisk kombinasjon (trodde at Harbeth var litt "snillere" lyd...)
    Presentasjonen ble totalt alt for mye frempå, et sinnsykt attakk som ble for mye av det gode(les: vonde!) i lengden... :)
    For å si det på godt bergensk: eg fikk trøkket musikken rett i trynet! Det endte med at både Harbeth og Lavadin ble solgt ganske raskt.
    Så sånn gikk det med den saken...
    Av ProAcs vurderer jeg nå først og fremst staivhøyttalren DB1 og i tillegg D20R
    I tillegg også høyttalere fra Amphion, Dynaudio og Spendor.

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Tror det kan være lurt at forhandlere holder en lav profil i slike vennetråder. I Doxa-tråden svarer produsenten på direkte spørsmål, og det er bra. Ulike former for reklamepregede innlegg – bilder eller ei – er ikke bra.

    Jeg opplever disse vennetrådene som diskusjonsforum for eiere/brukere av produktene. Et sted hvor man kan stille spørsmål og dele tips og råd. Det er ikke like greit når forhandler/importør opptrer som en slags moderator, blander seg inn i diskusjonen og viser til «sannheten» i saken.

    Da kveles meningsutvekslingen og entusiasmen. Så får det heller være at Stewart Tylers intensjon har vært sånn eller slik, eller at han på et eller annet tidspunkt har uttalt dette eller hint.

    Selv har jeg eid en rekke ulike ProAc-modeller kjøpt av Tor Aamodt de siste tjue årene, og har i øyeblikket to sett i bruk. Den nye forhandleren har jeg ikke noe forhold til (ennå), men jeg liker entusiasmen hans. Fortsett med det, bare velg riktig kanal!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Nå var det voldsomt til temperatur det ble her da;

    Når forhandler uttaler: "Men det var da voldsomt til forhandlerforakt! Håper ikke du er eller kommer til å bli kunde hos oss?" (sitat slutt) - med medfølgende sjimpansesmilsymbol synest jeg det går litt for vidt.... :-(

    Forhandler synest her sikkert at et syrlig svar er på sin plass etter:"Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere" (sitat slutt)

    Her synest jeg oppriktig talt at forhandler bør holde seg for god til å svare med samme mynt!

    Jeg vurderer seg å gå over til Proac høyttalere etter kjøp av Bryston B-138 SST2 med innebygd dac men nå begynner jeg å tvile....
    Har tidligere kjøpt Kimberkabler av deg, Alan*, og fikk et meget positivt og hyggelig inntrykk av deg så inntil videre får kanskje tvilen komme tltalte til gode...

    Men du kan med fordel - som undertegnede prøver på - å holde din svinesti noenlunde ren! :) (dette sagt i beste mening uten ironi...)

    Til moderator: det kan kansje være på sin plass med en kalddusj til de involverte parter?

    Vennlig hilsen Vidar :) (ProAc-eier in spe?)
    Hei Vidar, solgte du videre Harbeth 30.1 du kjøpte av meg?

    Bryston og ProAc blir aldri feil:)
    Mange her som har den kombinasjonen.
    Hvilke modell var det du tenkte på?
    Hei igjen, E.I.A.!

    Harbeth 30.1 ble kjapt solgt videre. Falt ikke helt bra ut i lytterommet(dårlig demping og hard akustikk..) sammen med Lavardin IT forsterker.
    Meget eksplosiv og dynamisk kombinasjon (trodde at Harbeth var litt "snillere" lyd...)
    Presentasjonen ble totalt alt for mye frempå, et sinnsykt attakk som ble for mye av det gode(les: vonde!) i lengden... :)
    For å si det på godt bergensk: eg fikk trøkket musikken rett i trynet! Det endte med at både Harbeth og Lavadin ble solgt ganske raskt.
    Så sånn gikk det med den saken...
    Av ProAcs vurderer jeg nå først og fremst staivhøyttalren DB1 og i tillegg D20R
    I tillegg også høyttalere fra Amphion, Dynaudio og Spendor.

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Samme inntrykk jeg fikk av 30.1.
    Hadde kun erfaring med 7es3 som er veldig anderledes.
    Synd du ikke bor nærmere så kunne du testet mine DB1 :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    proac-tab10-3.1228x921-pd2-jo.jpg
    proac-tab10.1428x1071-pd2-jo.jpg


    Fra denne tråden.
    New Proac Tablette 10 - same size as LS3/5a | Page 2 | Steve Hoffman Music Forums


    ifoec8.jpg
    205zeit.jpg


    Just got these - only listened about an hour so far. Wonderful midrange, huge image, just wonderful. More after a few weeks but I already know I prefer these to the LS-50's.

    The woodwork is spectacular - these look great. I love the grill cloth showing a wood frame around it.

    If you're in the market for a P3ESR, S3/5R2, LS3/5a, etc - put these on your list to consider.
    Do you know how they compare to Spendor?
    I don't have S3/5R'2s in the house for a direct compare. But I'm very familiar with them as I had a pair for a year or so. I think they're a very good speaker (used within their limitations) and well worth their asking price.

    These (the new Proac) are in another league and are well worth the extra $300 they cost.
    I'd really love to hear what you think compared to the Harbeth P3ESR. The retail price here for the Tablette 10 is just a bit less than the Harbeths.
    I just swapped out the Harbeths in the big room with the Proac's - more open sound, bigger image - wonderful.


    Fra en annen.
    http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=195667&page=14

    Quote:
    Originally Posted by ryder View Post
    Shucks. So the Tablette 10s do not sound as good as the Harbeth P3ESR? It sounded more lightweight with less bass than the P3ESR?
    Absolutely not. I have both and I prefer the Tablette 10, bigger image, nice dynamics.
    Kanskje bytte ut Samsung lydplanken i det lille rommet?:rolleyes:

    http://www.tonepublications.com/review/the-pro-ac-tablette-10/
     
    Sist redigert:

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Hei.Fikk i dag høre et skremmende bra anlegg,pris og størrelse les,enkelhet tatt i betraktning,og lyden kom fra et par små ProacTablette Anniversary.Helt utrolig godlyd fra småtassene.Spilte lp plater via en E.companiet platespiller koblet rett i Marantz pm11 int.forsterker.Merkelig fenomen,lyden kom fra alle steder i rommet totalt frigjort.Fantastiske høyttalere som nok her var en knallmatch med resten av anlegget.
    Selv om jeg har Jbl:confused: må jeg si jeg ble imponert av småtassene:)
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen. Her er et bilde av våre K8 i Madagaskar ibenholt:

    Vis vedlegget 443036
    Hei

    Hva skjer med lyric, er de helt ute av ProAc?

    Kommer det en ny "topp" serie?
    (jeg har D-100 og falt aldri helt for Carbon Pro 8!)

    Monosapiens ;)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen. Her er et bilde av våre K8 i Madagaskar ibenholt:

    Vis vedlegget 443036
    Hei

    Hva skjer med lyric, er de helt ute av ProAc?

    Kommer det en ny "topp" serie?
    (jeg har D-100 og falt aldri helt for Carbon Pro 8!)

    Monosapiens ;)
    Gjallarhorn Audio er ny importør og forhandler av ProAc.
    D100 burde holde i massevis;D
    Har vi fått sett bildene?:rolleyes:
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen. Her er et bilde av våre K8 i Madagaskar ibenholt:

    Vis vedlegget 443036
    Hei

    Hva skjer med lyric, er de helt ute av ProAc?

    Kommer det en ny "topp" serie?
    (jeg har D-100 og falt aldri helt for Carbon Pro 8!)

    Monosapiens ;)
    Det er Gjallarhorn Audio som har importen av Proac nå, Lyric Hifi driftes videre https://lyrichifi.no/
    Proac har nå K8 og K6 som sine toppmodeller. K8 kan forresten høres hos Gjallarhorn Audio, hvordan denne er i forhold til din D100 eller carbon pro 8 vet ikke jeg, men mulig andre kan svare på dette..! :)
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Det er altså Gjallarhorn Audio, hvis noen skulle finne på å google.

    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen. Her er et bilde av våre K8 i Madagaskar ibenholt:

    Vis vedlegget 443036
    Hei

    Hva skjer med lyric, er de helt ute av ProAc?

    Kommer det en ny "topp" serie?
    (jeg har D-100 og falt aldri helt for Carbon Pro 8!)

    Monosapiens ;)
    Det er Jallarhorn Audio som har importen av Proac nå, Lyric Hifi driftes videre https://lyrichifi.no/
    Proac har nå K8 og K6 som sine toppmodeller. K8 kan forresten høres hos Jallarhorn Audio, hvordan denne er i forhold til din D100 eller carbon pro 8 vet ikke jeg, men mulig andre kan svare på dette..! :)
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    7
    Overraskende svak test av DB1 i Lyd og Bilde!
    Litt rart da både modellen over og under har vært på anbefallingslista til Stereofile.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Overraskende svak test av DB1 i Lyd og Bilde!
    Litt rart da både modellen over og under har vært på anbefallingslista til Stereofile.
    Jeg har hatt DB1 i litt over ett år nå - og kjenner meg ikke igjen. Jeg har hatt Response 1SC i mange år, og har fortsatt Response D1 i tillegg til Response DB1. Response DB1 er strået hvassere enn begge førstnevnte - så man kan jo lure på om Lyd & Bilde har blandet sammen tekst og høyttalere i testen sin. Men OK - smak og behag, pluss synsing har muligens spilt en rolle her. "Energisk og hard klang"? - my foot!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    lyden både stikker seg ut og er beherskede og rik på klangfarger, i tillegg kan lyden være hard?? mulig jeg ikke er helt på nett men skjønner ikke helt denne testen, han skriver også at mellomregisteret er framragende gjengitt for så tidligere skrive at det øvre mellomregisteret kan stikke seg ut, virker nesten som det er som Ulf-B skriver at det er blandet bilder og tekst, men alle har sin rett på å mene hva man vil..! Merkelig..! :confused:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    finnes ikke hard klang her med Db1, hvis jeg skulle vært kritisk kunne jeg tenkt meg en litt mer frempå lyd, kanskje de burde sjekke referanse utstyret sitt!
    Det er forholdsvis lett å justere klang balansen på stativhøyttalere, alt etter tyngde og høyde på stativ forandrer lyden seg relativt mye.
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Dette er vel en test skrevet av et søstermagasin og så oversatt til norsk, eller?

    Vi er i alle fall ikke blitt rådspurt i forbindelse med denne testen. Jeg ser også at vår webadresse er feilstavet.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    809
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Lyd og Bilde er ikke akkurat my cup of tea, har stått mye rart der opp gjennom årene. Har nå hørt mange modeller av Proac opp gjennom årene, og kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen til ovennevnte magasin. Proac står for meg som knallgode musikkformidlere, noe av det bedre som er der ute i jungelen. Ville ikke lagt for mye i det de skriver:)
    Mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Ser at "Best i test" og "Beste kjøp" begge importeres av Neby Hifi.
    Det morsomme er jo at de har feil pris på den som får "Beste kjøp", den er faktisk dyrere enn den som får "Best i test".
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    809
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    For noen år siden, i den tiden Tor regjerte i Torgt, var jeg ofte innom å lytta. Husker godt opplevelsen etter å ha lyttet noen timer på Avantgarde Trio, for så å gå over på de større Proac modellene. Hver eneste gang jeg gjorde dette, så kom den evindelige "sånn skal det for pokker være"-følelsen, kun etter kort tid. Blir det noen gang aktuelt å kvitte meg med IMF'erne, så er det Proac som skal inn.

    Mvh
    Jarl Wold
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Burde jo ha et visst potensiale.
    Som en liten gulvstående i Response serien med høy følsomhet.
    Men synes også at de burde farge elementene med lik farge.
    Det ser vesentlig mer profesjonellt ut.
    Og mer elegant for alle som lytter med frontdekselet av.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    Det som er positivt er at den er kun 1m høy, synes personlig at 1,20m blir litt høyt i stua.

    Tenkte jeg skulle prøve SM100 så bestilte meg et sett.
    Har aldri hørt studio serien til ProAc, kun lest masse om den forrige studio 100.
    Noen her inne som har hørt dem?
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    E.I.A.vinkler du ProAcen mot lytteposisjon eller mere rett frem?prøvd begge deler her,er litt usikker hva jeg syntes låter best??????
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    49
    E.I.A.vinkler du ProAcen mot lytteposisjon eller mere rett frem?prøvd begge deler her,er litt usikker hva jeg syntes låter best������
    Er også usikker på hva jeg synes låter best.
    ProAc anbefaler kraftig vinkling.
    Siden jeg ikke har eget lytterom og må tenke litt på det estetiske, blir høyttalerne plassert deretter.
    Fronten litt foran tv benken med svak vinkling.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    E.I.A.vinkler du ProAcen mot lytteposisjon eller mere rett frem?prøvd begge deler her,er litt usikker hva jeg syntes låter best������
    Er også usikker på hva jeg synes låter best.
    ProAc anbefaler kraftig vinkling.
    Siden jeg ikke har eget lytterom og må tenke litt på det estetiske, blir høyttalerne plassert deretter.
    Fronten litt foran tv benken med svak vinkling.
    Omtrent som jeg har mine,prøvde å trekke de lenger frem på gulvet forrige helg og vinkle de mot lytteposisjon(fruen var borte??????) uten at jeg syntes det utgjorde så mye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn