ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Lykke til....

    Legger du ut hva som har skjedd, med det "nye" paret?

    Det virker som bass elementene er sprengt?

    Tor har helt sikkert nye elementer i butikken, og han pleier ikke å være vanskelig.



    Det ironiske er at dette paret ikke er det samme som jeg tittet på dagen før jeg hentet dem.
    Dette paret har eldre serie nr,Proac merket på den ene grillen er borte og spikene er borte. :mad:
    Skal på Lyric i dag og hente <mine> høyttalere,de jeg ble enige om å kjøpe. :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Neida.
    Tor var imøtekommende som vanlig han,så det var ingen problem å bytte til det andre paret.
    Hadde gruet meg litt med å ta opp problemet,men heldigvis er Lyric en seriøs sjappe.

    Selv om dette ikke var min feil,skjønner jeg skepsisen som forhandleren føler og derfor må jeg bare takke Lyric for flott service.

    PS:Vi koplet opp høyttalerene igjen og da hørte vi bare blafring fra den ene høyttaleren.
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Det er jo ikke sikkert det var noe annet en "dårlig" kontakt på loddepunktet på elemtene, eller noe annet sted i høytaleren?, men hvorfor virket den ene bra når du var i butikken?

    Hvordan går det nå?



    Neida.
    Tor var imøtekommende som vanlig han,så det var ingen problem å bytte til det andre paret.
    Hadde gruet meg litt med å ta opp problemet,men heldigvis er Lyric en seriøs sjappe.

    Selv om dette ikke var min feil,skjønner jeg skepsisen som forhandleren føler og derfor må jeg bare takke Lyric for flott service.

    PS:Vi koplet opp høyttalerene igjen og da hørte vi bare blafring fra den ene høyttaleren.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det er jo ikke sikkert det var noe annet en "dårlig" kontakt på loddepunktet på elemtene, eller noe annet sted i høytaleren?
    Nei, det tror jeg ikke mulig. Høres ut som viklingene på spolen, eller noe mekanisk rundt dem har kommet ut av stilling..

    Fortell mere om dine lytteintrykk av de "nye"...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det er jo ikke sikkert det var noe annet en "dårlig" kontakt på loddepunktet på elemtene, eller noe annet sted i høytaleren?
    Nei, det tror jeg ikke mulig. Høres ut som viklingene på spolen, eller noe mekanisk rundt dem har kommet ut av posisjon. Antagelig fordi de har blitt spilt svært høyt (med mindre det var noe feil ved dem)

    Fortell mere om dine lytteintrykk av de "nye"...
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Meget nysjerrig, hvordan har det gått? Har du fått sovet i natt? eller ble det kun lytting?

    En spolefeil (vikling) kan det ha vært :'(



    Nei, det tror jeg ikke mulig. Høres ut som viklingene på spolen, eller noe mekanisk rundt dem har kommet ut av posisjon. Antagelig fordi de har blitt spilt svært høyt (med mindre det var noe feil ved dem)

    Fortell mere om dine lytteintrykk av de "nye"...
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mine <nye> høyttalere har jeg fortsatt stående hos Lyric.

    Henter dem over påske.

    siden jeg skal selge leiligheten i neste uke har jeg ikke plass til dem hjemme.(Focalene står i stua enda og tar seg bedre ut under en diskre visning).

    Så fort jeg har fått kjørt inn proacene så skal jeg gi dere min mening.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Etter første lytte runde med mine <nye> brukte Proac Response D25 viste det seg at det kom blafrende ulyder fra elementet under spilling med dypbass.

    Siden fenomenet skjer i begge høyttalerene ønsker jeg å få vite om dette er normalt med denne høyttalermod.
    Mot norrrrmalt....... ved ekstreme membranutsvingninger vil det kunne lages ulyder men da er signal og støyforholdet slik at du helst vil være i et annet rom.....  men blafrene lyder ... kan det ha vært pusting i bassrefleksporten? Dersom den ikke har stått riktig høyt på spikes så blir det jo dårlig luftpassasje på D25.

    PS! Frontene er mye penere når du tar bort det glorete selvklebende ProAc-merket av forgylt plast ;)....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mot norrrrmalt....... ved ekstreme membranutsvingninger vil det kunne lages ulyder men da er signal og støyforholdet slik at du helst vil være i et annet rom.....  men blafrene lyder ... kan det ha vært pusting i bassrefleksporten? Dersom den ikke har stått riktig høyt på spikes så blir det jo dårlig luftpassasje på D25.

    PS! Frontene er mye penere når du tar bort det glorete selvklebende ProAc-merket av forgylt plast  ;)....
    Høyttalerene sto på spikes som bygger 1 cm mer enn de orginale,så bassporten hadde mer enn god pusting.

    Ulyden i bassen kom fra elementet og kun ved låter med dypbass.

    Dessverre hadde vi ikke måleutstyr.

    Siden vi ikke fikk testet høyttalerene under HØYT volum styrke,og oppdaget ulyden ved første innspilling av dypbass,så går min misstanke mot tidligere eier eller transport skade.

    Hvordan denne feilen har oppstått blir vel for alltid et mysterium og gir derfor samtidig rom for litt nærvøs skepsis.

    Som nevn tidligere har jeg hatt ca 2 dusin par med høyttalere.
    Aldrig har jeg vært utsatt for noen form for slitasje,sprengt element eller lignende.

    Har Proac D25 en lav smerteterskel når det kommer til volum?
    Skulle vel tro at en så dyr høyttaler tåler juling en gang i blant,selv om de ikke er slekt med SV.

    Et element som spiller så dypt og gir innpulser over så stort frekvens området,må vel også noen ganger si fra at de ikke klarer mer under spessielt kravende innspillinger!?
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Har Proac D25 en lav smerteterskel når det kommer til volum?
    Skulle vel tro at en så dyr høyttaler tåler juling en gang i blant,selv om de ikke er slekt med SV.

    Et element som spiller så dypt og gir innpulser over så stort frekvens området,må vel også noen ganger si fra at de ikke klarer mer under spessielt kravende innspillinger!?
    Bass/mellomtonen som sitter i D25 er den samme som sitter i D38 men i D38 er det to i parallell (derfor 4 ohm). Elementet er produsert av Volt i England som også lager basser til subber fra REL, så de burde kunne faget. De gamle 2.5 brukte bass/mellomtone fra ScanSpeak. Jeg kjenner en som har sprengt bassen på 2.5 to ganger :eek: med henholdsvis Tandberg TPA 3016 og senere med en Hegel H1.

    Jeg har spiller noen ganger meget høyt på D38 og synes de spiller kjempefint uten å bli masete eller ubehagelig i lyden. Jeg antar at det må være noe som har løsnet i svingspolen eller spider - dette er helt klart en reklamasjonssak (dårlig liming?). De skal tåle slikt....

    Brenn en CD med dype sinustoner eller frekvenssveip så er det lett å avdekke slike feil. Her finner du en grei tonegenerator http://www.nch.com.au/action/tnsetup.exe
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Bass/mellomtonen som sitter i D25 er den samme som sitter i D38 men i D38 er det to i parallell (derfor 4 ohm). Elementet er produsert av Volt i England som også lager basser til subber fra REL, så de burde kunne faget. De gamle 2.5 brukte bass/mellomtone fra ScanSpeak. Jeg kjenner en som har sprengt bassen på 2.5 to ganger  :eek: med henholdsvis Tandberg TPA 3016 og senere med en Hegel H1.

    Jeg har spiller noen ganger meget høyt på D38 og synes de spiller kjempefint uten å bli masete eller ubehagelig i lyden. Jeg antar at det må være noe som har løsnet i svingspolen eller spider - dette er helt klart en reklamasjonssak (dårlig liming?). De skal tåle slikt....

    Brenn en CD med dype sinustoner eller frekvenssveip så er det lett å avdekke slike feil. Her finner du en grei tonegenerator http://www.nch.com.au/action/tnsetup.exe
    Den teorien er jeg enig i har response five å opplever vel det samme når jeg spiller veldig høyt.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Så det er ingen ting i veien å kunne presse Response D serien en god del,så lenge forsterkeren er god nok.

    Min integrerte Coda forsterker er en klasse A/B,som kjører kontinuerlig klasse A opp til 35watt og A/B opp til 150watt i 8 ohm.

    (2x300watt i 4 ohm).

    Burde passe bra det når powerhandling på D25 går fra 10-200watt.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Dipoles like a reflective rear wall, but with some diffusing, may be............................................ :'(.

    Da er det jo veldig bra at jeg har hengt opp 7 persiske tepper på veggene, og KUN fire bak høytalerne.... :-[.

    Tatt ned teppene og lyden har forandret seg radikalt, til det bedre, selv med betong vegger :-[.

    Noen som vet hvor det kan kjøpes Skyline diffuser?

    Bare så det er sagt, ProAc Future One er dipolare :-[.

    Teppene kan jo komme til nytte andre steder, og noe formue ble heller ikke lagt ned hos Ikea, men to av teppene er "dyre", og kjøpt andre steder.

    Sånn kan det gå, men har som sagt synes at lyden har vært noe rar den siste mnd. :-[.

    Man lærer så lenge man lever :eek:.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Så fort jeg har fått kjørt inn proacene så skal jeg gi dere min mening.
    ProAc gir deg vel en forklaring på hva som er ødelagt i bass/mellomtoneelementene - vil du dele med oss hva det var som gitt i stykker og årsaken til dette?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det kan nok ta sin tid.

    Hva Lyric kommer til å gjøre med høyttaleren og når den vil bli reparert kan ikke jeg svare på,da Lyric allerede har gitt meg et nytt par.

    Uansett så vil jeg nok en gang i fremtiden spørre Tor om hva problemet skyltes.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    Haloen,

    Har byttet ut Hegel H200 med Cary Audio SLP 03 rør forforsterker og Midgaard Oberon 6.1 effektforsterker. Det ble en del forandringer da gitt :) Jeg har ikke fått lyttet så mye enda men inntrykket til nå er meget lovende. Det er slik diskant skal låte for meg, silkemyk :D
    Skal komme med mere inntrykk når jeg har fått lyttet en del mer og jeg har fått 100+ timer på rørene.  Midgaard forsterkerne har iallefall plenty med krefter, dybde og trommer låter bra.
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Hvor langt ut ifra en bakvegg bør D100 stå ??
    Rent hypotetisk . . . .forløpig iallefall :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sv: Re: ProAc´s venner

    kasol skrev:
    Haloen,

    Har byttet ut Hegel H200 med Cary Audio SLP 03 rør forforsterker og Midgaard Oberon 6.1 effektforsterker. Det ble en del forandringer da gitt :) Jeg har ikke fått lyttet så mye enda men inntrykket til nå er meget lovende. Det er slik diskant skal låte for meg, silkemyk :D
    Skal komme med mere inntrykk når jeg har fått lyttet en del mer og jeg har fått 100+ timer på rørene. Midgaard forsterkerne har iallefall plenty med krefter, dybde og trommer låter bra.
    ProAc er muligens noen merkelige vesen - de er jo temmelig lettdrevne i følge spesifikasjonen. Men du merket altså at H200 ble for svak til å gjengi trommer skikkelig? Opplevde du bedre dynamikk over "hele fjøla" med Midgaard blokkene i forhold til H200?

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sv: ProAc´s venner

    Melder meg inn i venneklubben jeg også. Overtok nettopp krd sine D80. Til tross for en relativt beskjeden forsterker og kort tid til justering av plassering osv. fungerer dette utrolig bra i mine ører. Vesentlig større autoritet og nærvær. Atskillig flatere frekvensrespons også. Og det virker som D80 er relativt plasseringsvennlig. Jeg har bare 20kvm stue men opplever at høyttalerne og rommet fungerer fint sammen.

    Jeg trodde 804S var avslørende, men dette er noe annet. D80 er nådeløs. Så nå starter jakten på en bedre forsterker.

    Mvh
     
    K

    kathrine

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    Hei!
    er det noen som vet om informasjon på nettet om Studio 250, fant ingenting selv.
    Fikk tilbud om et kjøp for nesten ett år siden , men valgte KefQ11 i stedenfor, men nå har "utskiftingsdyret" kommet tilbake ;D ??? :eek: 8)
    Vh
    S
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Sv: ProAc´s venner

    toref skrev:
    Melder meg inn i venneklubben jeg også. Overtok nettopp krd sine D80. Til tross for en relativt beskjeden forsterker og kort tid til justering av plassering osv. fungerer dette utrolig bra i mine ører. Vesentlig større autoritet og nærvær. Atskillig flatere frekvensrespons også. Og det virker som D80 er relativt plasseringsvennlig. Jeg har bare 20kvm stue men opplever at høyttalerne og rommet fungerer fint sammen.

    Jeg trodde 804S var avslørende, men dette er noe annet. D80 er nådeløs. Så nå starter jakten på en bedre forsterker.

    Mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Sv: ProAc´s venner

    Bedre? Hegel 200 er jo en av verdens beste forsterkere, og den spiller jo fletta av forsterkere som er dobbelt så dyre, ifølge enkelte journalister?



    quote author=toref link=topic=5175.msg237998#msg237998 date=1178576441]
    Melder meg inn i venneklubben jeg også. Overtok nettopp krd sine D80. Til tross for en relativt beskjeden forsterker og kort tid til justering av plassering osv. fungerer dette utrolig bra i mine ører. Vesentlig større autoritet og nærvær. Atskillig flatere frekvensrespons også. Og det virker som D80 er relativt plasseringsvennlig. Jeg har bare 20kvm stue men opplever at høyttalerne og rommet fungerer fint sammen.

    Jeg trodde 804S var avslørende, men dette er noe annet. D80 er nådeløs. Så nå starter jakten på en bedre forsterker.

    Mvh
    [/quote]
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sv: ProAc´s venner

    f skrev:
    Bedre? Hegel 200 er jo en av verdens beste forsterkere, og den spiller jo fletta av forsterkere som er dobbelt så dyre, ifølge enkelte journalister?
    Hm, ja, skjønner at jeg kan virke arrogant her. H200 er en god konstruksjon, jeg synes at den gir bra valuta for pengene. Men det handler om å sette sammen de rette komponentene som gjør at potensialet i komponentene utnyttes best mulig. I mitt oppsett, og med mine lydpreferanser, tror jeg at H200 ikke yter D80 eller AAC rettferdighet. Dessuten blir jeg umiddelbart skeptisk til uttalelser om at komponent x "kjører ring rundt" eller "knuser" komponent y. Virkeligheten er sjelden så svart-hvitt etter min erfaring. Forskjellige komponenter har sine styrker og svakheter. Derfor er det viktig, tror jeg, å holde ørene åpne og lære seg å lytte etter potensial såvel som svakheter.

    I går hadde jeg besøk av en KT88-basert Music Curve integrert forsterker og et par 300B-baserte Ungarske monoblokker samt en DIY forforsterker. Det fikk meg til å skjønne at det finnes annen lyd enn Hegel H200. Framover har jeg tenkt å få testet så mye som mulig. Dette med matching er såvisst en reise. :)

    Mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Sv: ProAc´s venner

    toref skrev:
    f skrev:
    Bedre? Hegel 200 er jo en av verdens beste forsterkere, og den spiller jo fletta av forsterkere som er dobbelt så dyre, ifølge enkelte journalister?
    Hm, ja, skjønner at jeg kan virke arrogant her. H200 er en god konstruksjon, jeg synes at den gir bra valuta for pengene. Men det handler om å sette sammen de rette komponentene som gjør at potensialet i komponentene utnyttes best mulig. I mitt oppsett, og med mine lydpreferanser, tror jeg at H200 ikke yter D80 eller AAC rettferdighet. Dessuten blir jeg umiddelbart skeptisk til uttalelser om at komponent x "kjører ring rundt" eller "knuser" komponent y. Virkeligheten er sjelden så svart-hvitt etter min erfaring. Forskjellige komponenter har sine styrker og svakheter. Derfor er det viktig, tror jeg, å holde ørene åpne og lære seg å lytte etter potensial såvel som svakheter.

    I går hadde jeg besøk av en KT88-basert Music Curve integrert forsterker og et par 300B-baserte Ungarske monoblokker samt en DIY forforsterker. Det fikk meg til å skjønne at det finnes annen lyd enn Hegel H200. Framover har jeg tenkt å få testet så mye som mulig. Dette med matching er såvisst en reise. :)

    Mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Sv: ProAc´s venner

    Litt ironi var det jo i innlegget 8)

    Du burde høre på noe fra Jeff Rowland til dine D 80, steinbra komb.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sv: ProAc´s venner

    f skrev:
    Litt ironi var det jo i innlegget 8)

    Du burde høre på noe fra Jeff Rowland til dine D 80, steinbra komb.
    Hehe... burde jo skjønt ironien... selv om H200 er en knakende god forsterker... :) Spørs om jeg har blitt litt paranoid her på "sentralen". ;)

    Takk for tips angående Jeff Rowland. Hvilke JR har du hørt på D80 og hvilket inntrykk fikk du?

    Mvh
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    Håper du får anledning til å teste Bryston.

    Han jeg kjøpte mine 2stk. 7B SST,hadde D-80.

    Spilte forrykende



    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sv: ProAc´s venner

    hordasped skrev:
    Håper du får anledning til å teste Bryston.

    Han jeg kjøpte mine 2stk. 7B SST,hadde D-80.

    Spilte forrykende



    Mvh
    Absolutt interessant! Men sjansen for å få testet noe sånt i Trondheim er vel liten. Regner med at de holder bra kontroll på D38-ene også? ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Sv: ProAc´s venner

    toref skrev:
    f skrev:
    Litt ironi var det jo i innlegget 8)

    Hørte de på tre forskjellige modeller. Husker kun betegnelsen på den intregerte, den het Concereto II (den gml.), men mener at det var en pre + 2x100, og 2x200W effektforsterkere.

    Bryston er også et godt valg.



    u burde høre på noe fra Jeff Rowland til dine D 80, steinbra komb.
    Hehe... burde jo skjønt ironien... selv om H200 er en knakende god forsterker... :) Spørs om jeg har blitt litt paranoid her på "sentralen". ;)

    Takk for tips angående Jeff Rowland. Hvilke JR har du hørt på D80 og hvilket inntrykk fikk du?

    Mvh
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: ProAc´s venner

    hordasped skrev:
    Håper du får anledning til å teste Bryston.

    Han jeg kjøpte mine 2stk. 7B SST,hadde D-80.

    Spilte forrykende
    Mvh
    Jeg har brukt den "lille" Bryston B100 SST på D38 og var imponert over basstrøkket - skikkelig rock'n roll........ men synes mellomtonen var anstrengende og diskanten litt kornet og hard i mine ører - spesielt ved høyt volum. Lydbildet ble heller ikke så perspektivfull og dypt som D38 kan gjengi med bedre elektronikk. Jeg antar de de større effekttrinnene som Bryston B4 og oppover er bedre på dette enn B100 er. Jeg tenkte å prøve en B4 ved en anledning på D38 for det virker som om Bryston gir mange Watt per krone. Jeg skulle gjerne tatt et par dager fri og fått med meg ML 432, Bryston B4 SST og Accuphase P7000 på lytting....

    Kanskje det er andre andre som har testet ProAc D38 sammen med Bryston B4 SST og kan dele litt erfaring?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    Lexluthor!!

    Har selv eid Bryston 4B SST,sammen med denne får du åpnet opp det meste.

    Proacene trives i dette selskap.

    Det berømte "slammet" i bassen kommer til sin fulle rett.

    ANBEFALES

    Mvh
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: ProAc´s venner

    hordasped skrev:
    Lexluthor!!

    Har selv eid Bryston 4B SST,sammen med denne får du åpnet opp det meste.

    Proacene trives i dette selskap.

    Det berømte "slammet" i bassen kommer til sin fulle rett.

    ANBEFALES

    Mvh
    Kan du spandere noen ord og beskrive på forskellen mellom B4 og 2 x B7 på D38 på moderat lyttevolum?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    4B SST fra Bryston driver D-38 på en fortreffelig måte.

    Det du får ekstra med 2stk.7B SST,er mer åpent/luftig med full kontroll.

    Det du nevnte med anstrengt mellomtone/diskant på høyere volum,eksisterer ikke.

    7B SST er jo monoblokker,du får samtidig en veldig bra kanalseperasjon.

    Virker som Proac trives med masse krefter,spiller fantastisk med rette elektronikken.

    Håper dette var en liten/kort forklaring Lexluthor!!


    Mvh:
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    Sv: Re: ProAc´s venner

    toref skrev:
    kasol skrev:
    Haloen,

    Har byttet ut Hegel H200 med Cary Audio SLP 03 rør forforsterker og Midgaard Oberon 6.1 effektforsterker. Det ble en del forandringer da gitt :) Jeg har ikke fått lyttet så mye enda men inntrykket til nå er meget lovende. Det er slik diskant skal låte for meg, silkemyk :D
    Skal komme med mere inntrykk når jeg har fått lyttet en del mer og jeg har fått 100+ timer på rørene. Midgaard forsterkerne har iallefall plenty med krefter, dybde og trommer låter bra.
    ProAc er muligens noen merkelige vesen - de er jo temmelig lettdrevne i følge spesifikasjonen. Men du merket altså at H200 ble for svak til å gjengi trommer skikkelig? Opplevde du bedre dynamikk over "hele fjøla" med Midgaard blokkene i forhold til H200?

    Mvh
    H200 ble for lett ja. For lite bass og kontroll. Jeg likte ikke diskanten heller som jeg opplevde som hard. H200 er også nådeløs mot middels/dårlige innspillinger som låter jævlig..Jeg har tidligere hatt god erfaring med H4 på proac, da snakker vi om skikkelig dynamikk og kontroll. Min erfaring med Proac er at de trenger krefter/mye strøm eller gode rørforsterkere for å fungere. Nå har jeg som sagt med åpent sinn prøvd meg på Cary SLP 03 og Midgard Oberon 6.1. Må si jeg er imponert over begge komponentene. Diskant mellomtonen er nydelig og myk samt at det er dynamikk og dybde :D. Midgard imponerer med meget stram og god bass samt at den aldri viser tegn til å "gi seg".
    Det er morro å spille mange gamle plater igjen!
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    Kos deg KASOL

    Gir du Proac nok effekt,samt f.eks.dynamikkbomben SLP 05,så er det bare å finne godstolen.

    Ja,dette spiller MUSIKK

    Har en feeling at du er langt unna Bergen,men er du en gang i nærheten,slå på tråden så skal du få høre hva Proac spiller med 2stk.Bryston 7B SST,samt Cary SLP 05
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Sv: ProAc´s venner

    Må bare innom å si hvor fornøyd jeg er med mine skarve D15!

    Flyttet i vinter inn i nytt hus med ei stue på 35 kvm. Skulle tro høyttalerne kom til å slite her, men med strømsterke forsterkere er det ikke måte på hvor bra det spiller!

    Har hatt høyttalerne i over 3 år og de slutter aldri å forundre meg (på en positiv måte)!
    De har spilt både med rør og hybrider, men selvfølgelig er de best med Naim.. ;D

    Og jeg undrer hvordan D28 el. D38 låter... :D

    Mvh...
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    Ja,undre deg over det Costello ;D

    Hyggelig at du er fornøyd.

    Det er sånn det skal funke,er du fornøyd med D15,selv om du bør teste litt større Proac.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Sv: ProAc´s venner

    hordasped skrev:
    Ja,undre deg over det Costello ;D

    Hyggelig at du er fornøyd.

    Det er sånn det skal funke,er du fornøyd med D15,selv om du bør teste litt større Proac.
    Flott tråd, dette...

    Ja, ProAc er virkelig bra!
    En av få høyttalerprodusenter som ikke er opptatt av imponatoreffekt ved en kortvarig demo...gjengir musikk på en absolutt troverdig måte.

    Hørte tidligere idag på en Bach-kantate (Herreweghe) og konsertlokalet var ikke langt unna...det var bare SÅ naturtro!

    Spendor er vel en annen produsent som som kan dette her.


    Mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: ProAc´s venner

    En hyllest til D15 fra meg også. De falt virkelig i smak fra første stund og har ikke fått noen særlig oppgraderingstrang siden selv om jeg har hørt mange høyttalere nå. Særlig ikke etter oppgradering på elektronikken. Takk Sugden! Har egentlig ikke noe spesielt å klage på nå
    .
    Nesten så jeg ga dem en klem hver gang jeg kom hjem
    .

    Jeg lurer også på hva som skjer når jeg får meg et større lytterom. Kan D15 holde koken? Men alikevel er det gøy med nye erfaringer med andre merker. Hvilke kan det være?.... hmmm... Martin Logan Vantage, Magnepan 3.6, Usher og kanskje Audio Physiscs er noen alternativer til D38? B&W er et annet merke jeg liker godt. Men det er flere mindre kjente merker jeg har lyst til å sjekke ut senere.

    Hvilke merker synes dere er størst konkurenter til D15/D28/D35?

    Morsomt at tråden min lever
    ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn