ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Jeg ble litt usikker på høyttalerplasseringen. Jeg satte dem slik at de usentrerte diskantene er nærmest side veggen. Er det bra eller spiller det ikke så stor rolle?
    De skal være på innsiden ,ifølge ProAc .
    Men jeg har aldri prøvd om det er forskjell.
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    De skal være på innsiden

    Jeg ble litt usikker på høyttalerplasseringen. Jeg satte dem slik at de usentrerte diskantene er nærmest side veggen. Er det bra eller spiller det ikke så stor rolle?
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Har hørt de nede hos Tor, og hadde kontoen vært fullere så hadde det nok blitt D 80, men mener han spillte på Jeff Rowland i første omgang, for deretter å kline til med masse rørutstyr, tror nok trommhinnene kunne ha blitt sprengt hvis ikke han hadde dempet lyden ::).



    Oki  ;D
    Det er bare den ene høytaleren som står nær sidevegg,den andre står 4,5m ifra ,så for å ikke få for mye påvirkning fra kun en sidevegg har jeg maxet avstanden .

    Har ikke spillt D80 inn enda ,og her har det vært varmt for å si det mildt . Når høsten kommer skal jeg nok få tid til en runde med tomme stokken  ;)

    Har du erfaring med D80?

    Mvh
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Teppe på gulvet, hvor blir det av det....meget viktig :p.



    Har hørt de nede hos Tor, og hadde kontoen vært fullere så hadde det nok blitt D 80, men mener han spillte på Jeff Rowland i første omgang, for deretter å kline til med masse rørutstyr, tror nok trommhinnene kunne ha blitt sprengt hvis ikke han hadde dempet lyden ::).
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Har hørt de nede hos Tor, og hadde kontoen vært fullere så hadde det nok blitt D 80, men mener han spillte på Jeff Rowland i første omgang, for deretter å kline til med masse rørutstyr, tror nok trommhinnene kunne ha blitt sprengt hvis ikke han hadde dempet lyden ::).
    Tor er en fin mann og handle med ,har enda tilgode og ikke bli helt fornøyd . Enestående service og kunden i fokus ,det er iallefall hva jeg har opplevd .

    Har teppe på gulvet ,det bare vises ikke på bilde ,det ligger under salongbordet ;)
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Men er dette enorme spranget i pris i response serien verd i kvalitet? E.I.A , du mente alså at D 38 er den som er best i pris/kvaliet om det går an å si noe om det?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Men er dette enorme spranget i pris i response serien verd i kvalitet? E.I.A , du mente alså at D 38 er den som er best i pris/kvaliet om det går an å si noe om det?
    Det med høytalere blir alltid en tilpassning til det rommet man spiller i . I ditt rom på 12 kvadrat tror jeg D15 er noe av det beste man kan ha ,og har et meget bra pris kvalitetsforhold. Det er mulig du kunne fått til D25 på 12 kvadrat ,men prisdifferansen er så stor at jeg heller ville lagt pengene andre plasser i kjeden .

    I min stue på 41 kvadrat ble D25 for "små" så det var nok derfor jeg fikk en wow opplevelse når D38 kom i hus med mer kroppslig lyd og evnen til å fylle hele rommet med lyd. Spranget fra D38 til D80 var nok mindre ,igjen i mitt rom , selvom det er en bedre høytaler med god margin .

    Mvh
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Føler jeg må "joine" denne tråden. Har ProAc Studio 140 jeg også. Hatt de litt over ett år, og har verken vurdert eller sett meg om etter nye høyttalere. De er noe av det beste jeg har hørt. Vurderer et nytt anlegg nr.2 med Studio 110 som høyttalere.

    For bilder og kommentarer av/om mitt anlegg se denne linken:
    http://avforum.no/minhifi/show.php/kenny
     

    Vedlegg

    A

    Antonx

    Gjest
    Flott oppsett du har Kenny! Gøy å se :).

    Er du fornøyd med Pathos? Den er jo klart dyrere enn høyttalerne men synes du det er bra slik? Jeg tenker heller motsatt og kjøper heller dyrere høyttalere.
    Det er faktisk gøyalt å gå opp til Response serien ;)
    Ser du har høttalerne nærme hverandre men du synes kanskje det fungerer bra.

    Hva syntes du om din gamle Electrocompaniet?

    Leste innleggene og stemmer det at ProAc ikke er så kjente? Det har kanskje noe med at ikke er så mange forhadlere. Jeg synes det er litt rart at ikke ProAc står på Stereophile ratingen. Min forrige høyttaler (Cobalt) og den jeg nylig testet(Triangle) er høyt rangert men jeg mener virkelig at ProAc er bedre. Kanskje nøytralitet ikke verdsettes nok?
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Får hive meg på denne tråden, jeg også.

    Har hatt D15 i over 2 år (nesten ny rekord for mitt vedkommende). Husker førsteinntrykket: Litt tamt, pregløst og blodfattig. Ingen imponatoreffekt. Men fikk (selvfølgelig) en meget fin pris av Tor, med alle muligheter for å levere tilbake hvis ikke fornøyd. Etter hvert gikk det opp for meg at dette førsteinntrykket kom av lite farging, ingen område i frekvensområdet som stakk seg ut - temmelig nøytral lyd, med andre ord.

    Og du verden som de skiller når man endrer noe foran i kjeden, enten det er CD-spiller eller forsterkere (eller PSU'er i mitt tilfelle). En annen vesentlig fordel er at de er ganske plasseringsvennlige, men jeg foretrekker ca.1m ifra bakvegg i stua på 30kvm.

    Rør er jo blitt nevnt som den perfekte match til ProAc (har prøvd selv), men bl.a. Sugden har modeller fra ProAc stående. Synes det ble litt for snilt og tilbakelent med rør. Med Naim har de på kamelonaktig vis skiftet lydsignatur. Mere rytmisk og up-front...samtidig som det ikke blir slitsomt å lytte lenge.

    mvh
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Prøvde både D15 og D25. Valgte D25 til et rom på 14 m2. Svært musikalske og velspillende begge to. D25 ga mer av alt. Tor er en innmari skvær fyr å handle med. Får alltid god tid til å prøve utstyr hjemme, som jo er et must+ ok priser.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hei gs.

    Interessant. Hvordan vil du beskrive forskjellene på D15 og D25? Trodde ikke de var så store.

    mvh
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Noe jevnere og dypere bass. Syns også D25 tegner et større lydbilde totalt, samt mer homogen. Kanskje litt på tynn is her, men D25 virker mer "lettdreven".
     
    A

    Antonx

    Gjest
    To elementer blir som regel mere lettdrevne visstnok.

    Costello, leste nettopp en gammel tråd, ble du ikke fornøyd med Pathos logos? Hvorfor har du solgt den?

    Som tidligere skrevet kunne jeg tenke meg litt høyere nivå i bassen. Men enkelte plater gir mye bass så det står ikke på høyttaleren bare den blir foret derretter.
    Hva tror dere? Er D15 nøytral i bassen eller er det de andre komponentene mine som er slanke/nøytrale i bassen? Eller er mange plater innspillt med lite dynamikk?
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    To elementer blir som regel mere lettdrevne visstnok.

    Costello, leste nettopp en gammel tråd, ble du ikke fornøyd med Pathos logos? Hvorfor har du solgt den?

    Som tidligere skrevet kunne jeg tenke meg litt høyere nivå i bassen. Men enkelte plater gir mye bass så det står ikke på høyttaleren bare den blir foret derretter.
    Hva tror dere? Er D15 nøytral i bassen eller er det de andre komponentene mine som er slanke/nøytrale i bassen? Eller er mange plater innspillt med lite dynamikk?
    Ble ikke fornøyd med Logos'en, nei. Synes bassen ble for upresis (dårlig timing med resten av frekvensområdet) og litt for snilt og pent og pyntelig oppover. På rytmisk musikk hang den rett og slett ikke med. Prøvde med forskjellige CD-spillere også. Andre kan selvfølgelig ha andre referanser når det gjelder lydgjengivelse.

    Gikk over til Naim, som har en helt annen måte å gjengi lyd på...

    Har faktisk fått de til å spille punchy, dyp bass med Naim elektronikk. Artig!

    Neste oppgradering hos meg - enten ny cdp eller større ProAc. Vi får se...

    mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Tok ned noen mål fra Stereophile, fra Oct. 2000, og det er noe jeg ikke forstår med oppsettet til journalisten. Han foreslår følgende til Proac Future One:

    3`fra frontwall (dvs. 90 cm.), 2` fra side walls (dvs. 60 cm.), abouth 8` away from my listning position (dvs. 2m. 40 cm.), and about 9`apart (dvs. 2m. 70 cm.), får ikke disse målene til å stemme da jeg kommer mye nærmere høytalerne en nødvendig, og lurer på om han mener 2m. 40 cm. fra midten av høytalerne som mange stereoblader ynder å tegne det.

    Dette er ca. mål da en fot er litt over 30 cm.

    Han nevner ikke rommets størrelse i det hele tatt, men iflg. oppsettet hans må vel han bruke long wall placement.

    Har nå brukt disse målene, men har utelatt de 2m. 70 cm. han foreslår mel. høytalerne, da jeg blir sittende i bakveggen, og får en ubehagelig boomy, men har istedenfor lagd en likesidede trekant (triangel) på ca. 2m. 70 cm., og det funker tilfredstillende, men de blir ganske toet inn.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Han burde da sitte lengere ifra høytalerne, enn det er mellomrom mellom høytalerne el?. ???.

    Er det en liten trykkleif ute å går?.

    Jeg vet at nesten alle lytterom er forsjellige, men dog.



    Tok ned noen mål fra Stereophile, fra Oct. 2000, og det er noe jeg ikke forstår med oppsettet til journalisten. Han foreslår følgende til Proac Future One:

    3`fra frontwall (dvs. 90 cm.), 2` fra side walls (dvs. 60 cm.), abouth 8` away from my listning position (dvs. 2m. 40 cm.), and about 9`apart (dvs. 2m. 70 cm.), får ikke disse målene til å stemme da jeg kommer mye nærmere høytalerne en nødvendig, og lurer på om han mener 2m. 40 cm. fra midten av høytalerne som mange stereoblader ynder å tegne det.

    Dette er ca. mål da en fot er litt over 30 cm.

    Han nevner ikke rommets størrelse i det hele tatt, men iflg. oppsettet hans må vel han  bruke long wall placement.

    Har nå brukt disse målene, men har utelatt de 2m. 70 cm. han foreslår mel. høytalerne, da jeg blir sittende i bakveggen, og får en ubehagelig boomy, men har istedenfor lagd en likesidede trekant (triangel) på ca. 2m. 70 cm., og det funker tilfredstillende, men de blir ganske toet inn.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Virker som en litt snodig plassering. Ville tro at avstanden mellom høyttalere og avstand til lytter var forvekslet her, og at avstand til lytter var et minimummål. Kommer jo naturligvis an på rommet uansett, men tror kanskje 2,70 mellom høyttalere kan bli litt mye noen ganger hvis rommet ikke er altfor langt og bredt.


    Han burde da sitte lengere ifra høytalerne, enn det er   mellomrom mellom høytalerne el?. ???.

    Er det en liten trykkleif ute å går?.

    Jeg vet at nesten alle lytterom er forsjellige, men dog.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    60cm fra sidevegger er normalt ikke noe problem. Man dreper lett førsterefleksjonene med Rockwool. De 2,7m er antakelig målt senter-senter.

    Likesidet trekant er "gammeldags". Dersom man bruker Audio Physics "regel" (sjekk sidene deres) gir 2m avtand fra frontbaffel til øre en avstand mellom høyttalerne (s-s) på 2,4m.

    Ellers er det ikke noe i veien for å prøve nærfeltslytting med ProAcer heller. Spesielt Tablette-modellene bør være særdeles godt egnet.
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Har noen spørsmål som kanskje er litt på siden i forhold til diskusjonen, men forsøker likevel da det virker som det er flere her som har god erfaring med Proac.
    Hva er forskjelle mellom studio 100 og 110, lydmessig?
    Og hvordan står studio 100/110 i forhold til de mer kjente Tablettene?
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Har noen spørsmål som kanskje er litt på siden i forhold til diskusjonen
    dette er tenkt som en tråd hvor alt kan diskuteres angående ProAc.. :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Denne tråden skulle vel vært et annet sted, men det handler jo om Proac, så tyner,n litt til.

    Det er korrekt som du påstår at man kan gange med 1,2 (max), og da kan sitteposisjonen hans bli opp mot 2m. 88 cm., men jeg prøvde dette på langveggen, og kokokokoko, det så mildt sagt helt på trynet ut, og ble sittende mitt i rommet.

    Har lastet ned Audio physic sin side i fjor, og synes det ser ut som de måler fra stolens start, og da blir vel målene noe annerledes, men det kan jo hende at tegningen er litt utydelig, man skal vel alltid måle fra øre etc.

    Sitter nå 2 m. 93 cm. fra hver høytaler (til ørene), men pga. møkkarommet er det helt umulig å få høytalerne mere en max 2m. 75cm. fra hverandre, mao. kortere avstand til lytteposisjon enn mel. høytalerne, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    Har ommøblert 6 ganger, og uheldigvis sånn må det være, uansett om jeg står på hodet å dr.... i vinkel.

    Prøvde å tegne rommet på plassering etc., men uten hell. :'( :'( :'( :'(.




    60cm fra sidevegger er normalt ikke noe problem. Man dreper lett førsterefleksjonene med Rockwool. De 2,7m er antakelig målt senter-senter.

    Likesidet trekant er "gammeldags". Dersom man bruker Audio Physics "regel" (sjekk sidene deres) gir 2m avtand fra frontbaffel til øre en avstand mellom høyttalerne (s-s) på 2,4m.

    Ellers er det ikke noe i veien for å prøve nærfeltslytting med ProAcer heller. Spesielt Tablette-modellene bør være særdeles godt egnet.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Uheldigvis så er det ikke så mange skisseringer (tegninger) på nettet som anbefaler, eller har mål når det gjelder bruk av det long wall.

    Har lastet ned skisseringer av George Cardas, og det Golden Cuboid, men han roter ekstremt med "målene".

    Er det noen som har flere forslag ang. nettsider (spesiellt bruk av long wall), så tas de mot med takk. :p.



    Denne tråden skulle vel vært et annet sted, men det handler jo om Proac, så tyner,n litt til.

    Det er korrekt som du påstår at man kan gange med 1,2 (max), og da kan sitteposisjonen hans bli opp mot 2m. 88 cm., men jeg prøvde dette på langveggen, og kokokokoko, det så mildt sagt helt på trynet ut, og ble sittende mitt i rommet.

    Har lastet ned Audio physic sin side i fjor, og synes det ser ut som de måler fra stolens start, og da blir vel målene noe annerledes, men det kan jo hende at tegningen er litt utydelig, man skal vel alltid måle fra øre etc.

    Sitter nå 2 m. 93 cm. fra hver høytaler (til ørene), men pga. møkkarommet er det helt umulig å få høytalerne mere en max 2m. 75cm. fra hverandre, mao. kortere avstand til lytteposisjon enn mel. høytalerne, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    Har ommøblert 6 ganger, og uheldigvis sånn må det være, uansett om jeg står på hodet å dr.... i vinkel.

    Prøvde å tegne rommet på plassering etc., men uten hell. :'( :'( :'( :'(.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Er det ingen som har erfaring med Proac Studio 100 eller 110 ???
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jo, det er selvfølgelig mulig, men jeg skulle ønske flere innspill enn de jeg da vil få fra en partisk selger. ;)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Uffda hadde målt oppe på veggteppet på begge sider etter stress før sommerferien, og det ble da 8 mm. feil, og hadde også skyvd lyttestolen helt inn til bakveggen (tror det var min bedre halvdel), men uansett feil hadde det blitt. Justert tilbake nå, og da kom også sweet spoot tilbake puhhhh, var også innom Eltek i dag, og kjøpte en db måler, tror nok den er vært pengene sine.

    Tror nok også at tropesommeren i Oslo har spillt inn, i større eller mindre grad. :-*.



    Uheldigvis så er det ikke så mange skisseringer (tegninger) på nettet som anbefaler, eller har mål når det gjelder bruk av det long wall.

    Har lastet ned skisseringer av George Cardas, og det Golden Cuboid, men han roter ekstremt med "målene".

    Er det noen som har flere forslag ang. nettsider (spesiellt bruk av long wall), så tas de mot med takk. :p.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har hørt begge to, og helt ok høytalere er det begge to , men ville nok i dag gått for Studio 140. Dette er en noe dyre modell, men du får også veldig mye igjen for pengene dine.

    Dette er awards vinneren i Whathifi, og fem stjerner har den også fått.



    Er det ingen som har erfaring med Proac Studio 100 eller 110 ???
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Mente så klart kortere mel. høytalerne enn til lytteposisjon. 8).



    Denne tråden skulle vel vært et annet sted, men det handler jo om Proac, så tyner,n litt til.

    Det er korrekt som du påstår at man kan gange med 1,2 (max), og da kan sitteposisjonen hans bli opp mot 2m. 88 cm., men jeg prøvde dette på langveggen, og kokokokoko, det så mildt sagt helt på trynet ut, og ble sittende mitt i rommet.

    Har lastet ned Audio physic sin side i fjor, og synes det ser ut som de måler fra stolens start, og da blir vel målene noe annerledes, men det kan jo hende at tegningen er litt utydelig, man skal vel alltid måle fra øre etc.

    Sitter nå 2 m. 93 cm. fra hver høytaler (til ørene), men pga. møkkarommet er det helt umulig å få høytalerne mere en max 2m. 75cm. fra hverandre, mao. kortere avstand til lytteposisjon enn mel. høytalerne, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    Har ommøblert 6 ganger, og uheldigvis sånn må det være, uansett om jeg står på hodet å dr.... i vinkel.

    Prøvde å tegne rommet på plassering etc., men uten hell. :'( :'( :'( :'(.
     

    Vedlegg

    A

    Antonx

    Gjest
    Har hørt begge to, og helt ok høytalere er det begge to , men ville nok i dag gått for Studio 140. Dette er en noe dyre modell, men du får også veldig mye igjen for pengene dine.

    Dette er awards vinneren i Whathifi, og fem stjerner har den også fått.
    Studio 130 i små rom og 140 i større rom? I mitt lille rom på 11m2  ble det for mye av det gode med 140. De er veldig basssterke! Jeg tror de med fordel kan matches med en litt varm forsterker. Enig?
     

    Vedlegg

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ja, gjerne med noe cary :p.





    Studio 130 i små rom og 140 i større rom? I mitt lille rom på 11m2  ble det for mye av det gode med 140. Jeg tror de med fordel kan matches med en litt varm forsterker. Enig?
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Flinkgutt: Utfordringen min er at jeg sannsynligvis vil trenge en stativhøytaler og ikke gulvstående. Kunne du si noe om inntrykkene dine fra Studio 100 og 110? Og ikke minst om forskjellen mellom de to?
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Hvis du går inn på www.taaimport.no, og linker deg videre til Proac vil du få alle info om begge høytalerne, men jeg mener å huske at 110 var litt mindre og lettere, men dette er jo også en award vinner i Whathifi.

    Det er ganske like høytalere, men 110 er nyere, og tror nok du kan bruke den samme forsterker på begge to, men tror nok du får en hyggeligere pris (brukt) på 100, lykke til, vil ikke utdype dette noe mere, da det er bedre at du hører på disse selv.

    Pato,s venner er nå oppe i 36 sider, er Proac tilhengerne slappere?. :p.



    Flinkgutt: Utfordringen min er at jeg sannsynligvis vil trenge en stativhøytaler og ikke gulvstående. Kunne du si noe om inntrykkene dine fra Studio 100 og 110? Og ikke minst om forskjellen mellom de to?
     

    nik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2002
    Innlegg
    291
    Antall liker
    12
    Hvor kjøper dere ProAc?
    Har ikke vært borti disse, men lydfilosofien burde passe min smak!
    Funker de bra med Krell?
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Kanskje er det noe med at denne tråden bare er en uke gammel? Men dæven vi har en jobb å gjør.. skjønner ikke helt hvorfor Patos har fått så mange venner? (ikke det at de er dårlige alså).

    Personlig liker jeg høyttalere som er veldig naturtro (aii teit ord, noen andre forslag?) med en dash varme og glød. Stram bass. Mild, luftig og åpent lydbilde med hyperbra romgjengivelse og presise fokus. Gjennomsiktig med masse krydder.. (ah her er det et lite stykke unna ang gj.s..).
    ProAc Respose med Creek er ikke så halvgææænt langt unna....
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Nå må du passe deg, Anton(x?). Kan jo nesten virke som om du er smittet av Dynaudio-syndromet. Dog mutert. ;D
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Nå må du passe deg, Anton(x?). Kan jo nesten virke som om du er smittet av Dynaudio-syndromet. Dog mutert.  ;D
    X´en måtte dessverre være med.. Jeg har lært av Bamsemann ::)

    jeg skal pase meg.. ..lover..
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ja vi får ta det igjen når fellesferien er over, endelig er Proacene på plass igjen, og mm og cm kan gjøre mye ugang ;D.



    Kanskje er det noe med at denne tråden bare er en uke gammel? Men dæven vi har en jobb å gjør.. skjønner ikke helt hvorfor Patos har fått så mange venner? (ikke det at de er dårlige alså).

    Personlig liker jeg høyttalere som er veldig naturtro (aii teit ord, noen andre forslag?) med en dash varme og glød. Stram bass. Mild, luftig og åpent lydbilde med hyperbra romgjengivelse og presise fokus. Gjennomsiktig med masse krydder.. (ah her er det et lite stykke unna ang gj.s..).
    ProAc Respose med Creek er ikke så halvgææænt langt unna....
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    X´en måtte dessverre være med..  Jeg har lært av Bamsemann ::)  

    jeg skal pase meg..           ..lover..
    Antonx....... :eek:

    bamsemann.. :)
     
    H

    hobby

    Gjest
    Er det ingen som har erfaring med Proac Studio 100 eller 110 ???
    Brukte Studio 100 som bakhøyttalere i mitt forrige oppsett. Fungerte glimrende, men ville heller valgt gulvstående modeller for stereo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn