Diverse Prisvurdering av brukt forsterker og høytaler

Kohe321

Medlem
Ble medlem
21.08.2014
Innlegg
18
Antall liker
2
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
2
Hei!

Ny på forumet her. Håper jeg valgte rett seksjon av forumet til å skrive denne posten. Trenger litt hjelp til å vurdere verdi av hifi-anlegget mitt som jeg tenker å legge ut for salg her. Selges for å frigjøre midler til et aktivt høytalersystem som vil passe bedre for lydopptak (tenker på Event Opal!). Er nybegynner i hifi-verdenen og har aldri solgt utstyr her før, så jeg er rett og slett veldig usikker på hva som er en grei pris.

Tenker å selge dette som en komplett pakke for å gjøre det enklere.

Ett par Dynaudio Focus 160 i sort ask
En Hegel H300 forsterker
2x Nordost Red Dawn høytalerkabler

Hva vil dere si er en grei pris på hele sulamitten samlet? Og vil dette være tungsolgt? Takk for all hjelp! :)
 

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
308
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Velkommen.

Focus 160 - Litt usikker men tipper i overkant av 10
Hegel H300 - 22 500 ca tipper jeg. Har i hvert fall tidligere vært populære (solgt en lignende selv for godt over et år siden)
Nordost Usikker. Mange høyttalerkabler ligger lenge ute til 1/2 pris av ny.

Får nok mest om det selges hver for seg.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Hei!

Ny på forumet her. Håper jeg valgte rett seksjon av forumet til å skrive denne posten. Trenger litt hjelp til å vurdere verdi av hifi-anlegget mitt som jeg tenker å legge ut for salg her. Selges for å frigjøre midler til et aktivt høytalersystem som vil passe bedre for lydopptak (tenker på Event Opal!). Er nybegynner i hifi-verdenen og har aldri solgt utstyr her før, så jeg er rett og slett veldig usikker på hva som er en grei pris.

Tenker å selge dette som en komplett pakke for å gjøre det enklere.

Ett par Dynaudio Focus 160 i sort ask
En Hegel H300 forsterker
2x Nordost Red Dawn høytalerkabler

Hva vil dere si er en grei pris på hele sulamitten samlet? Og vil dette være tungsolgt? Takk for all hjelp! :)
Er ingen ekspert - men utstyret er relativt nytt - så et sted mellom 1/2 pris eller 2/3 av prisen. Jeg ville ha tippet 35k helt på magefølelsen. Hegel er også populært og det er blitt en sannhet at de lyder bra - jeg vil virkelig tro at de er lettsolgt. (jeg synes vel at Hegel blir litt vel analytisk og for lite musikalsk).
 

Kohe321

Medlem
Ble medlem
21.08.2014
Innlegg
18
Antall liker
2
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
2
Takk for hjelpen folkens, setter stor pris på det! Glemte å skrive alder på utstyret: Hegelen og kablene er 7 måneder gamle, og høytalerene er snart ett år. Har ikke spart på original emballasje da denne tok STOR plass, så frakt blir litt vanskeligere, men det er vel ganske enkelt å få kjøpt store nok pappesker og solid bobleplast hos posten/bring?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.025
Antall liker
12.936
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Grattis med nye Opaler. Håper du blir fornøyd i tiden som kommer.
Jeg har hatt mine i et drøyt år og begynner å bli sår i foten av å trampe takten her.
Vanskelig å sitte stille når man hører stortromma på Opalene.

Mvh. Bergfinn
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.025
Antall liker
12.936
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Gøyttalere er enda lettere å selge ;)

Nå har han jo fått Opalene i hus, så de forrige høyttalerene er vel solgt tipper jeg.
 
Topp Bunn