Høyttalere Prisforslag for B&W 802 Nautilus.

D

DanB

Gjest
Vel jeg er Siv. ing innen elektro, så frekvenser, filtre, kondiser & spoler samt faseforskyvning er ikke ukjente fenomener for meg akkurat. Jeg har bare ikke "hørt" dem før hvis dere skjønner hva jeg mener.

Men skal man til med sånne modifikasjoner så skal utgangspunktet være svært billig.

Dessuten har døgnet bare 24 timer sist jeg sjekket.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Mye vann har rent siden disse ble lansert. Har ikke hørt noen få nautilus skikkelig til. Men de låter sikkert bra når en gjør det. 20k ville jeg kunne strukket meg til om jeg var i markedet.

Bygg dem heller om til aktiv drift.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
D

DanB

Gjest
Da har jeg kjøpt ett sett med 801 Nautilus som er fra 2005-2006 ifølge selger. En eier og de var brukt som demo på Soundgarden som la ned en butikk i Sandvika området rundt de tider.

Parer dem opp mot en Mcintosh på 250-350 watt pr kanal. ikke sikker på hva det blir enda.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.009
Torget vurderinger
2
Hadde 803 Nautilus. Dette var totalt sett en grusom høyttaler. Svært kilen på utstyr, musikktype og innspilling.
En hissig diskant som var vanskelig å temme.
Utseendemessig så er og var Nautilus serien den peneste å se på.
Fra 803 N til 803 S økte vekta med 11 kg og de ser helt like ut. Delefilteret var også svært komplisert på Nautilus.
S var veldig mørke og laidback og det var vel 803 D også? Tore, du vet vel det?
Lilte godt 804 S og 803 S. 803 Nautilus var jeg lite fornøyd med.
Ja ja smaken er som baken,hørte 803 nautilis og syntes det var noe av det beste jeg har hørt...

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hadde 803 Nautilus. Dette var totalt sett en grusom høyttaler. Svært kilen på utstyr, musikktype og innspilling.
En hissig diskant som var vanskelig å temme.
Utseendemessig så er og var Nautilus serien den peneste å se på.
Fra 803 N til 803 S økte vekta med 11 kg og de ser helt like ut. Delefilteret var også svært komplisert på Nautilus.
S var veldig mørke og laidback og det var vel 803 D også? Tore, du vet vel det?
Lilte godt 804 S og 803 S. 803 Nautilus var jeg lite fornøyd med.
Ja ja smaken er som baken,hørte 803 nautilis og syntes det var noe av det beste jeg har hørt...
Mulig at jeg bomma totalt i de 2 romma jeg prøvde de i. Prøvde med 6-7 forskjellige forsterkere/kombinasjoner. Fikk de aldri til.
Hørte antydninger til god lyd når det ble parret med Musical Innovation.

Topp Bunn