Priser på McIntosh

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
McIntosh tre integrerte transistorforsterkere selges til følgende priser i USA vs Norge:

MA 6300: 3000 USD = 17964 Nok; koster 34000 i Norge
MA 6500: 4000 USD = 23952 Nok; koster 35500 i Norge
MA 6900: 5000 USD = 29940 Nok; koster 53000 i Norge

For det første: Burde ikke norske priser vært en del lavere?

For det andre: Burde ikke prisintervallene forsterkerne imellom vært jevnere?

For det tredje: Er det enkelt å endre 120v-utgaver til 220/230v?

Hvis man legger mva på toppen av amerikanske priser ville norske priser blitt følgende (og differansen i forhold til dagens priser):

MA 6300: 22455,- Differanse: 11545,-
MA 6500: 29940,- Differanse:  5560,-
MA 6900: 37425,- Differanse: 15575,-

Frakt fra produsent til importør kan da ikke være så kostbart? Pakke på 30 kg = 10000 kroner?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
slik er det vel med det meste..
 
T

tst

Gjest
De skal vel tjene litt i Norge også? Du kan jo kjøpe en fra USA (det blir dyrere enn du tror), og spørre et verksted og bygge den om til 220V.Hva om det det blir noe feil på den.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
for ikke å nevne at enkelte merker har nesten samme innkjøpspris for forhandlere i norge som utsalgsprisen til forbruker er i f.eks USA.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
For det tredje: Er det enkelt å endre 120v-utgaver til 220/230v?
Det kommer ann på hvordan trafoen er. Somregel så er det samme trafo for us/eu og da er det faktisk ikke mer enn et par ledninger som må bytte posisjon. Så har du jo de som legger inn frekvens sjekk og ekle greiere for å hindre gråmarked import feks. Krell.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
US priser er oppgitt uten avgift. Derfor må du trekke fra MVA for å sammenlikne priser. Når man så vet hvor dyrt det er å sende fullforsikret fra US til kongeriket, så minker differansen.

Mvh Vidar P
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
US priser er oppgitt uten avgift. Derfor må du trekke fra MVA for å sammenlikne priser.
Mvh Vidar P
Eller legge mva på toppen av US priser som jeg har gjort
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
De skal vel tjene litt i Norge også? Du kan jo kjøpe en fra USA (det blir dyrere enn du tror), og spørre et verksted og bygge den om til 220V.Hva om det det blir noe feil på den.
Hvorfor blir det dyrere enn jeg tror?

Hvis jeg kjøper brukt i US så kunne jeg fått en ferie på kjøpet.
 

Egil

Medlem
Ble medlem
30.01.2003
Innlegg
41
Antall liker
0
Frakt fra produsent til importør kan da ikke være så kostbart? Pakke på 30 kg = 10000 kroner?
Jeg betalte ca. 350$ for å få en sub på 70kg levert på døra (fra USA til mitt hjem i Norge ).. ca. 2300NOK altså.

Fikk subben innen en ukes tid også :)

230$ (1500NOK) betalte jeg for en annen sub jeg bestilte.. (frakten that is). 25kg - den ble levert innen 10 dager.

Så frakten er ikke så voldsomt gal den!
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
MA 6500 er ok priset, men jeg får ikke prisen på MA 6300 til å rime i forhold.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
MA 6500 er ok priset, men jeg får ikke prisen på MA 6300 til å rime i forhold.
ja det er heg helt enig i, prisfosjellen mellom ma 6300 og 6500 er 1000 dollar, samme mellom 6500 og 6800.
inorge er prisforskjellen mellom ma6300 og 6500 1500kroner, og mellom 6500 og 6800 17500, ser ikke helt logikken på den gitt..
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvorfor blir det dyrere enn jeg tror?

Hvis jeg kjøper brukt i US så kunne jeg fått en ferie på kjøpet.
Hvis du skal LEVE av å importere hifi, så må du beregne deg såpass margin at du har til å dekke kontordrift, utgifter forøvrig (ansatte, messer etc?), avertering, distribusjon, demoprodukter hos forhandlere, egen lønn, regnskapsfører etc etc.

Om du legger deg på null avanse, så har du lite i bransjen å gjøre. Du går konk over natta. Det å ha mennesker til å faktisk opprette et apparat for distribusjon, markedsføring, support osv koster. Enten du liker det eller ei. Selv ser jeg sjelden at hifi-importører cruiser rundt med sigar i munnen og champagneglasset i hånda, i baksetet på en Bentley med sjåfør..

Uten importører så blir det lite hifi å se i butikkene... uten litt avanse så blir det lite importører..

Mvh Vidar P
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Uten importører så blir det lite hifi å se i butikkene... uten litt avanse så blir det lite importører..

Mvh Vidar P
ja huff hva skulle man da gjort ???
at imprortørene tar seg betalt er for meg en selvfølge, de driver vel ikke med dette for å gjøre det enklere for de som ønsker deres produkter, man gjør det for å tjene penger og det gjelder i alle bransjer.
Noe som blir viktig her er prissettingen iforhold til andre produkter, f.eks at disse mcinotsch forsterkerne holder noenlunde samme kvalitet som konkurentene.
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Hvis du skal LEVE av å importere hifi, så må du beregne deg såpass margin at du har til å dekke kontordrift, utgifter forøvrig (ansatte, messer etc?), avertering, distribusjon, demoprodukter hos forhandlere, egen lønn, regnskapsfører etc etc.

Om du legger deg på null avanse, så har du lite i bransjen å gjøre. Du går konk over natta. Det å ha mennesker til å faktisk opprette et apparat for distribusjon, markedsføring, support osv koster. Enten du liker det eller ei. Selv ser jeg sjelden at hifi-importører cruiser rundt med sigar i munnen og champagneglasset i hånda, i baksetet på en Bentley med sjåfør..

Uten importører så blir det lite hifi å se i butikkene... uten litt avanse så blir det lite importører..

Mvh Vidar P
Jeg sier ikke at forhandlerne ikke skal ha avanse. Jeg regner for øvrig med at forhandlerne i US også har en viss avanse og at utsalgsprisene jeg refererer til også inkluderer dette.

Det er dyrere å leve i Norge sier man kanskje, og det kan jeg si meg enig i. Derfor kan jeg skjønne at utsalgspris i Norge blir forholdsvis høyere enn i opphavslandet.  

Allikevel opplever jeg i dette tilfelle prisene som stive med unntak av MA6500 som nevnt tidligere, og i for stor grad sprikende på de forskjellige modellene.
 
H

hordasped

Gjest
Gjelder vel ikke bare Mc Inttosh dette.

Er vel ikke mye hensikt å drive med noe bare for å ha noe å gjøre på,eller kanskje tidsfordriv, nei De som importerer, driver med dette har stor avanse.

Prut med F.eks. Lyrics

Er det noe PROBLEM

D ehar veldig mye å gå på.


Om vi betaler for det ene,eller andre merket,er helt frivillig
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg sier ikke at forhandlerne ikke skal ha avanse. Jeg regner for øvrig med at forhandlerne i US også har en viss avanse og at utsalgsprisene jeg refererer til også inkluderer dette.

Det er dyrere å leve i Norge sier man kanskje, og det kan jeg si meg enig i. Derfor kan jeg skjønne at utsalgspris i Norge blir forholdsvis høyere enn i opphavslandet.  

Allikevel opplever jeg i dette tilfelle prisene som stive med unntak av MA6500 som nevnt tidligere, og i for stor grad sprikende på de forskjellige modellene.
Forstår jeg deg rett, så mener du at McIntosh-importør og forhandlerledd har beregnet seg for store avanser?

I så fall må jeg spørre; hvor store avanser har de egentlig? Hva slags marginer mener du at de skulle ha klart å opprettholde driften med? Nå er ikke Mac de mest solgte produkter i Norge, så jeg antar at du har en skisse over omtrentlig dekningsbidrag som er nødvendig pr apparat for å opprettholde en drift i balanse?

Det blir imo meningsløst å kritisere en importørs avanse med mindre man kjenner hans salgstall, betalbare utgifter og hans kostnader ved å opprettholde importen av et produkt. Du står jo selvsagt fritt til å handle et annet merke, med bedre kalkyler fra fabrikk og med bedre salgstall; eller å kjøpe Mac fra US i form av egenimport om så var. I så fall skjønner jeg godt at importøren vil vegre seg for å støtte deg i ditt videre eierskap, mht support av ymse slag. Selv er jeg glad for at det faktisk fins importører av slike merker slik at jeg kan høre de i butikker etc og evt kjøpe de; men med den elendige avkastingen som slik import har til Norge så hadde jeg iallefall ikke giddet alt arbeidet med det..

Mvh Vidar P
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Jeg blir så trøtt og lei av alle som klager på prisdifferansen kontra norge/usa eller andre land. Synes du det er for dyrt her hjemme står det deg helt fritt og importere selv.
Hvis du regner utsalgspris i norge med dollar x10 så blir prisen ikke så ille her hjemme.
Foruten at forhandeler og importør må tjene penger for å selge varer til oss så skal det også koste litt å kunne se og høre produktet i din lokale hi-fi sjappe, det skal koste litt å gi opp til 5 års garanti, det skal koste litt å få god service hos din lokale forhandler.
Ingen ting er gratis så slutt å klage på prisnivået her i landet - det er faktiskt helt akseptabelt og du kan ikke sammenligne prisene i norge direkte mot prisene i usa eller andre land.
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Hvorfor tar man seg nær av at noen stiller spørsmål vedrørende prising av varer? Hvorfor er det meningsløst å stille slike spørsmål? Hvem er det som klager?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor prisdifferansene produktene imellom er såpass varierende i forhold til i opphavslandet.

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, og derfor faller det seg naturlig å spørre.

Forklar meg det gjerne.

Hvis jeg skal betale 34-53000 for en vare så er jeg selvfølgelig opptatt av å få det jeg betaler for, og det burde ikke forundre noen.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er ikke mange dagene/ukene siden en dollar var notert til rundt 6.5 kroner. Dette er ikke det du får kjøpt den for i banken, så du kan legge på noen tiører. Derav er det ikke riktig å bruke dagens rekordlave kurs til sammenlikning.

For kort tid siden ville man måtte betalt omlag 20k for 3000 dollar; pluss mva blir dette 25k. Frakt på et så dyrt apparat fra US, fullforsikret, vil antakelig koste mellom 1-2k.
Dette gir, for eksempelets skyld, 7k tilbake til fordeling mellom 1) importør og 2) forhandler. Dette er skattepliktige og momspliktige 7k, så la oss for rausheten si 6k pluss mva.

Om vi fordeler dette på begge ledd, så er det 3k skattepliktige kroner på hver. Dette skal dekke nasjonal distribusjon også; du kan jo prøve å gå til posten for en sende et blytungt Mac-apparat fra f.eks Oslo til Trondheim... det koster fort over 500kr. og mer.
Så kommer en og annen og pruter; man må gi en tusing eller to i rabatt... nei, dette blir man ikke rik av!

Når du tar i betraktning at begge ledd her har en funksjon i distribusjonen, de står faktisk opp om morgenen for å gå på jobb, betaler husleia, betaler markedsføring, betaler de ansatte, betaler kapitalutgifter i form av varelager, betaler skatt av sitt overskudd etc... jeg tror at det må være såpass for at noen skal i det hele tatt ha dette som levevei.

Det er forresten likedan andre veien; se hva du får kjøpt en EC-forsterker for i NY...
Om du ikke er tilfreds med det, så står du fritt til å kritisere importører og forhandlere; men jeg synes i såfall det er en urimelig kritikk, fordi jeg vil mene at dette er kostnaden ved å ha muligheten til å gå i en norsk butikk og kjøpe dette rett fra hylla.
Spørsmål skal man stille, det er en ærlig sak. Men man skal ikke sitte mange sekundene med kalkulatoren før man skjønner at det ikke akkurat er storbutikk dette..
Man står selvsagt fritt til egenimport.. om man klarer seg uten demo, nasjonale garantier, oppfølging, service lokalt osv.

Mvh Vidar P
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Litt off topic, men : Hvorfor er det ingen som sammenligner kjøpsloven i Norge med den de har i U.S.A og resten av verden.
Ikke rart produktene koster når butikken kan risikere å få produktet i retur etter 4 år og elleve måneder og må dekke reperasjonen selv.
Resten av verden ler av oss når på grunn av den loven som syr puter så til de grader på forbrukeren.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Ingen forhandlere/importører kan justere prisene fra uke til uke etter valutakursene.
F. eks. Eufonia som importerer Mark Levinson justerer prisene en gang i året justert etter gj.snittelig/forventet dollarkurs.
cd-spilleren 390s kostet i 2006 kr. 70000 og koster i år kr. 65000 pga. lavere dollarkurs.
Og jo - det er mange som klager og sutrer over prisnivået i norge og ønsker at f.eks. McIntosh skal koste tilnærmet det samme her som i usa. Jeg synes det blir litt sånn ole brum mentalitet når man vil ha lave priser og samtidig verdens beste garanti på toppen av den service importør/forhandeler yter med lytting/hjemlån/montering, etc.
 
B

bender

Gjest
lol for noen argumenter

*1-2000kr per produkt å sende en container fra usa, makan til tøv har jeg aldri hørt.

*husleie, markedsføring, ansatte, varelager, skatt av sitt overskudd.
-nei slike ting finnes ikke i usa! ;D

*vet dere hvilke overskudd neby har i året?

*lyric, hificenterkjeden osv slår av 30-40% titt og ofte på sine produkter helt uten grunn. med underskudd selvsagt! fordi de tjener så dårlig..

*det er et hav av hifiprodukter med samme pris i norge som usa..

*EC* kommer alltid frem i slike diskusjoner, som om de liksom fikk på seg et tjukt lag av avgifter.  de er bare priset høyt i usa for å tiltrekke oppmerksomhet. viss dere tror folk betaler veiledene på de produktene så er dere jommen lettlurt...

*en bilforettning sitter igjen med 10-15.000kr i snitt per bil. prosentvis er dette en slikk og ingenting sammenlignet med snobbeprodukter som mcintosh.
importører av slike produkter betaler godt under halvparten av utsalgspris. ofte 1/3.

har selv hatt en møbelfabrikk i familien hele mitt liv. den er nå nedlagt..
hvor mange er det igjen av slike i norge? hadde dere vist produksjonskostnaden i forhold til utsalgsprisen tror jeg dere hadde fått bakoversveis... neby tjener en formue i forhold.
 
T

Tobias_i_Taarnet

Gjest
*vet dere hvilke overskudd neby har i året?... neby tjener en formue i forhold.
NEBY har siste få årene tjent mye penger på å selge Tivoli radioer til det norske folk. At han fikk dette agenturet var et lykketreff - dette har vært omtalt flere ganger i dagspressen.

Overskuddet fra Tivoli har bidratt til å SUBSIDIERE salget av McIntosh og annen tradisjonell Hi-Fi - som er og blir en mager forretning. Norske Hi-Fi aktører som forrenter kapitalen sin kan du telle på en hand. De øvrige holder på pga. entusiasme og må nok nøye seg med dårlig lønnsinntekt.

T.
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har også inntrykk av at det er få som tjener gode penger på HiFi. Unntakene er sikkert HiFiklubben, center kjeden og ikke minst OHC?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Mitt generelle inntrykk av såkalte hifientusiaster her til lands er enkelt og greit at de/vi er noen sutrekopper. Dette er vel ikke første gang en slik tråd har blitt startet, og det ender stort sett med å sutre på de "drittsekkene" som importerer og selger de varene vi kjøper. Hadde det ikke vært mulig å tjene penger på slikt så hadde det nokk ikke vært noen som hadde solgt slikt utstyr her til lands, det er faktisk det de lever av og da kan man ikke selge varene under eller for det samme som man kjøper dem inn for, det sier seg selv at slikt er ikke lønnsomt. Det kan virke som om noen tror at importører og butikker er der for å gjøre verdagen lettere for noen slik at man slipper slitet med å importere en vare selv. Joda vist gjør de det men det er jo ikke akkurat veldedighet de driver med, alle bedrifter er ute etter å tjene penger, og da kan man ikke selge en vare til innkjøpspris eller under, med slik butikkdrift går du ganske så kjapt konkurs.
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Hvorfor må bevisste forbrukere som stiller spørsmål ved prising av spesifikke varer avfeies som "sutrekopper" og klagemakere? Dette blir for lettvint.

Det er ingen som mener at varer og tjenester skal være gratis som enkelte antyder. Det er heller ingen som ber om "veldedighet".

En viss korrelasjon i prisingen burde man kunne etterlyse, eller i det minste objektive forklaringer på mangel av sådan.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Hvorfor må bevisste forbrukere som stiller spørsmål ved prising av spesifikke varer avfeies som "sutrekopper" og klagemakere? Dette blir for lettvint.
dette er ikke første tråden som handler om slikt, jeg ser ingen problemer emd spørsmål angående prising av utstyr. Men jeg synes stort sett det er mye klaging på prising av hifiutstyr her i lander og sammenligner med priser i f.eks usa eller kina. Jo visst er prisnivået i norge høyt men det er det faktisk på alle varer, ikke bare hifiutstyr. Og avansen er heller ikke noe å skamme seg over synes jeg, når man ser på andre typer varer som f.eks klær alkohol osv. I norge må man betale mellom 50 og 100 kroner for et glass med noe sterkt i på en uteplass, i mer sydlige strøk et par kroner, ser ikke mange som stiller sprøsmål på prisene i norge etter en fylletur i utlandet, er bare om vor billig det var der.  
Når du kjøper deg en god jakke til et par tusen, så er prisen du betaler mellom 3 og 5 ganger det butikken kjøper inn jakken for.  Så ja jeg synes det er sutring når man klager på hifi forhandlere som har 50-70% avanse når man til daglig handler varer med mye høyere avanse uten å stille sprørsmål til pris.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
For å ta McIntosh som denne tråden startet med - utsalgspris i norge er røft regnet dollarkurs x10 (pluss/minus litt her og der) og det synes jeg er et helt ok prisnivå for disse produktene.
Sutrekoppene som klager på prisen (ja-dere er noen sutrekopper) står helt fritt til å importere privat dersom de synes prisen er for høy i norge.
Hi-Hi centeret tjener gode penger, men det er ikke på å selge McIntosh.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

En saksopplysning om frakt.

En 40 fot container fra USA til Norge - altså ca 50m3, med tillatt totalvekt på 25 tonn, koster vel grovt regnet 30-35k å sende. Den bruker da 3-4 uker over sjøen....

Mvh
OMF
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
prisene til audiofoni er interesant. de er billigere enn kinaimport.
men norsk audio teknikk tar omtrent 4 ganger så mye for sin cayin 5kanaler i forhold til de nettsidene. hvorfor? ???
 
N

nb

Gjest
Vidar Ps empiri er jo greie, meg bekjent har ingen til dags dato blitt veldig rike på grunn av tung HiFi i Norge, Tømmervik gjør det sikkert fint, men om det kommer av de dyre eller masseproduktene, vet jeg ikke.

Så lenge det skal tilbys ørten High-end-merker i et land med 4-5 millioner innbygger hvor kanskje en promille av befolkningen har et snev av interesse for dyre stereogreier, sier det seg selv at driften blir relativt dyr pr. enhet solgt og avansen deretter. Sleng på rabatter for venner og kjente, litt garantireparasjoner, kapitalbindinger ved dyre varer til demo og utlån, demovarer som sleges med stor rabatt osv så har du det gående. Er i alle fall en bransje jeg skal holde meg langt unna;)

Jeg siterer nok en gang sjefen for Avantgarde Acoustic i USA: "How to make a fortune in high-end audio? Start with an even bigger fortune"
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Det er ikke alt utstyr som sendes som sjøfrakt i store containere. Når vi snakker om high-end utstyr går mye av dette med flyfrakt over dammen og da er det snakk om helt andre fraktkostnader.
 

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Innlegg
62
Antall liker
0
Dersom Neby og diverse forhandlere da har den avansen de må ha for å gidde å drive med Mcintosh på samme måte som forhandlerne i USA har... ja da er vel problemet at kostprisen fra USA er for høy...?

Ellers syns ikke jeg prisen er sånn uten videre for høy, dersom man fjerner momsen på 50.000,- (ma6900) står man igjen med 37500.
5000 USD *6,20 (som er en mer "vanlig" dollarkurs) = 31.000
Differansen er da 6500,- som skal dekke frakt, en garantitid og reklamasjonstid som er veldig mye lengre her hjemme enn over there osv... det er da ikke så riv ruskende galt det...??
 
K

knutinh

Gjest
Resten av verden ler av oss når på grunn av den loven som syr puter så til de grader på forbrukeren.
Jeg synes det er rimelig å forvente at en forsterker til kanskje 50.000,- som står pent og rolig i racket sitt og dulles med holder i 5 år.

Man kan sikkert argumentere med at vi prioriterer forskjellig, fritt marked etc og at markedet burde regulere garantitiden selv. Men personlig ville jeg altså ikke kjøpt dyr elektronikk av noen som ikke har troen på egne produkter...

Det er noe helt annet enn en mobiltelefon til 990,-

-k
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Født: 1956
Postadresse: 0287 OSLO
Skatter til: Oslo
Formue: 2156000
Skattbar inntekt: 892700

En veldig aktuell hifi Importør!
Formue på 2 mill etter at gjeld er trukket fra og inntekt på 900 pluss.
Hvis ikke dette kan defineres som rik,så vet ikke jeg....

Nisjeprodukter blir man aldri rik av,man må komplementere med storsalgs varer.

Men å si at Tivoliradio subsidierer Mcintosh er bare tull.
Tjener man ikke på et produkt så selger man det heller ikke.

Og det er store avanser på egenimport hos de fleste.
Jeg var innom en importør som kjøpte inn et produkt for 29500 kr.
Veiledende pris ble satt til 70000!
Produktet kostet 44000 i hjemlandet før tax...

Og dette er da for pokker ikke et unntak,siden jeg har sett lignende avanser hos andre.

Ta en titt på prislisten til Golden Age og se på på rabattene du får hvis du kjøper direkte fra de istedenfor hos en forhandler.
Avanser som ikke ligner grisen!
http://www.goldenagemusic.no/pdf/HIFIprice.pdf
 
Topp Bunn