Priser på hifi tilbehør - Galskap satt i system...

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

a) Sf Grand Piano Domus og Nordost Frey
b) Sf Cremona og EKKJ (og 10kkr til overs)

Anonyme svar kan sendes Valentino på PM. ;D
Ville vært synd å ødelegge lyden med gratiskabelen, jeg ville valgt C) Sf Cremona og Nordost Frey! :)

K

kbwh

Gjest
Tjah. Gratiskabelen låter iallefall bedre enn Nordost Flatline, og er forresten veldig lik VdH Supernova...

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

Hmmm.. tenke tenke... ::)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

Det er jo det som er problematikken i et nøtteskall.
Alle oppvakte mennesker hadde selvfølgelig gått for alternativ B.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
wotg skrev:
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

Så folk som hører forskjell på kabler og bruker penger på dette er ikke oppvakte? Eller er det du med ørene i bind som har problemer? :)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
SAL skrev:
wotg skrev:
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

Så folk som hører forskjell på kabler og bruker penger på dette er ikke oppvakte? Eller er det du med ørene i bind som har problemer? :)
Whatever...

J

Jurassic

Gjest
SAL skrev:
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

Ville vært synd å ødelegge lyden med gratiskabelen, jeg ville valgt C) Sf Cremona og Nordost Frey! :)
På hvilken måte ødelegger du lyden med gratiskabelen?
Mener du at den har såpass dårlige lederegenskaper at høyttaleren knapt får noe signal eller tar gratiskabelen inn stråling fra ufo'er som ødelegger lyden?

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Jurassic skrev:
SAL skrev:
Valentino skrev:
Hva ville du valgt?

På hvilken måte ødelegger du lyden med gratiskabelen?
Mener du at den har såpass dårlige lederegenskaper at høyttaleren knapt får noe signal eller tar gratiskabelen inn stråling fra ufo'er som ødelegger lyden?
Overhode ikke, men ofte er det bedre lyd i en dyrere kabel desverre! :)
Når "tullinger"(spøk :) ) som Wogt forklarer at folk som bruker penger på kabler ikke er oppvakte blir man lettere provosert.... Og du som bor i nabolaget her kan jo bare komme innom en tur så kan du med egne ører prøve litt kabler hos meg? :)

B

brand-x

Gjest
SAL !

Kan du være så snill å forklare hva du mener er så fantastisk hørbart på signalkabler ? Ht kabler også for jeg tror du ikke helt skjønner hvilken nyanseterskel du beveger deg innenfor og prøv å ta denne debatten med de som utvikler komponentene........

Og det siste er ikke vondt ment...ikke det første heller..

mvh
Kjell P.

J

Jurassic

Gjest
Det som er paradoksalt er at en standard BFOU (signalkabel til offshore bruk) og til en rimelig pris har bedre dokumentasjon enn f. eks Nordost Odin

B

bendis

Gjest
Valentino skrev:
Tjah. Gratiskabelen låter iallefall bedre enn Nordost Flatline, og er forresten veldig lik VdH Supernova...
EKKJ er meget bra ja. men desverre nesten uhåndterlig.

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Valentino skrev:
Gratis kabler er vel kun sendt med, for at man skal kunne prøve om produktene virker?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
f skrev:
Valentino skrev:

Gratis kabler er vel kun sendt med, for at man skal kunne prøve om produktene virker?
Les tråden så ser du hvilken kabel det refereres til.

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Femten sider? OK da, skal lese igjennom hele tråden på nytt!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
SAl hvis du virkelig mener kombinasjonen Grand piano domus + dyr HT kabel er bedre enn Cremona og billig høyttalerkabel så må jeg be deg ta deg sammen. ja det kan hende en høyttalerkabel endrer lyden - sågar forbedrer, men ikke en 30.000,- forbedring - uavhengig av prisklasse på HT kabelen, det er rett og slett INGEN vitenskapelig eller rasjonell forklaring på at alternativ 1 kan være bedre.
Det blir håpløst å fortsette en slik debatt når frontene er så steile.
Alle dere über kabelfantaster har dere vurdert å skifte ut kablene i ovnen, kjøleskapet og tørketrommelen også?

R

Roysen

Gjest
wotg skrev:
Alle dere über kabelfantaster har dere vurdert å skifte ut kablene i ovnen, kjøleskapet og tørketrommelen også?
....og det skulle gi en lydforbedring i hvilken størrelsesorden?

Mvh
Roysen

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Roysen skrev:
wotg skrev:
....og det skulle gi en lydforbedring i hvilken størrelsesorden?

Mvh
Roysen
Jeg bruker EC nettkabel på vaffeljernet. Da smaker vafflene mye bedre enn med standard nettkabel. ;)

O

omholt

Gjest
Rhesus skrev:
Jeg bruker EC nettkabel på vaffeljernet. Da smaker vafflene mye bedre enn med standard nettkabel. ;)
Hvorfor? Fordi bedre strøm fører til bedre varme som igjen fører til svidde vafler ;D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
omholt skrev:
Rhesus skrev:
Hvorfor? Fordi bedre strøm fører til bedre varme som igjen fører til svidde vafler ;D
Nei. Kablene slipper bare gjennom elektroner av høy kvalitet. Det fører til at kvaliteten på vafflene blir høyere. De blir mer ekslusive, rett og slett.

R

Roysen

Gjest
Rhesus skrev:
omholt skrev:
Rhesus skrev:
Nei. Kablene slipper bare gjennom elektroner av høy kvalitet. Det fører til at kvaliteten på vafflene blir høyere. De blir mer ekslusive, rett og slett.
Eventuellt så blir vaflenee sprøere slik at de er mer vellydende når man tygger.

Mvh
Roysen

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Roysen skrev:
Rhesus skrev:
omholt skrev:
Rhesus skrev:
Eventuellt så blir vaflenee sprøere slik at de er mer vellydende når man tygger.

Mvh
Roysen
Kanskje du er inne på noe der.
*knask knask*
Jeg nyter vafflene mine jeg. ;D

Topp Bunn