Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg henger fortsatt med som Primare-venn, men det tynes ut blant Primare-boksene mine her hjemme. Den siste som forsvant, var min Primare A20. Hadde aldri tenkt å selge denne, men jeg "måtte" overta juniors effekttrinn som han ikke fikk solgt - og når det viste seg å passe som et skudd på PCrommet mitt, var det bare én ting å gjøre. Jeg vet at han som kjøpte det, er godt fornøyd. Hvis man ser litt positivt på det, har Primare beholdt meg som venn - og samtidig fått en ny.
     

    Silisium

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.05.2003
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    Astra skrev:
    Får dele min erfaring med a33.2 jeg da :D Har hatt den i hus siden januar, og må si den blir bedre og bedre for hver dag :D Den holder greit kontroll på Explorerne mine, men når volumet er i "disco" området kan den bli litt spiss. Har lyttet endel på a32 også, og det virker som om de er ganske like i lydbildet. Bassen sitter i allefall som et skudd hos meg :)
    Ang SPA22, hvis du vurder kino, er dette en knall kombo med explorer det også, er jo like kraftig som a33.2, og har så godt som samme lyd signatur :D
    du mener altså at spa22 skulle være "nok"...hmm..spa22 er jo digital...liker ikke order "ice/klasse D".....har du erfaring fra denne?
     

    Astra

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Har testet den (SPA 22) både på Explorer, JBL LS80 og Dynaudio Focus 220. Den bringer frem det beste i disse høyttalerne i allefall. Savner kanskje noe mer watt på JBL, men ikke noe å si på lyd karakteren. Var skeptisk som deg når jeg hørte at den var digital, men den høres ikke digital ut i klangen, tvert i mot likner den mistenkelig på min analoge A33.2. Skal jo sies at jo mer watt Exploreren får, desto mer fornøyd er den, men jeg mener at SPA22/A33.2 holder godt for de aller fleste :D
     

    Silisium

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.05.2003
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    hei igjen

    jeg tror jeg skal gå for en demo hos soundgarden, da det er mine ører som endelig skal ta avgjørelsen.

    ser at flere sier at spa22 er en finfin sak, men jeg er likevel skeptisk til at den skal være "like god" som en pre30+a33.2 kombo i stereo. spa22 er i tillegg svinedyr og prisen på soundgarden er vel "uten" disse HD' featurene som kommer ved en senere oppgradering/nye kort, dvs et par tusen ekstra der også.....

    just my two cents
     

    Astra

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Det høres ut som en god ide! :) Det er jo tross alt du som skal leve med det ;)
     

    Hmmerc

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Silisium skrev:
    hei igjen

    jeg tror jeg skal gå for en demo hos soundgarden, da det er mine ører som endelig skal ta avgjørelsen.

    ser at flere sier at spa22 er en finfin sak, men jeg er likevel skeptisk til at den skal være "like god" som en pre30+a33.2 kombo i stereo. spa22 er i tillegg svinedyr og prisen på soundgarden er vel "uten" disse HD' featurene som kommer ved en senere oppgradering/nye kort, dvs et par tusen ekstra der også.....

    just my two cents
    Hei Silisium

    I følge min lokale Soundgarden kan nok minusene på Pre 30 trekke ned kvaliteten på komboen med 33,2 slik at SPA 22 er like bra. Men lytt selv. Fortrinnsvis hjemme i ditt kjente miljø. Dette syns jeg var vesentlig.

    Jeg valgte SPA22 også for innebygget DA konverter. Kjører alle mine digitale kildet optisk eller coaxialt gjennom denne. Funker bra :D
    Jeg har nå hatt min SPA22 i ca 2-3 mnd :). Spiller sammen med SA Explorer og ny innkjøpte SA 1750 som bak høytalere (ingen senter). I forhold til min gamle SPA20 ble det vesentlig mer "trøkk" Ved høyt volum kan det nok bli litt frempå. Noen vil nok si skarpt. Matchet mitt oppsett med BM The Giant høyttalerkabler. Det låt mye bedre enn mine gamle Nodost flatline gold. I følge Soundgarden var de nyere Nodost bedre lydmessig. Det bør nok bruker litt tid og noen kroner på kabel match her ja..
    Sjekket pris på de nye HD lyd og video kortene. Det ble samlet priset til ca 11K :'( Alternativ SPA22 med disse inkludert for 41-42K. Begynner å bli vel drøyt syns jeg :eek:

    Men lykke til i jakten ;D

    MVH Helge
     

    Commander

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Ville nok anbefale å kjøre full pakke jeg. PRE30 og A32 :). Er en rå kombinasjon mener jeg på Explorer. Brukte en 30.3 før på mine Explorer. Men det ble ikke skikkelig før den fikk A32. Match dem med Nordost og du har noe som ihvertfall jeg kan leve lenge med.
     

    teddy1

    Medlem
    Ble medlem
    18.02.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    2
    Hei melder meg inn i vennegruppen for Primare. Jeg går også og tenker på Spa 22. Har ikke hørt den enda, men drømmer. Den er jo kostbar. Jeg har prøvd ut mye forskjellig men elsker min Primare-Audiovector-Nordostlyd. Håper noen med Spa 22 legger inn erfaringene sine her.
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Jeg vil også være venn av Primare,dog jeg har det ikke lenger. :(

    forhastet meg kanskje litt med å selge forsterkersettet den gangen,som var Pre30 og A31.2.Likte egentlig veldig godt den litt mørke,behagelige,klare,kontrollerte og mektige gjegivelsen musikk fikk med disse to i oppsettet.Ønsket kanskje av og til at de kunne rocket litt mer og tatt av litt mer nå musikken krevde det,men ellers tok den det meste på strak arm og trakk som regel frem det beste ut av det dårligste av opptak og det er en meget god egenskap vil jeg si.

    Det kan godt hende jeg vender tilbake til dette merket.Kanksje en I30 er noe for meg.Noen som vet hvordan I30 er i forhold til Pre30/A31.2?Har de likheter klangmessig og signaturmessig?

    Er på forsterkerjakt for tiden,men er veldig usikker på hvor det ender denne gangen så jeg tar det hele med klinkende ro(nesten i allefall).

    Legger ved et par bilder.Jeg må si Primare er noe av det peneste jeg kan komme på av komponenter designmessig,uten sidestykke.Vincenten er ikke så ille den heller,med sitt lille ildsted midt på fronten som varmer så godt på kalde høstkvelder. :)
     

    Vedlegg

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Har dere plass til en til?
    Spikket og spart en stund og endelig...Primare I30 er på veg, og ventes inn om et par dager.
    Åhh som jeg gleder meg!
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Hei Primarevenner!

    Jeg har en combo med CD31, PRE30 og A31.2 Skulle gjerne hatt mulighet til å "fore" anlegget med et digitalt signal fra min Mac. Men kan ikke se at dette er mulig. Er jeg på bærtur eller er det faktisk sånn ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Med det oppsettet du beskriver, er digitalt inn fra PC ikke mulig. Verken CD31 eller Pre30 har digitale innganger. Det enkleste er å kjøpe en DAC, som du kobler opp mellom PC og Pre30. Med en skikkelig kvalitet på DACen, kan du vurdere om du fortsatt trenger en såpass dyr spiller som CD31.
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Takk for rask tilbakemelding. Det var det jeg var redd for ja. Nå spiller jeg mest CD, men du har et poeng.
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    308
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg inn i klubben!

    Har en A30.1 som jeg er godt fornøyd med. Fungerer bra med AV M1 Signature.
    Etter jeg solgte Blue Heaven høytalerkablene og koblet opp jordkabel, var det nesten som å montere turbo på forsterkeren :)
    Det lille jeg hadde savnet i punch, var nå på plass.

    A30'en erstattet i sin tid en A20, pga lyst på mer watt.
    Jeg besøker den hver søndag da 8)
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Håper noen kan hjelpe til!
    Hva slags signalkabel anbefaler dere mellom I30 og cd31? RCA eller XLR.
    Ingen "nisse" på kabel heller, så vi snakker ikke om kabler til mange tusen her. Er det en produsent som utmerker seg, eller er mye brukt på disse komponentene?
    cd31 ventes inn om noen dager! :)
    Håper på noen tips!
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har DVD30 og I30, for øyeblikket tilkoblet med et sett XLR og et sett RCA. Dog ikke samme kabelmerke. XLRen er en AudioQuest til rundt 6000,- kjøpt brukt for en tredjedel, RCA er en Nordost Red Dawn. Ikke mye forskjell på disse. Noe høyere nivå med XLR, men lyden er like fin gjennom Red Dawn. Tidligere inntrykk gjør at jeg hadde valgt XLR, og en litt lys kabeltype med disse komponentene. Nordost XLR fra Blue Heaven og oppover tror jeg vil funke bra.

    Lykke til.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Nordost der altså :) Titte litt på brukten da! Takker!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Foruten Red Dawn, har jeg brukt både Silk og Wireworld sammen med Primare - begge de nevnte låter helt utmerket. Bruker forsåvidt fortsatt Silk mellom Benchmark og SP31, og mellom SP31 og Bryston - det er snakk om MkII-utgaven. Holder du deg til Nordost, synes jeg Blue Heaven ikke når helt opp, sammenlignet med Red Dawn.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    ulf skrev:
    Hei,
    Håper noen kan hjelpe til!
    Hva slags signalkabel anbefaler dere mellom I30 og cd31? RCA eller XLR.
    Ingen "nisse" på kabel heller, så vi snakker ikke om kabler til mange tusen her. Er det en produsent som utmerker seg, eller er mye brukt på disse komponentene?
    cd31 ventes inn om noen dager! :)
    Håper på noen tips!
    Hei

    Bruker selv Whistler Coanda xlr mellom min cd31 og I30, og er veldig fornøyd med det. Vil absolutt anbefale å bruke xlr, synes det gir best resultat.

    Har også brukt Cardas Cross med godt resultat. Når det gjelder Nordost synes jeg personlig at man må minst opp på Heimdall før det blir noe greie på det ;). Foretrekker dog selv både Cardas og Whislter før Heimdall (ja da, jeg har prøvd).

    Ops! La først nå merke til det med prisen ja... :-[
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei, takker så mye for svar .
    Får prøve å lese meg opp litt på nevnte kabler.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ulf; det ligger et sett Nordost SPM reference til salgs på brukten nå! RCA, men veldig god kabel.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    larkrla skrev:
    Ulf; det ligger et sett Nordost SPM reference til salgs på brukten nå! RCA, men veldig god kabel.
    Takker for tipset, Sendte en e-post til Primare, og de anbefaler xlr. De ville ikke anbefale noen produsent, forstårlig nok.
    Jeg prøver å bli klokere her, men de fleste produsenter lager jo sine unike produkter i verdensklasse.
    Håper og tror cd31 vil løfte lydopplevelsen nesten uansett hva slags kabel den har.
    Hjemme hos meg da. :)
    Mye å velge i på brukten til rett under 2 lapper.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fine bilder Banjoarrne!
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det kabler til i30 og cd31, kjøpt av en hyggelig kar her på forumet.
    Kimber silver streak xlr. Blir vel greit vel?
    Blir det noen lange dager å vente på cd31. Helt tomt i på lager hos soundgarden.
    Trøsten er at det har gått en uke!
    Kommer tilbake med inntrykk, og kanskje et bilde.
     

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    ulf skrev:
    Da ble det kabler til i30 og cd31, kjøpt av en hyggelig kar her på forumet.
    Kimber silver streak xlr. Blir vel greit vel?
    Blir det noen lange dager å vente på cd31. Helt tomt i på lager hos soundgarden.
    Trøsten er at det har gått en uke!
    Kommer tilbake med inntrykk, og kanskje et bilde.
    Kimber er bra saker! :)
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen primare venner,
    Hastet hjem fra jobben i går, fikk melding om at cd31 var ankommet. (venstre fil på motorveien hele turen)
    Kommer hjem og pakker opp, og det første jeg ser er en fet ripe i front.
    Veldig skuffet, tok liksom gleden vekk ved å spille musikk i går.
    Sendte en e-post til soundgarden med forklaring og et bilde( ikke fått svar enda)
    Spiller bra men...
     

    Vedlegg

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    ulf skrev:
    Hei igjen primare venner,
    Hastet hjem fra jobben i går, fikk melding om at cd31 var ankommet. (venstre fil på motorveien hele turen)
    Kommer hjem og pakker opp, og det første jeg ser er en fet ripe i front.
    Veldig skuffet, tok liksom gleden vekk ved å spille musikk i går.
    Sendte en e-post til soundgarden med forklaring og et bilde( ikke fått svar enda)
    Spiller bra men...
    Aldri noe gøy når man kjøper nytt utstyr og man oppdager slike ting. Går ut fra at du har kjøpt en fabrikkny og ikke en demo modell? Synes du skal forlange en ny, og at du får beholde denne til den nye er å plass. Alternativt bør du få en prisreduksjon, men det fjerner jo ikke ripa akkurat...
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    fabrikkny ja. Jeg venter i spenning på hva soundgarden foreslår her. Vet ikke om jeg orker å ha den ripa der for en rabatt. Håper på ny akkurat nå.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    ulf skrev:
    fabrikkny ja. Jeg venter i spenning på hva soundgarden foreslår her. Vet ikke om jeg orker å ha den ripa der for en rabatt. Håper på ny akkurat nå.
    Forstår deg godt jeg. Når man kjøper en ny gjenstand med (i alle fall en veilledende) pris på ca 20 000,- så SKAL den være strøken :).
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen,
    Ble enig med soundgarden om at nytt frontpanel til cd31. Og det er greit for meg.
    Ellers har cd spiller`n tusla og gått noen timer nå, og det som er morro og litt rart er at det virker som om van morrison har fått med seg et par ekstra musikere på scenen.
    Ikke bare det, men jeg ser hvor de står. Utrolig morsomt!!
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Så fint at det ordnet seg :). Har samme cd spiller selv, og er veldig fornøyd med den ja :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    det er på tide å melde seg inn i vennetråd !

    forsterker nr. 3 fra Primare er innkjøpt (I21) og den er nok den beste jeg har hatt noensinne.fra før av har jeg hatt A10 & I20.mye godord om Primare's produkter oppover,men den tid den glede ;).

    slenger ut et foto av grom-amp'en :



    forventer at den vil låte bedre når den får "spillt seg inn" noen dager.

    mvh. s,
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    Har noen sammenlignet A30.1 og I30?
    Har aldri hatt gleden, men skulle tro at det er samme signatur. Ikke helt sikker men, tror 30.1 mangler pre out.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Som eier av Primare A30.1 i mange år, må jeg bidra med en liten korreksjon: A30.1 HAR pre-out.

    Men ellers har det lille jeg har hørt av I30, gitt meg et klart inntrykk av at I30 - selv om den fortsatt låter veldig Primare - er en del tightere og mer distinkt i klangen enn A30.1. Men dette blir bare et inntrykk - ikke basert på en direkte sammenligning under kontrollerte forhold.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Ulf-B skrev:
    Som eier av Primare A30.1 i mange år, må jeg bidra med en liten korreksjon: A30.1 HAR pre-out.

    Men ellers har det lille jeg har hørt av I30, gitt meg et klart inntrykk av at I30 - selv om den fortsatt låter veldig Primare - er en del tightere og mer distinkt i klangen enn A30.1. Men dette blir bare et inntrykk - ikke basert på en direkte sammenligning under kontrollerte forhold.
    Hei Ulf-B, Takk for hjelpen igjen! Men jeg var veldig forsiktig ikke sant? :) Så på brukten at du stadig kvitter deg med Primare. Snart tomt nå eller? ;D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - visst var du forsiktig. Men det ville jo ha vært litt leit for oss Primare-venner om noen unnlot å kjøpe en A30.1 bare fordi de trodde at den ikke hadde pre-out?

    Jeg antar at det med brukten hentyder til min defekte P30 surroundprosessor som ble gitt bort for et par dager siden. Den skurret og var ikke noe særlig å høre på lenger. Så den ga jeg bort, ja. Men ellers har jeg absolutt tenkt å beholde mine to Primarebokser i TVstuen - de blir nok her en god stund ennå. At det har blitt mindre av Primare her hjemme, skyldes først og fremst Squeezebox og PC. To CDspillere og to tunere - alt sammen Primare - fikk reisepass da. Som om ikke det var nok: jeg kjøpte etterhvert også en forforsterker med innebygget RIAA-trinn - og da måtte jeg jo selge mitt Primare RIAA-trinn. Min A20 måtte selges da jeg litt uventet fikk juniors EC effekttrinn deisendes i fanget. Mange litt uforutsette omstendigheter altså, men nå skal det ikke selges noe mer Primare her i gården.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Nogen der ved at Niels Larsen var Primare;s første ingeniør ? Desuden var han ingeniør en overgang for Gryphon.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Det var den Primaren du ga bort jeg tenkte på Ulf-B. Blir spennende å se hva Primare kommer med da på nyåret. Har vært mye i kontakt med soundgarden i det siste, og de forteller at mye nytt er på gang. Den nye soundgarden butikken på Jessheim får ikke ta in noe Primare enda, da de venter på nye Primare komponenter. Så for de som vurderer nytt Primare utstyr kan det være lurt å vente.

    Mulig jeg burde vist dette også, men jeg vet da altså ikke hvem denne Niels Larsen er! Men jeg tørr spørre jeg! :)
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    det er på tide å melde seg inn i vennetråd !

    forsterker nr. 3 fra Primare er innkjøpt (I21) og den er nok den beste jeg har hatt noensinne.fra før av har jeg hatt A10 & I20.mye godord om Primare's produkter oppover,men den tid den glede ;).

    forventer at den vil låte bedre når den får "spillt seg inn" noen dager.

    mvh. s,

    Gratulerer, fornøyd? Du har vel spilt noen dager nå!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn