Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Hegel har først nå begynt å produsere gode forsterkere, og det er grenser for hvor "folkelig" en 60-watter til 13k blir. I tillegg er produktene stygge som nøkken. Tror både 20 og 30-serien ble for dyre.

    Da får det så være at kun primare tilbyr en fullstendig streameløsning i produktene sine, i motsetning til Hegel som krever at du strekker en fordømt nettverkskabel til forsterkeren.
     

    BigOne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    128
    Antall liker
    15
    Sted
    Øyværing
    Hei. noen som har vært borti problemet på DAC30 at USB plutselig kutter lyden helt på randome tidspunkt å så må man starte DACen på nytt?

    sitter å ser film så plutselig forsvinner lyden. Har oppdatert driveren til Dacen. prøvd USB 3.0 og 2.0 port på PC til ingen nytte.

    Har kjøpt ny PC, hadde ikke dette problemet på den gammle.
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    418
    Antall liker
    112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Blir neppe laget i Sverige. Hvor har du det fra?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Har lest at produksjonen ble flytta til Kina for en stund siden, husker ikke når.
     

    kmhansa

    Medlem
    Ble medlem
    30.05.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    61
    Sted
    karmøy
    Slenger meg på her 😊

    Etter mye fram og tilbake på leit etter go lyden ble primare valget hos meg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bruker Primare i stua. Pre32 og 2x A34.2 i "vertikal biamping"(anbefalt av Primare selv). Fungerer rimelig bra på mine rf7mk3. Virker som om dem har krefter nok :). Veldig fornøyd.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Min Pre 32 kuttet helt ut og måtte resettes med strømbryteren bak. Dette skjedde like etter slutten på dagens etappe i TdF, da hadde den vel stått på i noe over 6 timer. Har noen opplevd noe lignende? Jeg ville tro at den rett og slett ble for varm i godværet. Den har greid et par filmer i kveld uten problemer så jeg håper at dette bare var forbigående. Men vi får se, det er en lang etappe søndag også.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ny forhandler av Primare i Norge:

    https://www.lydglede.no/
    Dette merket mener jeg tilhører en av Nordens perler av lydutstyr. Skulle jeg karakterisere disse med kun ett ord ville det bli "fornuft!"
    Produsent til å stole på. Sobert design (bortsett fra 60-serien). Solid chassis. Svært holdbare. Topp lyd. Fornuftig priset.

    Primares store integrerte - bl.a. 300 W i 4 Ohm og streamer og DAC - bør ligge høyt i øvelsen "bransjens mest fornuftige kjøp."

    Merkelig, forresten, at den nye importøren ikke har med noen av Primares effekttrinn, og større modeller av Genelec - de om det :)
     

    Jørgen_i_Lydglede

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.02.2008
    Innlegg
    72
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    3
    Ny forhandler av Primare i Norge:

    https://www.lydglede.no/
    Dette merket mener jeg tilhører en av Nordens perler av lydutstyr. Skulle jeg karakterisere disse med kun ett ord ville det bli "fornuft!"
    Produsent til å stole på. Sobert design (bortsett fra 60-serien). Solid chassis. Svært holdbare. Topp lyd. Fornuftig priset.

    Primares store integrerte - bl.a. 300 W i 4 Ohm og streamer og DAC - bør ligge høyt i øvelsen "bransjens mest fornuftige kjøp."

    Merkelig, forresten, at den nye importøren ikke har med noen av Primares effekttrinn, og større modeller av Genelec - de om det :)
    Hei!

    Jørgen her, en av medeierne i Lydglede AS. Takk for lovordene om Primare, vi deler oppfatningen din av Primares kvaliteter. Vi skal legge ut den nye effektforsterkeren til Primare A35.2 når den er mulig å levere. A60 og PRE 60 skal bundles sammen med en liten nettverksspiller NP5 om ikke altfor lang tid, og når den kampanjen er klar legger vi også dette settet og hvert av produktene ut på siden vår. Genelec har vi kun rett til å selge modeller fra Home Series, derfor har vi lagt ut hele G og F serien. Studiomodellene er segmentert for et annet marked.
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er på jakt etter et effekttrinn og pre til anlegg nr 2 og lurer på om Primare Pre60 og Primare A32 vil være en god match sammen? Er Pre60 å regne som en high end pre? Lurer på denne samt eventuelt en Chord 4000 pre eller en Linn Klimax Kontrol. Kan Primaren sammenlignes med disse 2 ?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Pre60 har en veldig detaljrik lydsignatur med fine nyanser samtidig som den spiller med attack og tyngde, A32 har mye power og godt med skyv men er ikke av de hurtigste i forhold til klasse D-modellene til Primare. Det kommer ny effektforsterker nå i august A35.2 som etter det vi har fått beskjed om har en veldig dynamisk klang med tøft bunndrag. Denne kan du enten matche med en Pre60 eller den helt nye PRE35 som kommer i 3 versjoner (uten DAC, med DAC og med DAC og PRISMA strømmemodulen). Vi skal delta på Horten-messen og skal ha med det meste av nye modeller der.
    Sier du i praksis at A35.2 kommer som en klasse D konstruksjon? Ikke at det er galt, dersom du lurer på hvorfor jeg spør, da Primare vel er en av de som har gått stillest i dørene men kanskje bydd på best lyd fra nettopp klasse D, det lille jeg har klart å høre.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Pre60 har en veldig detaljrik lydsignatur med fine nyanser samtidig som den spiller med attack og tyngde, A32 har mye power og godt med skyv men er ikke av de hurtigste i forhold til klasse D-modellene til Primare. Det kommer ny effektforsterker nå i august A35.2 som etter det vi har fått beskjed om har en veldig dynamisk klang med tøft bunndrag. Denne kan du enten matche med en Pre60 eller den helt nye PRE35 som kommer i 3 versjoner (uten DAC, med DAC og med DAC og PRISMA strømmemodulen). Vi skal delta på Horten-messen og skal ha med det meste av nye modeller der.
    Sier du i praksis at A35.2 kommer som en klasse D konstruksjon? Ikke at det er galt, dersom du lurer på hvorfor jeg spør, da Primare vel er en av de som har gått stillest i dørene men kanskje bydd på best lyd fra nettopp klasse D, det lille jeg har klart å høre.
    https://www.primare.net/products/a35-2-power-amplifier/
     

    Jørgen_i_Lydglede

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.02.2008
    Innlegg
    72
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    3
    Pre60 har en veldig detaljrik lydsignatur med fine nyanser samtidig som den spiller med attack og tyngde, A32 har mye power og godt med skyv men er ikke av de hurtigste i forhold til klasse D-modellene til Primare. Det kommer ny effektforsterker nå i august A35.2 som etter det vi har fått beskjed om har en veldig dynamisk klang med tøft bunndrag. Denne kan du enten matche med en Pre60 eller den helt nye PRE35 som kommer i 3 versjoner (uten DAC, med DAC og med DAC og PRISMA strømmemodulen). Vi skal delta på Horten-messen og skal ha med det meste av nye modeller der.
    Sier du i praksis at A35.2 kommer som en klasse D konstruksjon? Ikke at det er galt, dersom du lurer på hvorfor jeg spør, da Primare vel er en av de som har gått stillest i dørene men kanskje bydd på best lyd fra nettopp klasse D, det lille jeg har klart å høre.
    Ja, det stemmer at A35.2 er klasse D, i likhet med A60 og de tre integrerte seriene (i15, I25, I35). Den har oppdatert UFPD2 teknikk
     
    Sist redigert:

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    jeg kan stå inde for at Pre 60 og A32 går godt sammen jeg havde før pre32 og det er alt som blev forfinet med Pre 60

    Primare og gradientaktiv.jpg
     
    Sist redigert:

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Så har jeg bestilt Primare`s nye NP5 som så skal integreres men min pre60 spændt på hvornår den bliver frigivet da der mangler en licens fra Google, der er en super bruger flade og super at bruge sammen med Tidal

    jeg har nu brugt Tidal i 14 dage på mit lille Naim system i stuen, og jeg som var modtander af streaming men ser jeg får lyttet meget nyt musik på den måde deres hifi del er ok men NAS og cd en smule mere analog lyd i mit setup
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Trodde det var airplay2-godkjenning de ventet på.. Litt utålmodig nå som np5’en er over to uker forsinket :-( Ser litt på oppdradering av i32 mm30; tror dere oppgradering til i35 er «verdt det» (hvis noen har hørt begge) - ev. samme spørsmål på oppgradering til a60/pre60?
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Trodde det var airplay2-godkjenning de ventet på.. Litt utålmodig nå som np5’en er over to uker forsinket :-( Ser litt på oppdradering av i32 mm30; tror dere oppgradering til i35 er «verdt det» (hvis noen har hørt begge) - ev. samme spørsmål på oppgradering til a60/pre60?
    jeg har haft pre32 med mm30 der er ikke den store forskel i forhold til pre60 jeg bruger i dag det er små forbedringer hele vejen rundt

    jeg har lige hørt pre35 plus effekt 35.5 de to gør det godt

    SÅ BLEV NP5 FRIGIVET I GÅR :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Primare bruker generelt god tid på sine nye produkter så de slipper neppe noe på markedet som ikke forbedrer tidligere modeller..

    I32 med mm30 er for meg en av de beste integrerte som er der ute, både Lydmessig og brukervennlighet osv. Vis i35 klarer å gjøre ting enda bedre så må den være et realt kupp til prisen..
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Hvordan er NP5 i forhold til det som er innebygget i MM30/PRE60? Vurderte å benytte meg av tilbudet mens det fortsatt gjelder.
    Kjøpte en Bluesound Node2, men er ikke fornøyd med appen til Bluesound. Er det noen som har erfaring med både Bluesound og Prisma?
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Hvordan er NP5 i forhold til det som er innebygget i MM30/PRE60? Vurderte å benytte meg av tilbudet mens det fortsatt gjelder.
    Kjøpte en Bluesound Node2, men er ikke fornøyd med appen til Bluesound. Er det noen som har erfaring med både Bluesound og Prisma?
    Har ikke prøvd Bluesound, og heller ikke fått NP5’en, så kan ikke sammenligne.. men vurderte innkjøp av Bluesound like før NP5 ble lansert, mest fordi jeg synes AIR appen er treg og ikke minst Tidal integrasjon dårlig.. Det jeg tenker er bra med NP5 er integrert Chromecast som gir muligheter til Tidal Hifi direkte til streamer, ev. AirPlay2 med mulighet for Master kvalitet streamet fra mobil - Primare mente lydkvaliteten ville være bedre med streaming direkte til Chromecast i forhold til AIR, men tror ikke det er særlig stor forskjell. De anbefalte Chromecast med Roon, men synes det virker noe knotete (uten å ha noe belegg for det). Tenker ihvertfall at streaming direkte fra Tidal /ev. Spotify appen er absolutt smidigst..
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Appen til Prisma var noe av det dårligste jeg har vært borti når det gjelder hifi. Virker som den ikke ble ferdig i tide, men komponentene måtte ut døra.
    Nesten umulig å bruke på telefonen, er kun skalert til bruk på tablet. Håper ikke det tar for lang tid før de får fikset den.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er NP5 i forhold til det som er innebygget i MM30/PRE60? Vurderte å benytte meg av tilbudet mens det fortsatt gjelder.
    Kjøpte en Bluesound Node2, men er ikke fornøyd med appen til Bluesound. Er det noen som har erfaring med både Bluesound og Prisma?
    Har ikke prøvd Bluesound, og heller ikke fått NP5’en, så kan ikke sammenligne.. men vurderte innkjøp av Bluesound like før NP5 ble lansert, mest fordi jeg synes AIR appen er treg og ikke minst Tidal integrasjon dårlig.. Det jeg tenker er bra med NP5 er integrert Chromecast som gir muligheter til Tidal Hifi direkte til streamer, ev. AirPlay2 med mulighet for Master kvalitet streamet fra mobil - Primare mente lydkvaliteten ville være bedre med streaming direkte til Chromecast i forhold til AIR, men tror ikke det er særlig stor forskjell. De anbefalte Chromecast med Roon, men synes det virker noe knotete (uten å ha noe belegg for det). Tenker ihvertfall at streaming direkte fra Tidal /ev. Spotify appen er absolutt smidigst..
    Prøv BlueSound.
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Appen til Prisma var noe av det dårligste jeg har vært borti når det gjelder hifi. Virker som den ikke ble ferdig i tide, men komponentene måtte ut døra.
    Nesten umulig å bruke på telefonen, er kun skalert til bruk på tablet. Håper ikke det tar for lang tid før de får fikset den.
    Er det android? Syntes både iPhone og iPad appen var ganske bra jeg..
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har gitt opp å forsøke å bruke NP5 fra en androidtelefon. Appen er ubrukelig så da får NP5 stå ubrukt så lenge. Riktignok kom det en oppdatering av appen for noen få dager siden, men den ble om mulig bare mer ubrukelig. Hvis de ikke har fått ut fingeren til midten av januar så går rakkelet i retur. Jeg har kjøpt noe som skal kunne brukes og det har jeg ikke fått.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Ja, bruker Android. Hele greia tvinges i landskapsmodus, og ingen av knappene for å kontrollere avspillingen er tilgjengelig. Heller ikke navnet til noen av låtene kan leses

    photo_2020-01-02_19-59-49.jpg
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Hei!

    Har fått min første Primare i hus, en I22. Veldig fornøyd så langt!
    Men mine HT, et par gamle Dynaudio liker nok mye kraft. Så jeg spør sikkert dumt, er det mulig å koble effektforsterker til I22? Eller må man gå for to-trinnsløsninger da?
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Hei!

    Har fått min første Primare i hus, en I22. Veldig fornøyd så langt!
    Men mine HT, et par gamle Dynaudio liker nok mye kraft. Så jeg spør sikkert dumt, er det mulig å koble effektforsterker til I22? Eller må man gå for to-trinnsløsninger da?
    Det bør gå fint da den her en pre-utgang.
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Hei!

    Har fått min første Primare i hus, en I22. Veldig fornøyd så langt!
    Men mine HT, et par gamle Dynaudio liker nok mye kraft. Så jeg spør sikkert dumt, er det mulig å koble effektforsterker til I22? Eller må man gå for to-trinnsløsninger da?
    Det bør gå fint da den her en pre-utgang.

    Nettopp, det var det jeg trodde.
    Da spør jeg sikkert enda dummere: mååååå man koble en primare effektforsterker til en primare pre?
    Tenker på matching og sånt. Hvis man har en forforsterker av et gitt merke, kan man koble en nærmest vilkårlig effektforsterker til og få noe liknende lik lydsignatur som før?
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Fikk svar fra Primare om at appen til Android blir oppdatert i løpet av Februar. Satser på at den blir brukbar etter det.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg håper det stemmer, men det er vel realistisk å legge på noen uker. Uansett vil det bl fint å få en boks som kan brukes til noe.:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei!

    Har fått min første Primare i hus, en I22. Veldig fornøyd så langt!
    Men mine HT, et par gamle Dynaudio liker nok mye kraft. Så jeg spør sikkert dumt, er det mulig å koble effektforsterker til I22? Eller må man gå for to-trinnsløsninger da?
    Det bør gå fint da den her en pre-utgang.

    Nettopp, det var det jeg trodde.
    Da spør jeg sikkert enda dummere: mååååå man koble en primare effektforsterker til en primare pre?
    Tenker på matching og sånt. Hvis man har en forforsterker av et gitt merke, kan man koble en nærmest vilkårlig effektforsterker til og få noe liknende lik lydsignatur som før?
    Bra du er fornøyd med Primaren :) Du kan velge akkurat den effektforsterkeren du ønsker å prøve. Spiller ingen rolle hvilket merke.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Helt utrolig at det tar 5-6 måneder fra et produkt blir lansert til man faktisk kan bruke det som forventet
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Har en i22 m/DAC som jeg jevnt over er ganske fornøyd med. I det siste har jeg begynt å oppleve at volumet skrur seg opp av seg selv helt ut av det blå når jeg bruker forsterkeren, uavhengig av inngang og kilde. Økningene kan komme både gradvis og med voldsomme hopp (type fra middels volum til maks volum som er satt i innstillingene på enheten). Prøvd å både skru forsterkeren av med av/på-knapp på framsiden, bryteren på baksiden, samt trekke ut støpsel og la den stå uten noe tilkoblet, uten hell. Også dratt ut batterier på fjernkontroll til både Primare'n og TV-kontrollen for å være sikker på at det ikke er noe galt med de som gjør at de sender signaler som forsterkeren skulle plukke opp.

    Så da er spørsmålet, noen andre som har Primare-produkter som har opplevd lignende før? Hvis så, tips til ting jeg kan prøve for å løse dette? Enn så lenge har jeg justert maks volum i innstillingene slik at det ved hopp til maks volum ikke blir så ekstremt ubehagelig volum inntil jeg enten får satt på mute / skrudd ned volumet.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Har en i22 m/DAC som jeg jevnt over er ganske fornøyd med. I det siste har jeg begynt å oppleve at volumet skrur seg opp av seg selv helt ut av det blå når jeg bruker forsterkeren, uavhengig av inngang og kilde. Økningene kan komme både gradvis og med voldsomme hopp (type fra middels volum til maks volum som er satt i innstillingene på enheten). Prøvd å både skru forsterkeren av med av/på-knapp på framsiden, bryteren på baksiden, samt trekke ut støpsel og la den stå uten noe tilkoblet, uten hell. Også dratt ut batterier på fjernkontroll til både Primare'n og TV-kontrollen for å være sikker på at det ikke er noe galt med de som gjør at de sender signaler som forsterkeren skulle plukke opp.

    Så da er spørsmålet, noen andre som har Primare-produkter som har opplevd lignende før? Hvis så, tips til ting jeg kan prøve for å løse dette? Enn så lenge har jeg justert maks volum i innstillingene slik at det ved hopp til maks volum ikke blir så ekstremt ubehagelig volum inntil jeg enten får satt på mute / skrudd ned volumet.
    Mange har klaget på dette samt vilkårlig skifte av innganger. Noen har sågu sendt inn apparatet til service for å få utbedret dette.
    Men skal man få feilsøkt og utbedret noe så må feilen oppstå på verkstedet. Noe som aldri har skjedd, selv om et par apparater stod her over en måned på test. Har også en I22 selv der dette aldri har skjedd på.
    Men jeg foreslår at du setter ampen til IR BACK i menyen.
    Det er den ultimate test. Fungerer alt fint da, så VET du at det er forstyrelser som kommer inn via IR mottaker.
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Takk for tilbakemelding, skal teste med IR back selv om jeg ikke helt har trua. Har forøvrig også opplevd at skifte av innganger - selv om dette også har vært irriterende har det ikke vært slik at det gjør at jeg ikke kan bruke enheten. Volum som lever sitt eget liv derimot gjør den ganske ubrukelig.

    Hvordan kan kriteriet være at feilen må ha oppstått på verkstedet? Det er jo en vare som er ment å vare minst fem år og dette er vel en feil som neppe kan skyldes slitasje etter vanlig bruk.

    Uansett, skal teste forslaget ditt og høre med Primare om hva de tenker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn