Primare R20 titanium, noen med erfaringer?

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Som overskriften sier er jeg interessert i erfaringenr med dette riaa'et.
Har et på hånden, og lurer på å handle det...
Selger kaller det R20 titanium, men finner lite om akkurat det på nett, er det bare fargen tro?
Hva kostet et slikt den gang det var i handel tro? Og hva er en fair pris for et lite brukt et?
Mange spørsmål, noen som kan besvare noen av de?
Takksam for svar.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg kjøpte et slikt R20 RIIA-trinn i slutten av 2007. Da kostet det ca. 5.000 kroner.

De første R20 som ble solgt, hadde etter sigende litt problemer med å lage godlyd med de svakeste MC-pickupene - litt for lav gain. Dette skal visstnok være rettet på i MkII-utgaven av R20. Men på MM og høynivå-MC er det helt problemfritt.

Klangen er typisk for det klangidealet Primare hadde for rundt 10 år siden: en behagelig, litt rund og fyldig klang.

Primare leverte i en periode utstyr i to farger: sort og titanium. R20 Titanium betyr at det er snakk om den sølvaktige utgaven.

Pris i dag? Ifølge Arkivet under Torget her på Hifisentralen, ble det nylig solgt et slikt RIIA-trinn for 2.500 kroner. Forekommer meg å være litt i overkant, men det kommer jo litt an på alderen, da.
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Tusen takk for svarog tips Ulf-B
Da er nok prisen I og for seg grei nok, 2000,-
Har ikke MC pu enda, men er jo med tanke på en fremtidig mc, så det skal jeg sjekke hvilken versjon vi snakker om.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.102
Antall liker
33.954
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Jeg har en R20 liggende. Spiller veldig bra med Denon 103R. Ikke noe problem med gain eller støy. Riaa'en er veldig bra i forhold til pris , men den mangler selvfølgelig litt oppløsning i forhold til riaa til x ganger prisen. Til 2000 kroner finner du neppe noe bedre. Titan betyr at den er sølvfarget.
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Jeg har en R20 liggende. Spiller veldig bra med Denon 103R. Ikke noe problem med gain eller støy. Riaa'en er veldig bra i forhold til pris , men den mangler selvfølgelig litt oppløsning i forhold til riaa til x ganger prisen. Til 2000 finner du neppe noe bedre. Titan betyr at den er sølvfarget.
Takk for svar :)
 

CC61231

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2014
Innlegg
263
Antall liker
174
Sted
Malmö
hei hei,

det var min R20 der blev solgt for 2.500 kr for nogen tid siden :) Jeg opgraderede til en R32, men gik siden videre til Mark Levinson.

R20 spiller fint med de fleste MC pickupper, så længe der er mere end 0,25 ud så lyder den - som skrevet varmt, musikalsk og behageligt.

Hvis den til 2000kr er i fin stand får du en god Riaa for små penge!

mvh
Chris
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Ja jeg kjøpte den, og er bra fornøyd med den. Jeg bruker den bare på high output mc og mm.
Synes den er frisk, og dynamisk, med bra varme som passer meg utmerket.
 
Topp Bunn