Ønsker anbefaling Prima Luna Rør anbefalinger

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hehehehe her kan du rulle rør til du dør glad jeg bare har Dialogue preamp pluss Hp poweramp :)

16 effektrør /18 små / 2 likerettere :eek: skal si lommeboka har fått bein å gå på nå :ROFLMAO:

Mvh
 

hansa-bergen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.11.2005
Innlegg
161
Antall liker
65
Sted
Bergen
Hehehehe her kan du rulle rør til du dør glad jeg bare har Dialogue preamp pluss Hp poweramp :)

16 effektrør /18 små / 2 likerettere :eek: skal si lommeboka har fått bein å gå på nå :ROFLMAO:

Mvh
Ja sant nok det lommeboken liker ikke dette, men slik blir det når en vil ha rørlyd i stuen og på loftet. Heldigvis er det transitor forsterker på anlegget i 2 etg. men rør i cd spiller.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvilke rør anbefaler du.
Ingen rør anbefalinger fra meg dessverre ( bruker kun full rekke Artisan 12au7 pluss nesten full rekke EL37 ( mangler 3 stk enda) da kan jeg jukse litt med power røra da jeg ikke er avhengig av saftige hugg i bass regionen dette tar subwoofer B&W DB1D seg av høytaler brukt i oppsett er Focal Sopra 1.
Siden jeg ikke har 8 stk el37 enda kjører jeg en kanal med kun JAN 6L6WGB PhilipsECG USA :) funker helt gull for meg .
Kilde CD er Marantz SA 11s3 bruker også den som dac fra EC Rena S1 steamer , Riaa tar SPL phonos seg av på en Kiseki Purpelheart .

Mvh
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Du behøver ikke bytte alle rør på en gang, hansa-bergen. Der er nesten bedre å ta bytter trinn for trinn. I integrert og effektforsterker ville jeg ha begynt med de to 12AU7-rørene i midten (gain). Et meget godt rør er RCA 12AU7 Clear Top: Stramt, dynamisk og mer detaljert enn rørene som PrimaLuna leveres med. Jeg kjøpte mine hos Audiomix, garantert nye, helt i orden og med målinger du kan stole på.

Ønsker lykke til med rør-bytter. For meg har nettopp det vært bare moro og verdt hver krone.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Her er det bare lommeboka som setter grenser for hva du kan finne på å bytter 😀
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Jeg ville begynt med de smårørene midten, rca cleartop er ett fint sted å begynne for å finne ut hvilke vei du vil
Tune lyden i ditt oppsett
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
I riktig gamle dager så dro de mindre tamme ut150watt på et par 6L6 rør den typen med metalhus , de rabiate kjølte ned ytterkappen med transformator olje :eek:.

Mvh
 

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
137
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Har en Dialouge 5, der synes jeg Psvane sitt 12ax7-t2 har fungert helt ypperlig. Synes de er bedre hos meg en 12ax7-s. Nå er det vel en litt annen variant som er brukt her au eller at? Uansett prøv de t2 rørene til Psvane, de koster lite og låter bra. Så kan du uansett bruke titusenvis for gamle rør, mange mener de er helt overlegne, men meningene er delte.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Man må ikke bruke titusenvis av kroner på Nos rør
Man får de fra 150kr og oppover ca
Jeg har sett nyproduserte rør koste ganske mye og dessverre ser man ofte at de ryker fort også, så noe med kvalitetskontroll er ganske annerledes idag, idag produseres det stort sett til audio bruk ,og se fleste vet at pengene sitter løst i vårt miljø, det er mye snakeoil .
Tidligere så var det jo mange andre ting som brukte rør og det var større konkurranse i markedet kontra idag.
Jeg har ihvertfall billig nos rør her hjemme som for meg spiller bedre
Enn de som fulgte med utstyret
F eks Brimar ecc82 eller sylvania 5814
 
Sist redigert:

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
137
Antall liker
58
Torget vurderinger
1
Man må ikke bruke titusenvis av kroner på Nos rør
Man får de fra 150kr og oppover ca
Jeg har sett nyproduserte rør koste ganske mye og dessverre ser man ofte at de ryker fort også, så noe med kvalitetskontroll er ganske annerledes idag, idag produseres det stort sett til audio bruk ,og se fleste vet at pengene sitter løst i vårt miljø, det er mye snakeoil .
Tidligere så var det jo mange andre ting som brukte rør og det var større konkurranse i markedet kontra idag.
Jeg har ihvertfall billig nos rør her hjemme som for meg spiller bedre
Enn de som fulgte med utstyret
F eks Brimar ecc82 eller sylvania 5814
Absolutt mulig å finne gode Nos rør, men prisingen på en del av de sjeldne er rimelig voldsomme.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Mener det skal finnes et enda bedre selektert rør fra (Shuguang Prima Luna rør) ikke sølv label men Gold label ?
Ikke sikker men tror kanskje silwer label er sortert 60/100 gold er igjen de aller beste av 60.

Mvh
 
Sist redigert:

hansa-bergen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.11.2005
Innlegg
161
Antall liker
65
Sted
Bergen
Har en Dialouge 5, der synes jeg Psvane sitt 12ax7-t2 har fungert helt ypperlig. Synes de er bedre hos meg en 12ax7-s. Nå er det vel en litt annen variant som er brukt her au eller at? Uansett prøv de t2 rørene til Psvane, de koster lite og låter bra. Så kan du uansett bruke titusenvis for gamle rør, mange mener de er helt overlegne, men meningene er delte.
Takk for godt svar.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Mener det skal finnes et enda bedre selektert rør fra (Shuguang Prima Luna rør) ikke sølv label men Gold label ?
Ikke sikker men tror kanskje silwer label er sortert 60/100 gold er igjen de aller beste av 60.

Mvh
Da tenker jeg:
Stakkars de som ender opp med standard usortert.
 
  • Haha
Reaksjoner: JK
Topp Bunn