Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.463
    Torget vurderinger
    2
    Fredsduen slår til igjen, nå mangler det bare at de bomber såpass mye at fredsprisvinneren kan overta styringen etterpå.

Professor sier USA har gått etter toppledelsen

– USA har truet med angrep i Venezuela ganske lenge, og antydet at de vil gå etter ledere og militær infrastruktur. Dette er ikke snakk om tilfeldige eksplosjoner, det skjer på sentrale steder med politisk og militær ledelse, sier professor i statsvitenskap Benedicte Bull til NRK.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En ækte fredsengel
    Mineraler og olje
    Hørt det før?

putler i Ukraina for å få kontroll på naturressursene
    benji i Palestina med Gaza, bl.a. for å sikre kontroll over oljen i havet og de fruktbare områdene
    nå trump i Venezuela, kanskje er nok dette en av grunnene til at trump støtter putler, de vil nok støtte hverandre heretter i FN

så venter vi bare på Kina i Taiwan, der har lille trump intet at gjera, Norge sender nok en fregatt i håp om fortsatt litt håp om bittelitt støtte fra usa om noe spesielt skulle skje
    =
    gløym det

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.984
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Et par uker siden så trakk Russland ut alle sine diplomater fra Venezuela. Tilfeldig? De kokkelerer godt sammen disse 2

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et par uker siden så trakk Russland ut alle sine diplomater fra Venezuela. Tilfeldig? De kokkelerer godt sammen disse 2
    Det stemmer nok, usa har jo slått av all etterretningsvirksomhet mot russerne så nå er det nok mer på vennenivå, som seg hør og bør diktatorer i mellom

ser at prisen på ram stiger kraftig, helt sikkert til stor glæde for MAGA, på samme måte som økende matvarepriser, økende strømpriser samtidig som gapet mellom MAGA og trump og de superrike teknogarkene øker kraftig

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Forrige gang jublet man av lettelse over at systemet hadde holdt etter Trumps avgang. Nå er høyesterett besatt av gjennomkorrupte høyreelstremister og høyere offiserer i hær, luftvåpen og marine har null problemer med å følge ordrer som er ulovlige ifølge internasjonale og USAs egne lover.

Det er nesten som om USA er akkurat så pill rottent som jeg alltid har forestilt meg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som vanlig et Phillips raskt ute med en tidlig pre-analyse
    Og atter som vanlig er det mange potensielle utilsiktede konsekvenser som kan komme når man forsøker å kuppe et land. Noe usa jo har god dårlige erfaringer med. Men denne administrasjonen har nok et godt grep på dette siden de har så mye god erfaring og kunnskap å øse av.

Men et meget illevarslende tegn for NATO, evig eies kun et dårlig rykte

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forrige gang jublet man av lettelse over at systemet hadde holdt etter Trumps avgang. Nå er høyesterett besatt av gjennomkorrupte høyreelstremister og høyere offiserer i hær, luftvåpen og marine har null problemer med å følge ordrer som er ulovlige ifølge internasjonale og USAs egne lover.

Det er nesten som om USA er akkurat så pill rottent som jeg alltid har forestilt meg.
    Dessverre ja, og det kan fort bli meget verre. Og der legger jeg inn mine veddemål

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Går etter militære og toppledelsen, ja. Var det ikke Trump som var så sint fordi Ukraina visstnok hadde bombet Putins residens (noe de ikke hadde gjort forøvrig)?
    Gjelder kun for meg og mine for det har jeg bestemt
    Neste på lista er
    Brasil
    Panama
    en rakett inn i Amalienborg
    Sør-Afrika
    ????

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    12.116
    Sted
    Holmestrand
    trumP angriper nå Venezuela,
    «gjedda» har endelig skjønt det vi andre forstod for 10 år siden, men resten av FRP er fortsatt Team trumP!
    😳
    «Har dette endret ditt syn på Donald Trump?

- Ja. Det er stor forskjell på Trump nå og Trump i 2016.

Samtidig uttrykker flere Frp-profiler begeistring for Vances uttalelser om at Europas største trussel kommer innenfra - gjennom «masseinnvandringen». Carl I. Hagen skrev på Facebook at europeiske ledere har tillatt innvandring av folk som «hater frihet og likestilling», mens Frps Jon Helgheim omtaler Vances tale som «knakende god».

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som tastet, for noe som i denne sammenheng virker som en evighet sIden, dagens WH+ teknogarkene er den største demokratiske trusselen for Europa med deres politiske, teknologi og sikkert også økonomiske støtten til ytterste høyre i alle europeiske land. Dette inkludere FfP, ikke fordi de er ekstremt høyre ift endel andre land eller usa, men rett og slett fordi de er så stor at de vil ha reel politisk mak. Og på samme måte som i usa så har de sine vancer og dets like ala WH som vil få sine roller dersom FrP kommer i regjeringsposisjon.

Og velgerne i Norge er helt lik MAGA;
    80% bryr seg ikke om demokratiet
    de stemmer på den som tilsynelatende vil gi de litt mer i lommeboka og ta unnasluntrerne
    helt til de oppdager at de selv er unnasluntrerne
    osv
    osv

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.267
    Sted
    Oslo
    Som tastet, for noe som i denne sammenheng virker som en evighet sIden, dagens WH+ teknogarkene er den største demokratiske trusselen for Europa med deres politiske, teknologi og sikkert også økonomiske støtten til ytterste høyre i alle europeiske land. Dette inkludere FfP, ikke fordi de er ekstremt høyre ift endel andre land eller usa, men rett og slett fordi de er så stor at de vil ha reel politisk mak. Og på samme måte som i usa så har de sine vancer og dets like ala WH som vil få sine roller dersom FrP kommer i regjeringsposisjon.

Og velgerne i Norge er helt lik MAGA;
    80% bryr seg ikke om demokratiet
    de stemmer på den som tilsynelatende vil gi de litt mer i lommeboka og ta unnasluntrerne
    helt til de oppdager at de selv er unnasluntrerne
    osv
    osv
    Jeg vil ha lavere bensinpriser, lavere skatt, høyere pensjon, mindre innvandring og billigere svart arbeid i hjemmet...........

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.849
    Går etter militære og toppledelsen, ja. Var det ikke Trump som var så sint fordi Ukraina visstnok hadde bombet Putins residens (noe de ikke hadde gjort forøvrig)?
    Det er tross alt noe HEEEELT annet, Putin er jo snill, og passer godt på DJ Trump, ikke sant.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og atter som vanlig er det mange potensielle utilsiktede konsekvenser som kan komme når man forsøker å kuppe et land. Noe usa jo har god dårlige erfaringer med.

Er ikke så sikker på om konsekvensene vil være særlig store i Venezuela. Problemene USA har pådratt seg før, etter Koreakrigen, har vært en konsekvens av "nasjonsbygging", noe USA har vist seg episk udugelige på.

Denne gangen tror jeg neppe bygging av noe slag er på agendaen og nedfallet etter invasjonen kommer Trump-administrasjonen til å drite tynt i.

Og velgerne i Norge er helt lik MAGA; 80% bryr seg ikke om demokratiet.

Det er veldig, veldig langt fra min erfaring og mitt inntrykk. En større og voksende andel enn for X år siden, sure, men jeg skjønner ikke hvordan du kommer frem til 80% med mindre du har en omgangskrets bestående hovedsaklig av naustgubber og influencere.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det blir vanskelig å innsette Maria Machado som president når det var Edmundo González Urrutia som vant valget, men talen kan hun jo holde likevel, men man vet jo aldri med Trump.

Jeg tipper han kommer til å tilby sin assistanse i bytte mot mesteparten av landets mineraler og gass. Eller kanskje er dealen allerede på plass, hvem vet.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ..
    Det er veldig, veldig langt fra min erfaring og mitt inntrykk. En større og voksende andel enn for X år siden, sure, men jeg skjønner ikke hvordan du kommer frem til 80% med mindre du har en omgangskrets bestående hovedsaklig av naustgubber og influencere.
    Det er gjort en internasjonal studie på dette som viste at ca 80% av befolkningen ikke brydde seg om styreformene demokrati vs ikke-demokrati. (Skal se om jeg klarer å finne den aktuelle referansen..)
    Også er det sikkert en rekke gråsoner mht definisjonene av demokrati og ikke-demokrati som kan diskuteres i vide og bredde..
    Men tallene er såpass sterke at man trygt kan si at det store flertallet internasjonalt ikke bryr seg.

Siden Norge ofte er annerledeslandet kan det godt være at dette ikke stemmer helt for oss, eller Norden..
    Men dersom det store flertallet utenfor Norge og Norden ikke bryr seg nevneverdig så er det slett ikke bra for de små land.

for øvrig, jeg ville ikke blitt overrasket om dette også stemmer for Norge der folk ikke vet noe om Berlinmuren, Afghanistan, 9 sept 2001, hvor Kristiansand ligger osv osv

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.333
    Sted
    .
    Torget vurderinger
    24
    Venezuela og Maduro har støtte fra Russland og Kina. Skulle ikke forundre meg om Trump & Co har hestehandlet med en eller begge.
    USA ønsker kontroll i Latin-Amerika, Russland ønsker kontroll i Europa og Kina ønsker kontroll i Asia. Afrika er vel nærmest et ingenmannsland i denne sammenhengen.
    Det er dette scenarioet resten av verden må forholde seg til. Stormaktene bruker rå makt, farlig for alle oss andre.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir vanskelig å innsette Maria Machado som president når det var Edmundo González Urrutia som vant valget, men talen kan hun jo holde likevel, men man vet jo aldri med Trump.

Jeg tipper han kommer til å tilby sin assistanse i bytte mot mesteparten av landets mineraler og gass. Eller kanskje er dealen allerede på plass, hvem vet.
    Det er nok landets naturressurser som er fokus med påfølgende overskudd til trump AS

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.827
    Tenk hvis hun fredsprisvinneren blir innsatt som president etter et kupp og takker Nobelkomiteen og Trump i innsettelses talen, det hadde vært noe.
    Nå er det ikke helt svart hvitt. Maduro et al er jo illegitimt styre som holder sin befolkning i et jerngrep - en Diktator. Maduro nektet å godta forrige valg som han tapte. Opposisjonen lever i skjul. Han har rasert økonomien, rekordhøy inflasjon. Fire millioner av landets innbyggere har flyktet osv

Norsk venstreside hyllet jo Diktatoren for en del år siden - et strålende eksempel på en som kunne stå opp i mot USA. Det var den gang..... .

Men USA sitt angrep i natt er forkastelig, men en fredspris til Gresskaret er enda lenger unna.

På et vis er det forståelig at årets fredsprisvinner Maria Corina Machado har ytret begeistring for Trump. "Min fiendes fiende er min venn."

Og hun er faktisk den samlende personen for opposisjonen i landet.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.463
    Torget vurderinger
    2
    Bare jeg som fantaserer frem bizarre situasjoner.

Dette selv om det skal noe til og overgå virkeligheten for tiden.

Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: JMM

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    USA ønsker kontroll i Latin-Amerika, Russland ønsker kontroll i Europa og Kina ønsker kontroll i Asia. Afrika er vel nærmest et ingenmannsland i denne sammenhengen.

For Kina er Afrika definitivt ikke ingenmansland; de har lagt ned store ressurser i infrastruktur og industri der. Finansiert av kinesiske lån, bygget av kinesere og med klausuler som gjør at om (når) lånene feiler blir eierskap av hele dritten automatisk kinesisk

Russland på sin side har store interesser i det nordlige kontinentet (sør for Sahara), der Wagner er tungt inne i kampen mot opprørere og islamister, betalt i stor grad gjennom overdragning av naturressurser.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Venezuela og Maduro har støtte fra Russland og Kina. Skulle ikke forundre meg om Trump & Co har hestehandlet med en eller begge.
    Det er dette scenarioet resten av verden må forholde seg til. Stormaktene bruker rå makt, farlig for alle oss andre.
    Tipper det går slik;
    russerne legger seg ikke opp i amerikanske intervensjoner så lenge det ikke er i Europa
    så lenge
    trump fortsetter med sin støtte til russernes krig i Ukraina
    og
    Kina kan gjøre som de vil siden hverken russerne eller amerikanerne har noe å stille opp

slikt sett har russerne virkelig fått navigert inn den nye verdensordenen som putin og x utbasunerte for noen år siden

vesten fremstår nå som noen barnehagetanter for alle å se

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.795
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Dersom dette viser seg å stemme, er det helt uhørt.
    Trumps ondskap folder seg nå ut i all sin gru.
    det er jo slik man skal gjøre det spør du meg, istedenfor å la masse unge menn dø på slagmarken går man inn og tar toppledelsen. Dersom alle hadde operert slikt ville man ha spart seg for mye død.
    NB: dette er ikke noe støtte til akkurat denne aksjonen, dette burde blitt gjort feks i ukraina/russland konflikten, usa har ingen problemer med å plukke toppledere hvor som helst i verden, så hvorfor rydder de ikke opp...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.849
    det er jo slik man skal gjøre det spør du meg, istedenfor å la masse unge menn dø på slagmarken går man inn og tar toppledelsen. Dersom alle hadde operert slikt ville man ha spart seg for mye død.
    NB: dette er ikke noe støtte til akkurat denne aksjonen, dette burde blitt gjort feks i ukraina/russland konflikten, usa har ingen problemer med å plukke toppledere hvor som helst i verden, så hvorfor rydder de ikke opp...
    Jeg er ikke videre overrasket over ditt innlegg, selvsagt, men fortsatt like oppgitt over at du fremstår som om du aldri fullførte grunnskolen.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.831
    Torget vurderinger
    96
    Putins kompis er bortført av den andre kompisen, den spagaten blir jo litt interessant.
    Ellers går vel dette som det pleier å gå.
    Store deler av sivilbefolkningen jubler etter at diktatoren har falt. Så får vi vel en midlertidig president. Etterfulgt av rot og kaos. Den som lever får se.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.795
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ikke videre overrasket over ditt innlegg, selvsagt, men fortsatt like oppgitt over at du fremstår som om du aldri fullførte grunnskolen.
    Jeg trodde du var like mye imot krig som meg, så hvorfor skriver du som om politikere er noe hellig eller ikke erstatt bart?
    plukke et par toppledere vs 20.000 døde unge menn som et eksempel, jeg er ikke i tvil om hva jeg ville fortrukket..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.984
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Så du mener at usa skal gå inn og hente toppledelsen i alle land de/vi/du ikke liker?
    Vet om 1 toppleder noen trygt kan hentes siden det er så mange som ikke liker han. Det er til og med en egen dedikert tråd her på HFS dedikert 79 åringen.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.849
    Jeg trodde du var like mye imot krig som meg, så hvorfor skriver du som om politikere er noe hellig eller ikke erstatt bart?
    plukke et par toppledere vs 20.000 døde unge menn som et eksempel, jeg er ikke i tvil om hva jeg ville fortrukket..
    Er dette de eneste alternativer i din begrensede virkelighetsoppfatning, så er det jo lett å se hva du mener. Men hvilke tanker gjør du deg om internasjonale avtaler, folkerett, og Genevekonvensjonen? Er diplomati dårligere enn rått maktmisbruk og den sterkestes rett?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn