Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.471
    Sted
    Liten by
    mens vi snakker om sharialover, klankultur og innvandring
    Igjen, et ekstremt lite problem i Norge. Et problem vi må jobbe med, men som fremdeles er ekstremt lite.
    Jeg er klar over at dette er et av de store problemene med Islam og Islamsk kultur. De gjør dette i alle land de er i. Men det er mulig å gjøre noe med dette FØR det blir et problem. Men da må vi være enige om at det ER et problem, enda så lite det er. Og det er der jeg er uenig med venstresiden. De polerer og hvitvasker dette uten å ta tak i det! Men igjen, det er ikke et stort problem!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.125
    Sted
    Holmestrand
    Det stabile "geniet" advarte fra FNs talerstol mot "klimabedrageriet",
    gjentok igjen at ingen har fortjent fredsprisen mer enn ham,
    et blatant misbruk av taletid.

Verken klimakrise/global oppvarming er vel noe forskning eller opplyste mennesker lengre tviler på,
    vi ser det nemlig når vi åpner døra .....

Hvis tRump&co får holde på så vil det på et eller annet tidspunkt tvinge seg fram sanksjoner mot klmabølla, USA ....

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.965
    Man hører gjøken tale i FN og man hyller han pga at han nevnte sharia lover...Ganske utrolig at man ikke har kapasitet til å se resten av bildet av det han vrøvler ut i den store verden.
    ...samt det faktum at han egenhendig er i ferd med å innføre noe som ligner sharialover i sitt eget land. Den ene ekstremisten ligner til forveksling den andre.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.258
    Torget vurderinger
    2

Trumps bruk av en voldshandling til å skape en fortelling om religiøs martyrstatus, er ikke bare respektløst – det er farlig.

Drapet på Charlie Kirk har rystet både tilhengere og kritikere. Donald Trump sto i går foran titusenvis av mennesker og erklærte at Kirk ble myrdet av en «venstreradikal», og rammet det hele inn som en kristen vekkelse.

Vi lever i en verden der polariseringen øker, der fiendebilder dyrkes, og der religion altfor ofte trekkes inn som våpen i kulturkriger.

Når politiske bevegelser fremstiller seg selv som forsvarere av «sann» kristendom, samtidig som de sprer budskap som marginaliserer og ekskluderer, blir troen misbrukt. Det som burde være en kilde til fellesskap og nestekjærlighet, forvrenges til en legitimering av hat.

Det er provoserende å høre kristendommen trekkes inn for å forsvare en bevegelse som i praksis deler mennesker inn i «oss» og «dem». Bibelen lærer oss at alle mennesker er skapt i Guds bilde. Det gjelder uansett kjønn, etnisitet, eller legning.

Når Charlie Kirk og hans organisasjon Turning Point USA brukte troen som bakteppe for å fremme et budskap som bidro til å splitte og marginalisere, var det ikke kristendom. Det var hatefulle ytringer og politikk forkledd som teologi.

Kristendommen står ikke for det Charlie Kirk sto for. Evangeliet handler ikke om å utelukke, men om å inkludere. Det handler ikke om å hate, men om å elske. Når Trump og andre forsøker å kapre troen og gjøre den til et våpen i en kamp mot «de andre», setter de ikke bare demokratiet i fare, men undergraver også religionens egen kjerne.

Charlie Kirk omtalte seg selv som «Guds tjener», men hvilken Gud var det? Ikke min Gud. Min Gud er ikke en Gud som marginaliserer mennesker. Min Gud er god.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.326
    Sted
    Trondheim
    Det er vel mer at det firmaet som lager det de sier man skal bruke i steden for Tylenol (som vi kaller Paracet) eies av Dr. Oz - en av Trumps nærmeste.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.795
    Vedrørende støyen rundt Kimmel er det verd å merke seg at det er fortsatt er stille rundt direktivene som ble lagt for pressen i Pentagon. Samt det snakkes lite om faktum at P2025 hele tiden har hatt en plan for hvordan ta kontroll på det frie ord til fordel for propaganda.

Project 2025 addresses controlling the press and media primarily in Chapter 8, titled “Media Agencies.” This chapter proposes measures to consolidate, reduce, and bring more formally under State Department control the Voice of America and other Congressionally funded media outlets, curtailing their independence in the process. It also calls for defunding the Corporation for Public Broadcasting (CPB), which supports NPR and PBS, and describes cutting off CPB funding as “logistically easy,” advocating that the president simply refuse to sign appropriations bills that include CPB resources.
    Additionally, Project 2025 suggests reconsidering permanent media accommodations at the White House Press Corps, arguing that no legal entitlement exists for such access, and encourages evaluating the balance between media demands and space constraints for press access on White House grounds. It also entertains proposals for stricter oversight of NPR and PBS, potential revocation of NPR’s noncommercial status, as well as rule changes to allow more media consolidation—shifting local news programs into national ones and increasing control over communications.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Krugman, dersom vi skal tru på han, jeg gjør det, så kan det se ut til at det sakte, men sikkert begynner å skje noe der borte, og det blåser ikke trumps vei.
    interessant med store talls lov…

men dette er kun trump, bakom lurer p2025, og de er nok litt mer smartere en trump

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.471
    Sted
    Liten by
    Krugman, dersom vi skal tru på han, jeg gjør det, så kan det se ut til at det sakte, men sikkert begynner å skje noe der borte, og det blåser ikke trumps vei.
    Jeg krysser fingrene for at denne setningen står seg...

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.795
    tRump er dårlig taper så denne sagaen er neppe over før han får sparket en eller annen uskyldig stakkar. Om jeg får lov å foreslå en person hva med å gi din mann hos FCC fyken? Riktignok er ikke Brendan Carr uskyldig, men du får rydda bort litt møkk til beste for landet ditt ;)

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    762
    Sted
    Halden
    This right-wing assault on the left is wide and deep.
    “Donald Trump’s goal,” Larry Diamond, a fellow at Stanford’s Hoover Institution, wrote by email,

is to create a Hungarian-style pseudo-democracy, in which he and his movement can rule indefinitely through unfree and unfair elections and utter dominance of the media and civil society landscapes, while still claiming that they are the democratic embodiment of the “will of the people.”
    Everything Trump has been doing of late follows that authoritarian playbook of trying to eviscerate checks and balances, eliminate independent oversight actors, and use state power to punish and terrify critics, so they will self-censor. He is even going after the same philanthropy — the Open Society Foundations — that Orban went after.
    Gratis link til NYT: https://archive.is/S2mup#selection-911.0-925.338

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.109
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Åsne Seierstad på Dagsrevyen ifm sin nye bok fra russland, og som bør være kjent så var hun i russland på 1990 tallet

hennes oppsummering av endringene fra da til nå er omtrent som å følge trump et al i deres gjøren og laden i usa

så svaret er gitt, med mindre folket over there agerer, og de har jo mye større muligheter til det en russerne hadde og har

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.125
    Sted
    Holmestrand
    Skyting mot ICE-senter i Dallas. 2-3 i varetekt er skutt.
    tRump har allerede avsluttet etterforskningen: Radical left….
    Hvis målet er å ramme ICE så er det vel litt merkelig at angriperen velger å skyte arrestanter, ikke ICE-personell.
    Beleilig nok så har skyteren begått selvmord.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    622
    Du har egentlig litt rett. Det var ikke falske fakta, bare veldig mye regelrett løgn.
    Du får for den
    Vet ikke hva du sikter til, men dette f.eks....ikke løgn! Men dere ønsker at det er løgn. Det er noe annet.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.471
    Sted
    Liten by
    Vet ikke hva du sikter til, men dette f.eks....ikke løgn! Men dere ønsker at det er løgn. Det er noe annet.

Ingen har motstridt akkurat dette. Det er fakta at noen land kjøper fra Russland enten direkte eller via. Dette er Europa fullstendig klar over og det er vanskelig å legge om et helt lands energisystem på et blunk. Tilogmed du skjønner det.

Allikevel var 90 prosent av alt han sa fullstendig løgn, løgn du var enig i.
    Ta de andre løgnene du, jeg gleder meg til du motbeviser de.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    622
    Ingen har motstridt akkurat dette. Det er fakta at noen land kjøper fra Russland enten direkte eller via. Dette er Europa fullstendig klar over og det er vanskelig å legge om et helt lands energisystem på et blunk. Tilogmed du skjønner det.

Allikevel var 90 prosent av alt han sa fullstendig løgn, løgn du var enig i.
    Ta de andre løgnene du, jeg gleder meg til du motbeviser de.
    Jeg hørte ikke noe løgn der!? Så du sitter på bevisbyrden.
    "Vanskelig å legge om energisystemet".....ha ha makan til vrøvl. Det er ikke det vettu! De har hatt flere år på å gjøre det. Bare patetiske unnskyldninger på ikke bærekraftig politikk.

Sist redigert:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    622
    Hvis ikke noen hadde sprengt Nordstream hadde nok Tyskerne kjøpt mye mer gass fra Russland i dag.... 🙈

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.471
    Sted
    Liten by
    Jeg hørte ikke noe løgn der!? Så du sitter på bevisbyrden.
    "Vanskelig å legge om energisystemet".....ha ha makan til vrøvl. Det er ikke det vettu! De har hatt flere år på å gjøre det. Bare patetiske unnskyldninger på ikke bærekraftig politikk.
    http://instagr.am/p/DO9T1eXD5fx/
    Den eneste patetiske her er nok desverre du.

Så du tenker at å bygge om et helt lands gass tilførsel er gjort på noen måneder? Jøss, det vitner om absolutt null innsikt i hvordan verden funker, noe som egentlig ikke burde forundre meg...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn