Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.401
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.618
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor stiller du disse spørsmålene hele tiden, du svarer jo ikke på noen selv. Dessuten så gjør dine klare begrensninger det slik at du ikke forstår svarene likevel, heller ikke de som blir servert med sleiv.
    Er morsomt og høre på alle forklaringene fra ekspertene her inne! Hva er nazi hilsener og hva er ikke! Hvem støtter nazister! Hvem har eller har ikke familie i USA! Her inne kan hele Norge samles for og høre på ekspertene som vet alt om folk de selv ikke viste og som er verdens fremste eksperter på USA!
    Nei fakta er at Trump var den avgjørende faktor for våpenhvile på Gaza, fått USA ut av Paris avtalen samt WHO! En flottere start kunne han ikke fått! Passer bra med friuke så kan feiringen av Trump fortsette 🙏❤👏

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.209
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er morsomt og høre på alle forklaringene fra ekspertene her inne! Hva er nazi hilsener og hva er ikke! Hvem støtter nazister! Hvem har eller har ikke familie i USA! Her inne kan hele Norge samles for og høre på ekspertene som vet alt om folk de selv ikke viste og som er verdens fremste eksperter på USA!
    Nei fakta er at Trump var den avgjørende faktor for våpenhvile på Gaza, fått USA ut av Paris avtalen samt WHO! En flottere start kunne han ikke fått! Passer bra med friuke så kan feiringen av Trump fortsette 🙏❤👏
    Må ikke glemme å feire frigjøring av heltene fra kongress stormingen.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.618
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du ønsket å gjøre en nazihilsen, hvordan ville den vært annerledes enn det Musk gjorde? Kan du svare på det?
    Vil si den som ligner mest på hilsenen til selveste Hitler må være versjonen til Obama! Musk er litt mer vinglete og ujevn i bevegelsene der Obama virker mer bestemt

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.618
    Torget vurderinger
    8
    Må ikke glemme å feire frigjøring av heltene fra kongress stormingen.
    Nei feirer jo de også som selvsagt ble frikjent, de som fortsatt sitter inne får sitte der en stund til

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Vel, med det navnet så har han jo en navnelikhet med noen som satt på 1. benk i går, og det forplikter jo

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dreieboka følges til punkt og prikke av t2.0
    Slikt sett kan ein seie at han held fram med ei undergraving av det oppgjeret som var nødvendig å ta, for ein demokratisk stat etter eit slikt opprør.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Sølvbyen
    Ja, men er du overrasket?

En fascistisk maktovertagelse i USA var ikke det verden behøvde mest akkurat nå, og når det først har skjedd må man nesten gå ut fra at de gjør omtrent hva de har sagt at de vil gjøre.
    Både ja og nei. Jeg er -74 modell og hadde besteforeldre som opplevde krigen, og det hele var fortsatt så ferskt i den kollektive bevisstheten når jeg vokste opp at jeg alltid liksom har trodd at fascisme var noe den vestlige verden var ferdig med. Med glasnost og Berlinmurens fall på 90-tallet har det på en måte alltid føltes som om verden sakte men sikkert beveget seg i riktig retning, og at gode, progressive krefter var på frammarsj. Derfor gir det litt kognitiv dissonans å se at det man egentlig trodde var utenkelig utspiller seg rett foran øynene på én, selv om man klarer å oppfatte det rent rasjonelt. Jeg har nok vært litt naiv som aldri trodde at noe sånt ville kunne skje i min levetid.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.695
    Både ja og nei. Jeg er -74 modell og hadde besteforeldre som opplevde krigen, og det hele var fortsatt så ferskt i den kollektive bevisstheten når jeg vokste opp at jeg alltid liksom har trodd at fascisme var noe den vestlige verden var ferdig med. Med glasnost og Berlinmurens fall på 90-tallet har det på en måte alltid føltes som om verden sakte men sikkert beveget seg i riktig retning, og at gode, progressive krefter var på frammarsj. Derfor gir det litt kognitiv dissonans å se at det man egentlig trodde var utenkelig utspiller seg rett foran øynene på én, selv om man klarer å oppfatte det rent rasjonelt. Jeg har nok vært litt naiv som aldri trodde at noe sånt ville kunne skje i min levetid.
    Det er svært få mennesker i dag som har opplevd nazismen. Vi mennesker har lett for å forkaste eldre generasjoners erfaringer, se på det som noe gammelt som ikke gjelder i dag. Du vet, vi moderne mennesker har jo så mye bedre greie på ting enn gamlingene.

One blue sky above us
    One ocean lapping all our shore
    One earth so green and round
    Who could ask for more
    And because I love you
    I'll give it one more try
    To show my rainbow race
    It's too soon to die.
    Some folks want to be like an ostrich,
    Bury their heads in the sand.
    Some hope that plastic dreams
    Can unclench all those greedy hands.
    Some hope to take the easy way:
    Poisons, bombs. They think we need 'em.
    Don't you know you can't kill all the unbelievers?
    There's no shortcut to freedom.
    One blue sky above us
    Who could ask for more
    And because I love you
    To show my rainbow race
    It's too soon to die.
    Go tell, go tell all the little children.
    Tell all the mothers and fathers too.
    Now's our last chance to learn to share
    What's been given to me and you.
    One blue sky above us
    Who could ask for more
    And because I love you
    To show my rainbow race
    It's too soon to die.

Pete Seeger hadde litt innsikt for 50 år siden.

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    705
    Torget vurderinger
    2
    Vil si den som ligner mest på hilsenen til selveste Hitler må være versjonen til Obama! Musk er litt mer vinglete og ujevn i bevegelsene der Obama virker mer bestemt
    Gleder meg at jeg begynner å forutse svarene dine før du skriver. Det første som slo meg med Muskens «hilsen» var at bevegelsene var påtakelig bestemte, nærmest som tics, ledsaget av et gjenmurt ansiktsuttrykk av forvridd forakt for verden og seg selv.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.695
    Det er mange her i landet som opplevde godt innslag av nazisme 22 juli 2011... , men skjønner hva du mener.
    For det moderne mennesket så er vel nazisme synonymt med jødeforfølgelse, og bare det. All annen faenskap nazzene står for har de ikke registrert.
    Å jo, de bygget motorveier og hadde flotte uniformer.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.197
    Sted
    Holmestrand

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.589
    For det moderne mennesket så er vel nazisme synonymt med jødeforfølgelse, og bare det. All annen faenskap nazzene står for har de ikke registrert.
    Å jo, de bygget motorveier og hadde flotte uniformer.
    At Hitler bygget Autobahn er en seiglivet myte som gjentas og gjentas. Blir ikke sannere av det.
    Prosjektet ble påbegynt i 20-årene. Og Hitler fortsatte videre utbygging.

Hitler und der Autobahn
    You sometimes hear that Hitler at least had the Autobahn built - whatever difference that would make. But highways were planned and built in the 20's, in Germany as well as in other countries. The very word was coined in a project with the decidedly un-catchy name HaFraBa, an abbreviation for Hamburg-Frankfurt-Basel. Like other early highway projects it was funded with private means. The Reichsautobahn, however, the first of which was opened in 1932 between Cologne and Bonn, was federal, funded by taxes and thus free for all to use. The Bundesautobahn of today - that's the full official name - is funded by the government in the same fashion, which is part of the Autobahn idea - high quality, no fees.

Hexmaster's Factoids: Autobahn

lurvis

Stjernespiss
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    7.076
    Sted
    Totenham
    Torget vurderinger
    0
    Dette blir bare verre og verre! Romersk hilsen er nok som oppdragelsen, den må komme fra et sted.
    Sigvart Dagsland?

lurvis

Stjernespiss
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    7.076
    Sted
    Totenham
    Torget vurderinger
    0
    😀 Han er litt korpulent og har vansker med vinklingen, men gjør så godt han kan. Jeg tror jeg kan skaffe et gammelt bilde av Vibeke Sæther fra NRK`s Lekestue også hvis du gir meg litt tid.
    IMG_3431.jpeg IMG_3430.jpeg IMG_3429.jpeg

lurvis

Stjernespiss
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    7.076
    Sted
    Totenham
    Torget vurderinger
    0
    Tok litt tid men her er det! Vibeke Sæther som samtidig forer en ``debattant´´ med nazinøtter som nytes i store Magadrag🤭 IMG_3432.png

Sist redigert:

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.618
    Torget vurderinger
    8

lurvis

Stjernespiss
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    7.076
    Sted
    Totenham
    Torget vurderinger
    0
    Nei, skal ikke skue hunder på hårene visstnok. Selv om de har den vanen både i denne og Israel/arabertråden.😂

H

Hardingfele

Gjest
    Det er mulig å forstå at en magadott bruker energi på å forsvare sitt store oransje idol, men bruke tid på Musk?

Fokus, mann!!!

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.417
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser at Trump tror at S i BRICS står for Spania. Så det skal visst bli 100% tariff på varer fra Spania.

Og denne "fredens president" sier nå at han er åpen for å sende soldater inn i Mexico.

Sist redigert:

lurvis

Stjernespiss
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    7.076
    Sted
    Totenham
    Torget vurderinger
    0
    Noen må tidlig på arbeid. Andre burde tenke mer på seg selv og ikke hakke så jævlig på en person hele tiden.
    Her!
    IMG_3434.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn