Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ser frem til Trumpianernes forsvar her. Trump beholdt altså hemmeligstemplede angrepsplaner på Iran. Pentagon utarbeider angrepsscenarier i stor detalj, som ligger klare dersom behovet melder seg. De oppgraderes kontinuerlig. Det var en slik angrepsplan Trump tok med seg fra Det hvite hus.
    Det er mange nasjoners ledelse som ville likt å se den (og som kanskje allerede har fått en kopi).
    Dessuten skyter han hull i sitt eget argument om at han hadde noenslags stående ordre om «automatisk deklassifisering» av alt han fant det for godt å raske med seg. Her omtaler han dokumentet som gradert, og det befinner seg på et sted det absolutt ikke burde være, i hendene på noen som ikke lenger burde ha adgang til det.

    I Norge er strafferammen for det der 10-15 års fengsel, avhengig av om det faktisk ble overlevert til fremmed makt eller bare var hamstervirksomhet på egen regning.

    Det nærmeste eksempelet jeg har greid å finne:
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke litt betenkelig at USA legger angrepsplaner for land de skal dra frem fra skuffen ved behov?
    Hvilken land gjelder dette og hva er utløsende faktor for å dra disse frem?
    Er det tilsvarende planer for Norge?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    1.739
    Sted
    Bergen
    Klart det er kjempebetenkelig
    Mye bedre at kriger kommer som julekvelden på kjerringa… helt som i Ukraina
    Forøvrig er det ingen land som har krigsplaner mot Norge for det har de sagt til utenriksministeren - så da så
    Noe helt annet er om noen land ville ha noe å gjøre med så mange klagende og sytende folk/nordmenn- tviler…
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke litt betenkelig at USA legger angrepsplaner for land de skal dra frem fra skuffen ved behov?
    Hvilken land gjelder dette og hva er utløsende faktor for å dra disse frem?
    Er det tilsvarende planer for Norge?
    Contingency planning. Man legger planer av typen “hva gjør vi hvis…” slik at man raskt kan legge frem gjennomtenkte alternativer for beslutningstaker hvis en krise oppstår. I en bedrift vil det være planer for hva man gjør i tilfelle fabrikken brenner ned, IT-systemer går ned og blir der, tap av nøkkelpersoner, etc. Pentagons jobb er å ha planer klare for ethvert tenkelig og utenkelig scenario, dvs militære handlingsalternativer.

    Man har formodentlig tenkt gjennom en del varianter som gjelder Norge også, f eks hvordan respondere hvis det plutselig kryller av “små grønne menn” i Finnmark og på Svalbard.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mangelen på slik planlegging opplever Putin i Ukraina i dag.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Contingency planning. Man legger planer av typen “hva gjør vi hvis…” slik at man raskt kan legge frem gjennomtenkte alternativer for beslutningstaker hvis en krise oppstår. I en bedrift vil det være planer for hva man gjør i tilfelle fabrikken brenner ned, IT-systemer går ned og blir der, tap av nøkkelpersoner, etc. Pentagons jobb er å ha planer klare for ethvert tenkelig og utenkelig scenario, dvs militære handlingsalternativer.

    Man har formodentlig tenkt gjennom en del varianter som gjelder Norge også, f eks hvordan respondere hvis det plutselig kryller av “små grønne menn” i Finnmark og på Svalbard.
    Du har rett i at det er en form for beredskapsplanlegging og de aller fleste land har det nok.
    Men dog, greit nok at presidenten i USA er allmektig, men mtp at de byttes ut hvert fjerde år er det vel kanskje ikke så lurt å dele planene for alle land med den som enhver tid er president
     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Du har rett i at det er en form for beredskapsplanlegging og de aller fleste land har det nok.
    Men dog, greit nok at presidenten i USA er allmektig, men mtp at de byttes ut hvert fjerde år er det vel kanskje ikke så lurt å dele planene for alle land med den som enhver tid er president
    Vet ikke hvor godt du tenkte gjennom det der, men du foreslår altså full on deep state. Skummelt...
    Uansett hvor loco sittende president er, så høres ditt forslag verre ut for meg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du har rett i at det er en form for beredskapsplanlegging og de aller fleste land har det nok.
    Men dog, greit nok at presidenten i USA er allmektig, men mtp at de byttes ut hvert fjerde år er det vel kanskje ikke så lurt å dele planene for alle land med den som enhver tid er president
    Det er til enhver tid sittende president som er commander in chief, beslutningstager og «kunde» for disse planene. Normalt vil nok ikke presidenten ha tid til å gå gjennom alle planer for alle land og tilfeller, men når presidenten sier «Give me four options for how to deal with the situation in Iran, two diplomatic and two military!» er svaret «Yes, Sir!»

    Tydeligvis har Trump en gang lagt en slik bestilling på en «military option» for Iran, fått overlevert en oppsummering, og er så stolt av det at han ikke tåler tanken på å gi den fra seg. Omtrent som Gollum.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke hvor godt du tenkte gjennom det der, men du foreslår altså full on deep state. Skummelt...
    Uansett hvor loco sittende president er, så høres ditt forslag verre ut for meg.
    Tja, nå har vel de siste 4 presidentene eller noe blitt tatt med klassifisert informasjon på en eller annen måte så er vel ikke helt heldig det heller.
    Men disse planene blir vel fort utdatert uansett så kanskje ikke så fali
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er til enhver tid sittende president som er commander in chief, beslutningstager og «kunde» for disse planene. Normalt vil nok ikke presidenten ha tid til å gå gjennom alle planer for alle land og tilfeller, men når presidenten sier «Give me four options for how to deal with the situation in Iran, two diplomatic and two military!» er svaret «Yes, Sir!»

    Tydeligvis har Trump en gang lagt en slik bestilling på en «military option» for Iran, fått overlevert en oppsummering, og er så stolt av det at han ikke tåler tanken på å gi den fra seg. Omtrent som Gollum.
    Hvis så er tilfelle, at presidenten må "bestille" er saken annerledes, men dette har jeg ingen kjennskap til
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Skulle ønske det var fredsplaner for land vi snakket om jeg. Men det er vel for mye å håpe på
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.117
    Antall liker
    2.648

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Får håpe det går bra med han, er skummelt å falle, spesielt i den alderen.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.117
    Antall liker
    2.648
    Får håpe det går bra med han, er skummelt å falle, spesielt i den alderen.
    Nå begynner det å hope seg opp med uheldige klipp hvor Biden snubler både på scenen og i flytrappa. Og vi er 17 måneder unna presidentvalget og mye kan skje frem til da.

    Jeg begynner alvorlig å tvile på Biden i en runde to i manesjen. Både Biden selv og teamet rundt ham må jo ha innprentet to enkle ting som han må ha 100% fokus på. Det ene er å ikke snuble i ordene og si noe skikkelig dumt. Det andre er å klare å holde seg på beina mens kameraet er på.
    Biden klarer tydeligvis ikke disse to oppgavene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.619
    Antall liker
    10.156
    Nå begynner det å hope seg opp med uheldige klipp hvor Biden snubler både på scenen og i flytrappa. Og vi er 17 måneder unna presidentvalget og mye kan skje frem til da.

    Jeg begynner alvorlig å tvile på Biden i en runde to i manesjen. Både Biden selv og teamet rundt ham må jo ha innprentet to enkle ting som han må ha 100% fokus på. Det ene er å ikke snuble i ordene og si noe skikkelig dumt. Det andre er å klare å holde seg på beina mens kameraet er på.
    Biden klarer tydeligvis ikke disse to oppgavene.
    Biden har alltid snublet i sine ord, men dette med den fysiske snublinga, er nok mer aldersrelatert.
    Jeg mener det er forferdelig at han ikke overlater roret til noen andre voksne. Det finnes flere fornuftige kandidater å velge i. Problemet er vel mer at den totale fornuften i det amerikanske samfunnet er i en sterkt nedadgående spiral. Dermed åpnes det for at megalomane tullinger og delvis gangføre oldinger skal føre valgkamp mot hverandre.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.925
    Antall liker
    11.331
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er jo en av de store merkverdighetene med det amerikanske systemet... det satses helt og fullt på to geriatrikere, en fysisk og den andre mentalt ustabil, - og uten at det finnes runners up.... DEM har tilsynelatende ingen plan for om Biden må legge inn årene, og på andre siden er sålangt aktuelle alternativer om mulig enda mer loco enn gresskaret...??
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.117
    Antall liker
    2.648
    Biden har alltid snublet i sine ord, men dette med den fysiske snublinga, er nok mer aldersrelatert.
    Jeg mener det er forferdelig at han ikke overlater roret til noen andre voksne. Det finnes flere fornuftige kandidater å velge i. Problemet er vel mer at den totale fornuften i det amerikanske samfunnet er i en sterkt nedadgående spiral. Dermed åpnes det for at megalomane tullinger og delvis gangføre oldinger skal føre valgkamp mot hverandre.
    Ja. Om Biden er fornuftig, ganske intelligent, samt har en erfarenhet og visdom til å styre i en turbulent verden, så er ikke dette nødvendigvis nok til å vinne valget. I et veldig tett og jevnt valg, så kan alderdommen og tabbene akkurat være nok til å vippe ham bort fra det hvite hus.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.719
    Torget vurderinger
    2
    Det er til enhver tid sittende president som er commander in chief, beslutningstager og «kunde» for disse planene. Normalt vil nok ikke presidenten ha tid til å gå gjennom alle planer for alle land og tilfeller, men når presidenten sier «Give me four options for how to deal with the situation in Iran, two diplomatic and two military!» er svaret «Yes, Sir!»

    Tydeligvis har Trump en gang lagt en slik bestilling på en «military option» for Iran, fått overlevert en oppsummering, og er så stolt av det at han ikke tåler tanken på å gi den fra seg. Omtrent som Gollum.
    Den planen forelå før Trump ble president. Scenarioplanlegging i Pentagon er kontinuerlig og organisert slik at hvert operasjonsfelt har en egen stab som innarbeider nye opplysninger og evner (capabilities) løpende. Avdelingen - Support for Strategic Analysis - fikk en del kritikk for noen år siden og er nå blitt reorganisert. (Noen måtte jo få skylden for elendig gjennomføring i Irak, selv om det var PNAC som burde fått den).

    Support for Strategic Analysis ble anklaget for å ha skygget unna behovet for styrkeoppbygging og utplassering, fordi disse er politisk ladet, og for å ha blitt for sementert.

    Det nye oppsettet ble lansert i år, under Biden.

    Det ser ut til at Trump har rasket med seg en del slike planer.
    Man bør også være forholdsvis bekymret over at Jared Kushner hadde full tilgang. Men fint å se at han fikk refinansiert sine kostbare lån til gunstige betingelser - seks måneder etter at hans svigerfar endelig forlot Det hvite hus.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.619
    Antall liker
    10.156
    ^ I get your drift.....

    Men det kan ikke beskrives som annet enn spekulasjoner på dette tidspunkt.... Allikevel, det der åpner f... meg en Pandoras eske av ubehagelige muligheter....
    :eek:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.323
    Sted
    Trondheim
    Utilsiktet effekt - men det skulle bare mangle med disse lovene de vedtar. Boken er jo full av slikt som republikanerne ønsker å forby.


    PS: Det tas forbehold om at det stemmer, men det skal visst gjøre det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den krysser vel av de fleste rutene. Fordervelig for ungdommen, klart den må forbys.
    9:18And the sons of Noah, that went forth of the ark, were Shem, and Ham, and Japheth: and Ham is the father of Canaan.
    9:19These are the three sons of Noah: and of them was the whole earth overspread.
    9:20And Noah began to be an husbandman, and he planted a vineyard:
    9:21And he drank of the wine, and was drunken; and he was uncovered within his tent.
    9:22And Ham, the father of Canaan, saw the nakedness of his father, and told his two brethren without.
    9:23And Shem and Japheth took a garment, and laid it upon both their shoulders, and went backward, and covered the nakedness of their father; and their faces were backward, and they saw not their father's nakedness.
    9:24And Noah awoke from his wine, and knew what his younger son had done unto him.
    9:25And he said, Cursed be Canaan; a servant of servants shall he be unto his brethren.
    Gubben Noah, gubben Noah, var en hedersmann, sang Bellman.
    I 1768 ble reaksjonene kraftige hos domkapitlet i Lund og gjennom et brev til stiftets prester forsøkte en å samle inn alle eksemplarene av «Gubben Noak» og liknende bibelparodiverker av Bellman for å få dem ødelagt.[2][3]
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.123
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Husker, vi "in retrospect" snakket om, "hvor dumt det ka bli" på 60-70 tallet....
    Dette er 2023 ....... Jeeeezzz:confused::mad:
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    1.739
    Sted
    Bergen

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Han skal avslutte krigen på 24 timer, en klassisk messiansk og totalt virkelighetsfjern Trumputtalelse der altså. Det var for øvrig et lengre innslag om Trump på Dagsrevyen i går, og jeg ble igjen forbauset over hvor langt de går i å normalisere ham og fremstille ham som en oppegående person med en rasjonell tankegang og politisk agenda. Spesielt Tove Bjørgaas går langt i å snakke om ham som om han er tilregnelig. Det er vel ikke Overtonvinduet direkte som er flyttet her, men det er ganske utrolig hvor bat shit crazy det går an å være i dag, og fortsatt bli tatt på alvor.
    Jeg tipper de holder seg selv i ørene for å ta han så på alvor. Og jeg tror det er klokt. Han har mange tilhørere i USA som er både opplyste og smarte, og jeg er ganske sikker på at vi i Norge forstår den amerikanske politikk-konteksten dårlig.

    Det var noe jeg kjente litt på selv da jeg bodde i Texas fra 2009-2012. Jeg møtte mange smarte, utdannede og informerte mennesker som så den amerikanske politikken på en helt annen måte enn jeg gjorde. Dette var før Trump, men Aarebrot møtte mange av samme slaget som støttet Trump da han hadde sin siste(?) rundreise i USA,
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    1.739
    Sted
    Bergen
    Et kapittel i Trumps nye liv i rettssaler
    Flere kapittler
    Advokatene leter, men finner ikke… høres det kjent ut..
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    1.739
    Sted
    Bergen

    I et normalt land, ville jo det å slippe en sånn mann løs på TV, være hans evige politiske dødsdom. Men neppe i USA.

    Han vil stoppe krigen i Ukraina på 24 timer. Og han vil benåde de som forsøkte å utføre statskuppet for ham.

    Dette er en av verdens mest mektige. Måtte han råtne i fengsel.
    Greit svar fra Presidenten i Ukraina på 24 timeren
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.511
    Antall liker
    9.268
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og så får vi håpe på at såpass mange republikanere er enige med Nikki Haley at Trump trekker seg tilbake til Mar Lago.


    USAs tidligere FN-ambassadør Nikki Haley lover fortsatt støtte til Ukraina i krigen mot Russland om hun blir president, skriver CNN.
    Haley er en av flere som utfordrer Donald Trump i kampen om å bli republikanernes presidentkandidat.
    – Dette er større enn Ukraina. Dette er en krig om frihet, og det er en vi er nødt til å vinne, sa Haley under et folkemøte i regi av kanalen søndag.
    (NTB)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.619
    Antall liker
    10.156

    Han snubler seg fram ved hjelp av tåpeligheter, dumhet og løgner, fortsatt.

    Jeg liker dette passuset:
    - Putin hadde aldri gått inn i Ukraina. Jeg pleide å snakke med ham om det - jeg sa: «Du bør ikke gjøre det». Og det hadde han ikke gjort - vi hadde en veldig vennlig samtale om det. Jeg sa: «Hei, Vladimir, du kan ikke gå inn i Ukraina», sa Trump den gangen.

    Bevare meg vel for en tulling.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.619
    Antall liker
    10.156
    Det er vel enda verre med de som faktisk tror på dette. Det sier mye mere om de!
    Jeg tror ikke Drumph tror på det han sier selv, han bare sier ting. Løgn er modus operandi for han.
    Han visste vel knapt om Ukraina før han så på Fox og Carlson, som kunne fortelle ham at alt er Bidens skyld. For Trump er Ukraina et eller annet fenomen som har å gjøre med Hunter Bidens laptop. Er det et land? Som en stat, liksom? Åja. OK.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.227
    Antall liker
    5.181
    Det er vel enda verre med de som faktisk tror på dette. Det sier mye mere om de!
    Jeg tror ikke Drumph tror på det han sier selv, han bare sier ting. Løgn er modus operandi for han.
    Igjen en fremstilling av Trump som rasjonell aktør, som jeg finner forbausende. Jeg har ikke sett noe som tyder på annet enn at han har en helt forvrengt oppfatning av virkeligheten. Om han "vet" når han lyver eller ikke er egentlig uvesentlig, siden han ikke har noe begrep om sannhet og virkelighet på samme måten som vanlige mennesker har.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.226
    Antall liker
    2.652
    Sted
    Liten by
    Igjen en fremstilling av Trump som rasjonell aktør, som jeg finner forbausende. Jeg har ikke sett noe som tyder på annet enn at han har en helt forvrengt oppfatning av virkeligheten. Om han "vet" når han lyver eller ikke er egentlig uvesentlig, siden han ikke har noe begrep om sannhet og virkelighet på samme måten som vanlige mennesker har.
    Dersom du leste det som at jeg synes Drumph er rasjonell, OK.....
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.263
    Antall liker
    9.096
    Nå begynner det å hope seg opp med uheldige klipp hvor Biden snubler både på scenen og i flytrappa. Og vi er 17 måneder unna presidentvalget og mye kan skje frem til da.

    Jeg begynner alvorlig å tvile på Biden i en runde to i manesjen. Både Biden selv og teamet rundt ham må jo ha innprentet to enkle ting som han må ha 100% fokus på. Det ene er å ikke snuble i ordene og si noe skikkelig dumt. Det andre er å klare å holde seg på beina mens kameraet er på.
    Biden klarer tydeligvis ikke disse to oppgavene.
    @Valentino hadde et godt poeng for litt siden, Biden i en periode til er kanskje den eneste muligheten for at US får en kvinnelig (og yngre...) prez...
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.227
    Antall liker
    5.181
    Dersom du leste det som at jeg synes Drumph er rasjonell, OK.....
    Det virket først for meg som om du mente at han lyver bevisst, men jeg ser at du skriver "han sier bare ting", som vel kan tolkes i samme baner som det jeg skrev. Om ting er sant eller ikke er uten betydning for ham og heller ikke noe han tenker over, siden han mangler grunnleggende begrep om hva sannhet er og betyr. Så my bad.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.141
    Antall liker
    10.629
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvorfor skriver noen "Drumph"? Er det bare for å virke litt kul?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Familien er opprinnelig tysk. De het Drumpf. Når the Donald er på sitt mest autoritære klinger det riktigere med opprinnelig stavemåte. «Herr Drumpf!» «Jawohl!»
    Fred Trump, born Friedrich Drumpf, in Kallstadt, Germany, in 1869, had an estate worth $500,000 in today’s dollars when he died in Queens on May 30, 1918, at age 49.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.469
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Uansett, ser ikke dette ut som detonasjonen av et skjørt ego som nettopp har blitt informert av advokatene sine om at en tiltalebeslutning er tatt og vil bli offentliggjort om kort tid?
    1686065167383.png

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn