Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Skjønner egentlig ikke all den begeistringen for "the constitution", greit nok det var en nyvinning når den kom, men idag fremstår den jo egentlig bare som et makkverk overmoden for revisjon.

    Fun fact:

    Interessant nok var grunnleggerne ikke så verst oppegående på dette feltet. Originalismen oppstod senere. Thomas Jefferson skriver at USAs lover burde revideres hvert 19.-20. år, for å sikre at samfunnsutviklingen gjenspeiles i lovverket:


    Some men look at Constitutions with sanctimonious reverence, & deem them, like the ark of the covenant, too sacred to be touched. they ascribe to the men of the preceding age a wisdom more than human, and suppose what they did to be beyond amendment. I knew that age well: I belonged to it, and labored with it. it deserved well of it’s country. it was very like the present, but without the experience of the present: and 40. years of experience in government is worth a century of book-reading: and this they would say themselves, were they to rise from the dead.

    I am certainly not an advocate for frequent & untried changes in laws and constitutions. I think moderate imperfections had better be borne with; because when once known, we accomodate ourselves to them, and find practical means of correcting their ill effects. but I know also that laws and institutions must go hand in hand with the progress of the human mind. as that becomes more developed, more enlightened, as new discoveries are made, new truths disclosed, and manners and opinions change with the change of circumstances, institutions must advance also, and keep pace with the times. we might as well require a man to wear still the coat which fitted him when a boy, as civilised society to remain ever under the regimen of their barbarous ancestors. it is this preposterous idea which has lately deluged Europe in blood. their monarchs, instead of wisely yielding to the gradual changes of circumstances, of favoring progressive accomodation to progressive improvement, have clung to old abuses, intrenched themselves behind steady habits, and obliged their subjects to seek, thro’ blood & violence, rash & ruinous innovations, which, had they been referred to the peaceful deliberations, & collected wisdom of the nation, would have been put into acceptable and salutary forms.

    let us follow no such examples, nor weakly believe that one generation is not as capable as another of taking care of itself, and of ordering it’s own affairs. let us, as our sister-states have done, avail ourselves of our reason and experience to correct the crude essays of our first and unexperienced, altho’ wise, virtuous, & well meaning councils. And lastly, let us provide in our constitution for it’s revision at stated periods. what these periods should be Nature herself indicates. by the European tables of mortality, of the Adults living at any one moment of time, a majority will be dead in about 19. years. at the end of that period then a new majority is come into place; or in other words a new generation.

    each generation is as independant of the one preceding, as that was of all which had gone before. it has then, like them, a right to chuse for itself the form of government it believes most promotive of it’s own happiness: consequently to accomodate to the circumstances in which it finds itself that recieved from it’s predecessors; and it is for the peace and good of mankind that a solemn opportunity of doing this every 19. or 20. years should be provided by the constitution; so that it may be handed on, with periodical repairs, from generation to generation to the end of time, if any thing human can so long endure.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Du sammenligner altså utsagnene til Clinton med det Trump gjør og har gjort?
    Sannheten vet vi! Det finnes beviser for at 2016 valget hadde store probelemer og at det ikke finnes et eneste bevis for at 2020 valget "ble stjålet.

    Du har et seriøst problem med fakta og "sannhet".
    "Sannheten vet vi" Gjør vi det?
    Hilary Clinton aksepterte valgresultatet og har aldri protestert på det. Derimot har hun påpekt hvor åpenbart feil det var da Trump påstod å ha "won by a landslide" samtidig som hun vitterlige fikk 3 millioner flere stemmer. Hun har aldri påstått at det gjorde henne til valgets vinner. Hun har også påpekt faktisk og bekreftede irregulariteter ved valget som at Russland beviselig påvirket amerikanske velgere. Det er også et faktum at FBI slapp en drittpakke uten like 11 dager før valget da James Comey påstod at de hadde påbegynt etterforskjning av nye emailer, hvilket viste seg å være feil, men effektiv overdøvet all hennes valgkamp de siste dagen inn mot valgdagen. Og da har jeg ennå ikke nevnt Cambridge Analytica skandalen hvor persondata ulovlig ble brukt til å målrette påvirkning ned på individnivå, - også for å få demokratiske og ubesluttede velgere til å bli hjemme. Alt dette er rent faktisk bekreftet valgpåvirkning som fullstendig overdøver det tjafset som Trump sutrer om. Likevel aksepterte hun valgresultatet og bekreftet Trump som landets neste president.

    Sannheten vet vi om valget både i 2016 og i 2020.
    At landet har lover og et politisk og juridisk system som ikke klarer å håndtere det er en annen sak.
    Ja, det at Clinton sendte Hemmelig graderte mail på internett er bare en bagatel og en drittpakke fra FBI 🙉. Hvis Trump hadde gjort det samme ville det blitt hylekor om fengsel, riksrett osv...osv...
    Tror "Russer innblandingen" var fabrikkert av Clinton kampanjen, sorry. Situasjonen rundt Trump er hysterisk og mange trenger masse masse beroligende medisiner for å roe seg ned.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    "Sannheten vet vi" Gjør vi det?

    Ja, det at Clinton sendte Hemmelig graderte mail på internett er bare en bagatel og en drittpakke fra FBI 🙉. Hvis Trump hadde gjort det samme ville det blitt hylekor om fengsel, riksrett osv...osv...
    Tror "Russer innblandingen" var fabrikkert av Clinton kampanjen, sorry. Situasjonen rundt Trump er hysterisk og mange trenger masse masse beroligende medisiner for å roe seg ned.
    Det du trenger er å slutte å lyve.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.727
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det at Clinton sendte Hemmelig graderte mail på internett er bare en bagatel og en drittpakke fra FBI 🙉. Hvis Trump hadde gjort det samme ville det blitt hylekor om fengsel, riksrett osv...osv...
    Men Trump HAR gjort nettopp det! Han har latt dokumenter av absolutt strengeste gradering ligge å slenge i sin privatbolig.
    Du husker disse ?
    De topphemmelige dokumentene som kunne være til trussel for landets sikkerhet, de som han mente var plantet der, men som han ville ha tilbake likevel fordi de var hans og dessuten hadde han deklassifisert dem bare ved å tenke det? Det var noe slikt du tenkte på, var det ikke ? Ikke rart det ble et hylekor om fengsel, riksrett osv.....



    Clinton har vært gjenstand for årelange undersøkelser og har personlig bitt forhørt i timesvis. Man endte med at håndteringen av emailer gjennom privat server var kritikkverdig. Det er alt. Donald Trump har aldri hatt baller til å stille til høring et eneste sekund.
    Når det gjelder drittpakken fra FBI og Comey var poenget 1) det var ikke noe reelt nytt i saken, og 2) om det så var riktig så viste man ikke og saken skulle ikke blitt offentlig før etter valgdagen.

    Tror "Russer innblandingen" var fabrikkert av Clinton kampanjen, sorry.
    Men, kjære vene, du trenger ikke tro. Det er ugjendrivelig bevist at russerne drev aktiv innblanding i valgkampen. Det ble derimot ikke bevist (!) at Trump eller hans valgkampteam bevisst medvirket til det. Dette til tross for at titalls nære og mindre nære medarbeidere hadde så tette bånd til russiske "assets" at en bred undersøkelse var nødvendig for landets sikkerhet. Det var en så tett sammenblanding at enhver erfaren diplomat rødmet hoderystende over amatørskapet.

    Dette er slått ettertrykkelig fast og er ingenting man skal "tro" på eller ikke.
    Du kan selvsagt også velge å tro at jorden er flat og det er omtrent like etterrettelig som det du presterer her.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er Biden en kopi af Putin?
    Ja gu´ er du blevet gammel, men ta´ nu lige og gå en tur til Louis Nilsen også, ikk`?
    Der blev skrevet:
    "Han ser ikke ut til å ha noen bremser. Hvis han fikk frie tøyler ville han brukt statens maktapparat til å fengsle reelle og innbilte kritikere, utfordrere, og andre trusler mot hans eget skjøre ego. Dessuten til å avsette dommere og statsadvokater som kunne tenkes å dømme i hans disfavør, både i sivile og strafferettslige saker, og erstattet dem med lojale spyttslikkere fra topp til bunn. Ditto med forvaltningen, kun blind lojalitet til hans egen gloriøse person, ikke saksbehandling i henhold til lov og forskrift (også kjent som «the deep state»). Bort med alt sånt, kun lojalitet som kriterie. «Meine Ehre heißt Treue.»

    Det er ikke et lystig scenarie om han kommer tilbake i noen som helst maktposisjon. Eneste begrensning er egentlig hans egen totale inkompetanse. "


    Minder det dig om noget fra det største østblokland???
    For at skære det mere ud i PAP......... Trump kunne være en kopi af Putin....... IKKE Biden :devilish:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Endelig et bevis på valgfusk:


    Problemet er vel bare at det er en republikaner som har stemt ulovlig 9 ganger. En farget kvinne som stemte ulovlig en gang fikk en fengselsstraff på 5 år. Da bør vel han her få 45 år (9*5)?
    PS: Han her stiller til valg til delstatsforsamlingen i Georgia.

    PS: Passer kanskje bedre i en "Hva har gått galt i Amerika" tråd.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skjønner ikke hvorfor man krangler om hvem som er verst.
    Ille hele gjengen og de omgås hverandre og bytter på hvem som skal lede slik at man får en illusjon om demokrati og et håp om forandring.
    Hva godt har kommet ut av de siste 30årene med div presidenter?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva konkret har de enkelte gjort som er bra/dårlig for landet?
    Hvilke piler peker oppover og hvilke peker nedover?
    Amerikanerne har fått økte forskjeller, overfylte fengsler, økt fedme, mer fattigdom, mer overvåkning, landet har vært involvert i ørten kriger, finansskandaler, skoleskytinger etc
    Same shit, new wrapping

    Skulle kanskje vært plassert i amerika tråden
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Men, kjære vene, du trenger ikke tro. Det er ugjendrivelig bevist at russerne drev aktiv innblanding i valgkampen. Det ble derimot ikke bevist (!) at Trump eller hans valgkampteam bevisst medvirket til det.
    Nettopp, uten bevis ble det fabrikkerte påstander om at Trump var involvert (y)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Det du trenger er å slutte å lyve.
    Jeg lyver ikke, jeg lyver ikke når jeg trenger det heller. Mye av det dere her kaller bevis, dokumentasjon osv..osv tror jeg rett og slett ikke på. Jeg tror ikke på noen av partene! En coctail av løgn for å redde sin egen ræv. Begynner å ligne Sovjetunionen rett før Chernobyl eksploderte. Det fine med slike ulykker er at da kommer sannheten frem :) Trump er bare en som er ekstra flink til det skitne spillet i politikken og får det hele eksponert. (Kanskje vi takker han om 100år).

    Da er det bare magefølelsen igjen, det er ikke det samme som løgn!!!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg lyver ikke, jeg lyver ikke når jeg trenger det heller. Mye av det dere her kaller bevis, dokumentasjon osv..osv tror jeg rett og slett ikke på. Jeg tror ikke på noen av partene! En coctail av løgn for å redde sin egen ræv. Begynner å ligne Sovjetunionen rett før Chernobyl eksploderte. Det fine med slike ulykker er at da kommer sannheten frem :) Trump er bare en som er ekstra flink til det skitne spillet i politikken og får det hele eksponert. (Kanskje vi takker han om 100år).

    Da er det bare magefølelsen igjen, det er ikke det samme som løgn!!!
    Hva med månelandingen, tror du på den? Eller at vi har en klimakrise?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Hva med månelandingen, tror du på den? Eller at vi har en klimakrise?
    Magefølelsen sier at månelandingen er ekte, men noe usikkerhet fordi: De brukte så mye penger på det at de var nødt til å lykkes, så enten klarte de det eller så faket de det. Magen sier at klimakrisen er en gigantisk løgn og en pengemaskin, mye pga klimakvoter og mulighetene til å betale for å forurense med god samvittighet. Det vi har er en søppelkrise som er vanskelig å komme unna da den er så tydelig.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Magefølelsen sier at månelandingen er ekte, men noe usikkerhet fordi: De brukte så mye penger på det at de var nødt til å lykkes, så enten klarte de det eller så faket de det. Magen sier at klimakrisen er en gigantisk løgn og en pengemaskin, mye pga klimakvoter og mulighetene til å betale for å forurense med god samvittighet. Det vi har er en søppelkrise som er vanskelig å komme unna da den er så tydelig.
    Dette er så fullstendig på jordet, at det er vanskelig å tro kan komme fra et fornuftig menneske...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Sorry men at vi har en søppelkrise er jo helt sant
    Og ingen tror vel på at månelandingen skjedde, det var kun propaganda for å styrke amerikansk selvfølelse og vise at man var bedre enn Russerne.
    At klimakrisen er oppdiktet er vel heller ingen kontrovers, at klima forandrer seg er alle enige om, men at grunnen er co2 i atmosfæren er løgn og bullshit.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    5.085
    At klimakrisen er oppdiktet er vel heller ingen kontrovers, at klima forandrer seg er alle enige om, men at grunnen er co2 i atmosfæren er løgn og bullshit.
    Nei, det er vitenskapelig konsensus. Men jeg er i grunn mer forbauset enn noe, over at folk kan tro at det å slippe ut 50 milliarder tonn CO2 hvert år ikke påvirker atmosfæren på noen som helst måte.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Nei, det er vitenskapelig konsensus. Men jeg er i grunn mer forbauset enn noe, over at folk kan tro at det å slippe ut 50 milliarder tonn CO2 hvert år ikke påvirker atmosfæren på noen som helst måte.
    Hva hvis man betaler for å slippe ut 50milliarder tonn co2 årlig da? Klimakrise=Klimasvindel.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    5.085
    Samme hva man betaler. Greia med avgifter er å drive kostnaden opp så mye at andre alternativer blir mer lønnsomme. Men per i dag er fortsatt de virkelig store pengene i olje og gass.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Samme hva man betaler. Greia med avgifter er å drive kostnaden opp så mye at andre alternativer blir mer lønnsomme. Men per i dag er fortsatt de virkelig store pengene i olje og gass.
    Joda, men det gjelder å ikke brekke ryggen i prosessen. Noe man på mange måter har gjort nå.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Magefølelsen sier at månelandingen er ekte, men noe usikkerhet fordi: De brukte så mye penger på det at de var nødt til å lykkes, så enten klarte de det eller så faket de det. Magen sier at klimakrisen er en gigantisk løgn og en pengemaskin, mye pga klimakvoter og mulighetene til å betale for å forurense med god samvittighet. Det vi har er en søppelkrise som er vanskelig å komme unna da den er så tydelig.
    Takk for at du svarte. Det var egentlig bare et par kontrollspørsmål for å teste en teori jeg har.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sorry men at vi har en søppelkrise er jo helt sant
    Og ingen tror vel på at månelandingen skjedde, det var kun propaganda for å styrke amerikansk selvfølelse og vise at man var bedre enn Russerne.
    At klimakrisen er oppdiktet er vel heller ingen kontrovers, at klima forandrer seg er alle enige om, men at grunnen er co2 i atmosfæren er løgn og bullshit.
    Jo, det er noen som tror på at månelandingen skjedde (inkludert komforts mage nå nettopp) og det er en kontrovers om hvorvidt klimakrisen er oppdiktet eller ikke. På øyemål og magefølelse vil jeg si at ca 98 % av befolkningen mener det første, og at mer enn 99 % av alle relevante fagfolk er enige i årsakssammenhengen mellom menneskedrevne utslipp, CO2-innhold i atmosfæren og økende temperatur. Det er konsensus, mens «kontroversen» holdes i gang av en liten men høylytt minoritet, som deg selv.

    Det er et stykke fra å si at «jeg, Dr_BASS, mener at …» til at «ingen» mener det motsatte.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Da sitter hypnosen lenger inne enn jeg trodde.
    Jeg kjenner i allefall ingen som tror på månelandingen

    Ift co2 og temp økning så stemmer det at de passer sammen, det gjør for så vidt mange andre ting som feks utbredelsen av internett, er vel internett som har skylda da.

    Sorry, jeg kjøper ingenting fra hyklerske politikere, makt personer og forskere som har sine egne personlige agendaer.
    Jeg gjør det motsatte og det har tjent meg bra i livet så langt.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Du skrev for et par innlegg siden at du ikke tror på menneskeskapte klimaendringer, mens nå gir du inntrykk av noe annet.
    Jeg formulerte meg uklart, jeg mener klimakrisen er en svindel. Men menneskeskapte klimaendringer i forskjellig grad er noe annet.
    Så da er spørsmålet om klimaendringene er en krise? Jeg synes ikke det.
    Det som er krise er det vi står oppi nå, nettopp at klimaendringene har blitt behandlet som en krise med tilhørende hodeløse tiltak som rammer alle og enhver.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ja bare å ignorere det man ikke liker.
    Jeg har ikke spurt absolutt alle jeg kjenner om månelandingen, men når temaet kommer opp er de fleste enige om at det er såpass mye som skurrer der at det umulig kan ha skjedd.
    Er vel kun den generasjonen som satt klistra til tv skjermen og så sendingen som tror på dette. Du vet alt som er på tv er sant..
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Da er det kanskje på sin plass at ALLE ignorerer Dr. Bass utover? Han er her kun for å provosere!
    Ingen er så dust. Han kjenner INGEN som tror månelandingen er ekte? Jeg kaller bullshit!
    Å ignorere noen i en diskusjonstråd anser jeg som det absolutte tap og lavmål.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn