Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.578
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert diskutert i tråden, men likevel. En rekke amerikanske delstater mener det er feil å være del av et utenomdelstatlig grid. Texas er en av dem og ERCOT er største operatør.

    Etter privatiseringen har man ordnet seg på elegant vis, ved å gi alle rettigheter til selskapene og minimalt med rettigheter til kundene. Flere kongressrepresentanter fra Texas er nå blitt spurt om de fortsatt vil støtte delstatens "energy independence" og ingen av dem våger si nei.

    Noen av problemene: de investerer ikke i infrastrukturen. Her skal det jo tjenes penger. Blant annet besluttet de at de ikke ville kjøpe dn kuldepakken for vindgeneratorer som er standard i andre delstater. Det hender faktisk at temperaturen går under 0C der, selv uten en polarhvirvel på avveie. Enda verre, boten for å ikke oppgradere infrastrukturen er med vilje satt så lavt at selskapene velger å betale denne, fremfor å ta kostnadene ved faktisk oppgradering.

    Guvernøren skvatt selvsagt på banen straks og forsøkte å legge skylden på satsing på fornybart. Texas er delstaten med flest vindgeneratorer, men disse står kun for 13% av delstatens strømforsyning. Fossilt og atom er hovedkildene og han måtte gå ut i etterkant og "rydde opp i misforståelsene". Men da var selvsagt hans opprinnelige påstand på vingene i "conservamedia".

    Jeg fulgte noen snakkepunkt-styrte "debatter" på Fox News om hvor galt det var å satse på fornybart og det var så man savnet Klimarealistene. :)

    Et mulig gode av elendigheten i Texas er at man nå ser på "energy independence" og på selskapenes fristilling fra ansvar for hvordan de opererer. Folk som fryser og sulter får lyst til å varsle om ting de kanskje hadde holdt kjeft om ellers. Utrolige historier som kommer opp i dagen i Texas-medier nå, og på sosiale medier.

    Et eksempel fra Dallas Morning News. Her ser man fordelen med direkte representasjon, altså at den folkevalgte representerer et geografisk distrikt og står ansvarlig overfor dem som bor i dette. Alle er forbannet, uavhengig av partifarge.

    Ligger bak betalingsmur, så jeg legger inn hele artikkelen:


    AUSTIN — State lawmakers are promising to ask difficult questions at hearings Thursday that will explore why more than 4 million Texans went without power — many for days — in the middle of a paralyzing winter storm.

    Lawmakers are expected to hear testimony from officials with the Electric Reliability Council of Texas, or ERCOT, which manages the flow of power to more than 26 million Texans; the Railroad Commission, which oversees gas pipelines in the state; and the Public Utility Commission, which oversees utility infrastructure.

    “There’s plenty of blame to go around and, certainly, the Texas Legislature has and should have its fair share of that,” said Rep. Drew Darby, R-San Angelo, who sits on the House Energy Resource Committee that will hold a joint hearing this week.

    But Darby stressed that lawmakers should refrain from casting blame until they develop a better understanding of the events that led to last week’s blackouts.

    “We need to understand what happened here,” he said.

    Sen. Kelly Hancock, R-North Richland Hills, who heads his chamber’s Business and Commerce Committee, said he also expects to hear testimony from industry representatives, including those who manage wellheads and power generators. Hancock said he wants a “top-to-bottom” examination of the events that led to millions of Texans being left days without power.

    “We want to address this professionally and dig as deep and as broad as we need to,” he said.

    Hancock defended ERCOT, which in recent days has become the target of state officials including Gov. Greg Abbott, and said the power outages were the result of extreme winter weather which the state is unaccustomed to.

    “Their job is just to make sure that we don’t have more energy running out the back door than we have coming in the front door,” he said. “They have managed to keep the grid up and running.”

    He said his committee would discuss whether ERCOT board members should live in Texas. The council has received criticism because some of its members, including its chairwoman, live out of state. One North Texas lawmaker, Rep. Jeff Leach, R-Plano, has said he will file a bill to require all its board members and officers to be Texas residents.

    “There’s an option: We can find the best and brightest in the state that don’t have conflicts of interest with energy, or we can find the best and brightest in the world,” Hancock said. “It’s a decision to make.”

    Officials with ERCOT and other agencies in charge of power supply and generation can expect a grilling.

    Sen. Angela Paxton, R-McKinney, said that the power outages were dangerous and deadly, and that she would demand answers to ensure that such mass power outages never happen again.

    Paxton also said that communications from utility companies and ERCOT to the public “have not been transparent or timely.”

    ERCOT entered emergency conditions and started rotating outages on Monday morning. Those outages led to some Texans being left days without power in freezing temperatures.

    “That becomes very challenging for families and people with elderly parents who rely on that power to survive,” said Rep. Ana Hernandez, D-Houston, vice chair of the House State Affairs Committee. “They want to know that there’s accountability and how will we prevent this from happening again.”

    Sen. Nathan Johnson, D-Dallas, said he will ask whether any action could have been taken by ERCOT or any other state agency to avoid the blackouts. Specifically, he said, he’ll ask whether more natural gas could have been available to kick-start power generators in freezing temperatures.

    “As I understand it, while there were problems with generation sources themselves, there were generation sources online and available that could not run because they could not get enough gas,” Johnson said.

    But Rep. Chris Paddie, who leads the House State Affairs Committee, which will hold a joint hearing on the matter, cautioned the public to manage its expectations.

    “This is a first step. We’re not going to solve everything on Thursday. This is a first step to begin with to ask the question of ‘What happened?’” he said, adding that this week’s meetings will help shape the state’s response going forward.

    Texas House Speaker Dade Phelan urged the public to send feedback to lawmakers.

    Longtime lawmakers said they will examine whether the state has implemented the lessons it learned from 2011, when a winter storm also led to failed power plants and rolling blackouts. After those outages, the Legislature called for the Public Utility Commission to review power generators’ emergency preparedness reports, determine the power grid’s ability to withstand extreme weather and recommend improvements to emergency operation plans.

    But after new mass outages in extreme weather, lawmakers are questioning whether the state’s plans to “winterize” power generation facilities and infrastructure have fallen short.

    “The Legislature shares some of that blame because we probably didn’t stand on them hard enough to get them winterized,” said Rep. Charlie Geren, R-Fort Worth.

    Lawmakers will also question the Public Utility Commission’s oversight of ERCOT and its actions leading up to last week’s power outages.

    “There was clearly a discussion back in 2011 about whether or not PUC needed additional tools in their oversight of ERCOT, and the representation was made that they had enough,” Darby said. “Clearly, I’m questioning that response now. Do we need more legislative mandates in order for the PUC to have the authority to look at these plans and make sure they’re being implemented and that they’re based upon sound standards?”

    In the Senate, Republican Joan Huffman of Houston, who leads the committee on jurisprudence, announced she will hold additional hearings on whether more PUC oversight could have prevented last week’s blackouts and the ongoing public utility crisis.

    “The Senate Committee on Jurisprudence is committed to investigating the legal implications of ERCOT’s and the PUC’s action, or inaction, in contributing to this catastrophe across our state,” Huffman said in a statement. “If there are ambiguities, inconsistencies, or potential deficiencies in state law, they must be addressed immediately through legislative action.”
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    + Nogle af de i Texas, som har acceptert varierende strømpriser i stedet for faste, er nu blevet ramt af strømregninger på 10-12.000$.
    Det er selvfølgelig kunderne, som skal betale for reparationer af frosskaderne :mad:

    https://www.washingtonpost.com/nation/2021/02/21/texas-high-electric-bills/


    They kept the lights off, limited their use of electronics and scarcely watched television, except to catch up at night on the bone-chilling news of the winter storms brutalizing their area.
    Like many other Texans, Houston resident David Astrein and his wife did what they could to save power last week, even while both were working from home with their 5-month-old son.
    Having conserved power after briefly losing it twice during rolling blackouts, Astrein, 36, said he was shocked when he logged on to view his electric bill from his provider, Griddy: $2,796.85 since Feb. 1.


    On the same day, the wholesale price of electricity spiked more than 10,000 percent, leaving many Texans with dizzying bills in the wake of the storms — ranging from four digits to one for more than $17,000.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    akp-ml hadde den tesen om krisemaksimering. om ikke huet ble overbevist, så reagerte kroppen når ting ble for jævlig. de har visst overtatt hele strategien der borte… (om det ikke er de grønne som bedriver undergravende virksomhet, så er det sikkert kommunistene).

    eller skal det hele ende i en solskinnshistorie, der de griske graver sin egen grav.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.578
    Torget vurderinger
    2
    Selv Fox News har oppdaget at disse strømregningene er hinsides. Opp til tusen dollar dagen for strøm. Og selskapene forstår ikke at det er dumt av dem å sende avsted slike regninger.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Gutten sin det -

    During the altercation, Webster allegedly calls the Capitol Police officer a “commie piece of shit” before imploring “more patriots” to push forward and be “ready for more action.”
    “This is a cop calling another cop that,” the government observed—honing in on details that would prove to be key to the defense and instrumental in the court’s decision to keep Webster locked up.
    “Webster showed an utter lack of compassion,” Gianforte summed up. “He goes after that cop like a junkyard dog. Teeth bared. Fists clenched.”

    Mange år bak murene
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    akp-ml hadde den tesen om krisemaksimering. om ikke huet ble overbevist, så reagerte kroppen når ting ble for jævlig. de har visst overtatt hele strategien der borte… (om det ikke er de grønne som bedriver undergravende virksomhet, så er det sikkert kommunistene).

    eller skal det hele ende i en solskinnshistorie, der de griske graver sin egen grav.
    Det gjør de når alle andre er gravd ned.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.816
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gutten sin det -
    Må ha vært antifa-medlem i det skjulte. Eller noe sånt.

    Eller kanskje ikke.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    No true Scotsman, favorittargumentet til de fleste religiøse :) og nå også "ordentlige" amerikanere. Han trømpern har virkelig fått fram noen "fine folk"!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Vedrørende Bertrand Russell: mange takk for innspill. For ordens skyld, jeg forsøker ikke å fremstille Russell som noe som helst. Jeg har bare oversatt et sitat som jeg fant interessant. Det ser ut til at du vet mer om Russell enn meg. Jeg er ingen skolert filosof, men jeg tillater meg å filosofere. For alle som har stukket nesa innom et debattforum må det være temmelig opplagt at vi ser verden med forskjellige øyne. Selv om vi skulle søke å være helt nøytrale og logiske i bedømmingen av en sak, så vil det være rom for ulike bedømminger av fakta, og det vil være mulig å se ulike mønstre som tilsynelatende er logiske, men som ikke nødvendigvis er helt riktige av den grunn. Tross alt, vi blir jo sjelden enige om noe som helst. På begge sider av den rasjonelle tilnærmingen som muligens kan finne en aksept i kollektivet, så har vi etter mitt syn individualisten på den ene siden, og stammedyret på den andre. Av disse ytterpunktene er det vel stammedyret som oftest tar til orde i foraene. Stammedyret liker seg midt i flokken, og støtter opp om den til enhver tid rådende "sannhet". Avvikere blir selvfølgelig satt på plass av stammedyrene, og dette i form av nedrige betegnelser. Stammedyret liker å debattere, men da det ikke ligger noen egne betraktninger og bedømminger bak deres ståsted, så må nødvendigvis det hele dreies til å handle om hva som er galt med mot-debattanten. Noen som kjenner seg igjen her?

    Jeg har fortsatt inntrykk av at antitrumpere hater en mann som ikke finnes. Og videre at fortellingene om han er omtrentlige, gjerne i form av karakteristikker, og svært sjelden på konkrete handlinger. Som fortellingen om at han er destruktiv, ødelegger demokratiet, adolf hitler, diktator etc etc. Beklager, jeg klarer ikke å se dette. Ikke dermed sagt at jeg synes Trump gjør smart i å konfrontere alt og alle som er imot ham. Han har et stort ego, og han hadde antagelig tjent mye på å holde kjeft i mange tilfeller.

    Vedrørende samrøre mellom dems og msm: Hva er det som er hemmeligheten? Massemediene er i stor grad eid av bank og finans. Også norske medier. Kan man tenke seg at mektige eiere i MSM har en agenda? Uansett, jeg ser bare mønsteret, jeg vet ikke nødvendigvis hvorfor/hvordan mønsteret er oppstått. Min tillit til massemediene er borte, og mitt inntrykk er at folk flest er i ferd med å bevege seg bort fra hele fenomenet. Folk som arbeider i mediebransjen er fullstendig klar over dette. NRKs nye betalingsmodell (gjennom skatteseddelen) var naturligvis en konsekvens av at seerne (og lisensene) ble borte.

    Harris var opplagt den kandidaten som toppen hos demokratene ønsket seg som presidentkandidat. Dessverre hadde befolkningen et annet syn, dermed ble løsningen Biden. De reelle motkandidatene til Harris ble utmanøvrert med drittpakker etc. Til sist ble valget sikret med godt gammeldags juks og fanteri.

    Vedrørende USAs død eller fortsettelse: Vi får telle opp om fire år. Det er ingen selvfølge at en union skal holde i lengden. Ei heller EU og USA.
    Har Trump noe ansvar rundt stormingen av Capitol Hill?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    OK, da er det lite vits i å fortsette dette. Du er med andre ord totalt avsondret fra virkeligheten.
    Som tidligere nevnt. "Stammedyret liker å debattere, men da det ikke ligger noen egne betraktninger og bedømminger bak deres ståsted, så må nødvendigvis det hele dreies til å handle om hva som er galt med mot-debattanten."
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Som tidligere nevnt. "Stammedyret liker å debattere, men da det ikke ligger noen egne betraktninger og bedømminger bak deres ståsted, så må nødvendigvis det hele dreies til å handle om hva som er galt med mot-debattanten."
    Ja..... det beviser du jo meget fint !!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Som tidligere nevnt. "Stammedyret liker å debattere, men da det ikke ligger noen egne betraktninger og bedømminger bak deres ståsted, så må nødvendigvis det hele dreies til å handle om hva som er galt med mot-debattanten."
    Da går det mere på at man "heier på laget", no matter what.

    Poenget i tilfellet, eller skulle jeg heller si kasuset, Donald J. Trump, dreier det seg IKKE om at man har noe spesielt ønske om å desauvere Trump for å fremme hans motstander, det dreier seg om noe så dypt menneskelig at man instinktivt forstår når noe er alvorlig galt. Som tidligere nevnt, jeg har ingenting til overs for Biden eller noen annen amerikansk politiker jeg vet om, men for Bidens del har jeg sympati med ham av flere menneskelige årsaker. Han har virkelig levd et liv, den mannen, han har vist seg som et hederlig menneske som har stått i stormen i en mannsalder. Et "vanlig" menneske med medfølelse, intelligens, solide politiske kunnskaper og masse annet som er nyttig i hans nåværende posisjon. Sagt på en annen måte; alt hva DJ Trump IKKE er. Men igjen, jeg har ingen tro på at han klarer å gjøre USA til en fornuftig nasjon. Og, altså, du ser ikke her på HFS en gjeng som heier på Biden, det du ser, er vanlige folk med vanlige reflekser, som forstår at DJ Trump ikke er frisk, ikke er et velfungerende flokkdyr slik man må være, for å kunne bli en del av en velfungerende flokk. I en verden der naturen råder skruppelløst, ville han være en av de som hadde blitt "sortert ut", rett og slett.

    Det vi ser med Trumps tilhengere, derimot, er jo nettopp dette med å heie på laget, no matter what ("stammedyret"), der alle motsigelser og innsigelser enten bagatelliseres, eller skyves over på "msm" eller en annen enda mer outrert konspirasjonsteori. Da er det min oppfatning at de dypeste, menneskelige funksjonene (kall det gjerne de sosiale antennene) ikke er i synk med realitetene, ettersom avvikene i DJ Trumps personlighet er såpass ekstreme og åpenbare.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Hva er da dette?
    Dette var opprinnelig ment som en generell betraktning vedrørende hvordan jeg opplever mange debatter i fora og sosiale medier. Vi løper altså umiddelbart inn i dette fenomenet bare minutter etter at jeg la ut denne strofen. Jeg innser at mitt sitat av meg selv kan oppleves sårende her, men han sto så laglig til for hugg. Jeg søker normalt å unngå denne type retorikk, men etter at jeg ble gjort oppmerksom på at jeg er "totalt avsondret fra virkeligheten" så klarte jeg rett og slett ikke å dy meg. Beklager, jeg legger meg flat.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Da går det mere på at man "heier på laget", no matter what.

    Poenget i tilfellet, eller skulle jeg heller si kasuset, Donald J. Trump, dreier det seg IKKE om at man har noe spesielt ønske om å desauvere Trump for å fremme hans motstander, det dreier seg om noe så dypt menneskelig at man instinktivt forstår når noe er alvorlig galt. Som tidligere nevnt, jeg har ingenting til overs for Biden eller noen annen amerikansk politiker jeg vet om, men for Bidens del har jeg sympati med ham av flere menneskelige årsaker. Han har virkelig levd et liv, den mannen, han har vist seg som et hederlig menneske som har stått i stormen i en mannsalder. Et "vanlig" menneske med medfølelse, intelligens, solide politiske kunnskaper og masse annet som er nyttig i hans nåværende posisjon. Sagt på en annen måte; alt hva DJ Trump IKKE er. Men igjen, jeg har ingen tro på at han klarer å gjøre USA til en fornuftig nasjon. Og, altså, du ser ikke her på HFS en gjeng som heier på Biden, det du ser, er vanlige folk med vanlige reflekser, som forstår at DJ Trump ikke er frisk, ikke er et velfungerende flokkdyr slik man må være, for å kunne bli en del av en velfungerende flokk. I en verden der naturen råder skruppelløst, ville han være en av de som hadde blitt "sortert ut", rett og slett.

    Det vi ser med Trumps tilhengere, derimot, er jo nettopp dette med å heie på laget, no matter what ("stammedyret"), der alle motsigelser og innsigelser enten bagatelliseres, eller skyves over på "msm" eller en annen enda mer outrert konspirasjonsteori. Da er det min oppfatning at de dypeste, menneskelige funksjonene (kall det gjerne de sosiale antennene) ikke er i synk med realitetene, ettersom avvikene i DJ Trumps personlighet er såpass ekstreme og åpenbare.
    Da jeg begynte å tvile på medienes dekning av Trump begynte jeg å se på uredigerte opptak fra pressekonferanser, møter, taler etc. Jeg ble mer imponert over Trump enn pressedekningen. Når det er sagt så har jeg forståelse for at folk kan ha problemer med hans ego, men jeg synes dette fenomenet er blåst ut av proporsjoner. Om vi bare ignorerer hans ego, oppførsel etc og fokuserer på hans beslutninger så blir ting ganske bra. Det er verd å merke seg at veldig mange stemte på Trump også i 2020. Normalt daler interessen etter fire år, så var ikke tilfelle med Trump.

    Stammedyret finner man over alt. Flokkmentalitet er flokkmentalitet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Da jeg begynte å tvile på medienes dekning av Trump begynte jeg å se på uredigerte opptak fra pressekonferanser, møter, taler etc. Jeg ble mer imponert over Trump enn pressedekningen. Når det er sagt så har jeg forståelse for at folk kan ha problemer med hans ego, men jeg synes dette fenomenet er blåst ut av proporsjoner. Om vi bare ignorerer hans ego, oppførsel etc og fokuserer på hans beslutninger så blir ting ganske bra. Det er verd å merke seg at veldig mange stemte på Trump også i 2020. Normalt daler interessen etter fire år, så var ikke tilfelle med Trump.

    Stammedyret finner man over alt. Flokkmentalitet er flokkmentalitet.
    Det er jo interessant, ettersom dess mer jeg ser uredigert av den mannen, dess sikrere blir jeg på at han er åpenbart forferdelig uegnet som leder av noe som helst, samt at han er en uforbederlig løgner, narcissist og sosiopat.
    Det er det ingen som behøver å fortelle meg.

    Jeg hadde en gang en god venn som etter en del uheldige valg i livet utviklet seg i den samme retningen. Til sist ble det fullstendig umulig å være hans venn, på et eller annet tidspunkt må man verne seg selv. Og han var fortsatt bare en liten del av det DJ Trump tydelig viser at han er.

    Kom igjen, hvilket normalt menneske vil man kunne klippe sammen noe sånt fra??
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble mer imponert over Trump enn pressedekningen.
    Dersom dette betyr at du faktisk klarte å forstå hva mannen faktisk sa, så er det ikke annet enn imponerende.
    Det klarte nemlig ikke et samlet pressekorps. Det var derfor det var nødvendig å legge ut uredigerte opptak og rene gjengivelser, ord for ord, uten å gi noen korte sammendrag. For det var umulig å forstå hva han sa, og enhver tolkning av det til menneskespråk ville nødvednigvis bli feil eller mistenkt for å være feil.

    Dersom jeg feiltolket innlegget ditt og at det du ble imponert over var hvordan han klarte å bare snakke usammenhengende gamlehjemssludder i timesvis og få alt til å dreie seg om hvor fantastisk han selv følte han var, og hvor skamløs han presterte å fremvise seg som, så vil det jo forsåvidt gi mer mening.
    Det la vi andre også merke til.
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er jo interessant, ettersom dess mer jeg ser uredigert av den mannen, dess sikrere blir jeg på at han er åpenbart forferdelig uegnet som leder av noe som helst, samt at han er en uforbederlig løgner, narcissist og sosiopat.
    Det er det ingen som behøver å fortelle meg.

    Jeg hadde en gang en god venn som etter en del uheldige valg i livet utviklet seg i den samme retningen. Til sist ble det fullstendig umulig å være hans venn, på et eller annet tidspunkt må man verne seg selv. Og han var fortsatt bare en liten del av det DJ Trump tydelig viser at han er.
    Alt er jo totalt polarisert i dag. Uansett, mange stemte på Trump i 2020
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Dersom dette betyr at du faktisk klarte å forstå hva mannen faktisk sa, så er det ikke annet enn imponerende.
    Det klarte nemlig ikke et samlet pressekorps. Det var derfor det var nødvendig å legge ut uredigerte opptak og rene gjengivelser, ord for ord, uten å gi noen korte sammendrag. For det var umulig å forstå hva han sa, og enhver tolkning av det til menneskespråk ville nødvednigvis bli feil eller mistenkt for å være feil.

    Dersom jeg feiltolket innlegget ditt og at det du ble imponert over var hvordan han klarte å bare snakke usammenhengende gamlehjemssludder i timesvis og få alt til å dreise seg om hvor fantastisk han selv følte han var, og hvor skamløs han presterte å fremvise seg som, så vil det jo forsåvidt gi mer mening.
    Det la vi andre også merke til.
    Jeg er ikke imponert over alt Trump har servert. Og noen ganger var han uutholdelig. Men, tross alt, bedre enn pressen. Jeg synes det kom mye bra ut av han.
    CNNs Acosta var vel MSM på sitt verste.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg er ikke imponert over alt Trump har servert. Og noen ganger var han uutholdelig. Men, tross alt, bedre enn pressen. Jeg synes det kom mye bra ut av han.
    CNNs Acosta var vel MSM på sitt verste.
    Det er jo på akkurat dette punktet du tar turen ut av realitetene og inn i konspirasjonene.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg er ikke imponert over alt Trump har servert. Og noen ganger var han uutholdelig. Men, tross alt, bedre enn pressen. Jeg synes det kom mye bra ut av han.
    CNNs Acosta var vel MSM på sitt verste.
    Når har trump vært uutholdelig?
    Og hvorfor mener du han ikke har noen skyld for stormingen overhodet? 2 måneder med løgner rundt et stjålet valg var ikke nok til å overbevise deg?
    Og eksakt hva er det Acosta har sagt eller gjort som får deg til å utnevne han som "MSM" sin verste?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    2
    Og hvorfor mener du han ikke har noen skyld for stormingen overhodet? 2 måneder med løgner rundt et stjålet valg var ikke nok til å overbevise deg?
    Og eksakt hva er det Acosta har sagt eller gjort som får deg til å utnevne han som "MSM" sin verste?
    Når har trump vært uutholdelig? Det gidder jeg ikke svare på

    Og hvorfor mener du han ikke har noen skyld for stormingen overhodet? Her ligger bevisbyrden hos de som hevder at Trump var ansvarlig

    2 måneder med løgner rundt et stjålet valg var ikke nok til å overbevise deg? Det er løgner alle veier. Uansett, ingen bevisførsel for valgfusk er prøvet i noen domstol. Alle sakene er avvist på annet grunnlag.

    Og eksakt hva er det Acosta har sagt eller gjort som får deg til å utnevne han som "MSM" sin verste?
    Acosta oppførte seg respektløst overfor presidenten ved pressekonferansene i det hvite hus. Du klarer sikkert å finne noe på youtube som bygger opp under denne påstanden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg rapporterer bare hva jeg ser vedrørende Trump. Hvilken konspirasjonsteori er det jeg forfekter?

    Vis vedlegget 699823
    Allerede i begrepet "MSM" er du i grenseland til konspirasjon, for der ligger tesen om at det er en stor, samlet presse som ikke forteller sannheten, men som har en annen agenda (aka "lügenpresse"). Så fyller du på litt ekstra, ved å hevde at de er verre enn han som lyver fullstendig uten skrupler midt i trynet på alle velgerne sine i 4 år i strekk.
    Det er i beste fall kunnskapsløst.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Allerede i begrepet "MSM" er du i grenseland til konspirasjon, for der ligger tesen om at det er en stor, samlet presse som ikke forteller sannheten, men som har en annen agenda (aka "lügenpresse"). Så fyller du på litt ekstra, ved å hevde at de er verre enn han som lyver fullstendig uten skrupler midt i trynet på alle velgerne sine i 4 år i strekk.
    Det er i beste fall kunnskapsløst.
    Jeg ser det ikke slik
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    1. Når har trump vært uutholdelig? Det gidder jeg ikke svare på

    2. Og hvorfor mener du han ikke har noen skyld for stormingen overhodet? Her ligger bevisbyrden hos de som hevder at Trump var ansvarlig

    3. 2 måneder med løgner rundt et stjålet valg var ikke nok til å overbevise deg? Det er løgner alle veier. Uansett, ingen bevisførsel for valgfusk er prøvet i noen domstol. Alle sakene er avvist på annet grunnlag.

    4. Og eksakt hva er det Acosta har sagt eller gjort som får deg til å utnevne han som "MSM" sin verste? Acosta oppførte seg respektløst overfor presidenten ved pressekonferansene i det hvite hus. Du klarer sikkert å finne noe på youtube som bygger opp under denne påstanden.
    1. Da kan jeg svare: Så å si hele tiden

    2. Det er jeg som prinsipp enig i, og det er dypt tragisk at POTUS i praksis er unntatt fra straffeforfølgelse for en åpenbart problematisk bruk av sin makt.

    3. Så lett å si, ikke sant, "løgn alle veier". Poenget er at Trump har jugd som en maskin i 4 år som president, og verst av det hele er at han i beste sendetid forsøkte seg på et amatørmessig selvkupp. Og hvorfor har påstandene om valgfusk blitt avvist av ALLE domstolene sakene har vært prøvd for? Har du tatt deg bryet med å sjekke op akkurat det?

    4. Og Trump var aldri respektløs overfor pressen? :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg ser det ikke slik
    Det forstår jeg, ellers ville du neppe frontet det ståstedet. Like forbannet er det veldig problematisk å hevde at "pressen lyver", og definitivt MYE mer problematisk å hevde at pressen er "enemy of the people", evner du ikke å se dette problemet?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Når har trump vært uutholdelig? Det gidder jeg ikke svare på

    Og hvorfor mener du han ikke har noen skyld for stormingen overhodet? Her ligger bevisbyrden hos de som hevder at Trump var ansvarlig

    2 måneder med løgner rundt et stjålet valg var ikke nok til å overbevise deg? Det er løgner alle veier. Uansett, ingen bevisførsel for valgfusk er prøvet i noen domstol. Alle sakene er avvist på annet grunnlag.

    Og eksakt hva er det Acosta har sagt eller gjort som får deg til å utnevne han som "MSM" sin verste? Acosta oppførte seg respektløst overfor presidenten ved pressekonferansene i det hvite hus. Du klarer sikkert å finne noe på youtube som bygger opp under denne påstanden.
    Gidder ikke svare på din egen påstand nei. Og sånn går no dagan!
    Rettssystemet er visst ikke helt din sterkeste siden...
    Mmmm, oppførte seg respektløst ja. Gud hjelpes...
    Jeg ønsker deg lykke til å drømmeland, pass på å ikke les deg opp for mye. Landet ditt kan briste....
    Takk for deg.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    De har prøvd å finne noe på Trump hele veien. Så langt har ingen ting medført straffeforfølgelse.

    Alle snakker om Trumps løgner. Mitt problem er at jeg ikke vet hva disse løgnene handler om. Det spiller ingen rolle for meg at alle mener han er en løgner. Jeg blir ikke overbevist før jeg ser det med egne øyne.

    Jeg hadde gjerne sett at Trump var mindre konfronterende. Det hele ble temmelig idiotisk. Trump har et stort ego, på godt og ondt. Få mennesker hadde klart å være i hans sko i fire år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn