Bra de endelig tar til fornuft med tollsatser, og nå må vi håpe på at Zelensky og Putin faktisk møtes på torsdag og at det kommer til en fredsløsning snart.
Det er sjelden av årsaken til krigen i Ukraina blir omtalt, men her er Dagsavisen ærlig med Unni Wilhelmsen:
https://www.dagsavisen.no/nyheter/2...-a-skape-fred-all-grunn-til-a-vaere-skeptisk/
Lite kompromissvillige
Forskningsprofessoren sier at Russlands påstand er at Vesten har utvidet sin sfære inn mot russiske grenser, blant annet gjennom Nato-utvidelser og ved å knytte Ukraina til seg. Kreml krever at Nato trekker seg tilbake igjen. Dette er ikke noe ikke er Europa eller Ukraina kommer til å gå med på.
– Kreml henviser blant annet til amerikanske militære installasjoner nærme Russland, løfter om ukrainsk Nato-medlemskap og trening og bevæpning av Ukraina før og etter 2022. Russland ønsker seg en avtale med en garanti om at Ukraina ikke blir medlem av Nato, og egentlig at det ikke skal være noe sterkt vestlig nærvær i Ukraina etter at krigen er over i det hele tatt. Russland sier at de kan være villige til å forhandle, men de stiller med en kjempestor liste av krav som de ikke er særlig villige til å fire på, sier Wilhelmsen.
For som jeg har sagt hele veien er det dette som er årsaken til krigen og som politikere og medier har feid under teppe. Og dette fortsetter jeg å si helt til eldrehjemmet fordi dette er fakta og dette er disse tingene som må løses for en varig fred og hadde den blitt løst før 2022 så hadde vil sluppet svært mye grusomheter. Men jeg er enig med Wilhelmsen i at Russland har vært alt for lite kompromissvillige. De må gi etter på noen områder, og da tror jeg vi snakker først og fremst om land.
Da kan dere fortsette å bryte forumregler og komme med enda mere løgner og skittkasting siden HFS tilllater at deres egne regler blir brutt utallige ganger. Og jeg kan ikke poste i Russland tråden fordi høvdingen innførte sensur. For å gjenta for ørtende gang, jeg er ikke for Russland og i særdeleshet ikke Putin, men jeg forstår deres sikkerhetsbehov og at de forvarer russiske ukrainere(før) i sør-øst. Det er fred og forhandlinger som er mitt agenda. Jeg har tenkt litt på hvorfor så mange her har et behov for å drive med skittkasting. Jeg tror dere innerst inne vet jeg har rett, men vil ikke se det. Da løser det ut for usakligheter og mye dritt må ut.
Basert på tidligere hendelser, velger jeg å la dette innlegget stå alene og kommer ikke til å svare på noen spørsmål ei heller å lese svarene på dette innlegget. Så nå er det fritt frem for å finne de saftige ondskapsfulle ordene deres igjen og lyve om min tilhørighet til Russland. Men husk dobbeltmoralen

.