Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Meninger har aldri plaget meg. Skjellsord og stereotypier på evig repeat er en annen sak og ikke verdt bryderiet. Når det kommer en original tanke er Deffe verdt å lese, men han har sørget for at det drukner i støyen dessverre.
    Ja, og det er synd. Høyrer du, Deffe? Ein treng ikkje nødvendigvis vere konform om ein har litt bordskikk.
    Not to worry old chap, I have learned from the best...


    Men jeg er også en gamer og har spilt mange rare spill... og du må kjenne reglene før du kan bryte dem.

    barnet.jpg

    https://www.familieverden.no/helse/kosthold/hva-gjor-du-nar-barnet-ikke-liker-maten/

    Maten er servert, men barnet ser bare på den med kritisk blikk og sier ”Liker ikke”. Hvordan skal du reagere?

    – Mange foreldre blir veldig frustrerte når barnet ikke vil spise det de ønsker. Men det er viktig å ikke tvinge barnet til å spise maten det sier det ikke liker, sier ernæringsfysiolog Maiken Anwar Walle, gründeren bak nettstedet Sunnstart.

    Barnepsykolog Helge Holgersen sier at det er helt naturlig at barnet ikke liker alt. Mange voksne er heller ikke alt-etende.

    – Men ofte er det ikke kroppslig, men en psykologisk greie at barnet sier at det ikke liker noe. Og som regel går det over hvis foreldrene ikke gjør det til en maktkamp. Mitt beste råd er derfor å ta det med ro, for det går over, sier han.

    ----

    Her er ekspertenes beste tips:

    Tål at barnet spiser lite
    Sjekk om det spiser greit i barnehagen
    Krev av barnet smaker på maten
    Liker ikke? Prøv igjen om en stund.
    Ikke lag alternativ mat!
    Gjør måltidet til en hyggestund
    Husk at du former barnets forhold til mat
    Ikke la barnet forsyne seg selv
    Lur inn tingene barnet ikke liker
    Sjekk at barnet faktisk er sultent
    Unngå tvang og belønning
    Ta barnet med i forberedelsene
    Det er lov å gi etter – en gang i blant
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Sikkerhetsvakt fulgte kjøpesenterets påbud og forlangte at kvinnens datter måtte bruke maske. Det nektet hun. De dro.
    Kvinnens mann og sønn kom og skjøt sikkerhetsvakten, som senere døde.

    GB finner kanskje noe som unnskylder? Michigan.

    A woman, her adult son and husband have been charged in the fatal shooting of a security guard who refused to let her daughter enter a Family Dollar in Michigan because she wasn't wearing a face mask to protect against transmission of the coronavirus.
    Calvin Munerlyn was shot Friday at the store just north of downtown Flint a short time after telling Sharmel Teague’s daughter she had to leave because she lacked a mask, according to Genesee County Prosecutor David Leyton.
    Teague, 45, argued with Munerlyn, 43, before leaving. Two men later came to the store.
    Teague; her husband, Larry Teague, 44; and Ramonyea Bishop, 23; are charged with first-degree premeditated murder and gun charges.
    Larry Teague also is charged with violating Gov. Gretchen Whitmer's executive order mandating that all customers and employees must wear face coverings inside grocery stores, Leyton said.
    Witnesses identified Bishop as the man who shot Munerlyn in the back of the head, Leyton said. Sharmel Teague has been arrested. Police were looking for her husband and son..
    https://www.clickondetroit.com/news...ling-of-store-security-guard-over-virus-mask/
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Caucasian race (also Caucasoid or Europid) are already in the mindretall i fucked US of A og har vært det en stund nå - Spørsmålet blir nok hvem som drar Gunneren raskest i OK Corral.....




     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.666
    Antall liker
    1.245
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Jeg kan anbefale alle bøkene fra Taleb. Den beste er Fooled by randomness. Han har også venn/bekjent som skiver i samme sjanger som skriver om mye det samme - bare at han er en bedre forfatter: Dobelli, Kunsten å tenke klart.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.508
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ser vi effekten av fake news, klimaendringer, globalisering, og nå coronaviruset ? Og er det ikke slik at Trump og hans tilhengere nærmest livnærer seg på det vi ser utspille seg....

    For første gang på nesten to tiår er det flere udemokratiske enn demokratiske land i verden. Også EU-medlemmet Ungarn er nå klassifisert som et ikke-demokrati.
    Åtte land krysset skillelinjen mellom demokrati og autokrati i fjor. På varslingslisten der det pågår en negativ utvikling, står land som Polen og Tsjekkia, men også flere G20-land som Brasil, India, Tyrkia og USA, som lenge ble ansett som det liberale demokratiets fremste fanebærer.

    https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/dyster-demokratitrend-forsterkes-i-koronakrisen-1.1709894
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Si det. Han har mange interessant innsikter, skjønt den fundamentale om dekoplingen mellom gevinst og risiko er jo ikke noe grunnleggende nytt for alle oss som har skjønt at kapitalistiske belønningsmodeller for eksempel i form av bonuser (knyttet til kortsiktge svingninger på børsen eller tilfeldige økninger i oljepris som ikke har noe med lederens dyktighet å gjøre) ikke er særlig velbegrunnet når de langsiktige konsekvensene av beslutningene er langt fra tydelige. Eller har sett litt for mange ledere sparke i gang ubegrunnete prosjekter og belønnes for sin initiativrikdom, for så å forsvinne videre på karriereveien litt før prosjektene har nådd crash and burn stadiet.

    Og for en som kritiserer intellektuelle er han veldig glad i vanskelige ord. Men det er mange interessante observasjoner, for eksempel om hvordan universitetssektoren fungerer, som også spisser en del ting jeg har observert.

    Black Swans er nok den jeg burde ha lest siden jeg bl.a. jobber med risikoanalyser og kontinuitetsplaner - eller har jobbet med det.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Jeg kan anbefale alle bøkene fra Taleb. Den beste er Fooled by randomness. Han har også venn/bekjent som skiver i samme sjanger som skriver om mye det samme - bare at han er en bedre forfatter: Dobelli, Kunsten å tenke klart.
    Fooled by randomness er den andre jeg vurderer ja. Herre min hatt så mange mennesker som ser mønstre der de ikke finnes.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Si det. Han har mange interessant innsikter, skjønt den fundamentale om dekoplingen mellom gevinst og risiko er jo ikke noe grunnleggende nytt for alle oss som har skjønt at kapitalistiske belønningsmodeller for eksempel i form av bonuser (knyttet til kortsiktge svingninger på børsen eller tilfeldige økninger i oljepris som ikke har noe med lederens dyktighet å gjøre) ikke er særlig velbegrunnet når de langsiktige konsekvensene av beslutningene er langt fra tydelige. Eller har sett litt for mange ledere sparke i gang ubegrunnete prosjekter og belønnes for sin initiativrikdom, for så å forsvinne videre på karriereveien litt før prosjektene har nådd crash and burn stadiet.

    Og for en som kritiserer intellektuelle er han veldig glad i vanskelige ord. Men det er mange interessante observasjoner, for eksempel om hvordan universitetssektoren fungerer, som også spisser en del ting jeg har observert.

    Black Swans er nok den jeg burde ha lest siden jeg bl.a. jobber med risikoanalyser og kontinuitetsplaner - eller har jobbet med det.
    Black Swan er egentlig et statement på at alle som jobber med risikovurderinger ikke vet hva de driver med og blir tatt bakfra av sorte svaner hele tiden - fordi de ikke klarer å se hva som kommer når de oppdaterer sine teoretiske modeller.

    Jeg er både enig og uenig. Jeg har selv sett at risikostyring faktisk fungerer - ved å gjøre folk bevisst på mulige risiko og jobbe aktivt med mitigerende tilak. Jeg er enig i den grad at de største risiko med høy konskevens og sannsynlighet aldri fanges opp av disse miljøne. Mennesker med mer praktisk erfaring og street smartnes gjør dermot det noen ganger- ref. Både Santander og noen få fond i USA før finanskrisen som fikk godt betalt ved å se hva som kom.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Jeg kan anbefale alle bøkene fra Taleb. Den beste er Fooled by randomness. Han har også venn/bekjent som skiver i samme sjanger som skriver om mye det samme - bare at han er en bedre forfatter: Dobelli, Kunsten å tenke klart.
    Fooled by randomness er den andre jeg vurderer ja. Herre min hatt så mange mennesker som ser mønstre der de ikke finnes.
    Ja, Taleb er genial ved å sette ting på spissen for fremme et poeng. Han er en arrogant djevel, men underholdende å lese. Akkurat dette med å se mønster der det ikke er noe burde ha vært obligatorisk lesning for alle her på forumet for eks. så det anbefales på det sterkeste.

    Jeg er for øvrig veldig facinert over at Hardingfele liker Taleb. Det er ironisk to say the least.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg leser forøvrig Talebs Skin of the Game for tiden. Lesing er undervurdert, videoer overvurdert.
    Kan du anbefale den?
    Jeg holder tilfeldigvis på med hans "Antifragile: Things That Gain From Disorder". Ok, om kanskje litt mye ord. Black Swan var bedre.
    Jeg kan anbefale alle bøkene fra Taleb. Den beste er Fooled by randomness. Han har også venn/bekjent som skiver i samme sjanger som skriver om mye det samme - bare at han er en bedre forfatter: Dobelli, Kunsten å tenke klart.
    Fooled by randomness er den andre jeg vurderer ja. Herre min hatt så mange mennesker som ser mønstre der de ikke finnes.
    Den er helt genial og begrunner på en god måte hvordan en random monkey kan gjøre det like bra på aksjemarkedet som en såkalt ekspert som ser i krystallkulsen sin. Målinger av Index-fond vs aktive fond antyder jo dette også.

    Det beste med den boka er hvordan vi lar oss lure av sukesshistorier - der de få som lykkes blir genierklært mens alle de som feilet ligger døde og ikke har en stemme. Derfor tror vi at mange mennesker med suksess er geniale mens de i sannhet muligens er dyktige men har også hatt mye flaks.

    Måten Taleb kler av etterpåklokskapen på nyheter er kanskje det mest brutale han står for - og står i sterk kontrakt til hvordan mange tolker nyheter som fasit og argumenterer ut fra dette.

    F.eks før finanskrisen så en håndfull mennesker at dette ville komme. Rett etter krisen så kunne man lese mange mange artikler fra såkalte eksperter som argumenterte for hvorfor krisen (selvfølgelig) kom. I henhold til Taleb er dette rent søppel og verdiløst, og han har mye rett i det.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.715
    Antall liker
    13.199
    Det beste med den boka er hvordan vi lar oss lure av sukesshistorier - der de få som lykkes blir genierklært mens alle de som feilet ligger døde og ikke har en stemme. Derfor tror vi at mange mennesker med suksess er geniale mens de i sannhet muligens er dyktige men har også hatt mye flaks.
    ...
    F.eks før finanskrisen så en håndfull mennesker at dette ville komme. Rett etter krisen så kunne man lese mange mange artikler fra såkalte eksperter som argumenterte for hvorfor krisen (selvfølgelig) kom. I henhold til Taleb er dette rent søppel og verdiløst, og han har mye rett i det.
    Skjønner du at du motsier deg selv nå?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det beste med den boka er hvordan vi lar oss lure av sukesshistorier - der de få som lykkes blir genierklært mens alle de som feilet ligger døde og ikke har en stemme. Derfor tror vi at mange mennesker med suksess er geniale mens de i sannhet muligens er dyktige men har også hatt mye flaks.
    ...
    F.eks før finanskrisen så en håndfull mennesker at dette ville komme. Rett etter krisen så kunne man lese mange mange artikler fra såkalte eksperter som argumenterte for hvorfor krisen (selvfølgelig) kom. I henhold til Taleb er dette rent søppel og verdiløst, og han har mye rett i det.
    Skjønner du at du motsier deg selv nå?
    Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig. Taleb er spissformulert i sin retorikk. Det er ikke slik at alle som har sukess bare har hatt flaks - men poenget er å tenke over det fra sak til sak og ikke la seg blende.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det beste med den boka er hvordan vi lar oss lure av sukesshistorier - der de få som lykkes blir genierklært mens alle de som feilet ligger døde og ikke har en stemme. Derfor tror vi at mange mennesker med suksess er geniale mens de i sannhet muligens er dyktige men har også hatt mye flaks. .

    Det ligger i den menneskelige natur å anse sin egen suksess som en følge av dyktighet, målbevisst arbeid og generell fortreffelighet. Ens fiaskoer som funskjon av ytre omstendigheter og uflaks utenfor vår kontroll.
    Generelt er flaks, eller mangel på uflaks, undervurdert...

    Mennesker ser forøvrig mønster over alt; kanaler på Mars (Percival Lowell), ansikter på Mars, stjernebilder, ansikter i fjellformasjoner osv....
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    rart med det; vi investerer i plan for å oppnå noe. når det skjer så er det vår egen dyktighet. det må en ekstra refleksjonsinnsats til for å finne ut av hvor noe gikk feil, hvis vi ikke nådde frem.

    vi er late dyr med sterkt tro på egen ufeilbarlighet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Her på HiFi-sentralen ser man selvfølgelig dette:


    og ikke det du la ut. :D
    Så er spørsmålet - er Deep Purple kjent kun fordi de hadde flaks ? Finnes det et bedre deep purple der ute som vi aldri fikk hørt?

    Eller har de beste kunstere noe i seg som gjør dem overlegne ?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Dæven dutte !

    Jeg synes jammen jeg så antydning til humor og et ærlig flir.


    Må være fake news....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    ... og den er produsert av republikanere. Trump hoppet prompte av skaftet med en tweetstorm av episke dimensjoner, og sørget med det for at stort sett alle nå har sett filmklippet og nikket gjenkjennende.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Her på HiFi-sentralen ser man selvfølgelig dette:


    og ikke det du la ut. :D
    Så er spørsmålet - er Deep Purple kjent kun fordi de hadde flaks ? Finnes det et bedre deep purple der ute som vi aldri fikk hørt?

    Eller har de beste kunstere noe i seg som gjør dem overlegne ?
    Ei svært interessant problemstilling. Jfr høne og egg, og om teknologisk utvikling: er det behovet som skapar innovasjon, eller motsett? Hadde nokon behov for smarttelefonar før vi hadde dei?
    Det var fleire spennande grupper samstundes med Deep Purple, Her heime var Led Zep, Black Sabbath, Nazareth og Uriah Heep veldig store, dei også. Det var vel eit trekk i tida, virtuospatos på vokalen, gitarsoloar, vrengeorgel og Rickenbackerbassklang. Kjem ikkje på fleire slike band i farten, men det var mange. Også her heime.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    mere nyhende fra bananland:

    How Kushner’s Volunteer Force Led a Fumbling Hunt for Medical Supplies
    Young, inexperienced workers scrambled to sort through tips on equipment desperately needed to fight the coronavirus while warehouses ran bare and doctors made their own gear.


    […]

    The fumbling search for new supplies — heralded by Mr. Trump and Mr. Kushner as a way to pipe private-sector hustle and accountability into the hidebound federal bureaucracy — became a case study of Mr. Trump’s style of governing, in which personal relationships and loyalty are often prized over governmental expertise, and private interests are granted extraordinary access and deference.

    Federal officials who had spent years devising emergency plans were layered over by Kushner allies, working with and within the White House coronavirus task force, who believed their private-sector experience could solve the country’s looming supply shortage. The young volunteers — drawn from venture capital and private equity firms — were expected to apply their deal-making experience to quickly weed out good leads from the mountain of bad ones, administration officials said in an interview. FEMA and other agencies, despite years of emergency preparation, were not equipped for the unprecedented task of a pandemic that impacted all 50 states, they said.

    But the officials acknowledged it was difficult to identify specific contracts the volunteers had successfully sourced.

    At least one tip the volunteers forwarded turned into an expensive debacle. In late March, according to emails obtained by The Times, two of the volunteers passed along procurement forms submitted by Yaron Oren-Pines, a Silicon Valley engineer who said he could provide more than 1,000 ventilators.

    Mr. Kushner’s volunteers passed the tip to federal officials who then sent it to senior officials in New York, who assumed Mr. Oren-Pines had been vetted and awarded him an eye-popping $69 million contract. Not a single ventilator was delivered, and New York is now seeking to recover the money.

    “There’s an old saying in emergency management — disaster is the wrong time to exchange business cards,” said Tim Manning, a former deputy administrator at FEMA. “And it’s absolutely the wrong time to make up new procedures.”

    Records and emails obtained by The Times — along with interviews with current and former FEMA officials, former task force volunteers and others briefed on the agency’s work — provide the most detailed picture yet of how the Kushner-installed personnel complicated the government response amid a deadly crisis.

    […]
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    Gröfaz: "Innbyggerne må se på seg selv som krigere. Vi må åpne opp igjen landet."

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.287
    Sted
    Trondheim
    Hvorfor må han bable sånn hele tiden? Det er for så vidt vanlig at politikere ikke svarer på det spørsmålet de blir stilt, men de sier i hvert fall et eller annet som gir mening selv om det ikke nødvendigvis er relatert til det spørsmålet som blir stilt.
    Han virker ikke å være i stand til å formulere en sammenhengende setning, og lang i fra å fullføre et resonnement. At det går an.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gröfaz: "Innbyggerne må se på seg selv som krigere. Vi må åpne opp igjen landet."

    Nais. .. høyfrekvent kommunikasjon

    Har sett den før, jeg er egentlig litt for "gammel" til å høre slikt. Det er slikt som ungdommen hører, dog whistle.. bat cries. HIFi-forum remember..
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    vel, hykleriet…

    nah, trump kjører det i potens:

    Just now, President RealDonaldTrump
    welcomed incredible healthcare warriors to the Oval Office in honor of National Nurses Day!

    video:

    https://twitter.com/WhiteHouse/status/1258102144030461953?s=20

    og så har vi denne:

    White House, Congress have not given any hazard pay to the medical workers they call heroes
    The trillions in federal relief money has not included raises for front-line workers. Many also don’t get paid sick leave because of a legislative exclusion.


    men de omtales som krigere: må vel være den moderne kanonføden det tenkes på.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.460
    Torget vurderinger
    2
    Dumme folk får dumme presidenter..

    – Dette kan bli fantastisk
    I slutten av mars slo president Donald Trump fast at hydroxyklorokin, en velkjent malariamedisin, var godkjent i behandlingen av pasienter som er smittet av koronaviruset.

    – Dette kan bli fantastisk, sa Trump og skrøt av det amerikanske medisin- og mattilsynet (FDA).

    FDA rykket senere ut og sa at medisinen bare er godkjent til bruk mot malaria, men at den skal testes på koronapasienter.

    Gjenkjente ordet
    Wanda Lenius gjenkjente ordet «klorokin» fra et medikament som hun tidligere hadde brukt til å behandle akvariumfisken sin med.

    – Jeg så det i hylla bak oss og tenkte: «Hei, er det ikke dette de prater om på TV?,» sier hun til NBC News.

    Hun sier at paret bestemte seg for å blande en liten dose av pulveret med brus, og å drikke det.[Jeg ble svimmel og varm, og begynte å kaste opp. Mannen min fikk pusteproblemer og ville holde hånden min, sier 61-åringen.

    Hun ringte det amerikanske nødnummeret 911.

    – Det var vanskelig for meg å prate, og jeg bare segnet om, fortalte hun.

    Kort tid etter at de kom til sykehuset, ble ektemannen erklært død./I]

    https://www.tv2.no/nyheter/11414440/
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.685
    Sted
    Kongsberg
    ^ Jævlig bra historie. - Bare synd at det er en fullstendig løgn!

    - Til å begynne med var ikke ekteparet Trumptilhengere, men ga derimot omfattende
    ..beløp til Clinton kampanjen i 2016.
    - Videre var mannen utdannet ingeniør (en yrkesgruppe du tydligvis har en viss respekt
    ..for) og svært så "oppegående" i følge vitner. Tror du en ingeniør kan være så dum?
    - Til slutt har politiet startet etterforskning av kona for mord. Om frua forgiftet mannen
    ..fordi hun ønsket å ta rotta på Trump - eller ektemannen (sannsynligvis begge deler)
    ..er foreløpig ikke kjent.

    Lurer på når TV2 kommer med en dementi? Eller i hvert fall oppgradere den? Sikkert aldri,
    da historien er så forbannet god. Dessuten passer den jo så godt med resten av oppgulpet
    TV2 og resten av den norske propagandapressen kommer med.

    Hvor mange ganger kan de lyve for dere, før det begynner å skumre litt? Tydligvis nærmest
    uendelig mengde ganger...
    Lincoln hadde rett; ... "You can fool some of the people all the time"...
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    ^ Jævlig bra historie. - Bare synd at det er en fullstendig løgn!

    - Til å begynne med var ikke ekteparet Trumptilhengere, men ga derimot omfattende
    ..beløp til Clinton kampanjen i 2016.
    - Videre var mannen utdannet ingeniør (en yrkesgruppe du tydligvis har en viss respekt
    ..for) og svært så "oppegående" i følge vitner. Tror du en ingeniør kan være så dum?
    - Til slutt har politiet startet etterforskning av kona for mord. Om frua forgiftet mannen
    ..fordi hun ønsket å ta rotta på Trump - eller ektemannen (sannsynligvis begge deler)
    ..er foreløpig ikke kjent.

    Lurer på når TV2 kommer med en dementi? Sikkert aldri, da historien er så god. Dessuten
    passer den jo så godt med resten av oppgulpet TV2 og resten av den norske propaganda-
    pressen kommer med.

    Hvor mange ganger kan de lyve for dere, før det begynner å skumre litt? Tydligvis nærmest
    uendelig mengde ganger...
    Lincoln hadde rett; ... "You can fool some of the people all the time"...
    Hvor har du dette fra? Skulle vel ikke være FOX News?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    ^ Jævlig bra historie. - Bare synd at det er en fullstendig løgn!

    - Til å begynne med var ikke ekteparet Trumptilhengere, men ga derimot omfattende
    ..beløp til Clinton kampanjen i 2016.
    - Videre var mannen utdannet ingeniør (en yrkesgruppe du tydligvis har en viss respekt
    ..for) og svært så "oppegående" i følge vitner. Tror du en ingeniør kan være så dum?
    - Til slutt har politiet startet etterforskning av kona for mord. Om frua forgiftet mannen
    ..fordi hun ønsket å ta rotta på Trump - eller ektemannen (sannsynligvis begge deler)
    ..er foreløpig ikke kjent.

    Lurer på når TV2 kommer med en dementi? Sikkert aldri, da historien er så god. Dessuten
    passer den jo så godt med resten av oppgulpet TV2 og resten av den norske propaganda-
    pressen kommer med.

    Hvor mange ganger kan de lyve for dere, før det begynner å skumre litt? Tydligvis nærmest
    uendelig mengde ganger...
    Lincoln hadde rett; ... "You can fool some of the people all the time"...
    Det rapporteres også at politiet sier etterforskningen er rutine og at ingen er mistenkt for mord så det kan hende sitatet ditt stemmer på en kanskje litt ubehagelig måte. Personlig er det vanskelig å være så bastant når meldingene spriker såvidt mye.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det største problemet med den historien er at det er gammelt nytt. Det var også minst tre dødsfall i Nigeria etter presidentens snake oil pitch for klorokin: "Take it! What do you have to lose?" Vel, synet eller livet, sånn til å begynne med. Man skulle jo tro at nettopp nigerianere hadde hørt sånt før. Ikke stemte de på Obama heller. Nigerianske myndigheter måtte gå ut med advarsler mot galskapen. Etter det har Trump gått videre til å ville injisere Klorin og Blårens. Jeg vet ikke hva nigerianske myndigheter har sagt om det.
    https://www.bloomberg.com/news/arti...loroquine-poisonings-after-trump-praised-drug
    Annotation 2020-05-07 175651.jpg

    Det er kanskje mer ubehagelig for Trump-fansen å ta inn over seg treffsikkerheten i et par av dagens kommentarer. Trump hoppet fullstendig av skaftet over videoen "Mourning in America" fra Lincoln Foundation. Dermed slukte han både agn, søkke og snøre, eksakt som opphavsmennene regnet med. Han er så tynnhudet og forutsigbar, snøflaket. Trump ga selv videoen langt mer publisitet enn hva de ville vært i stand til å kjøpe for penger, selv ikke med tilgang til Bezos' lommebok. Trinn to var Conway's kommentar i WP:
    https://www.washingtonpost.com/opin...ed-out-me-twitter-its-because-he-knows-truth/
    Now, it’s more obvious than ever. Trump’s narcissism deadens any ability he might otherwise have had to carry out the duties of a president in the manner the Constitution requires. He’s so self-obsessed, he can only act for himself, not for the nation. It’s why he was impeached, and why he should have been removed from office.

    And it’s why he reacts with such rage. He fears the truth. He fears being revealed for what he truly is. Extreme narcissists exaggerate their achievements and talents, and so Trump has spent his life building up a false image of himself — not just for others, but for himself, to protect his deeply fragile ego. He lies endlessly, not just in the way sociopaths do, which is to con others, but also to delude himself. He claims to be a “genius,” even though he apparently can’t spell, can’t punctuate, can’t do math and lacks geographic literacy, and even though his own appointees have privately called him a “moron,” an “idiot,” a “dope,” and “dumb.” Now, God help us, he fancies himself an expert in virology and infectious diseases.
    Now it all matters, painfully and concretely. Trump’s lying, his self-regard, his self-soothing, his lack of empathy, his narcissistic rage, his contempt for norms, rules, laws, facts and simple truths — have all come home to roost. Now he sees his poll numbers fall accordingly, and lashes out with ever-increasing anger. For deep in his psyche he knows the truth. Because he fears being revealed as a fake or deranged, he’ll call others fake or deranged. Because he fears losing, he’ll call them losers instead.

    And while Trump’s mind roils in rage, too many Americans are losing their lives. That’s the losing that matters, to everyone but him.
    Den andre kommentaren som tar ham på kornet i dag er denne:
    https://www.washingtonpost.com/opin...radox-hovering-over-trumps-latest-deceptions/
    And yet, if the economy isn’t going to reopen in the manner Trump himself wants until he stands up a much more robust testing program, why not do the latter?

    Trump himself hinted at the answer to this question, when he said on Wednesday: “In a way, by doing all this testing we make ourselves look bad.”

    Whatever Trump precisely meant by that remark, it’s increasingly obvious that he has decided that creating the illusion that the economy is reopening gives him a better shot at getting reelected than taking actual steps to do so safely does.
    The bottom line is that it’s going to take an extraordinary effort at all levels of government and society to get us relatively safely back to normalcy, if there even is such a thing anymore.

    For Trump’s purposes, that will not just require launching greater efforts for which he might be held accountable, as is often pointed out. It will also take too long.

    Trump needs people to believe the economy and health crises are getting turned around, and he needs it to happen in time for November. Whether this actually happens is largely irrelevant to him.
    For reality-stjernen er det bare inntrykket på TV og seertallene som betyr noe, ikke hva som egentlig skjer i virkeligheten. Stakkars land.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    To dager tilbake, 2300+ døde. I går, 2500+ døde. Smitte i alle delstater og mengder av tullinger løs i de røde (republikanske).

    Definitivt rett tidspunkt for å «åpne økonomien» med krigere som er villige til å stupe for at det skal klinge i kassen.

    Karma has a heavy hand.

    BONUS: Det tar av i Michigan.

    Three Michigan church leaders, including the state House speaker’s father, filed suit Wednesday against Gov. Gretchen Whitmer’s stay home order in federal court, arguing it violated their First Amendment rights to free exercise and to assemble.

    Stanley “Rusty” Chatfield III, pastor for Northern Michigan Baptist Bible Church in Burt Lake, filed suit in Grand Rapids federal court the same day his son, House Speaker Lee Chatfield, filed suit in state court to challenge the governor’s emergency powers.

    Joining Rusty Chatfield in the suit are Southfield-based Word of Faith Christian Center Church Bishop Keith Butler, Sturgis-based Whole Life Church Pastor Chuck Vizthum, and Tim Schmig, executive director at Michigan Association of Christian Schools. Butler is a former Detroit City Council member who unsuccessfully sought the Republican U.S. Senate nomination in 2006.

    De trenger kollekten.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn