Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.721
    Antall liker
    9.341
    Sted
    Trondheim
    Jeg lurer på hvilken venstrefløy du snakker om. Det er nok en del relativt langt til venstre i det demokratiske partiet, men generelt sett er det vel er rimelig konservativt parti, omtrent på linje med Høyre her i Norge. Eller mener du at Høyre er et sosialistisk parti til venstre for sentrum?
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Jeg lurer på hvilken venstrefløy du snakker om. Det er nok en del relativt langt til venstre i det demokratiske partiet, men generelt sett er det vel er rimelig konservativt parti, omtrent på linje med Høyre her i Norge. Eller mener du at Høyre er et sosialistisk parti til venstre for sentrum?
    Demokrater = left wing ja
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.721
    Antall liker
    9.341
    Sted
    Trondheim
    Ja, de er jo til venstre for republikanerne, men det gjør dem jo ikke til noe venstreparti.
    Det blir jo litt som å si at en Porsche er en billigbil fordi en Ferrari koster mer.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.948
    Antall liker
    11.350
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Left or right.. det komme an på hvor nullpunktet er.... Hvis du faktisk mener at left democrats er et sted smmenlignet med SV eller Rødt, er du som vanlig ikke bare på bærtur, men den turen er nok på en annen klode...
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Left or right.. det komme an på hvor nullpunktet er.... Hvis du faktisk mener at left democrats er et sted smmenlignet med SV eller Rødt, er du som vanlig ikke bare på bærtur, men den turen er nok på en annen klode...
    De som tapte for Trump mens de hadde hodet inni rompa og skrek hysterisk hvor ille Trump er, mens de glemte egen kampanje 🙉 Lettere å forstå nå?? 😄👍
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Det eneste du har avklart er at i ræva er det mørkt, men det har vi forstått for lenge siden.
    Jeg innrømmer at jeg ikke er nærheten av deg og mange her mtp kunnskapsnivå om Donald Trump. Tenk alle timene, dagene, ukene dere har brukt på reseach og dokumentering. Alt dedikert til Mr. Trump. Denne tråden kunne sikkert blitt en bok "We love to hate Donald Trump". Det er veldig fascinerende 🙂
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.203
    Jeg innrømmer at jeg ikke er nærheten av deg og mange her mtp kunnskapsnivå om Donald Trump. Tenk alle timene, dagene, ukene dere har brukt på reseach og dokumentering. Alt dedikert til Mr. Trump. Denne tråden kunne sikkert blitt en bok "We love to hate Donald Trump". Det er veldig fascinerende 🙂
    For n'te gang: Kan du lære deg at saklig motstand mot et politisk monster IKKE har noe med hat å gjøre? Ditt overforenklede verdensbilde er bare latterlig.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    For n'te gang: Kan du lære deg at saklig motstand mot et politisk monster IKKE har noe med hat å gjøre? Ditt overforenklede verdensbilde er bare latterlig.
    For n'te gang: Kan du lære deg at komfort ikke gidder å høre på saklig motstand, og at du sitter i ditt eget lille rom av ekko, og bare hører deg selv?

    gudene vet hva som er verst…
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.203
    For n'te gang: Kan du lære deg at komfort ikke gidder å høre på saklig motstand, og at du sitter i ditt eget lille rom av ekko, og bare hører deg selv?

    gudene vet hva som er verst…
    Bra svar, ettersom du ikke hørte meg! :)
    Men samma det, vi har forskjellig syn på hvordan forholde seg til troll og vrangforestillinger. Ser få som tar f.eks. Asbjørn og div andre som også besvarer disse dustepåstandene fra her og der.

    Men for all del, fyr løs.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    For n'te gang: Kan du lære deg at komfort ikke gidder å høre på saklig motstand, og at du sitter i ditt eget lille rom av ekko, og bare hører deg selv?

    gudene vet hva som er verst…
    Ding dong, beklager at jeg ikke har endret særlig retning. Du kommer med mye bra til tider, men plutselig kommer slikt som dette 🤮🤷
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Bra svar, ettersom du ikke hørte meg! :)
    Men samma det, vi har forskjellig syn på hvordan forholde seg til troll og vrangforestillinger. Ser få som tar f.eks. Asbjørn og div andre som også besvarer disse dustepåstandene fra her og der.

    Men for all del, fyr løs.
    Er jeg troll??
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Men det er jo fakta. Han skal sidde ved Guds højre hånd i himmelen.
    For n'te gang, kan ikke dere Trump motstandere lære dere at Trump ikke har noen annen posisjon i Guds Øyne enn andre presidenter igjennom historien. Det er ikke fakta, men feiltolking av det konservative univers. Gud gjør ikke forskjell på folk.

    Og ikke begynn å dra inn om Gud fins eller ikke her, det er en Trump diskusjon og ikke religiondiskusjon eller kabeldiskusjon 🤪🤯😯😱🙈
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    For n'te gang, kan ikke dere Trump motstandere lære dere at Trump ikke har noen annen posisjon i Guds Øyne enn andre presidenter igjennom historien. Det er ikke fakta, men feiltolking av det konservative univers. Gud gjør ikke forskjell på folk.

    Og ikke begynn å dra inn om Gud fins eller ikke her, det er en Trump diskusjon og ikke religiondiskusjon eller kabeldiskusjon 🤪🤯😯😱🙈
    Du kan jo prøve å overbevise de evangelisk kristne i USA om dette. Tror du kommer til å slite. De erklærte il Drumph for guds sendebud og mente at han var mannen som skulle redde dem. Gud hjelpes som de tok feil...
    Men nå har du jo tatt feil i stort sett alle saker du har uttalt deg om her, så klart du også bommer her.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.203
    Det har muligens noe med frekvens å gjøre at du får mer pepper....
    Antar du har rett, but still.
    Ser ellers at jeg bryter med en del prinsipper for hvordan forholde meg til svada. Jeg kjenner på ganske mye irritasjon over påstander som er åpenbart feil, samt et angrep på realisme, logikk og demokrati, og blir dermed litt i overkant engasjert.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Antar du har rett, but still.
    Ser ellers at jeg bryter med en del prinsipper for hvordan forholde meg til svada. Jeg kjenner på ganske mye irritasjon over påstander som er åpenbart feil, samt et angrep på realisme, logikk og demokrati, og blir dermed litt i overkant engasjert.
    Ikke hør så mye på det etablerte. Det er ingen som eier tråden, det er helt fritt hva man si og mene. Noen vil du skal gjøre sånn og sånn, drit i det! Det er greit å bli frustrert og irritert, bare ikke bli helt Martin Schanche som enkelte her 🙂👍.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Ikke hør så mye på det etablerte. Det er ingen som eier tråden, det er helt fritt hva man si og mene. Noen vil du skal gjøre sånn og sånn, drit i det! Det er greit å bli frustrert og irritert, bare ikke bli helt Martin Schanche som enkelte her 🙂👍.
    Gi meg en eneste ting som det "etablerte Norge" har gjort og sagt, som har fått så negative konsekvenser for ditt liv at du nå hopper bukk over etablerte sannheter og fakta? Jeg er seriøst nysgjerrig.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du kan jo prøve å overbevise de evangelisk kristne i USA om dette. Tror du kommer til å slite. De erklærte il Drumph for guds sendebud og mente at han var mannen som skulle redde dem. Gud hjelpes som de tok feil...
    Men nå har du jo tatt feil i stort sett alle saker du har uttalt deg om her, så klart du også bommer her.
    Nei, det er bare hardbarkede Q-annon gærninger som intervjues på gata eller legger ut videoer på youtube og andre sosiale medier som ser på Trump som en profetisk figur eller noe liknende. De prater om Trump på en måte som en gammeltestamentlig dommer som skal straffe Trumps fiender. Det er helt vilt og teologisk feil og har ingen forankring i evangelikal kristendom. Da er det eventuelt millioner av amerikanere som teologisk sett er villedet....hvis du har rett da.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Antar du har rett, but still.
    Ser ellers at jeg bryter med en del prinsipper for hvordan forholde meg til svada. Jeg kjenner på ganske mye irritasjon over påstander som er åpenbart feil, samt et angrep på realisme, logikk og demokrati, og blir dermed litt i overkant engasjert.
    Personlig tar jeg så sterk avstand fra konspier at jeg kanskje BLIR en sånn gærning. Da er det sarkastiske humornivået så høyt at ingen skjønner hva jeg egentlig mener. Desverre så har pro Trumpisme en gigantisk jobb med å avkrefte konspirasjonsteorier som for eksempel at Trump er Guds sendebud eller en slags gammeltestamentlig Dommer. Det henger ikke teologisk på greip.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.942
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Men noe større enn oss er det nok, alt kan jo ikke bare være tilfeldig.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.942
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    si det, sannsynlighetene for alt skal klaffe så perfekt er liten. Samtidig er det jo milliarder av forsøk i verdensrommet så noe må jo klaffe.
    Jeg tror vi alle trenger en form for mening og tro på noe større enn oss selv, ellers gir jo ingenting mening.
    Hva er meningen med at vi eksisterer i det hele tatt?

    nb, snakker ikke nødvendigvis om gud e.l, folk kan ha forskjellige synspunkt. Perfekt meditasjonsmateriale
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.518
    Antall liker
    35.411
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror vi alle trenger en form for mening og tro på noe større enn oss selv, ellers gir jo ingenting mening.
    Du ser kanskje selv at det predisponerer deg for konspirasjonsteorier? De merkeligste tilfeldigheter og sammentreff skjer, og hendelser med a priori sannsynlighet 0 skjer hele tiden. Det er mye totalt meningsløst der ute.
    Hva er meningen med at vi eksisterer i det hele tatt?
    Vet ikke, hvorfor skulle det være en? Jeg synes det er mer konstruktivt å si at dette var jo et heldig sammentreff av tilfeldigheter, hvordan kan vi gjøre det beste utav det mens vi er her?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Nei, det er bare hardbarkede Q-annon gærninger som intervjues på gata eller legger ut videoer på youtube og andre sosiale medier som ser på Trump som en profetisk figur eller noe liknende. De prater om Trump på en måte som en gammeltestamentlig dommer som skal straffe Trumps fiender. Det er helt vilt og teologisk feil og har ingen forankring i evangelikal kristendom. Da er det eventuelt millioner av amerikanere som teologisk sett er villedet....hvis du har rett da.
    Og igjen er du på jordet:
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    si det, sannsynlighetene for alt skal klaffe så perfekt er liten. Samtidig er det jo milliarder av forsøk i verdensrommet så noe må jo klaffe.
    Jeg tror vi alle trenger en form for mening og tro på noe større enn oss selv, ellers gir jo ingenting mening.
    Hva er meningen med at vi eksisterer i det hele tatt?

    nb, snakker ikke nødvendigvis om gud e.l, folk kan ha forskjellige synspunkt. Perfekt meditasjonsmateriale
    Hva har klaffet perfekt?
    Kreft? At mesteparten av jorden er ubebolig for oss? Kriger? At hele verdensrommet er ubebolig for oss?
    Så hva har klaffet?
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.243
    Antall liker
    5.202
    si det, sannsynlighetene for alt skal klaffe så perfekt er liten. Samtidig er det jo milliarder av forsøk i verdensrommet så noe må jo klaffe.
    Exactly! At det er ekstremt liten sannsynlighet for at alle naturlovene skal spille på lag på en måte som gjør at det utvikler seg intelligent liv på en planet, er ikke noe argument mot at det har skjedd ved en tilfeldighet. Nettopp fordi det er så sinnssykt mange planeter i universet. Hvis sannsynligheten for at en planet utvikler liv er én til en trillion, så trengs det ikke så mange trillioner planeter før det er nesten helt sikkert at noen av dem har liv. Og her er vi.

    Jeg tror vi alle trenger en form for mening og tro på noe større enn oss selv, ellers gir jo ingenting mening.
    Hva er meningen med at vi eksisterer i det hele tatt?
    Heller enn "hva er meningen med" ville jeg spurt "hva er mening"? Så vidt vi vet er det ingen andre dyr som reflekterer over meningen med livet, de bare gjør det de gjør (som for det meste er å spise, drite og formere seg). Vi gjør også i stor grad det samme, men etter som vi har beveget oss bort fra naturtilstanden har vi begynt å fundere på dette med mening. Så er det da noen grunn til å tro at mening er noe annet enn et menneskelig konsept? Noe vi mennesker har tenkt ut og funderer på? Og hvorfor skal universet ha mening, hvis mening i seg selv ikke er noe annet enn en konstruksjon i hjernen til et vesen som lever blant millioner andre, på en planet blant trilliarder andre?

    Om vi vet noe om mening, så er det at det er plastisk. Det lar seg forme av tanker, relasjoner, opplevelser, rusmidler og mye annet. Så at mening skal være noe objektivt som eksisterer utenfor vår egen bevissthet gir i grunn liten mening. Mening er noe vi skaper selv.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Biden nevner ikke Gud på den nasjonale bønnedagen, men det gjorde Trump da han var president.
    Trumpstøtten i disse karismatiske pinsemenighetene og veldig karismatiske er dalende og de gærningene du viser til advarte mot vaksine og talte om profetiske drømmer at Trump skulle vinne valget, men det skulle "bes igjennom" men Biden vant.
    De du henviser til er de værste folka. Jeg vet hvem Maldonado er, han har vært på visjon Norge og da kom corona skandalen, betal så mye i forsikring mot corona. Husker du? Det var en fyr fra det miljøet.
    Du viser også til Kenneth Copeland folk. Det er de gærneste folka, ikke represententativt, men Trump må jo ha med disse folka på laget også.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Å herlighet. Du skjønner ingenting. Du drar fram de værste gerningene.....noen av dem har vært på visjon Norge og det ble skandale i forbindelse med offergaver og at det skulle beskytte mot Corona. Hvis du gir så og så mye så får du så eller så mye beskyttelse mot corona eller noe i den duren.
    Her er Kenneth Copelands reaktioner på at President Biden ble valgt til president.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.942
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Exactly! At det er ekstremt liten sannsynlighet for at alle naturlovene skal spille på lag på en måte som gjør at det utvikler seg intelligent liv på en planet, er ikke noe argument mot at det har skjedd ved en tilfeldighet. Nettopp fordi det er så sinnssykt mange planeter i universet. Hvis sannsynligheten for at en planet utvikler liv er én til en trillion, så trengs det ikke så mange trillioner planeter før det er nesten helt sikkert at noen av dem har liv. Og her er vi.



    Heller enn "hva er meningen med" ville jeg spurt "hva er mening"? Så vidt vi vet er det ingen andre dyr som reflekterer over meningen med livet, de bare gjør det de gjør (som for det meste er å spise, drite og formere seg). Vi gjør også i stor grad det samme, men etter som vi har beveget oss bort fra naturtilstanden har vi begynt å fundere på dette med mening. Så er det da noen grunn til å tro at mening er noe annet enn et menneskelig konsept? Noe vi mennesker har tenkt ut og funderer på? Og hvorfor skal universet ha mening, hvis mening i seg selv ikke er noe annet enn en konstruksjon i hjernen til et vesen som lever blant millioner andre, på en planet blant trilliarder andre?

    Om vi vet noe om mening, så er det at det er plastisk. Det lar seg forme av tanker, relasjoner, opplevelser, rusmidler og mye annet. Så at mening skal være noe objektivt som eksisterer utenfor vår egen bevissthet gir i grunn liten mening. Mening er noe vi skaper selv.
    Jeg er jo en av de som tror det finnes flere planeter med liv også.
    Men er utrolig at den vakre naturen der alt gir mening bare er skapt av tilfeldigheter.
    Samme gjelder forsåvidt tildels fysikk, kjemi etc, eller gir det mening for vi har gitt det mening i form av vår tolkning selv om det mye vi enda ikke forstår.
    Et veldig spennende tema
    Forsåvidt også diskusjoner rundt parallelle univers, string teori og andre saker også.

    Men er vel langt unna Trump dette
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.942
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva har klaffet perfekt?
    Kreft? At mesteparten av jorden er ubebolig for oss? Kriger? At hele verdensrommet er ubebolig for oss?
    Så hva har klaffet?
    At jorda i det hele tatt er beboelig, at vi kan klare å leve av det vi finner her, at det er mangfold i naturen, at naturen har en evne til å reparere seg selv, at vi har klart oss så langt og at vi sannsynligvis vil eksistere en stund til.
    Masse ting som har klaffet perfekt for at vi skal sitte her i oppvarmede hjem og kunne kommunisere via tekst på en skjem som blir gjort om til koder og sendt videre.
    Mesteparten av jorden er beboelig for oss, da vi har evnen til å tenke oss løsninger på det meste.
    Kriger er jo et resultat av kyniske egoister som tror de kan bestemme over andre fri tenkende mennesker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn