Preamp til ARC VT100MkIII?

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har sjekket bias på smårørene på ARC VT 100 2 ganger, og det har ikke vært behov for justering. Det er litt arbeid med å ta av sideplatene(mange skruer) og smårørene skal biasjusteres uten effektrørene i. Jeg kommer ikke til å gjøre det flere ganger da dette virker som unødig arbeid. Biasjustering av effektrørene er jo mye enklere og lett og komme til på toppen av hver side. Etter 10 min og så etter en time høres OK ut. Neste sjekkpunkt er når man nærmer seg levetiden på rørene. Har funket bra for meg gjennom 3 rørskift. Spiller 3000 timer på Svetlana Winged 6550C, bruker nå KT88 og er nå oppe i 450 timer på Svetlana KT88 sett.

Samleren
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.722
Antall liker
4.413
Sted
Nøtterøy
Takk for svar "samleren". :) Du skriver og forklarer meget godt. Og det virker som du har meget god greie på det du skriver om. Lurer på om du kan forklare litt om viktigheten av dette med bias (tomgangsspenning) justering?
Er det "farlig" å ligge litt under eller over 130mv på utgangsrørene. Eller er det kanskje en fordel? Er det noen hørbar forskjell?
 

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Innlegg
28
Antall liker
0
inngangsrørene på mine 2 stk arc vt 100 mk1 og mk2 er meget kritisk til å bli riktig justert (de låter betraktelig bedre med matcha rør som er justert), menn mann justerer kun ved kjøp av nytt rørsett og da trenger mann 2 stk voltmeter og god tid ,det er flere målepunkter så dette må være nøyaktig........ viktigere for lyden en røra som står i men det hjelper med nos her også viktig for lyden i et godt produkt
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Finnes det ikke gode transistorkonstruksjoner(JFET)?

Endre
Samleren skrev:
Men for all del, selv nyproduserte 6h30 er et langt bedre alternativ enn JFET eller annen transistorkonstruksjon.

Samleren
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Ser du har en VK51SE! Har du kjøpt den ny her i Norge?....
[/quote]

jeg kjøpte preampen fra uk 1/2 år gammel til en meget god pris. rørene som står i denne ved utsalg er så vidt jeg vet ikke absolutt beste sort fra bat sin side, men det er mulig å få den levert med disse til en ekstra kost som du jo er inne på. jeg fikk nye rør fra motron og prisen var litt under det danskene skal ha, så det koster uansett hvor en snur seg.
jakr
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Endre Askeland skrev:
Finnes det ikke gode transistorkonstruksjoner(JFET)?

Endre
Selvfølgelig finnes det gode konstruksjoner med JFET og/eller transistorer, men at jeg personlig finner lydkarakteristikken i rent rørutstyr å foretrekke er min smak.

Jeg forstår ikke helt hva du legger opp til her, spørsmålet ditt er ett sidespor og ikke relatert til trådstarters spørsmål, jeg prøver bare å forklare hva jeg opplever av forskjeller og hva som jeg anbefaler blir prøvd sett i lys av hva trådstarter spør om.

Samleren
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Bare for å kaste inn en helt ny kandidat med "varm mellomtone" og "typisk organisk rørlyd" som jeg ville tro burde kunne matche dine preferanser og ARC VT100 MKIII (har kun selv hørt den med en MKII), er Audio Valve Eklipse! Denne koster jo ny omtrent det samme (NOK 28.900) som bruktrprisen er på endel av de andre kandidatene som er nevnt i denne linken, og er i mine ører en litt undervurdert supermusikalsk kandidat. Audio Valve Eklipse er ikke den mest analytiske og superdetaljfokuserte forsterkeren på markedet, men det er vel heller ikke det som du er ute etter??!!
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Dette er også delvis min erfaring med 6H30 rør. NOS rørene som vi inntil nylig fikk kjøpt fra Motron var i en klasse for seg. D.v.s inntil jeg testet dem opp mot rørsettet som stod i VT100 da jeg kjøpte den. Dette er standard 6H30EB, men det som er spesielt med disse er at ARC bruker 2 stk o-ringer sammen som er plassert 4,3 cm nøyaktig fra bunn av glassokkelen og i senter av o-ringene. Dette er påpekt i manualen til VT100. Testet disse opp mot NOS rør fra både 87 og 92, og med svært godt resultat. Nærmest ingen forskjell. Alle disse rørene ble også testet opp mot standard EB uten demperinger og såkalte NOS rør kjøpt fra Thetubestore. Det var virkelig store forskjeller. Nå er jo Motron tom for NOS rør, så tweaket nå er vel å bruke o-ringer for å få godlyden ut av EB rørene. Jeg har i vertfall bestillt meg Viton o-ringer for å prøve dette ut!
En skal også være obs ved kjøp av NOS 6H30DR rør på nettet. Det er svært få ekte rør for salg, og mye av det som selges er såkalt "skraprør" som ikke fikk fabrikken/forsvaret sitt godkjennelse nr.
Jeg har også kommet over en butikk som prøvde å selge vanlige EB-rør som NOS, butikken var Upgrade Audio. Jeg sendte dei en mail og bad om en forklaring, men der ble det tyst gitt!
[/quote]

Fikk en sint mail fra Upgrade Audio, og med rette! Navnet på forhandleren er selvfølgelig UPSCALE AUDIO. Denne butikken holder til i USA, og Upgrade Audio holder vel til her i Norge og er en seriøs aktør. Beklager så mye, ofte så går det litt fort i svingene!
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
terryboy skrev:
Bare for å kaste inn en helt ny kandidat med "varm mellomtone" og "typisk organisk rørlyd" som jeg ville tro burde kunne matche dine preferanser og ARC VT100 MKIII (har kun selv hørt den med en MKII), er Audio Valve Eklipse! Denne koster jo ny omtrent det samme (NOK 28.900) som bruktrprisen er på endel av de andre kandidatene som er nevnt i denne linken, og er i mine ører en litt undervurdert supermusikalsk kandidat. Audio Valve Eklipse er ikke den mest analytiske og superdetaljfokuserte forsterkeren på markedet, men det er vel heller ikke det som du er ute etter??!!
Har leste mye bra om Audio Valve, og har ved flere tilfeller vurdert spesielt effekforsterkerene deres som virker seriøst bygget, mye effekt,brukervennlig og til en vettug pris.
Problemet med Eklipse, som med mange andre preamp kandidater, er at dei ikke har ballanserte inn/utganger. I Eklipse sitt tilfelle så er det vel bare ballansert ut, og den er vel også av såkalt "uekte" XLR.
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Hva med denne? En Hovland HP 200 kanon pre!

 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
papworth skrev:
Hva med denne? En Hovland HP 200 kanon pre!

Ja denne og er nok knall! Men her er det flere problemer. Denne er vel en forholdsvis ny modell, og i tillegg ikke så vanlig i Norge. Og så har den det etter hvert vanlige problemet med at den ikke er ballansert. Har bare disse "kvasi" ballanserte utgangene.
Men den får jo knall krittikker runt om, så det er garantert en flott preamp.
Blir faktisk mer og mer imponert av hva ARC og BAT leverer i sin preamper når en ser byggekvalitet, klasse A drift, fullballanserte konstruksjoner i prisklassen 50-70k. Leste nettopp en del tester av VTL sine topp preamper 7,5 mot 6,5. Tror en VTL6,5 koster ca. 100k i Norge, men i forhold til 7,5 måtte dei i 6,5 gjøre en god del "kompromiss" for å få ned prisen, bl.a bare bruke en trafo, gjøre volumreg "simplere" osv. Vel mye av dette finnes med topp spec. i.f.eks BAT til 67000.- Er ikke sikkert alle mine "ankepunkter" har så mye å si for lyden, men er mann flisespikker, så er mann flisespikker ;D
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har leste mye bra om Audio Valve, og har ved flere tilfeller vurdert spesielt effekforsterkerene deres som virker seriøst bygget, mye effekt,brukervennlig og til en vettug pris.
Problemet med Eklipse, som med mange andre preamp kandidater, er at dei ikke har ballanserte inn/utganger. I Eklipse sitt tilfelle så er det vel bare ballansert ut, og den er vel også av såkalt "uekte" XLR.
[/quote]
Det er riktig det du nevner med ikke balanserte inn/utganger på Audio Valve, men vet faktisk ikke om det ville ha betydd noe om den faktisk hadde vært balansert (i det minste ville ikke dette gjort noen forskjell iflg konstruktør Helmut Becker!)?! Konstruktøren sier følgende om forforsterkeren:

"The Eklipse is Audio Valves latest product, which is the result of the experience gained in preamplifier design over a span of 15 years. In every aspect it is quite different from other Audio Valve products. The absolute priority in the design of the Eklipse was total shielding from RFI and unwanted noise which could degrade the purity of the signal."

Jeg ville i det minste ha prøvd matchen mellom din ARC VT100 MKIII og Eklipse (det koster jo bare et depositum for hjemlån fra Norsk Hi-Fi Center). Selv om dine erfaringer hittil har vært at fullt balansert har gitt det beste resultatet, ville ikke jeg tatt sjansen på at nevnte ikke balanserte kombinasjon likevel ville kunne være nærmere dine preferanser enn annet du har prøvd/nå vurderer. Ser ikke bort fra at konklusjonen atter blir at andre fullbalanserte kombinasjoner vil være bedre, men det kan være at det å utfordre dine tidligere erfaringer kan gi en overraskelse i enkelte andre tilfeller. Det er jo bare å prøve, jeg mener stadig at Eklipse er et meget godt kjøp for de som er ute etter mellomtonemagi og pur musikalitet for en "normal" penge...
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Tviler ikke på Eklipse funger like bra med SE innganger, veldig mye utstyr i verdensklasse gjør jo dette slik som CJ. Men det er utstyret som skal kobles til som er problemet. AA Capitole spiller best ballansert og så er det jo kabler da! Vil vel også
mene at 8 av 10 komponenter som både har SE/XLR ut/innganger så spiller XLR best. Dette baserer jeg på tester lest i div. hifi magasiner og tester.
 
F

FMG

Gjest
JK skrev:
Tviler ikke på Eklipse funger like bra med SE innganger, veldig mye utstyr i verdensklasse gjør jo dette slik som CJ. Men det er utstyret som skal kobles til som er problemet. AA Capitole spiller best ballansert og så er det jo kabler da! Vil vel også
mene at 8 av 10 komponenter som både har SE/XLR ut/innganger så spiller XLR best. Dette baserer jeg på tester lest i div. hifi magasiner og tester.
AA Capitole fungerer best med balanserte kabler, det kan jeg skrive under på....
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
JK skrev:
MÅ ha rørlyd med fokus på mellomtone og varme. Etter min gode erfaring med BAT VK30SE så hadde jo en naturlig oppgradering vert VK50SE, men disse er ikke mange av i Norge, så det det blir vel å finne andre alternativ! Så er det jo pre`ene til ARC, men er litt redd "ryktet" om lys lydsignatur? Noen meninger/tips?
Jeg ville nok også ha sett på en AR Ref 1... I denne sammenhengen.
Hvorpå jeg kan nevne at AR Ref 1 kan moddes... meget suksessfullt.
Men... det er ett alternativ til 6922 slukeren Ref 1...
Følg med nå..
http://www.soundstage.com/revequip/audioresearch_ref2mkii.htm
Denne vøtt! Så få den oppgradert av http://www.upgradecompany.com/index.php !!!
Da snakker vi super pre... til en VT MK III !!
Mitt eneste forslag tror jeg vi sier her.. :p
Jeg mener det adresserer de behov som nevnes.

mvh
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Imperial skrev:
JK skrev:
MÅ ha rørlyd med fokus på mellomtone og varme. Etter min gode erfaring med BAT VK30SE så hadde jo en naturlig oppgradering vert VK50SE, men disse er ikke mange av i Norge, så det det blir vel å finne andre alternativ! Så er det jo pre`ene til ARC, men er litt redd "ryktet" om lys lydsignatur? Noen meninger/tips?
Jeg ville nok også ha sett på en AR Ref 1... I denne sammenhengen.
Hvorpå jeg kan nevne at AR Ref 1 kan moddes... meget suksessfullt.
Men... det er ett alternativ til 6922 slukeren Ref 1...
Følg med nå..
http://www.soundstage.com/revequip/audioresearch_ref2mkii.htm
Denne vøtt! Så få den oppgradert av http://www.upgradecompany.com/index.php !!!
Da snakker vi super pre... til en VT MK III !!
Mitt eneste forslag tror jeg vi sier her.. :p
Jeg mener det adresserer de behov som nevnes.

mvh
Det var ikke så verst test det der nei! REF1 og REF2 er faktisk noen av på bruktmarkedene rundt om. Ble solgt en REF2 MkII for ca. 40k Svk for en stund siden. Nå er det en annen REF2 MKII for salg til 48k med nye rør, men det er sommertid og pruting er en kunstform.......
Så også en REF1 i England for ca. 35k. Hmmm, får studere litt på dette her.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
JK skrev:
Det var ikke så verst test det der nei! REF1 og REF2 er faktisk noen av på bruktmarkedene rundt om. Ble solgt en REF2 MkII for ca. 40k Svk for en stund siden. Nå er det en annen REF2 MKII for salg til 48k med nye rør, men det er sommertid og pruting er en kunstform.......
Så også en REF1 i England for ca. 35k. Hmmm, får studere litt på dette her.
Om man velger AR REF 1, så kan man være litt ops på hvilket serienummer denne da eventuelt har.
AR gjorde en strømforsyningsmodifikasjon i denne modellserien som senket støygulvet brukbart.
Dette fremkommer ikke helt av info rundt AR, men kan opplyses ved forespørsel mener jeg å huske.

Tyngden i lyden Til AR har avtatt litt med tiden, det nevnes lys lyd..
Det er nok ikke lys lyd, det som er tilfelle er valg av likerettertyper...og oppsett rundt disse. (min mening!)
En viss endring er det jo i nye REF 3 f.eks som har en "luft" i lydbildet som gjør den litt mindre "dense" i
presentasjonen enn da noen av de foregående modellene, selvsagt vil Ref 3 ha kort opp i ermet som en eventuell REF 2 MK II ikke vil ha, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Man aner en stigende kunnskapskurve hos AR med hensyn til implementering av 6h30 røret.
Over natten måtte jo flere produsenter godta at dette røret var kommet for å bli...

En annen produsent som nå har anntatt dette røret på en meget bra måte er jo ModWright!
Deres 36.5 linjetrinn (som reflekterer vekten på sønnen i pund til konstruktøren...jada..) er
en skikkelig velkonstruert 6h30 bruker ... Varm er denne IKKE!
Men ett direkte alternativ til en eventuell REF 3... Ja det ville denne da være!!

mvh
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Da er avgjørelsen tatt og ny preamp skal være på vei til heimen med DHL. Har ikke så mye tålmodighet, så dette kjøpet ble tatt på sparket. Har tatt litt av en risiko også da pengene ble overført via bank og til en privatperson i det store utland. Vel han påstår at forsendelsen er under veis med DHL, som dessverre ikke har noen vettug sporing av pakker slik som FEDEX osv. Vel får bare håpe det ikke er en murstein som kommer......
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
JK skrev:
Da er avgjørelsen tatt og ny preamp skal være på vei til heimen med DHL. Har ikke så mye tålmodighet, så dette kjøpet ble tatt på sparket. Har tatt litt av en risiko også da pengene ble overført via bank og til en privatperson i det store utland. Vel han påstår at forsendelsen er under veis med DHL, som dessverre ikke har noen vettug sporing av pakker slik som FEDEX osv. Vel får bare håpe det ikke er en murstein som kommer......
Hva ble det?
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
papworth skrev:
JK skrev:
Da er avgjørelsen tatt og ny preamp skal være på vei til heimen med DHL. Har ikke så mye tålmodighet, så dette kjøpet ble tatt på sparket. Har tatt litt av en risiko også da pengene ble overført via bank og til en privatperson i det store utland. Vel han påstår at forsendelsen er under veis med DHL, som dessverre ikke har noen vettug sporing av pakker slik som FEDEX osv. Vel får bare håpe det ikke er en murstein som kommer......
Hva ble det?
He,He. Vil holde dere like spendt som jeg er ;D Pakken skal etter sigende vere her i morgen eller Fredag! Så blir det preamp eller murstein...........
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
vi får endelig håpe det ikke blir sentralens dyreste murstein..8)
jakr
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
jakr skrev:
vi får endelig håpe det ikke blir sentralens dyreste murstein..8)
jakr
Jeg svetter litt, litt uvel i magen, men, men er ved godt mot ;D
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
JK skrev:
Vel han påstår at forsendelsen er under veis med DHL, som dessverre ikke har noen vettug sporing av pakker slik som FEDEX osv.
Har sendt og mottatt mange pakker med DHL og de har en utmerket tracking....
 
T

tjn

Gjest
FZ skrev:
JK skrev:
Vel han påstår at forsendelsen er under veis med DHL, som dessverre ikke har noen vettug sporing av pakker slik som FEDEX osv.
Har sendt og mottatt mange pakker med DHL og de har en utmerket tracking....
Ikke på pakker med murstein har jeg hørt...
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Da Kom det pakke fra DHL på døra gitt :eek:

 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Puuuuuuhhh. Det var ikke murstein ;D


 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Det ble en ny BAT gitt ;D Men denne gangen har jeg tatt`n helt ut. Det var en tilfeldighet at jeg så en BAT VK51SE for salg på Audiogon lørdag kveld. Det var noe så uvanlig som en orginal 230V, og til en god pris!

 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Her er "gullklumpen" på oppvarming i racket. Det viste seg at selger er en skikkelig audiofil, og preampen er som ny uten eneste skramme! Det eneste er at rørene som står i er standard Pi-rør, og er i tillegg slitt. Men dette har f... meg vert en god dag. Kan se ut som jeg har klart å skaffe et sett med NOS 6H30DR-rør, hadde 4 på lager, men ut av intet så dukket det pinadø 4 til ;D

 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Var jo planen min å prøve ARC-preamp, eller noe i lignende klasse, men jeg er utålmodig og fant ikke noe på bruktmarkedet som fristet. Det som var av ARC-preamper på bruktmarkedene bl.a i england er jo også priset hinsides. Sikkert billigere å kjøpe nytt fra forhandler her hjemme med rabatt. Å finne 230V komponenter på Audigon er heller ikke så lett, så dette tror jeg skal bli knall.
Preampene til BAT er jo i verdensklasse, og byggekvaliteten kan jo få en "teknokrat" til sikle uhemmet. ;D
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Supert!
Mangelen på murstein er jo alltid ett godt tegn!
Gratulerer!!!

Ja når man først finner seg en VK51 så tar man selvsagt det!!!
:D

mvh
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
du blir nok fornøyd. men...den saken der blir skikkelig varm og krever en del cm over seg. ser ikke ut som du har så mye i racket ditt. bare et godt råd så beholder du jensen kondisene lengre.
jakr
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Gratulerer så mye og fint at du ikke ble lurt.
Jeg veit ikke om jeg hadde turt det der jeg, men så er jo jeg svært skeptisk/mistroisk også da.
Kameraten har en slik, så jeg kan sikkert få prøvd en slik om jeg ønsker.
Den blir varm ja, men i kameratens tilfelle så går det også litt på et kjellerrom som fort blir lett (ekstra)oppvarmet.
Mvh.KW
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Takk, Takk. Var litt usikker på kjøpet da selger ikke ville bruke PayPal for det tok for lang tid før han fikk tak i pengene, men karen viste seg å være skikkelig audiofil, og han ville ha dealen gjort unna for han skulle på ferie ;D
Han hadde selv bestillt seg en EAR 912 med RIAA så han hadde en BAT VK10P SE Riaa som han skal selge om noen trenger noe slikt , sikkert til en god pris. Disse koster jo 69500.- her i fjellrøysa!

Det er bedre plass over BAT`en enn det ser ut som.Racket er laget av profiler, så det er nok ca. 5cm klaring. Men varmt blir det! Med VT100, BAT`en og AA Capitolen i samme racket så trengs det ikke varmovner nei!
Det er også helt åpent rundt på alle sider, så skulle være nok ventilasjon!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Gratulerer med ny preamp!

Gleder meg til å høre hva du synes om lyden.

generellt er det lite å bekymre seg for med å kjøpe "kremutstyr" på audiogon eller andre steder -det er i det store og hele entusiaster som oss!

Mvh
OMF
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
OMF skrev:
Hei!
Gratulerer med ny preamp!

Gleder meg til å høre hva du synes om lyden.

generellt er det lite å bekymre seg for med å kjøpe "kremutstyr" på audiogon eller andre steder -det er i det store og hele entusiaster som oss!

Mvh
OMF
Takker! Virker ikke som det er noen problemer nei! Jeg har mye samme erfaringen her hjemme også! Utrolig mye hyggelige entusiaster en kommer i kontakt med ved kjøp/salg av utstyr.
Har jo montert opp preampen for å se at alt er OK, men jeg tror rørene er godt slitt, så det er noen ide å dannes seg noen meninger før det er montert inn NOS-rør og den er ferdig tweaket ;D
Disse beistene trenger jo også flere dagers oppvarming. Men det jeg kan høre etter noen timer at det er mer "autoritet" over lyden kontra VK31, og mye bedre bass enn VK30, så jeg har tro på at dette blir bare lutter glede!
 
Topp Bunn