Frakt og sending Postnord, flere her med dårlige erfaringer ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Heldigvis er gamle grinebitere med behov for snailmail i mindretall og må lære seg å leve med færre ombæringsdager :D
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Et logistikkfirma uten kontroll på logistikken

    Postnord er et logistikkfirma som åpenbart ikke har noe kontroll på logistikken.

    Jeg får e-post om pakkehenting hos meg torsdag 6 september med instruks om å skrive ut fraktbrev og et sendingsnummer. Jeg ringer kundeservice om morgenenen for å avtale tidspunkt oppgir sendingsnummeret.

    De finner ikke min e-post som oppgis pånytt. Kundeservice får ikke kontakt med kjørekontoret men ringer meg tilbake og sier jeg blir oppringt av sjåfør 30 minutter før. Jeg ringer før kundeservice stenger samme dag og etterlyser avhenting. Kundeservice får ikke kontakt med kjøreleder, ringer tilbake og sier sendingen blir hentet neste dag etter kl 17.

    Jeg sender en e-post den 7 september og minner om dagens avtale. Får e-post tilbake som bekrefter. Ingen er kommet når klokken nærmer seg 20 fredag 7 september. Jeg ringer kundeservice som bedyrer at alt er iorden og at sendingen vil bli hentet. Ingen kom og nå i helgen er det ingen kundeservice å treffe. Postnord har tydeligvis betydelige interne problemer med kommunikasjon og oversikt.

    Når de ikke har kontroll på avhenting er det vel ikke grunn til å føle seg trygg på at sendingen kommer frem til mottaker heller. Jeg synes synd på kundeservice som gjør sitt beste. PostNord mangler tydeligvis grunnleggende internkontroll.

    Jeg tør rett og slett ikke å betro en transportør som har så liten kontroll en sending av stor betydning for meg. De bør søke ekstern hjelp for å få orden på butikken.

    postnnord.jpg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gått galt i Sverige har det også

    postnord.jpg
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Bestilte et par høyttalere 10/7 og de ble plukket opp av Postnord den 12/7 for levering på døren.
    Avtale om levering var 16/7, men ingen høyttalere dukket opp.
    Kontaktet Postnord via chat og fikk forklaringen av det ikke var plass til mine pakker på bilen den dagen (noe jeg tror bare sånn passe på), sporingen hadde ingen oppdatering angående dette. Det ble avtalt ny levering i dag 18/7 og det er fortsatt ingen høyttalere kommet til min dør nå klokka 21:00. I dag var jeg for sein til å etterlyse dem via chaten da den stengte klokka 19:00.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Fortsettelsen på overstående.

    Sendte melding via chaten i dag da den åpnet klokka 08:00 om jeg fortsatt ikke har få pakken og vedkommende skulle undersøke å komme tilbake på mail. Fikk svar på mail 15:30 i dag om det måtte være feil i deres systemer og hun så at pakken var utlevert i dag.

    Høyttalerne kom i dag faktisk, litt over klokka 12:00. I tidligere avtaler skulle levering ha skjedd mellom 13:00 og 17:00. Flaks at det var noen hjemme for å ta imot sier bare jeg...
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Har en gryende sak med Postnord. Bestilte sykkel til pode nr 3, og den har de selvsagt kødda bort samme dag de fikk den i sin varetekt.
    De sier nå at de ikke aner hvor den er, så dette kan bli spennende:mad:

    En googling på «klage postnord» leder meg til trustpilot der ikke mindre enn ca 5000 komentarer er skrevet, og 93% er 1 av 5 stjerner...

    Jeg er allerede helt enig med dette flertallet, her på strøket er vi heldige hvis pakka havner i vår kommune og denne saken har jeg desverre liten tro på ender særlig bra. Kundedialogen startet greit når de ringte opp etter 2 timer og ba om mail slik at de kunne følge tråden i letinga. Har ikke hørt noen ting fra de i dag til tross for purringer.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Er det ikke enklere å spørre om noen har gode erfaringer med Post Nord?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og komikerprisen 2019 går til... Spiralis!


    Om vi endrer premissene til at man må ha gode erfaringer for å skrive innlegg her blir det isåfall tidenes bråstopp på en ganske lang tråd.
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har god erfaring med Postnord, men det kan vel være avhengig av hvor man bor.

    Frode
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Blir det bedre nå?

    Fikk epost fra hififreaks.no i dag:

    "Vi skifter PostNord ud med DHL.
    Vores samarbejde med PostNord har desværre ikke helt fungeret som vi ønskede i Norge, og det har gjort vi ikke har kunne leverer den service vi meget gerne vil. Det har vi taget konsekvensen af, og har skiftet PostNord ud med DHL, og det vil forhåbelig gøre at vi vil komme vores forsendelsesproblemer til livs.

    Det betyder også at vi nu leverer helt til døren, i stedet for kun til nærmeste posthus!

    Der er naturligvis stadig fri fragt, og fri retur."
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Hjelpe meg, nå sender Elfa og med Postnord...

    Unnskyld fransken, men svarte faen altså🤬🤬🤬🤬
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi får stadig pakker fra Elfa med Postnord, - her nord, og det funker stort sett svært godt. Kan ikke huske at vi egentlig har hatt problemer. På den annen side, så ser jeg ofte at det går på 15-18 timer fra Belgia-Nederland til Oslo, og der stopper det opp i minst ett døgn - eller over helga...
    Har kun hatt noen få private pakker med Postnord, - også det uten problemer...var utlevering på den lokale Narvesen, som forøvrig nylig ble nedlagt. Utleveringa ble flyttet ca 50m til Prix....
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    Her havner ofte pakker 1-2 timer kjøring og en ferge unna, hver vei. Da presterer de å si at det er jo rett borti nabolaget, men selv for en nordlending er nå det et stykke unna.

    Siste opplevelse var noe småtteri fra et firma sørafor, den pakka returnerte Postnord midtveis og ingen aner hvorfor de gjorde det.
    Har venta en uke nå siden det ble sendt andre gang, men fremdeles ikke i nærheten:mad:

    Latterlig firma spør du meg, men vi får nå se da...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Her havner ofte pakker 1-2 timer kjøring og en ferge unna, hver vei. Da presterer de å si at det er jo rett borti nabolaget, men selv for en nordlending er nå det et stykke unna.

    Siste opplevelse var noe småtteri fra et firma sørafor, den pakka returnerte Postnord midtveis og ingen aner hvorfor de gjorde det.
    Har venta en uke nå siden det ble sendt andre gang, men fremdeles ikke i nærheten:mad:

    Latterlig firma spør du meg, men vi får nå se da...
    Min venn sjefen på vårt lokale Würth, før butikken ble lagt ned, omtalte Post Nord konsekvent som "Manko Nord". De hadde ALDRI med seg alle pakkene de skulle ha med! Det var ALLTID noe som "kommer i morgen"!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er litt merkelig at det skal være sånn forskjell som det tydeligvis er... Nå er forresten ikke Posten heller noe glansbilde.. mye rart der også. Ekspress over natt ut til distriktene funker stort sett ikke, men her om dagen ble jeg faktisk positivt overrasket da en liten pakke faktisk kom fram på 22 timer, så det går visst an likevel.. selv om det stort sett er "ekspress over to netter..."

    Forresten, Spiralis, de der bak en busk... det er ganske utrolig hvor mye som foregår uten at folk flest er klar over det...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Skal få en liten pakke som sendes med PostNord fra Oslo. Fikk beskjed fra dem om at den leveres på døra i dag kl 18. Ingen ting så langt. Sjekker så nettstedet for pakkesporing:

    13/11 kl 17:28 - Inn på terminal Oslo
    14/11 kl 17:50 - Inn på Terminal Trondheim
    15/11 kl 00:47 - Inn på Terminal Trondheim
    15/11 kl 10:14 - Inn på utgående enhet Oslo

    Hva f*? Sendt fra Oslo til Trondheim. Den er ankommet Trondheim og skal leveres i Trondheim. Så sendes den tilbake til Oslo for å leveres i Oslo? Hva slags logistikk er det? Hvorfor returnerer de den til det stedet den ble sendt fra når den faktisk var ankommet riktig sted og de t.o.m. har sendt ut beskjed om at jeg må være hjemme fordi det skal leveres en pakke på døren ca. kl 18?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tja, si det. Men ikke bare de.

    På jobb skulle jeg får en pakke med DHL som hastet veldig. Ble sendt fra Bergen på en torsdag og skulle ankomme Oslo på fredag formiddag. Ingen pakke kom og DHL ante ikke hvor den var...før den dukket opp i Ålesund på fredag ettermiddag. Dermed ble det ikke noe av det som skulle vært ferdig før helga og de ringte å beklaget og bedyret at den skulle være hos oss utenfor Oslo tidlig mandag morgen.

    Den kom med den vanlig ruta litt før lunsj, de hadde ikke umaket seg med å lever tidlig som de sa de skulle, men godt betalt skulle de ha...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    I ditt tilfelle skulle den fra Bergen til Oslo og ble sendt til Ålesund. Ille nok.
    I mitt tilfelle ble den sendt fra Oslo til Trondheim dit den skulle for så å bli returnert til Oslo og lastet på en bil for utkjøring i Oslo til en adresse i Trondheim?
    Nå er ikke dette noe viktig så for meg spiller det ingen rolle om den kommer på mandag, men maken til rot. Det skulle ikke forundre meg om de ikke klarer å levere den i neste uke heller, så da kjører de den sikkert ut mens jeg er bortreist. Og så setter de den foran døra der den blir stående 2 uker til jeg kommer hjem igjen...

    PS: Nå skal det også sies at det er 2 pakker, og de har gjort det samme med begge to...

    Oppdatering. Sjekket postnord sine sider i dag og da står det at pakkene er levert kl 01:45 på dørmatte eller i postkasse. Ingen ting på dørmatta (heldigvis), men jammen fant jeg dem ikke i en gammel postkasse som ikke lenger er i bruk. Jaja - postnord sine websider er da ikke helt gode og gjenspeiler ikke hvor pakken er. Jeg håper den sjåføren som leverte pakken kl 01:45 i natt får overtidsbetaling, og jeg er glad for at han ikke ringte på...
     
    Sist redigert:

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    555
    Sted
    Bærum
    Egentlig bare gode erfaringer med Postnord... Mange titalls leveringer. Hentet på utleveringspunkt.
    Kanskje jeg bare har vært heldig ?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har opplevd noe liknende. Nettbutikken NetOnNet skryter av gratis frakt. Når du velger det er estimatet betydelig lengre leveringstid - slik at kunder ikke skal velge dette..... Da det ikke hastet valgte jeg gratis frakt og da ble estimatet 5-7 dager og ikke 2-3 dager, og ja det tok sin tid og mener å huske en liknende historikk.

    Har de avtale om ekstra treg levering ?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Kjøpte en nettverksdings fra en kar i Halden.
    PostNords app og nettside fortalte at den var hentet fra Extra Braveien i Halden kl 22:38 på onsdag.
    Da det ikke var noen oppdatering kl 10:30 på fredag (etter 36 timer), kontakter jeg PostNord.

    De svarer at, nei pakken er IKKE hentet!
    Da den var ukjent på hentested ....

    Chatten blåholder på dette, på tross av at PostNords app og nettside sier at pakke er hentet.
    Jeg kontakter selger, og han sier at pakken er levert, dette underbygger han med skjermdump fra appen.
    Noe jeg overhodet ikke tviler på!

    Konfrontert med dette fastholder fortsatt PN at pakka IKKE er hentet av dem, og at dette kan de ikke gjøre noe med.

    Jeg spør om de ikke burde sjekke opp det faktum at både avsender og mottaker får beskjed (fra PostNord) om at pakke er hentet av PostNord, mens deres kundesupport får info om at pakke/avsender er ukjent.
    Svaret er at det er det ingenting å gjøre med .....

    Litt etter kl 12 får jeg fra PN SMS om at pakken de sier de hentet, men ikke har hentet(?) 38 timer tidligere, nå er på vei til meg.

    Så tusen takk for pakkesporing, vet ikke hvor mye nytte det er i den, verken for sender, mottaker eller transportør.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Ser at PostNord nekter å levere/frakte sendinger til øykommunen Utsira...Sendinger fra leverandører som har avtale med PostNord blir da levert i butikk i nabokommunen Karmøy. Da får du fort en 7 mils tur inkl. båt tur /retur for å hente sendingen din...Dette er noen av forskjellene mellom Posten og PostNord. Posten har leveringsplikt over hele landet, også i nærbutikken på Utsira med ca 200 innbyggere mens PostNord kan velge å "skumme fløten"....

    Jeg bor i Karmøy kommune og bestilte noe datautstyr fra Komplett som dessverre ble sendt med PostNord. Ble liggende 4 dager på PostNord terminalen 4-5 km fra min post/nærbutikk før det ble kjørt ut til butikken da torsdagen var dagen for utkjøring til denne butikken. Her kjører heldigvis Posten ut til butikk (ennå) de 5 hverdagene i uka.
     
    Sist redigert:

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Hos Komplett kan man velge om man vil at forsendelsen skal sendes med Posten eller Postnord.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Opplevde føre jul att en pakke fra Platekompaniet ble sendt og hentet av Post Nord i Oslo på en onsdag, på fredag var pakken underveis men den hadde ett opphold under helgen i Larvik. På mandagen etter helga, så var den igjen på veien og en liten tur innom Oslo føre den havnet i Vestfossen på tirsdag. Når det gjelder Helthjem, så leverer de ALDRI pakke på døra her men ved postkassestativet lenger ned i veien her. Så da må man passe på da pakker ikke alltid får plass i postkassa, men settes under stativet. Da er veien kort for at noen kan ta den med seg. Stort sett kommer pakker fra Post Nord og Helthjem frem, men det skjer av og til att det tar vinter og vår føre de dukker opp. Skal du LEVERE på døra, ja da MÅ DU levere på døra.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Opplevde føre jul att en pakke fra Platekompaniet ble sendt og hentet av Post Nord i Oslo på en onsdag, på fredag var pakken underveis men den hadde ett opphold under helgen i Larvik. På mandagen etter helga, så var den igjen på veien og en liten tur innom Oslo føre den havnet i Vestfossen på tirsdag. Når det gjelder Helthjem, så leverer de ALDRI pakke på døra her men ved postkassestativet lenger ned i veien her. Så da må man passe på da pakker ikke alltid får plass i postkassa, men settes under stativet. Da er veien kort for at noen kan ta den med seg. Stort sett kommer pakker fra Post Nord og Helthjem frem, men det skjer av og til att det tar vinter og vår føre de dukker opp. Skal du LEVERE på døra, ja da MÅ DU levere på døra.
    Platekompaniet har dessverre begynt å bruke Helthjem. Fikk to pakker sendt med de før jul. Den ene forsvant på veien og den andre brukte 11 dager. Fikk to pakker med Posten på samme tid som brukte et døgn før de kunne hentes på Post i butikk.
    Platekompaniet sender de som pakker som skal hentes på utleveringssted og da bruker Helthjem PostNord til å frakte de til utleveringsstedet. Er jo nødt til å bli kluss når to slike transportører skal samarbeide! Helthjem er jo så dårlige at PostNord har sluttet å bruke de på småpakker som skal leveres rett i postkassa (Pakke i postkassen). PostNord sender nå slike pakker med Posten.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Det burde jo ikke være vanskelig for noen og levere pakker vis de gikk inn for det med tanken på mengden og færre postkontor/små post i butikk med liten plass. Vis de vil tjene penger så må de kunne levere, og att Posten fikk lov til og begynne med post 2-3 ganger i uka er jo helt på tryne.

    Og man skal putte noe i postkassa, IKKE stappe ned i kassa.

    Er det begrensninger på hvor stor postkassa kan være. Ser det finnes høye modeller, vurder og finne en hvor vinyl for plass.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jepp, de sender pakkene til butikker langt unna, sliter med å kommunisere ankomst samt at sporingen deres fungerer ikke.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Dere bør ikke vurdere og handle mer i fysisk butikk da ? Så dere slipper de h.......s distributørene...?? ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Problemet der er jo at for veldig mange er fysisk butikk så hælvetes mange mil unna, og gjerne i et annet land! Med Coronastengte grenser er det ikke lett!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg ser jo og forstår det jeg leser, men samtidig skjønner jeg ikke helt alle problemene.....ikke godt å skjnne hvor det stikker.... På jobben har vi Postnord på døra stort sett daglig, og fruen får levert på døra hjemme et par ganger i månden, sånn i snitt... Jeg kjøper ikke så mye, så det meste passer i postkassen på veggen..
    Hovedproblemet er vel egentlig at Posten Norge med politisk velsignelse og styring har hovedfokus på å levere overskudd, og ikke levering av post...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Arbeidsplassen min er såkalt VIP kunde hos PN, så jeg at en og annen pakke blir sendt feil i sorteringssystemet deres.
    Men hadde det vært to tråder her, hvor den ene så postet man hver gang det IKKE ble noe kødd, og den andre.. ja det er vel denne jeg skriver i nå, så ser man hvilken feilprosent det er...;)
    Men for hver og en av dere så er det jo selvfølgelig kjedelig nok, seff når det går helt tullball og den kommer på en Norge rundt reise...
    Men det er ikke alltid PN sin feil når ting havner på feil spor, det kan og være avsender som gir feil info i et system som kalles EDI.
    Ikke ofte, men det kan skje..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Dere bør ikke vurdere og handle mer i fysisk butikk da ? Så dere slipper de h.......s distributørene...?? ;)
    Jeg pleide det så ofte jeg kunne, men dessverre var utvalget i fysisk butikk ofte så dårlig at jeg måtte bestille på nett uansett.

    Men nå er den fysiske butikken jeg handlet i uansett nedlagt, så da løser det seg selv. Men hvis de fortsetter å sende ting med Helt Hjem eller hva de heter, som bare henger pakker i en plastpose på gjerdet så kommer jeg snart til å bare handle fra utenlandske nettbutikker.

    Jeg husker før, så var det ingen som bare ville legge fra seg en pakke eller utlevere noe hvis de ikke fant en person som kunne ta den i mot og signere for at den var mottatt.

    Eller kanskje jeg bare skal slutte helt å kjøpe noe som helst, og lage min egen musikk og filmer heretter. :unsure:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hehe.... diskusjonen her, om en kan kalle det det.. blir veldig ensidig. nyanser og kanskje litt om hvorfor ting kan skje er greit....
    Om noen lurer på om det er noen vesentlige forskjell mellom de " 4 store " ?
    DHL, Schenker, Postnord og Posten/Bring?
    Nope.
    Isåtilfelle er det mindre hendelser med PN.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Problemet her er for en stor del at alle disse firmaene er helt avhengige av at de ansatte gjør en god jobb, ikke alle ansatte gjør det!

    Kompisen som var sjef for den lokale Wurthbutikken omtalte alltid Post Nord som "Manko Nord". De hadde en lei uvane med å la ting ligge igjen på terminalen i Tana. Han kjeftet på sjåførene og han kjeftet på terminalen, men det hjalp ikke så han resignerte.
    Jeg bestillte en del til bilen hos vår lokale VW forhandler ( Møller ). Han lovte at den skulle være her på mandag før kloka 13:00. Dette var torsdagen.
    Jeg spurte hvem som sto for transporten og det var Post Nord. Åja vi får se da svarte jeg. Og han forklarte. Hvis pakkene ikke kom på avtalt dag hadde han et direktenummer til en i ledelsen for Post Nord. Han hadde sluttet å klage til sjåfører og terminaler. Han gikk til topps! Så fikk synderen et "lass ved i hodet" fra sin sjef! Nå er det heller ikke til å stikke under en stol at Møllergruppen nok er en STOR kunde for Post Nord, og de vil nok merke det om Møller finner et annet selskap. Men uansett så viser dette at det faktisk går an, selv for Post Nord å gjøre en god jobb! Min lokale dele-dude hadde ikke hatt behov for det nummeret på lang lang tid!
    Men som sagt beror det meste på folk og deres vilje til å gjøre en god jobb! Naboen har jobbet på kaia for Nord Cargo. Han forklarte at rutinen når ting "ble borte" underveis var å sende mail til samtlige havner og be dem sjekke om tingen lå der. Rutinemessig kom svarene inn, har ikke sett, den er ikke her, etc. En kar fra hovedkontoret kastet seg med en av båtene og ble med kysten rundt. Han ruslet rundt i havnelagrene og noterte i en liten bok. Han sa ikke noe til noen og ble med båten videre. Tilbake på kontoret tok han telefonen fatt og ringte de ulike havnene. Har du sett så og så? "Nei! Fan slutt nå og mase" var standardsvaret. Han ba så vedkommende om å gå ut på lageret der og der, Hva ser du bak den traktoren? Og der lå selvsagt den savnede tingen. Den artigste historien var da han ringte et lite benyttet nummer til en havn som ikke skal nevnes med navn. Telefonen ringte leeenge. Til slutt kom det sur fyr og svarte. Hva vil du? Ja det er den og den som ringer. Snakker du nå i den telefonen som står på stolpen midt i lageret? Ja han gjorde nå det. Fint, vi savner en kasse med fenghetter! Da ble han avbrutt med noen saftige gloser og fikk beskjed om at man var lei av maset om den jævla kassen. han hadde lett og han hadde system på sitt lager! Hvorpå mannen fra hovedkontoret rolig svarte. Du kompis, for å nå opp til telefonen står du vel på noe? DU STÅR PÅ KASSEN MED FENGHETTER! OG HVIS JEG VAR DEG VILLE JEG STUMPE DEN FORB.... SIGARETTEN DU HAR I KJEFEN HELE TIDEN, I EN FADERLIG FART! OG HELST FØR DU BLÅSER DEG SELV OG LAGERET TIL HIMMELS!

    Som sagt slike logistikksystemer er avhengige av at folk gjør jobben sin.
     
    • Wow
    Reaksjoner: 2xJ

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    De gangene jeg handler på PK så skjer de i butikken på Oslo City med klikk og hent, men med hjemme kontor og svært lite reising til Oslo så blir den en og annen bestilling hjem dessverre. Og når jeg bestiller fra Japan og det leveres med Fedex så er de mye bedre på levering en Postnord og Helthjem og raskere. Frakten er ikke så mye dyrere heller. Men det blir nok bedre før eller siden.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja, tro det.... om det blir bedre.... Ca 1990 bestilte jeg en del fra USA.... nokså nøyaktig 23t senere hadde jeg delen i handa.... I dag??? Som en tidligere kollega fra Tromsø pleide si, når han mente noe ikke var mulig.... "Det der kainn du bare glæm'....."
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ja, tro det.... om det blir bedre.... Ca 1990 bestilte jeg en del fra USA.... nokså nøyaktig 23t senere hadde jeg delen i handa.... I dag??? Som en tidligere kollega fra Tromsø pleide si, når han mente noe ikke var mulig.... "Det der kainn du bare glæm'....."
    Min pers er 38 timer fra Woodstock, IL.
    På den andre enden har jeg opplevd 8 dager fra Sandefjord til Holmestrand. Ca 50 km, tror det var dyrere også. 🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn