Frakt og sending POSTEN!!!! §@#¤%&

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
du har sikkert rett i at den ligger uscannet på Gardermoen
spørmålet er jo da om det er noe annet jeg kan gjøre enn å vente?
mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
snakket nettopp med kundesenter og de sa at det seneste året hadde de hatt plenty av liknende hendelser og at det tok inntil en måned før oppdatert registrering(i værste fall)!
FUCK!

mvh
Leif

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Tja, hvis man kjenner noen som kjenner noen som jobber i Posten, så går det an å få tak på mobiltelefonnumrene til navngitte mellomledere på terminalen, og med litt mild overtalelse går det an å få dem til å gå manngard i hyllene, kikke i parkerte varebiler, osv. Har fungert for meg, men jeg har dessverre ikke de telefonnumrene tilgjengelig i øyeblikket.

At det er nødvendig å gjøre sånt sier i seg selv en hel del om hvor uprofesjonelt Posten drives.

Kundesenteret er bare opptrekkbare papegøyer som er programmert til å si "vi beklager at ... (lim inn kundens beskrivelse her)". Det har aldri skjedd noe som helst etter en henvendelse dit.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
får bare håper den dukker opp snart........ ::)
kliss nytt TAD membran er ikke akkurat gratis heller :eek:
mvh
Leif

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.453
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Vi bor og lever i en bakevje av verden vettu ;D
Men vi har det fredelig og vi har god tid da LMC 8)
Synd du har en pakke som i Norge skal gjennom Postens kanaler, hadde den vært større så den skulle videre med spedisjon/transport firma så hadde du hatt den hos deg nå. ;)
Jeg har meget god erfaring med f.eks to store sender med høytalere som da ble ekspedert via spedisjon/transport når de kom hit.
Men ikke så gode erfaringer med småpakker som da skal videre via Postens kanaler.

gismo

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
post var ikke mitt valg for å si det sånn! ::)

mvh
Leif

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Asbjørn skrev:
Kundesenteret er bare opptrekkbare papegøyer som er programmert til å si "vi beklager at ... (lim inn kundens beskrivelse her)". Det har aldri skjedd noe som helst etter en henvendelse dit.
Jeg bestilte for noe tid siden en plate fra Utlandet som ved en feil fra min side ble sendt til en av meg for lengst fraflyttet adresse (>1 år) og som dermed lå an til "return to sender". Damen på Kundesenteret jeg snakket med på telefon sørget for at de ansatte på postkontoret som ville få inn platen holdt utkikk etter en tynn pakke med mitt navn på, og etter noen dager fikk jeg mail derfra om at den var fanget opp, omaddressert og på vei hjem til meg.

Jeg synes Posten stort sett fungerer fint.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Lucky you! ;D

jeg har mange tvilsomme opplevelser med Posten
det kommer vel kanskje 50 pakker i året til husstanden, og en realtivt høy andel er det et eller annet tull med
en av spesialitetene er å ta betalt av utenlandske samarbeidspartnere for på døren levering
deretter registrerer man pakken som forsøkt levert og slenger det på nærmeste postkontor
skikkelig seriøst!
mvh
Leif

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.453
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Ja da, er ikke helt uenig angående Posten i det store og hele, det er selvfølgelig både solskinn og uværs historier å høre ;)
Mye solskinn innenlands , men ofte litt værre når uværet kommer inn fra Atlanteren ;D

gismo

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg får mest pakker fra utlandet, og det er aldri noe tull. Det meste er riktig nok store brevsendinger (LPer) som ikke får plass i postkassen, men alt kommer helt frem, også store, tunge og skjøre ting (platespillere, rørforsterkere, høyttalerelementer etc). Litt flaks må man ha.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg tror det er regionale variasjoner. LMC og jeg sogner til samme postterminal på Vinterbro, så vidt jeg vet. Det var der en ansatt signerte for at min ekspresspakke hadde blitt utlevert, mens den i virkeligheten bare ble dumpet på postkontoret noen dager senere. Melding til adressat? Glem det.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.562
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
jeg bestillte en overnight express pakke med UPS fra England- den var riktignok i Oslo neste morgen, men så ble den glemt i terminalen og på neste dag så jeg på statusmeldingen at "kjøreren hadde vært i kontakt med kunde og kunde ønsket en annen leveringstidspunkt". mao. kjøreren gadd ikke å levere den (det var snøfall denne morgen)- jeg var faktisk hjemme denne dagen og ingen av dem var i kontakt med meg....

ikke bare posten... :p

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Like god erfaring med UPS.

Det var som faen, stå frem som positiv gla'gutt. Man har da et rykte å ta vare på.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Sender og mottar 5-20 pakker worldwide, og jeg må si at uheldige episoder skjer med jevne mellomrom samtlige speditøre/befrakktere/couriertjenester. Vi bruker Bring (Posten), Tollpost, UPS, FedEx, TNT og et par til. Synes faktisk ikke Posten er så ille, t.o.m opplevd at postmannen har ringt og spurt om han heller skal levere en privatpakke på jobbadressen.. 600 m. unna. God service. UPS har gjort det samme de også.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
og du kjører til jobben! ::)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Selvsagt - jeg er jo ute i ærender flere ganger i løpet av dagen så da kan jeg da ikke kaste bort verdifull tid på å fly frem og tilbake til fots.. Et godt eksempel er akkurat nå, i dag, en kunde som måtte ha en pakke med Bedrift Express; bilen har vært og hentet for i dag, og nå må jeg bringe pakken til nærmeste PIB for at kunden skal bli fornøyd.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
sykkel, et kaloriforbrennende alternativ! ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Selvsagt, og her sykles det. Men ikke på is!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
LMC skrev:
og du kjører til jobben! ::)
I Oslo har jeg drøye 3 km til jobb og går selvsagt, men på Vestlandet har jeg 350 meter og kjører uansett. Kritisk kjøredistanse er omvendt proporsjonal med kvadratet av områdets landlighet. Dette t.o.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
tilbake til tema
snakket med en på Gardermoen og de påstår hårdnakket at pakken ikke kan ha kommet til landet, fordi de scannes elektronisk direkte ved ankomst
så da spørs det hvor pakken har tatt veien
han snakket noe om at sorteringssentralen i Chicago var litt spesiell, fordi de hadde en avtale om at pakker til Europa skulle shippes via Luxembourg!
gudene vet når/om denne kommer til å dukke opp!
typisk flaks!

mvh
Leif

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
78
Torget vurderinger
2
Kanskje litt på siden, men fortsatt....

Jeg har den vane å jevnlig ::) bestille CDer og bøker. Når jeg nå skulle være litt lengre enn vanlig på jobb bestillte jeg oppbevaring av posten. Allikevel fikk jeg påminnelse på SMS om at noen av pakkene snart ville returneres. Tok meg sammen og ringte posten (04004). Der traff jeg det som bare kan beskrives som en stram og myndig dame. Jeg fikk klar beskjed om at det kun var posten som ville oppbevares. Pakker returneres etter 14 dager. Å ymte frempå om at det ikke var en naturlig skille for en bruker av Posten var nyttesløst. Fikk klar beskjed om at "SLIK VAR DET BARE" og alle burde jo vite at post er post og pakker er ikke post.

Jeg våget knapt å spørre om telefonnummer til postkontoret mitt og fikk da i svar at det trengte jeg ikke for det var ikke noe de kunne gjøre. Pakker SKAL returneres etter 14 dager!!

Mvh
Boden9

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
De er blitt gør-strenge på Posten. Et lite tips, hvis det er praktisk mulig for deg; Sett jobbadressen som leveringsadresse.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
så internposten på jobben, kan rote den bort istedet? ::)
mvh
Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Jeg sa dersom PRAKTISK mulig... den sjappa du jobber i klarer vel ikke å skille snørr fra barter (eller andres penger fra sine egne.. 8) 8))

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
78
Torget vurderinger
2
pengesluk skrev:
De er blitt gør-strenge på Posten. Et lite tips, hvis det er praktisk mulig for deg; Sett jobbadressen som leveringsadresse.
De nevnte det som et alternativ: omadressering.
1. Prøvd det før og da omadresserte de ikke pakkene, bare posten :). Det vil si jeg fikk hentelappene etc men ikke selve pakkene :mad: Kanskje endret nå.
2. Jobbadressen er nå i Frankrike

Mvh
Boden9

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.773
Torget vurderinger
1
Var korttenkt når eg tinga kjede og kassett til sykkelen og tok billegaste frakt, posten. Sparte 80 kroner, men 10 dagar sidan sending frå England har eg enno ikkje høyrd noko frå posten :(

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Noch einmal: Kjøpte en sofa + sjeselong + skammel på Ikea. Etter å ha betalt fikk vi beskjed om at det var Bring som skulle levere varene til oss. Spurte pent om vi ikke kunne få lov til å hente dem selv på varehuset i stedet, men nei, det var ikke mulig. Utrolig nok kom det en leveranse, til og med to dager før antydet dato, men der var det bare ett kolli i stedet for tre. Budet insisterte på at alle delene var i den store pakken. Kona signerte for mottak av ett kolli, og budet scannet prompte inn den signaturen på alle tre strekkodene til tross for hennes protester.

Da vi åpnet pakken var det selvsagt bare sofaen, og de andre to delene manglet. På Bring's sporingsside sto selvsagt alle tre kolli som "utlevert" med min kones signatur på. Det fremgikk tydelig at alle tre delene var ankommet Bring's lager, men da den siste delen kom, ble det det ene kollinummeret på en eller annen måte lagt oppå de to andre, slik at de først ankomne delene hadde doble ankomstdatoer, men alle tre kolliene nå tilfeldigvis veide eksakt det samme osv.

Ringte Bring, fikk høre "...men det står jo her at de varene er utlevert...?", og fikk så beskjed om ikke å ringe dit og mase, det var Ikea vi skulle forholde oss til. Ringte Ikea, fikk høre "...men det står jo her at de varene er utlevert...?", men Ikea lovte å kontakte Bring, og gi oss tilbakemelding.

Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og gi oss tilbakemelding.

Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi igjen Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og ringe oss tilbake.

Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi nok en gang Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og ringe oss tilbake.

Mirakuløst nok ringte Ikea tilbake i dag. Bring hadde ikke greid å finne varene. Det var ikke mulig for Ikea å lage nye, for de aktuelle møblene var i mellomtiden gått ut av produksjon. Eneste forslag var at vi kunne heve kjøpet og få tilbake pengene.

Neste gang noen forteller meg at "...og det er Bring som kjører ut for oss" hever jeg kjøpet der og da, sånn at jeg slipper alt bryderiet.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.437
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
TAD membranet mitt brukte en sporløs måned fra USA
Sound of Wood(Kinamikk ref Cobra?) armen min ble sendt 28mars fra USA...har tracking no....eksisterer ikke på posten eller bring
på track-trace usps link fant jeg innleveringen
jeg HATER Posten
NSB kan jeg velge å ikke bruke

det valget har jeg ikke alltid med Posten...........desverre

mvh
Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
De gutta hater deg - er det noen du har sparka ned på karatetreningen, mon tro?? Eller en anglofil audiofil som hater horn? Nok av de.. ;D ;D

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.651
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
pengesluk skrev:
De gutta hater deg - er det noen du har sparka ned på karatetreningen, mon tro?? Eller en anglofil audiofil som hater horn? Nok av de.. ;D ;D
Glad jeg ikke er audiofil. Nok av de.
-eller postmann.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Denne gangen gikk pakka til Kr.Sand, og ikke til Oslo som det står på adresse-etiketten. Det var riktig kontinent, og riktig land. Jeg syns de er flinke jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
pengesluk skrev:
De gutta hater deg - er det noen du har sparka ned på karatetreningen, mon tro?? Eller en anglofil audiofil som hater horn? Nok av de..
Glad jeg ikke er audiofil. Nok av de.
-eller postmann.
Regnet med at du ville nappe på denne ja! Hehe...

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Bestillte fra Big Dipper i går
Nå i dag kl 10.30 får jeg SMS at pakken er klar for henting :)

Men dette var ikke Posten, Tollpost 'MyPack'....

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Ikke for å gni det inn, men de har en feilprosent på 100% på de 3 siste pakkene mine. Moralen min går ut til alle arbeidsgivere: ansett flere "puggere" som ikke har sett noe annet enn skolebøker i ungdommen og tidlig voksenliv. Og da tenker jeg ikke på gutta på gulvet, men nissene på kontorene rundt omkring. GOD JUL!

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
Bestillte fra Big Dipper i går
Nå i dag kl 10.30 får jeg SMS at pakken er klar for henting :)

Men dette var ikke Posten, Tollpost 'MyPack'....
Tollpost er en velsignelse, ihvertfall for oss som bor på østlandet. For ikke lenge siden bestilte jeg en bildel fra et bilopphoggeri i en annen landsdel. 16 timer etter at den var sendt, stod jeg og monterte den på bilen... Samme opplevelse de siste par gangene jeg har bestilt noe på Komplett: Jeg bestilte på søndag kveld, og varene var klare til henting på den lokale butikken når jeg var ferdig på jobb på mandag. Billigere enn Posten er det også. Ulempen er visst at det ofte er uforholdsmessig langt til nærmeste utleveringssted når man kommer litt ut på "landet".

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Tollpost klarer å rote vekk pakker de også.......

Topp Bunn