Noch einmal: Kjøpte en sofa + sjeselong + skammel på Ikea. Etter å ha betalt fikk vi beskjed om at det var Bring som skulle levere varene til oss. Spurte pent om vi ikke kunne få lov til å hente dem selv på varehuset i stedet, men nei, det var ikke mulig. Utrolig nok kom det en leveranse, til og med to dager før antydet dato, men der var det bare ett kolli i stedet for tre. Budet insisterte på at alle delene var i den store pakken. Kona signerte for mottak av ett kolli, og budet scannet prompte inn den signaturen på alle tre strekkodene til tross for hennes protester.
Da vi åpnet pakken var det selvsagt bare sofaen, og de andre to delene manglet. På Bring's sporingsside sto selvsagt alle tre kolli som "utlevert" med min kones signatur på. Det fremgikk tydelig at alle tre delene var ankommet Bring's lager, men da den siste delen kom, ble det det ene kollinummeret på en eller annen måte lagt oppå de to andre, slik at de først ankomne delene hadde doble ankomstdatoer, men alle tre kolliene nå tilfeldigvis veide eksakt det samme osv.
Ringte Bring, fikk høre "...men det står jo her at de varene er utlevert...?", og fikk så beskjed om ikke å ringe dit og mase, det var Ikea vi skulle forholde oss til. Ringte Ikea, fikk høre "...men det står jo her at de varene er utlevert...?", men Ikea lovte å kontakte Bring, og gi oss tilbakemelding.
Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og gi oss tilbakemelding.
Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi igjen Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og ringe oss tilbake.
Ingen ting skjedde, så noen dager senere ringte vi nok en gang Ikea, som ikke hadde fått noe svar fra Bring, men skulle purre på dem, og ringe oss tilbake.
Mirakuløst nok ringte Ikea tilbake i dag. Bring hadde ikke greid å finne varene. Det var ikke mulig for Ikea å lage nye, for de aktuelle møblene var i mellomtiden gått ut av produksjon. Eneste forslag var at vi kunne heve kjøpet og få tilbake pengene.
Neste gang noen forteller meg at "...og det er Bring som kjører ut for oss" hever jeg kjøpet der og da, sånn at jeg slipper alt bryderiet.