Porcupine Tree - Oslo/Göteborg 07......

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Samme her.. ble en fuktig kveld igår. Må sakte men sikkert bygge meg opp til kvelden, og enda noen nye øl 8)

Dro innom posten og kjøpte tre billetter igår. Har ikkeno lyst til å kjøre inn til byen og bli stående med geipen i døra..
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Til de som ikke var der, det var en forykende bra konsert. de kunne ha spart seg for oppvarmingsbandet,
men ellers flott. Spillte mange gammle deilige låter og noen nye som kommer på ny skive i februar.

:)
 

K-L

Fersking
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Fantastisk bra konsert. Vil nesten si at den var bedre enn den som var på Rockefeller. :) Bra lyd var det også.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Porcupine Tree - Oslo/Göteborg 07......

Deilig konsert, mye bedre lyd enn Rockefeller. Nå var det mulig å skille instrumentene klart fra hverandre, og høre smådetaljer i lydbildet. Og skikkelig trøkk også, digg.  ;D
Høydepunkter: What happens now?, Dark matter, Anesthetize (selv om gitarsoloen ikke var av Alex Lifeson kaliber), Halo.

Glimrende rett og slett.

Synes til og med oppvarmingsbandet var brukbart.

Forøvrig så har den nye EP'en vært tilgjengelig for nedlasting en stund allerede:
http://www.burningshed.com/store/porcupinetree/collection/169/639/
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
Som forventet en fantastisk flott musikkopplevelse! Og gøy at de dro med et par gamle låter fra Signify og Stupid Dream. Men lyden var ikke så bra etter min mening. Jeg sto ganske langt foran, men en kamerat satt på galleriet og rapporterte bra lyd der, så kanskje det hadde vært tingen. Men neida, det er jo opplevelsen jeg går for, ikke lyden.

Jeg synes forøvrig konserten på Rockefeller var bedre, kanskje fordi det var mer liv i salen da...

Mvh Kaptein Ufattelig
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Rockefeller konserten var faktisk bedre selvom bandet ga full pupp i går.

De spillte veldig høyt, og lydnivå ble litt for mye for lokalet som gikk litt i metning, og det ble et lydteppe som var på grensen til å bli lydgrøt.

Det var vanskelig å skille vokal fra instrumenter, gitarstrengene fra hverandre og skille de forskjellige trommene og symbalen ut fra hverandre.

Lyden var klart bedre på rockefeller hvor de spillte litt lavere, der var lyden krispere, luftigere,renere, og det var lettere og skille ut instrumentene fra hverandre.

Porcupine var på høygir i går, og ville nok rette opp strømfadesen fra rockefeller, og de leverte virkelig varene.......

Destiny.. :)
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Destiny skrev:
Rockefeller konserten var faktisk bedre selvom bandet ga full pupp i går.

De spillte veldig høyt, og lydnivå ble litt for mye for lokalet som gikk litt i metning, og det ble et lydteppe som var på grensen til å bli lydgrøt.

Det var vanskelig å skille vokal fra instrumenter, gitarstrengene fra hverandre og skille de forskjellige trommene og symbalen ut fra hverandre.

Lyden var klart bedre på rockefeller hvor de spillte litt lavere, der var lyden krispere, luftigere,renere, og det var lettere og skille ut instrumentene fra hverandre.

Porcupine var på høygir i går, og ville nok rette opp strømfadesen fra rockefeller, og de leverte virkelig varene.......

Destiny.. :)

enig! ;D
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Porcupine Tree - Oslo/Göteborg 07......

Jøss så forskjellige oppfatninger vi har om lyden da gitt.

Sto rett bak miksepulten, der var ihvertfall lyden veldig bra, og mye bedre enn grøten og skringringa jeg opplevde rett til venstre for miksepulten på Rockefeller.

Uansett, flott konsert
 

eosten

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
28
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Jeg er helt enig med deg Veggen. Gårsdagens lyd var for det meste en god del bedre enn den på Rockefeller. På Rockefeller stod vi tydligvis nesten ved siden av hverandre, og i går stod jeg midt på den siste avsatsen før gulvet. Opplevelsen derfra var så å si perfekt. Begge konsertene var meget gode, men i går likte jeg godt de små forandringene de har gjort på live fremføringen av låtene fra Fear og a blank planet albumet.

Begge gangene har jeg reist ens ærend fra Haugesund for å få med meg PT live, og det var vel verd pengene.

Håper det ikke blir lenge til neste gang!
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Må si meg enig med Destiny her. Bassen var overstyrt. Dvs forvrengt. Det grøta desverre lyden ganske kraftig til og maskertre mye av detaljene i gitar, trommer og vokal. Oppvarmingsbandet kunne de også spart seg for min del. Men bevares.... En bra konsert som kunne vært en større opplevelse med bedre lyd

Mvh
Geir
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Ja, tydelig at det er ganske forskjellig lyd i rundt omkring i Sentrum Scenes lokale.

Jeg var også på Rockefeller i høst, sto litt på sidene og lenger bak midt på, og syntes lyden var ganske dårlig alle steder.
På Sentrum Scene satt jeg på galleriet, omtrent der trappa kommer opp, og hadde en MYE bedre konsertopplevelse.
Nå var det mulig å høre Steven synge, og en av de beste trommelydene jeg har hørt på konsert.
Et glimrende trykk og snert i Gavins trommedasking. Han må da være en av de bedre trommisene på markedet for tida.

En svak treer for Rockefeller-konserten, og en sterk femmer for Sentrum Scene.
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Merkelig....sto ca 6m fra senen midt på. Syns det var bra lyd jeg.....

Konserten var jeg fornøyd med.

8)
 
Topp Bunn