POB'ens stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Da har Julenissen fra Drøbak vært på besøk.
    Horna var ferdig snekra helgen før jul og det ble selvsagt stor stemning i heimen. Lyset var oppriktig glad for å få ut vaskene fra SEOS.
    Har gjort noen målinger ila julehelgen og det begynner å låte greit, men det er mer å hente.
    Har også dempet midbasskassene litt mere innvendig mtp at jeg må dele høyere opp.
    Har lykkes ganske bra med demping, men lurer jo nå på om jeg har tatt i litt mye :unsure:

Her er Mikke Mus horna fra Bakken/Grelv.
    Ferdig grunnet og med stativer.

DSC_0671.JPG

DSC_0672.JPG

DSC_0676.JPG

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Førsteinntrykket her med Bakken/Grelv traua, er mer direkte lyd enn SEOS 30.
    Deler foreløpig bratt på 680. Tror det er greit å ikke gå særlig lavere enn dette. Måler ganske greit nedover også, men låter ikke veldig bra under 650.
    Øvre mellomtone har blitt betraktelig bedre enn på Seos'ene i rommet her, og jeg slipper foreløpig å korrigere i 3khz området når det spilles høyt.

Må gjøre noen flere og bedre målinger for å prøve å løfte diskanten litt på venstre kanal, den forsvant littt på første målinger. Audiolense korrigerer ganske greit, men det blir litt for mange db å gaine over 10khz.
    I AL så har redningen hos meg vært å kombinere 2 målinger utført på litt forskjellige steder som tilsammen gir et bedre resultat. Går med noen timer til å finne beste kombo da det ikke alltid er gitt at de målingene som ser best ut gir best resultat i kombinasjon. Brukte denne metoden på Seos'ene også og kan anbefales å teste ut hvis man har litt vanskelige rom.

Target er endret ganske mye i Audiolense, litt pga mer demping i midbass kabinetter og litt pga en Bose/Powersoft som er satt opp på subb'ene.

Begynner å like disse traua, flott håndtverk (y) og lyden har vel aldri vært bedre her. Høy morrofaktor og lett å få fot. Det passer musikksmaken ganske bra 🤘

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    15.126
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    med rett driver kan du dele helt ned til 300 med de litt større traua

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.267
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Har ikke stor nok stue.
    Alternativet er å ikke ha POBfrue, så da må jeg nok kompromisse litt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn