PN som høyttalerkabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Jeg er også med i klubben. Har etterhvert skiftet ut alle mine dyre signalkabler med egenproduserte 75 Ohm koax (enleder) antennekabler. Spesielt til og fra RIAA er de bedre enn alt annet jeg har prøvd.(har ikke gullører) Hadde jeg funnet noen med litt tykkere leder, ville jeg helt klart prøvd de som høyttalerkabler også.
    Steen
    I såfall er du kanskje interessert i følgende : The UBYTE-2 Speaker Cable

    Anbefales på det varmeste.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal ta et bilde av mine diy "kimber" lookalike PN kabler...

    Er desverre ikke lange nok nå, men vurderer å lage meg nye.
     
    H

    hamsteren2

    Gjest
    Jo, jeg er da i et hi-fi forum , jo det var jeg sørme , PN ledning vil naturligvis virke , få strømmen frem.

    Forskellen på noget som bare virker og kan få lys pæren og hi-fi , er at det som kommer ud af højtaleren lyden er afhængig af hvad der er brugt af materialer/komponenter.

    Hvad betyder noget? , isoleringen , kvadratet, renheden af kobber, om det stranded/flerkoret kabel eller solidcore/en fast leder , stik/bøsninger/tilslutningen af kablet , fejl komponenternes kvalitet (parasitic components https://en.wikipedia.org/wiki/Parasitic_element_(electrical_networks) )som dannes af hvad kablet er lavet og geometrien, også vibrations-dæmpning i kablet har betydning.

    Skal der lys i lampen betyder disse ting absolut intet, men ved hi-fi ser det anderledes ud, og et kabel er ikke bare et kabel.
    equivalent-circuit-good-cable.gif


    De equivalente komponenter og valget af materialer kan høres og kan ændre lyden i et hvert led i vores hi-fi kæden fra optagelse til gengivelse , det er det fascinerende ved hi-fi, eller måske frustrerende, efter hvordan man ser på det, og det er noget som ikke er fuldt teoretisk klarlagt.
    Dette og det nedenstående gælder ikke kun for kabler , man kan se liggende situationer overalt i vores hi-fi apparater, i de enkelte komponenter til samspillet i mellem komponenterne, om det er et kabel eller noget andet er ligegyldigt, dette er hovedårsagen til at den samme konstruktion , kan lyde vidt forskelligt afhængig af konstruktørens valg af materialer og komponenter til at realiserer konstruktion.


    Man kan simulerer som Asbjørn har gjort i sin tråd (det er i øvrigt nogenlunde den samme model som vist her man simulerer på) ,eller man kan måle, og man må mere eller mindre konstaterer at de afvigelser som der i mellem de enkelte kabler og i forhold til et perfekt kabel er så højt oppe i frekvens at det ikke burde betyde noget, andet end ved en meget meget lav belastning, THD er også stort set umuligt at måle i audio-området.

    Men disse fejlkomponenter betyder altså noget alligevel når vi måler med ører og hjerne.

    Den gode nyhed er at man selv kan vælge en stor del af lyden selvom optagelsen ligger fast fra start af.
    Men selv om man ikke tager hensyn til dette , så vil der naturligvis komme lyd ud af højtaleren, det vil virker, men det ville kunne have lydt bedre/anderledes hvis man havde taget hensyn til de omtalte ting. Og det er hi-fi konstruktion at tage hensyn til disse ting som betyder noget for ører og hjerne, og måler det samtidig fint er alt jo godt.
    Som Diy mand har man alle muligheder for at optimerer uden det behøver koste plus 100K, så hvorfor ikke gøre det.

    En ledning har udover en lille modstand alle disse uønskede komponenter som tegningen viser , plus stik/bøsninger i hver ende som har et tilsvarende equivalent diagram som selve kablet.
    Med den forskel at modstanden typisk er variabel afhængig af hvor god tilslutningen er, og hvor stor strømmen igennem er.

    Alle de viste komponenter vil kunne ændre lyden ,og alle kabler vil måle forskelligt på grund af dette, men det som adskiller hi-fi fra lys i pæren, er som sagt at måleinstrumentet er et andet, nemlig vores ører og hjerne.

    Et simpelt råd er at pille isoleringen af dine PN kabler og erstatte med en silke eller bomulds-strømpe.
    Vil også anbefale omkring 100 ohm parallelt over højtaler indgangen, som en slags primitiv impedans tilpasning, vælg en vellydende modstand.
    Man kan også fortinne lederen for at beskytte den mod irring, det giver en blødere lyd som måske kan blive for blød, det virker modsat af det Nordost gør , de platinere med et tyndt lag sølv, det giver en mere tilspidset lyd.

    Disse ting er i selv besynderligt, da det stort set virker på samme måde uanset tykkelsen af lederen, som i øvrigt optimalt er ca 0.8 mm for at undgår skineffekt https://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect ved audio brug, skal man overholde dette og have et solidt kvadrat kommer man næppe uden om litze tråd flere individuelle isolerede ledere som forbindes i parallel.
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Selv tok jeg og avisolerte PR kabel. Jeg bruker 3stk avisolerte 1,5mm2 enkjerne pr leder. Tredde disse så disse i bomull med litt krympestrømpe i endene. Er kanonfornøyd med disse. Har også Jupiter signalkabler som er bygd opp på samme måten. Sammen med Cardas plugger låter de i mine ører bedre enn det meste jeg har hatt...
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    505
    Antall liker
    859
    Sted
    Sandnessjøen
    Har selv brukt PN, PLS og RK til innfelte høyttalere. Tviler på kablene blir begrensingen :) Alt til sitt bruk :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke på at PN teknisk fungerer helt fint, og det er mitt første krav. Men jeg stiller også tre andre krav. De skal ikke koste meg noe særlig, de bør være litt fleksible og de bør rett og slett være diskret eller pene der de ligger over gulvet i den eneste stuen jeg har.

    Derfor bruker jeg det jeg klarer å karre til meg med byttehandler og diverse. Bruker Xindak solid core som er gode, pene og ikke kostet meg mer enn noen hundrelapper i en byttedeal. Eksperimenterte nok med grøftekabel på nittitallet til at jeg ikke orker å gå tilbake til noe som krever mye bearbeiding for å se pent ut. Det finnes nok pene og greie kabler til lav pris at jeg ikke ser noe dilemma. Lar derfor de som liker å leke med Nordost og slikt få holde på uten at jeg blander meg med min utømmelige og geniale kunnskap, det er ikke mine penger de bruker, og like lite som jeg synes det er noe poeng i å fortelle folk at de kaster bort pengene sine på dårlig musikk får jeg noen glede av å gjøre det samme med å belære folk om sine feile valg på lydsiden.

    Det blir så marginalt at jeg kun synes det er konstruktivt å skrive om kabel hvis det dreier seg om å fortelle hva som fungerer for meg enn å legge ut om hva jeg ikke tror gjør noe fra eller til for andre på dette området. Det blir litt pietistisk, og minner litt om når bygdekæller fnyser av andre typer kaffe en svart kokekaffe og mener at rødvin som koster mer enn 100 kroner er snobberi. For antisnobberi som er utbasunerte med stor kraft er ekstremt forfengelig, litt som fashionpunks i 1985.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du får coax med inntil absurde kvadrater også, - hvor praktiske de blir er en annen sak..... 4" vannrør er heller ikke særlig fleksible.... :)
    RG-213, har feks ca 2,5kv senterleder - skjermen blir større kvadrat. 50 eller 70 ohm bør ikke ha betydning, men kapasitansen blir forskjellig....
    Det som hadde vert interessant hadde vert å ta en standard 2,5mm2 høyttalerkabel og en RG213 og sammenlignet.
    Prøvd å måle om det var forskjell med mikk og REW f.eks.

    RG213 kan vel gi litt dempet diskant i toppen? (Har ikke giddet å reine på det...) :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Mot alle forutsetninger, og når jeg tok det lange steget å lage en kabeltråd, så synest jeg dette ble en riktig så trivelig tråd! :)
    Vår danske venn har vert innom, innlegget er skrevet med en hyggelig tone, så jeg synest det skal få stå!

    Mange gode og hyggelige innspill på hva folk bruker som billig alternativ til høyttalerkabler har komt!
    Kom gjerne med flere trivelige innspill!

    Retep: vi venter spent på bilder! :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer om ikke så lenge. Snart hjemme igjen...
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker Rheyflex 4g4 som fungerer utmerket. Mye brukt til frekvensomformere og annet litt ømfintlig utstyr som ikke skal ha støy inn utenfra :)
     

    Xtrike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2015
    Innlegg
    91
    Antall liker
    30
    Sted
    Mjøndalen
    Fikk forklart en gang i tiden da jeg drev med bilstereo og selv brukte 70mm2 rk fra batterier og til forsterkerne at en kabel med flere kordeler som feks en bilstereo relatert kabel leder strømmen bedre på grunn av at strømmen går i ytterkanten av kordelene og ikke i midten som gjør at jo flere kordeler jo bedre ledeevne. Jeg konkurrerte aktivt i DB Drag og fikk faktisk økning i db når jeg byttet til en helt ordinær bilstereo kabel fra dynabel kontra rk.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Pen fletting retep! :)
    Såg direkte kult ut!

    Rheyflex, den er vel ikke helt ulik ølflex?
    Men skjermer en ikke mot støy ut fra kabel ved bruk av frekvensomformer så det ikke skal smitte til andre kabler?
    (Litt rusten i faget og ble litt usikker nå...) :)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Jeg bruker PR 2,5 kvadrat som høyttalerkabel, også som strøm inn til padden, kanskje ikke helt lovligt men.....
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Rheyflex er samme som ølflex ja, bare forskjellig fabrikat.
    Er også mot innstrålt støy i finere applikasjoner så det er nok litt begge veier i mitt hode :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det der var jo ganske pent, Retep. Dette er forresten ikke den første siviliserte kabeldebatten. Jeg oppsøker sjelden denne delen av forumet, men jeg mener å ha se færre unødvendige nedrakkinger på andre. Kanskje vi lærer å koeksistere i fred etterhvert?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke mye på denne delen av forumet heller.. :)
    Tråden ble opprettet da det ble et tema i en annen tråd.
    Konklusjonen finner jeg de fleste deltagerne i denne tråden mer bryr seg om kvadrat enn type kabel.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Bruker 10mm² pn som er snyltet av et forummedlem her. Lett tvinnet og forseglet med gaffatape og svart litt gjennomsiktig "strømpe" Med litt billig kinemikk i hver ende ble resultatet ikke så værst.
    DSC_0252.jpg
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Cotton Tubing: COT-5/7 | Hifi Collective

    Billig tips. Jeg følte det ble en stor forbedring å fjerne pvc isolasjonen og tre lederne i bomull. Må bare være forsiktig å ikke legge de i bløyt da :cool:
    Det var jo veldig moderne en stund å marinere kablene i linolje etter at man hadde kledd dem med bomull. Men det er kanskje ikke så mange som gjør det lenger?

    Har forøvrig litt tro på bomull som isolasjon.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Cotton Tubing: COT-5/7 | Hifi Collective

    Billig tips. Jeg følte det ble en stor forbedring å fjerne pvc isolasjonen og tre lederne i bomull. Må bare være forsiktig å ikke legge de i bløyt da :cool:
    Det var jo veldig moderne en stund å marinere kablene i linolje etter at man hadde kledd dem med bomull. Men det er kanskje ikke så mange som gjør det lenger?

    Har forøvrig litt tro på bomull som isolasjon.
    Verden har utviklet seg radikalt siden Duelund. Nå er den linoljen oppgradert til absint eller en blanding av cognac og balsamico for de som ikke lytter mye til Pink Floyd. ;)

    Bomullsokk brukte vi til DIY-prosjektet med grøftekabel loddet direkte på delefilteret. Ingen olje, men det gav en balansert gjengivelse. Men vanskelig å bearbeide. Men jeg kan ikke huske om det var noen som helst oppgradering fra CS-122 VdH, jeg husker bare at jeg ikke opplevde noen forbedring som gjorde det til en nødvendighet. Derfor vendte jeg tilbake til mine rimelige VdH da jeg gikk tilbake til Celestion SL6 da jeg flyttet igjen. Senere byttet jeg de uterminerte VdH med de solid Core jeg bruker i dag fordi eieren av Xindak-kablene hadde Yamaha NS-10 som ikke kunne ta bananer. På den tiden var det Audiofoni som importerte Xindak, og solgte 2m terminerte SC 0.5 for klart under tusenlappen.

    Tviler på om jeg hadde klart å lage en mye bedre kabel selv, så da vil jeg regne det som tilsvarende en grei DIY-kabel i tilnærmet prisklasse. Men en like fin kabel ville jeg aldri ha laget. Men mine erfaringer med litt solide solid core tilsier at det er en kabelteknologi som ikke gjør noe galt. Dessverre tyder svensk pris på at den kabelen jeg byttet til meg for minst femten år gamle rimelige VdH koster mer en dobbelt så mye i dag, og da havner det i feil prisklasse for meg siden det dreier seg om få hundrelapper mer så får jeg en brukt Rega DAC. Men gode og fine hageslanger er det, huggorm kan den ikke forveksles med.

    Finnes det fine ferdig terminerte solid core som ser fine ut og koster under tusenlappen? Selv har jeg det jeg trenger, men det er greit å vite hva som finnes hvis noen spør. For de fleste jeg kjenner ville endt i hundehuset hvis de lot hjemmesnekra stive kabler være et blikkfang. Eller er DIY eneste alternativ i klassen hvis en insisterer på solid core?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Cotton Tubing: COT-5/7 | Hifi Collective

    Billig tips. Jeg følte det ble en stor forbedring å fjerne pvc isolasjonen og tre lederne i bomull. Må bare være forsiktig å ikke legge de i bløyt da :cool:
    Det var jo veldig moderne en stund å marinere kablene i linolje etter at man hadde kledd dem med bomull. Men det er kanskje ikke så mange som gjør det lenger?

    Har forøvrig litt tro på bomull som isolasjon.
    Verden har utviklet seg radikalt siden Duelund. Nå er den linoljen oppgradert til absint eller en blanding av cognac og balsamico for de som ikke lytter mye til Pink Floyd. ;)

    Bomullsokk brukte vi til DIY-prosjektet med grøftekabel loddet direkte på delefilteret. Ingen olje, men det gav en balansert gjengivelse. Men vanskelig å bearbeide. Men jeg kan ikke huske om det var noen som helst oppgradering fra CS-122 VdH, jeg husker bare at jeg ikke opplevde noen forbedring som gjorde det til en nødvendighet. Derfor vendte jeg tilbake til mine rimelige VdH da jeg gikk tilbake til Celestion SL6 da jeg flyttet igjen. Senere byttet jeg de uterminerte VdH med de solid Core jeg bruker i dag fordi eieren av Xindak-kablene hadde Yamaha NS-10 som ikke kunne ta bananer. På den tiden var det Audiofoni som importerte Xindak, og solgte 2m terminerte SC 0.5 for klart under tusenlappen.

    Tviler på om jeg hadde klart å lage en mye bedre kabel selv, så da vil jeg regne det som tilsvarende en grei DIY-kabel i tilnærmet prisklasse. Men en like fin kabel ville jeg aldri ha laget. Men mine erfaringer med litt solide solid core tilsier at det er en kabelteknologi som ikke gjør noe galt. Dessverre tyder svensk pris på at den kabelen jeg byttet til meg for minst femten år gamle rimelige VdH koster mer en dobbelt så mye i dag, og da havner det i feil prisklasse for meg siden det dreier seg om få hundrelapper mer så får jeg en brukt Rega DAC. Men gode og fine hageslanger er det, huggorm kan den ikke forveksles med.

    Finnes det fine ferdig terminerte solid core som ser fine ut og koster under tusenlappen? Selv har jeg det jeg trenger, men det er greit å vite hva som finnes hvis noen spør. For de fleste jeg kjenner ville endt i hundehuset hvis de lot hjemmesnekra stive kabler være et blikkfang. Eller er DIY eneste alternativ i klassen hvis en insisterer på solid core?
    Nordost har i alle fall 2 stk kabler som har solidcore og selges i metervare:
    https://swsg.no/lyd-og-bilde/lydkabler/nordost-leifstyle-14-2-hoyttalerkabel-pris-pr-meter
    https://swsg.no/lyd-og-bilde/lydkabler/nordost-envirowyre-hoyttalerkabel-pris-pr-meter

    Det bør i alle fall være vesentlig lettere å få et pent resultat med disse enn med egentvinnet PR :)
    Første er 2-leder og den andre er 4-leder.

     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Har testet ut noen av Duelunds teorier, ja faktisk som blindtest på hifi kamerater, og konklusjonen var grei den.

    Duelund's teorier har mye for seg. Tenker da på påvirkningen pvc tilfører negativt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ganske lite tverrsnitt på de Nordost kablene der, men de er sikkert ok.

    Var vel Høium som hadde en solidcore kabel i 4 og 6 mm2 med teflonisolasjon i fine farger på rull før, tror det var Audiomagic de het. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen meter bare for å teste når de var tilgjengelige.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.669
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ganske lite tverrsnitt på de Nordost kablene der, men de er sikkert ok.

    Var vel Høium som hadde en solidcore kabel i 4 og 6 mm2 med teflonisolasjon i fine farger på rull før, tror det var Audiomagic de het. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen meter bare for å teste når de var tilgjengelige.
    Sant, men tar man 4-lederen og lager singlewire så får du i alle fall 2 x 3mm2..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ganske lite tverrsnitt på de Nordost kablene der, men de er sikkert ok.

    Var vel Høium som hadde en solidcore kabel i 4 og 6 mm2 med teflonisolasjon i fine farger på rull før, tror det var Audiomagic de het. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen meter bare for å teste når de var tilgjengelige.
    Sant, men tar man 4-lederen og lager singlewire så får du i alle fall 2 x 3mm2..
    Da velger jeg nok heller bare en annen kabel som er mer fornuftig dimensjonert. :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har testet ut noen av Duelunds teorier, ja faktisk som blindtest på hifi kamerater, og konklusjonen var grei den.

    Duelund's teorier har mye for seg. Tenker da på påvirkningen pvc tilfører negativt.
    Luft er best, deretter bomull/silke, deretter teflon, deretter lakkert vikletråd.
    Det er nå min erfaring etter å ha kløna litt etter å ha lest litt for mange forum-tråder :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ganske lite tverrsnitt på de Nordost kablene der, men de er sikkert ok.

    Var vel Høium som hadde en solidcore kabel i 4 og 6 mm2 med teflonisolasjon i fine farger på rull før, tror det var Audiomagic de het. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen meter bare for å teste når de var tilgjengelige.
    Sant, men tar man 4-lederen og lager singlewire så får du i alle fall 2 x 3mm2..
    Da velger jeg nok heller bare en annen kabel som er mer fornuftig dimensjonert. :)
    Eller mulig jeg misforstod, siden infoen om det totale tverrsnittet var litt upresis. På kabelen med fire ledere står det bare "gauge 15 AWG", uten at det er spesifisert om det er pr. leder eller totalt tverrsnitt. Hvis det er pr. leder er det jo ikke så galt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ok, det visste jeg ikke. Men syns ikke det er innlysende siden det står oppgitt på tolederkabelen at den har "Conductors: 41 strand 2x14 AWG". Skjerpings, SGSW.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Greit nok med rimelige kabler, men hvordan fester dere dem?

    Jeg gjør det slik....

    IMG_20170206_194312.jpg


    IMG_20170220_213050.jpg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Den var litt tvilsom. Der ville jeg heller brukt kabelsko på kablene.

    Johan-Kr
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Terminering av Clas Ohlson varenr. 49-223-5:
    IMG_7402.jpg
    IMG_7403.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    De bananpluggene ville jeg vært litt skeptiske til. Har dårlig erfaring med de... dårlig kontakt oppstår litt for ofte.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn