PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Grymt!! :eek: . Du är inte sugen på basmodulerna till dom också?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Grymt!! :eek: . Du är inte sugen på basmodulerna till dom också?
    ;) Det får tiden vise, men pr i dag ser jeg ikke noe behov i den retningen . Som jeg har nevnt tidligere har jeg en mistanke om at de bassmodulene er beregnet til noe større rom enn mitt ( 27 m2 )

    Mvh Petter.
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Ja, så är det nog. Grattulerar till fina högtalare! Det är dom första av den modellen jag sett
    på ett nordiskt hifi-forum. Skitkul!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Ja, så är det nog. Grattulerar till fina högtalare! Det är dom första av den modellen jag sett
    på ett nordiskt hifi-forum. Skitkul!
    Takk! Jøss, hvis de er så sjeldne at de heller ikke er vanlige i sverige ( hvor importøren av merket for norden holder til ), må jeg bare oppfordre til og sjekke disse ut hvis man er i det prissegmentet, jeg ville tro at det ville være en del som fikk seg et hakaslepp !

    Mvh Petter.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Flere som burde sjekke ut pmc høyttalere generelt... De andre modellene spiller ikke så værst de heller :)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Herved er jeg ikke bare venn av PMC, men også en meget lykkelig eier av MB2i :

    Vis vedlegget 139625

    Spiller meg stooor autoritet. Den mest transparente men samtidig fyldige mellomtonen jeg har hatt i hus , og ikke minst en mer enn overbevisende dynamikk. . . I`m in love !

    Mvh Petter .
    Blir helt mo i knærne av det bildet der.
    Måtte vært gøy å høre skikkelig på en av de store modellene fra PMC en gang.
    Har kun hørt en av de aller største modellene på messa i Munchen i fjor eller forfjor, men det var vel en flerkanalsdemo om jeg ikke husker feil.
    Var ikke noe spesielt minneverdig.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Herved er jeg ikke bare venn av PMC, men også en meget lykkelig eier av MB2i :

    Vis vedlegget 139625

    Spiller meg stooor autoritet. Den mest transparente men samtidig fyldige mellomtonen jeg har hatt i hus , og ikke minst en mer enn overbevisende dynamikk. . . I`m in love !

    Mvh Petter .
    Blir helt mo i knærne av det bildet der.
    Måtte vært gøy å høre skikkelig på en av de store modellene fra PMC en gang.
    Har kun hørt en av de aller største modellene på messa i Munchen i fjor eller forfjor, men det var vel en flerkanalsdemo om jeg ikke husker feil.
    Var ikke noe spesielt minneverdig.
    Skal ordne en lytteseanse hvis du er interresert . . .:)

    Mvh Petter.
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Etter mye prøving og feiling (ikke med PMC altså) har jeg nå bestilt et par av de minste: Twenty 21

    Det blir interessant.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Ja, håper på rapporter fra de som har bestilt både 21 og 23...
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Driver å sikler etter noen plasseringsvennlige høytalere da rommet ikke er så altfor stort, PMC Twenty hadde virkelig vært knall. Hvordan er erfaringene med disse dere som har hørt/plassert de, hvor stor plass trenger de? De vil stå omtrent midt på en langvegg, og 2 meter fra lytteposisjon. Har dessverre ikke så mye å gå på i bredden og vanskelig med annen plassering i rommet da det er endel andre møbler.

    Hvordan takler de harde flater? Ikke så veldig dempet her
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Driver å sikler etter noen plasseringsvennlige høytalere da rommet ikke er så altfor stort, PMC Twenty hadde virkelig vært knall. Hvordan er erfaringene med disse dere som har hørt/plassert de, hvor stor plass trenger de? De vil stå omtrent midt på en langvegg, og 2 meter fra lytteposisjon. Har dessverre ikke så mye å gå på i bredden og vanskelig med annen plassering i rommet da det er endel andre møbler.

    Hvordan takler de harde flater? Ikke så veldig dempet her
    Har ikke hørt twenty, men mine var hvertfall de enkleste høyttalerne æ har satt opp hjemme. Samme erfaringer kan du lese om fra diverse messer rundt om kring i verden. Holder du til i Oslo, eller nærheta så får du sikkert teste ett par av NAT...
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Etter diverse oppfordringer her og på PM, kommer følgende:

    Min PMC-reise begynte med at jeg lånte med meg et par twenty 21 av NAT-Morten etter SOEDALS inspirerende PMC-anmeldelser i våres.

    Det første jeg bet meg i merke da jeg testet Twenty 21, var den imponerende spredningsgraden. Har ikke vært borti det på kassekonstruksjoner før. Jeg er en sucker for stort lydbilde, og det var det til gagns her. Dernest den utrolige åpne mellomtonen og instrumentseparasjon, som følge transmisjonlinjekonstruksjonens lave forvregningsgrad og trekoloritt. Det oste studiomonitorbakgrunn lang vei. Og ditto gledelig oppdagelse: lite romintegrasjonsproblematikk og stående bølger i øvre bassområdet, som jeg har strevd med. For ikke å snakke om den deilige knusktørre bassen. Jeg får hissig kløe av boomy bass.

    I utgangspunktet så jeg for meg twenty 23 som den mest aktuelle modellen, for å få en noe dypere bassgjengivelse. Men så begynte jeg å tenke i retning av Twenty 22, som jo har en hel tomme større element ift. 23, som ville gi mer dynamisk overskudd, med mer lydtrykk og opplevelse av fysiskhet. Jeg antok at 23 utelukkende var en lengre variant 21, ingenting annet.

    I sommer hadde jeg imidlertid anledning til å teste 22 og 23 mot hverandre i Lydbutikken i København. Ganske raskt forstod jeg at 23 var en heeeelt annen høyttaler enn 21. Ja, det er samme bestykning, men det større kabinettet med lengre transmisjonslinjen gjorde et hav av forskjell. Natt og dag. Tidligere antagelse om at 23 vil falle mellom to stoler var rent ut tøv. Jeg er faktisk tilbøyelig til å hevde at de med sin kroppslighet og fundament er bedre enn 22 til samme pris (inkl. stativer). Mer sammenheng. De spiller i tillegg en halv oktav dypere og det merktes godt. Kompromisset ligger selvsagt i at en høyttaler med ett element for mellomtone og bass på 5.5" har det litt besværlig når eksempelvis en vegg av metallgitarer skal gjengis på et veldig høyt lydnivå. Dette er uansett en tradeoff jeg er villig til å akseptere mht mine nåværende lytteforhold. Twenty 23 vil jeg dessuten tro i så måte har mindre begrensninger enn andre tilsvarende bestykket høyttalere.
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Blir et par PMC Twenty 23 på meg over nyåret! Skulle egentlig kjøpe meg et par nå, men kjedelig å gå blakk i romjulen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Hmm. . .

    8242359127_0b7d43fc9c_z.jpg


    En ny mer eksklusive versjon av den modellen jeg valgte har kommet . :p

    Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Ja, jeg har jo lært meg etter hvert og ta produsentenes beskrivelse av hvor mye bedre den siste utgaven er, med en del tesjer salt. Og dyr tviler jeg ikke på at den er, men synes den var ganske fin da. . . Kanskje man kunne få stativmodellen til denne nye, slik at den matchet "gammel" design.

    Petter.
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Ja, jeg har jo lært meg etter hvert og ta produsentenes beskrivelse av hvor mye bedre den siste utgaven er, med en del tesjer salt. Og dyr tviler jeg ikke på at den er, men synes den var ganske fin da. . . Kanskje man kunne få stativmodellen til denne nye, slik at den matchet "gammel" design.

    Petter.
    Mener de er 30 000 dyrerere :p Så er jo 20% økning omtrent.


    Ellers har jeg nettopp bestilt meg PMC Twenty 23 fra NAT! Skal bli spennende å få de i hus
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    701
    Antall liker
    1.015
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    ...og dine er mye råere!! Skal ikke uttale meg om lyden på disse SE modellene, men finishen er et stort skritt i feil retning synes jeg...får litt sånn kinamikkvibber av det røde treet og den highglossen.

    Hmm. . .

    Vis vedlegget 172739

    En ny mer eksklusive versjon av den modellen jeg valgte har kommet . :p

    Petter.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Pmc 23 kan havne i mitt hjem også. Jeg fikk en demo hos norsk audioteknikk i dag og det låt behagelig livlig og kult og sist men ikke minst, bassen er kontant dyp og definert. Bose tv har transmisjonslinje bass. Det har Pmc også. :) Men først blir det hjemmlån.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    ...og dine er mye råere!! Skal ikke uttale meg om lyden på disse SE modellene, men finishen er et stort skritt i feil retning synes jeg...får litt sånn kinamikkvibber av det røde treet og den highglossen.

    Hmm. . .

    Vis vedlegget 172739

    En ny mer eksklusive versjon av den modellen jeg valgte har kommet . :p

    Petter.
    ;) Skjønner hva du mener, men den kan jo være mer forseggjort i 3d, enn hva man få inntrykk av bildene. Det er stativløsningen jeg falt litt for.

    Mvh Petter.
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Der var akkurat Twenty 23 satt opp! Lyden vokser absolutt, syntes faktisk de var litt basstung på de første par sangene. Litt justering på plassering, så ble det bedre. Koser meg rimelig bra nå! Skal la de stå å spille døgnet rundt nå.. :p
     
    Sist redigert:

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer :) blir jo spennende å høre tilbakemeldinger etterhvert som de får spilt seg inn
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Bare er på litt researchern. Synes bare PMC23 på mange ulike fora får ganske gode omtaler - og tror de høyttalerne passer ei liten furtebu. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Bare er på litt researchern. Synes bare PMC23 på mange ulike fora får ganske gode omtaler - og tror de høyttalerne passer ei liten furtebu. :)
    Jeg kjenner ikke @loev, men jeg har fulgt han en stund..Det står om timer før han klikke på kjøp knappen på disse! Er redd vi mister en god bidragsyter i hodetelefon trådene nå!

    :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hodetelefoner? Hørselsødeleggere, sier nå jeg..
    Hvis du skal kjøre Naim på PMC, Løvis, bør du ha ett eller annet "varmeledd" på dem...det kan vel bli lovlig MYE presisjon?? På den annen side..det hadde vært morsomt å prøve, om så bare for å ha prøvd...de mykner ganske bra etter 500 timers innspilling..med dobbelt forsterker...23 er en tøffing...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det er nettop det; varmeledd. Av alle de omtaler jeg har lest av PMC23 så er det noe som går igjen. "Dry, cool BUT smooth", "Coherence", "Textured bass". Jeg får egentlig ikke alle disse til å henge sammen. Jeg vil ikke ha en Kudos-type høyttaler (som jeg for lenge siden var flott og oppløst, men for lys. Demomulighet har jeg ikke, så jeg må sjekke mer hva andre synes opp mot Naim på Naimforumet. De jeg har sett der, så er det en del fornøyde - og noen har hørt demo i ulike rom og hjemme hos seg selv.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    ^^ Jeg er blitt eldre og treigere og er ikke så impulsiv på innkjøp som før, sorgenfri. Hodetelefoner forblir. Annet ville være galskap. Det er bare det at når jeg noen dager har hørt stereo igjen på OK nivå - ja, så er dét et greit supplement. :)
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg har brukt både Twenty 21 og 22 på min Superuniti, og spiller utrolig bra, og det er ihvertfall ikke for lyst. Twenty 21 er vel "lillebroren" til 23 som jeg hadde her i et par mnd i fjor sommer i påvente av Twenty 22. Jeg syns at 21 spilte veldig bra og ikke noe tegn til å bli for lyst/slitsomt, men 22 hadde mer av alt mht bass, driv og mye mer tyngde. Jeg regner med 23 spiller mye mer lik 22 og du må prøve de. for det er det verdt. Snakker du med Morten på NAT, så får du helt sikkert lov til å et sett hjemsendt og få testet de.

    Jeg har annonse her på sentralen, hvor du kan se hvordan mine Twenty 22 er satt opp, i en forholdsvis liten lyttekrok, men selve stuen er på 23 kvm.



    mvh

    Tom
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takk. Jeg vil benytte dem i et rom med BXD på 3,6x4 - og da også med enkelte akustiske tiltak i rommet. Hovedsaklig demping av 1. refleksjoner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn