Etter diverse oppfordringer her og på PM, kommer følgende: 
Min PMC-reise begynte med at jeg lånte med meg et par twenty 21 av NAT-Morten  etter SOEDALS inspirerende PMC-anmeldelser i våres. 
 
Det første jeg bet meg i merke da jeg testet Twenty 21, var den   imponerende spredningsgraden. Har ikke vært borti det på   kassekonstruksjoner før. Jeg er en sucker for stort lydbilde, og det var   det til gagns her. Dernest den utrolige åpne mellomtonen  og  instrumentseparasjon, som følge transmisjonlinjekonstruksjonens lave forvregningsgrad og trekoloritt.   Det oste studiomonitorbakgrunn lang vei. Og ditto gledelig oppdagelse:   lite romintegrasjonsproblematikk og stående bølger i øvre bassområdet,   som jeg har strevd med. For ikke å snakke om den deilige knusktørre   bassen. Jeg får hissig kløe av boomy bass.
 
I utgangspunktet så jeg for meg twenty 23 som den mest aktuelle  modellen, for å få en noe dypere bassgjengivelse. Men så begynte jeg å tenke i  retning av Twenty 22, som jo har en hel tomme større element ift. 23,  som ville gi mer dynamisk overskudd, med mer lydtrykk og  opplevelse av fysiskhet. Jeg antok at 23 utelukkende var en lengre variant 21, ingenting annet. 
 
I sommer hadde jeg imidlertid anledning til å teste 22 og 23 mot  hverandre i Lydbutikken i København. Ganske raskt forstod jeg at 23  var en heeeelt annen høyttaler enn 21.  Ja, det er samme bestykning, men  det større kabinettet med lengre transmisjonslinjen gjorde et hav av  forskjell. Natt og dag. Tidligere antagelse om at 23 vil falle mellom  to stoler var rent ut tøv.  Jeg er faktisk tilbøyelig til å hevde at de  med sin kroppslighet og fundament er bedre enn 22 til samme pris (inkl.  stativer). Mer sammenheng. De spiller i tillegg en halv oktav dypere og det merktes godt.  Kompromisset ligger selvsagt i at en høyttaler med ett element for  mellomtone og bass på 5.5" har det litt besværlig når eksempelvis en  vegg av metallgitarer skal gjengis på et veldig høyt lydnivå. Dette er uansett en tradeoff jeg er villig til å akseptere  mht mine nåværende lytteforhold. Twenty 23 vil jeg  dessuten tro i så måte har mindre begrensninger enn andre tilsvarende  bestykket høyttalere.