Plinius venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg fått en "nett liten" forsterker hjemme i stuen, egnehendig overlevert av Frode fra Acoustic Tuning. Han yter max service som vanlig.
    Etter oppkobling ble det litt musikk, og den leverer utømmelige krefter og dynamikk. Jeg gidder ikke skrive alt mulig rare ord om lyden, den spiller bare rett og slett inni he...... bra på alle områder ;)

    Siden jeg offret min dCS Delius dac, må jeg bare finne meg en god cd spiller, gjerne med rør. Eller en dac, den kan gjerne også ha rør ;D

    Her er et bilde mens den enda er sølv farget, sorte klær kommer det bilde av til, eller i helgen 8)

    Og et bilde av innsiden.
     

    Vedlegg

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Oj oj, gratulerer :) Knall bra sak det der ass. Håper dere får mange lykkelige stunder sammen :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja, ser ikke verst ut det ;)

    Blits er skummelt å fotografere hifikomponenter med. Har du andre bilder uten?
    Har du lakket forsterkeren rund baut?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Se der ja, ser ikke verst ut det ;)

    Blits er skummelt å fotografere hifikomponenter med. Har du andre bilder uten?
    Har du lakket forsterkeren rund baut?
    Den er lakkert rundt om ja. Ja det er no dritt å ta bilder med blits, enklest i dagslys med stativ. Det får bli en annen gang ;)

    Det er noen flere bilder i tråden min.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=37627.80
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    Noen med Plinus Hiato som kan beskrive hvordan den låter i forhold til feks EC AW250r og Hegel H4 ?
    Jeg vurderer sterk å kjøpe en Hiato.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    kasol skrev:
    Noen med Plinus Hiato som kan beskrive hvordan den låter i forhold til feks EC AW250r og Hegel H4 ?
    Jeg vurderer sterk å kjøpe en Hiato.
    Hei.
    Jeg har hørt AW250r og Hegel H4. Jeg syntes H4 minte mere om en PA forsterker i mitt oppsett, kraftig men grov. Og AW250r synes jeg ble litt sidrumpa og bløt. Hiato er ei nøytral dynamikk bombe. Tror kanskje den ikke passer sammen
    de mest lystklingende høyttalere da. Hiato koster jo dog litt mere en de andre forsterkerne. Kanskje Hiato er referansen i prisklassen sin?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    Flott,

    Selv er jeg helt enig i din beskrivelse av EC AW250r men har noe bedre erfaring med H4 (kjapp/dynamisk) sammen med Proac/EC EMC Cd og 4.7pre (er en stund siden).
    Dynamikk var ordet jeg håpet på :)
    Jeg tror ikke jeg får anledning til å lytte til den da jeg holder til i Stavanger.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    kasol skrev:
    Flott,

    Selv er jeg helt enig i din beskrivelse av EC AW250r men har noe bedre erfaring med H4 (kjapp/dynamisk) sammen med Proac/EC EMC Cd og 4.7pre (er en stund siden).
    Dynamikk var ordet jeg håpet på :)
    Jeg tror ikke jeg får anledning til å lytte til den da jeg holder til i Stavanger.
    Litt vanskelig for å finne ord for hvordan den låter, men ett passende ord er "lekende" og gjerne eksplosiv. Om du ikke har noen store svake ledd i kjeden så vil denne forsterkeren få deg til å senke skuldrene over valget du har tatt. Og du slipper å våre redd over å kjøpe uhørt. Jeg kjøpte min første Plinius uten å ha hørt noe fra den kanten, jeg har min 3'dje Plinius fra Acoustic Tuning ;-)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sitter hele Plinius gjengen å spiller musikk bare ? Ja for de bryr seg ivertfall ikke om å bytte ut dette merket, jeg har blitt enig med meg selv om at jeg skal ha Hiato i minst 5 år. Noe som er mange hundre prosent lengre en alt annet jeg har eid ;D

    Noe flere som har fått opplevd Plinius siden sist da ?

    Ta en telefon til Acoustic Tuning for å avtale handel for din beste hifi handel ;)
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg over tid sett etter effektforsterker som kan passe sammen med Bladelius Embla og mine gamle elskede Ascolta Brennin (blir lei meg når noen sier noe negativt om de og det har skjedd i de senere år). Ville helst ha rørforsterker som jeg vet er veldig bra for Ascolta, men hos Morten og Rolf på NAT har det en stund stått en Plinius sb301 og lyst mot meg i all dens småharry utseende med håndtak og svære kjøleribber. Jeg lånte den i 14 dager, først med også min elskede pre Cayin SL6 (bra), men det er jo Bladeliusen som er fremtiden her. Fytti hælvete!!.. hvis noen mot formodning skulle ha et par Ascolta og lure på hva du skal koble til...en Plinius
    Takker venner i denne tråden, jeg er loppet for mange penger
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Morro å høre, de fleste som får lyttet til Plinius blir hekta ;D

    Legg gjerne ut bilder så vi får sett herlighetene !
    Jeg kjenner ikke til de høyttalerne
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Ja, bilder syns jeg er fint når folk legger ut det. Jeg har ikke kommet så langt ennå, men drar bortom Elprice etterpå og ser etter kamera. Da er det bare å få til resten, men når viljen er stor skal det gå bra :)
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Prøver å legge ved bilder, men får det ikke til. Får beskjed om at fil er for stor. Hvordan kan man forminske?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vidar Bol skrev:
    Prøver å legge ved bilder, men får det ikke til. Får beskjed om at fil er for stor. Hvordan kan man forminske?
    Prøv ut søkefunksjonen her på HFS. Søk etter foreks. resize bilder. Vet det ligger mange innlegg om akkurat dette. Egen tråd også.

    Grattis med ny amp. Jeg er stor Pliniusfan- selv om jeg ikke har selv. (trives alt for godt med masser av rør enda)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Her var det masse groome saker ja, mandig sak den Plinius ampen gitt :eek:
    Er det massive kobber kabler jeg ser går ut fra kongen ?
    De høyttalerne der var nye for meg ja, men de ser veldig bra ut. Vilke elementer sitter i de der, er det sånne som er å finne i bla Marten ?
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Takk, Stein Lyd.
    Ellers får jeg håpe det kommer anledning til å høre andres Pliniusforsterkere, ikke minst matching til forskjellige høyttalere. Det kan faktisk mot formodning og sitte langt inne at jeg får en ahaopplevelse....og kabler...er kabelskeptiker, men er i ferd med å prøve med et forsøksvis åpent sinn. Som dere ser er ikke de nåværende av spesielt sofistikert klasse. Dog er xlr fra Embla til Plinius en kimber til ca 2k ett eller annet. Kjøpte en rimelig Supra xlr her om dagen (kr 785) på Eltek for å ha en billig "møkkareferanse". Hittil er det Supra jeg liker best, men skal prøve ut dette for å avklare hvor mye dagsformen spiller inn.
    En kamerat av meg påstod en gang at jeg har en slags propp i høyttalerne som kødder alle tweaks og gode (dyre) kabler. Jeg skal prøve om han har rett. Og nettkabler!!...kom ikke her, jeg er elektromontør... kjøper snart et par Transparent for å prøve.
    (i mellomtiden ser jeg at Leikis har lagt inn kommentar)
     

    Bols

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2007
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Her var det masse groome saker ja, mandig sak den Plinius ampen gitt :eek:
    Er det massive kobber kabler jeg ser går ut fra kongen ?
    De høyttalerne der var nye for meg ja, men de ser veldig bra ut. Vilke elementer sitter i de der, er det sånne som er å finne i bla Marten ?
    Høyttalerkablene er noe som NAT solgte for noen år siden, pr meter fra rull. Tror de var fra LC Audio Danmark og het Black Magic (røde!!). Ikke helt billige heller, tror rundt 100kr m. Ikke massiv kobber, en slags sølvdopet kobber flerkordeler med teflonisolasjon. Selve høyttaleren er en lang historie som ikke bør overta fokuset i denne tråden. Den fikk alle hifibladers historisk beste test i Lyd og Bilde 1997. Tyske Thiel elementer i mellomtone og diskant ja, Scanspeak åtter og tier i bass. Noen få år og helt borte, en flopp, he he. Har de ennå og liker de, men det må isåfall bli en egen tråd.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Vidar :) VIl nok få mye glede av den ampen der. Plinius har høy eierglede.
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Tipser om at Sterophile i sitt siste nummer har en anmeldelse av SA103. Den får en aldeles fenomenal omtale. Det er jo litt gøy når det man selv spiller på får gode anmeldelser.

    affen
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei,

    Jeg leser at SA-Reference "bare" leverer de 100 første wattene av sine 300 tilgjengelige i klasse A. Er det noen som vet hvor mange av de 125wattene SA-103 har, som blir levert i klasse A ?
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Da er jo SA-103 å betrakte som billig, viss vi ser på konkurrenter som Pass Labs og Musical Fidelity.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Plinius Hautonga( artig navn!!!) på veg i posten fra Trondheim, regner med at jeg har den i morgen. Har store forventninger til denne, etter opplysningene jeg fikk er det dette eksemplaret Fidelity hadde til test. Nå har jeg ennå ikke fått tak i bladet så jeg er litt nyskjerrig på testen!

    Morten
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    scaniagutten skrev:
    Plinius Hautonga( artig navn!!!) på veg i posten fra Trondheim, regner med at jeg har den i morgen. Har store forventninger til denne, etter opplysningene jeg fikk er det dette eksemplaret Fidelity hadde til test. Nå har jeg ennå ikke fått tak i bladet så jeg er litt nyskjerrig på testen!

    Morten
    Gratulerer, du kan glede deg :D
    Har tidligere eid noen Plinius produkter, og det ser ut for at det blir en Plinius igjen ;)

    Det finnes en test av Plinius Hiato som Fidelity gjorde også. Den kan du jo lese mens du venter 8)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Leikis. skrev:
    scaniagutten skrev:
    Plinius Hautonga( artig navn!!!) på veg i posten fra Trondheim, regner med at jeg har den i morgen. Har store forventninger til denne, etter opplysningene jeg fikk er det dette eksemplaret Fidelity hadde til test. Nå har jeg ennå ikke fått tak i bladet så jeg er litt nyskjerrig på testen!

    Morten
    Gratulerer, du kan glede deg :D
    Har tidligere eid noen Plinius produkter, og det ser ut for at det blir en Plinius igjen ;)

    Det finnes en test av Plinius Hiato som Fidelity gjorde også. Den kan du jo lese mens du venter 8)
    Ja leste den testen, god omtale. Dette blir spennende. Siden Hautonga har innebygd riaa solgte jeg Primare R32 som forøvrig var svært god, håper jeg slipper å savne den. ::)
    Morten
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    scaniagutten skrev:
    Ja leste den testen, god omtale. Dette blir spennende. Siden Hautonga har innebygd riaa solgte jeg Primare R32 som forøvrig var svært god, håper jeg slipper å savne den. ::)
    Morten
    Har du fått fyrt opp Hautonga i anlegget ditt, spent på hva du synes om Plinius !
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Ja, kom akkurat opp fra kjellerstua nå med et stort glis. Mektig, stor, detaljert lyd med enormt anslag i bassen og stålkontroll på mine Canton Ref 9. Når en ser på den forholdsvis beskjedne størrelsen på ampen( 12cm høyde og trafo på 600VA) så er dette veldig bra. Har hatt svært mye forskjellig av forsterkere i hus siste 4 åra men magefølelsen har aldri vært så bra som til denne. skal teste på mye mere forskjellig musikk i morgen. Har i dag bl.a. spilt Nils Lofgrens Acoustic Live som er nesten i overkant akustisk med en voldsom gåsehudfaktor. Har også spilt noen plater gjennom riaatrinnet og det er minst like bra som Primare R32 riaaen jeg solgte.

    Mvh. Morten
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Morro med sånn lesning, selv om det ikke var overrasket.
    Selv venter jeg på min "gammle" pre Plinius M8 ;D
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Mc275 solgt og Plinius SA-102 på vei inn.
    Blir spennende. Regner med de nedre oktaver blir en bra forbedring på mine høyttalere, men er veldig spent på om mellomtone og diskant blir av samme standard som tidligere. Alle omtaler ser nå i hvert fall veldig positive ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn