Platespiller-prioritering av kostnader

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Case:

Man har 50000,- å bruke på en platespiller, man har Riaa-trinn fra før.

Hvor mye legger man da i henholdsvis spiller, arm, pickup ?

-Og stiller dette seg annerledes om man har feks 30000,- ?
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.257
Antall liker
2.494
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Jeg ville kjøpt spiller til 30k, arm til ca 15k og en pu til 5k. Pu slites og den kan du oppgradere senere. Samme forhold med 30k til rådighet. Ps var det mine 50k ville jeg kjøpt en Rega RP 10,samt en AT Art 9. Mvh.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Jeg har lært "the hard way" at man ikke trenger å betale en "formue" for en topp pick-up.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Synes jeg så at en Nottingham Spacedeck koster bare 16 000kr. Den kostet vel 22 000kr (uten arm) når jeg kjøpte min i 2006.
Ellers må jeg si at jeg kunne sjøl tenkt meg en arm med rikelige og enkle justeringsmuligheter. Disse Reed armene sr interresante ut men er vel svindyre?
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hva du en gjør IKKE kjøp Elac miracord 90 platespiller et meget godt råd i beste mening .
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Jeg har lært "the hard way" at man ikke trenger å betale en "formue" for en topp pick-up.
Jeg har lignende erfaringer etter særs gode erfaringer med kjøp av diverse Audio Technica i mellomprisklassen. Likevel velger jeg altså å kjøpe Ortofon Cadenza i to utgaver. Forstå det den som kan...
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Synes jeg så at en Nottingham Spacedeck koster bare 16 000kr. Den kostet vel 22 000kr (uten arm) når jeg kjøpte min i 2006.
Ellers må jeg si at jeg kunne sjøl tenkt meg en arm med rikelige og enkle justeringsmuligheter. Disse Reed armene sr interresante ut men er vel svindyre?
Takk for innspill. Jeg er grønn på området, kan du gi eksempler på en slik arm du nevner, og pickup som er god, som ikke koster en "formue" ?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Utover å sette en øvre budsjettramme så mener jeg det er ganske uvesentlig hvordan denne disponeres. Det viktigste er å gjøre seg selv bevisst på egne preferanser (mht lyd, visuelt og mekaniskdesign, utførelse etc) og prioriteringer. Dernest må tingene passe sammen og «spille på lag». Armen må passe til snurra, og PU må passe til arm og RIAA.

mvh
KJ
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.287
Torget vurderinger
2
Er du sikker på at du liker vinyllyden og har mange nok LP’er? Før du svir av så mye? Selv med en kostbar vinlyrigg på nostalgisk utstilling går det i CD her hos meg...
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.031
Antall liker
7.630
Sted
Oslo
Gyro SE, SME arm, og en pu du liker lyden på. Kan ikke gå gæærnt. Det er en grunn ( jævli god og) til at Gyro og SME har vært referanser i 30+ år, mens mye annet har kommet og gått
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Jeg har lært "the hard way" at man ikke trenger å betale en "formue" for en topp pick-up.
Jeg har lignende erfaringer etter særs gode erfaringer med kjøp av diverse Audio Technica i mellomprisklassen. Likevel velger jeg altså å kjøpe Ortofon Cadenza i to utgaver. Forstå det den som kan...
Ortofon Cadenza blir aldri feil, etter min mening.
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
867
Antall liker
1.292
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Synes jeg så at en Nottingham Spacedeck koster bare 16 000kr. Den kostet vel 22 000kr (uten arm) når jeg kjøpte min i 2006.
Ellers må jeg si at jeg kunne sjøl tenkt meg en arm med rikelige og enkle justeringsmuligheter. Disse Reed armene sr interresante ut men er vel svindyre?

Reed armene koster fra 25 og opp.
Nottinghams egne armer er meget gode til Nottingham spillerne. Spacedeck koster 16K og Ace Spacedeck koster 18.900,-
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
867
Antall liker
1.292
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Ellers så ligger det en VPI på brukten til 16K, og en TW Raven til 40. En Jelco på den så er du innafor på budsjettet
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Er du sikker på at du liker vinyllyden og har mange nok LP’er? Før du svir av så mye? Selv med en kostbar vinlyrigg på nostalgisk utstilling går det i CD her hos meg...
Nei, jeg er ikke sikker på noe som helst når det gjelder vinyl.

Jeg liker lyden, og har jevnlig kjøpt vinylplater selv om jeg ikke har hatt spiller siden 90-tallet. Har gjort store endringer i anlegget og rommet gjennom vinteren, kort sagt har jeg kuttet ut surround og gått over til et rent 2-kanals anlegg.

Jeg er villig til å bruke det jeg får for overskuddskomponentene på en vinylspiller, men blir usikker på om det meste skal legges i pickup og arm, eller om det skal prioriteres en kostbar tallerken. Det er egentlig hovedspørsmålet, og når jeg leser meg på en del tråder, ser jeg jo at det ikke finnes noen eksakt fasit på dette.

Tenker jeg gjør et kjøp til høsten. Utseendemessig liker jeg Scheu Diamond godt, men jeg synes også JR Transrotor Dark star ser bra ut. Kan også like enklere design, som Rega Planar 6/8/10. Jeg er ikke så glad i dominerende treverk, det må i så fall være sort-lakkert. Men aller helst aluminium, akryl, skifer e.l.

Vil helst ikke ha tilbud fra butikker på PM i denne omgang, det blir uansett ikke noe kjøp før sommeren. Men det blir kjøp, garantert.
 
Sist redigert:

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Er du sikker på at du liker vinyllyden og har mange nok LP’er? Før du svir av så mye? Selv med en kostbar vinlyrigg på nostalgisk utstilling går det i CD her hos meg...
Nei, jeg er ikke sikker på noe som helst når det gjelder vinyl.
Uten å avspore debatten mener jeg at vinylverdenen har gått helt av hengslene og jeg ville neppe ha gått for et vinyloppsett med budsjett 50k.
Tilbake på slutten av syttitallet betalte en rundt 6k for en ultimat vinylrigg. Det tilsvarer ca 28k i dag. Så er det dessverre slik at volumet er gått ned, en rekke småprodusenter har dukket opp. Kvaliteten er gått ned. Og hypen er gått opp. Linns billigste spiller koster vel i dag rundt 30k. Den dyreste rundt 230k:eek: I 1977 kostet en LP12 kr 2500 med lokk uten arm og PU. SME + Sonus fikk du for 2500,-. Sonus Blue Label til kr 1200,- var vel det ypperste som kunne skaffes på den tiden.
Dermed har du vel fordelingsnøkkelen så noenlunde:)
Mine tips og velmenende råd:
1- Har du barn, katt eller hund må du velge en platespiller med lokk.
2- Unngå merker med lave produksjonsvolumer og tilhørende variabel kvalitet og ofte priser som er hinsides.
3- Unngå overprisede veletablerte merker som Linn og SME. Prisene deres henger like lite på greip som prisene på en rekke av de nye merkene.
4- Kutt budsjettet til 30k og kjøp vinyl for 20k!
5- Legg eventuelt til 5k for et design du liker. Men da vil du etter en tid sitte og tenke: Hvorfor i granskauen brukte jeg ikke heller de pengene på vinyl?:mad:
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
At spillerne er dyre skyldes omkostningene ved en produksjon med minimal toleranse på bevegelige deler, sjøl om navn selsagt koster noe her og.
Det fins noen prinsipper for å motvirke vibrasjoner fra omgivelsene som er veldig forskjellige; for eksempel:
- minst mulig plinth (f.eks. Rega)
- flytende oppheng, hvilende på fjær eller hengende i strikk :) (svært mange)
- størst mulig masse (mange)
- føtter med magnetisk avkobling fra underlaget
og forskjellige prinsipper for å sikre jevn hastighet, for eksempel
- svært svak motor, gjerne så svak at den må dyttes i gang (Nottingham m.fl.) (motoren er påslått hele tiden, ingen brytere)
- kraftig motor og tallerken på 5-6 kg (og oppover).

Trenger du to armer, eller må du ha muligheter til å skifte pick-upen på en enkel måte (dvs arm med utskiftbart headshell)
(Hvorfor skulle du trenge to armer? - mono vinyl, slitt vinyl, foretrekker lyden av en pick up til acid house og en annen til Schubert-sanger :cool: )

Spiller du singler og trenger hyppige skift av hastigheten kan det bety noe om det gjøres via en knapp eller om du må flytte reima.

Om du er litt nerdete og syns nye dingser er morsomt kan du gå for en enkel og grei pick-up i starten og så oppgradere (eller utfylle samlingen) etter hvert.
Det samme gjelder arm. Nye spillere med arm har gjerne arm priset til 20-50 % av spilleren, og tillegget for å få den med spilleren ligger vel vanligvis på
50-70 % av armens nypris. (Disse opplysningen må betraktes som svært veiledende :) )

Om du finner et design du liker så teller det (etter min mening) - jeg tror vel ingen platespillere til 40-50 k (med arm) gir et dårlig resultat.

ps.: Trenger du støvdeksel koster det ikke all verden å få et skreddersydd.
 

HSJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2016
Innlegg
211
Antall liker
87
Sted
Ormåsen, Øvre Eiker
Torget vurderinger
5
Hadde en god lytterunde på forskjellige spillere for noen år tilbake, og endte med en Avid Volvere jeg fikk til en særs god pris. Men alternativet til den, som jeg hadde endt med om så, ville vært en Michell Gyro. Den har kosta omtrent det samme siden den kom på åttitallet også, og er mye for penga har jeg inntrykk av. Ellers tror jeg det ligger en en Michell Orbe på b-varelista til Oslo Hifi Center i forbindelse med Vårpulsen deres denne helga. Den er hakket opp derfra igjen.

Ellers enige med de som sier at drivverket bør være dyrest, deretter arm, og så pickup. Ikke Rega-fan her. Synes en såpass dyr spiller bør tåle en trøkk, men det er fordi jeg er klønete ... Også synes jeg en platespiller bør være sirkulær (som LPer!), og ikke en kasse med masse ting inni som kan rasle ;)
 

Øyvind I

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.10.2010
Innlegg
102
Antall liker
29
Sted
Ski
Torget vurderinger
4
Seneste LP12 Majik om nå har kommet med ny arm samt enkelte småedringer inni spiller. Rett over 30". Inkluder Lingo4 strømforsyning til 16" så har du en super spiller som, his du ønsker det, kan oppgraderes videre, eller nytes som den er.
Dvs, verk til ca 20", subchassis til 3.6, strømforsyning (inkl motor som kan selges) til ca 16, arm til ca 7 og pu til 5. Er pakkepris på dette
 
Sist redigert:

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Innlegg
194
Antall liker
537
Torget vurderinger
4
Jeg har Thorens 124II, Alfred Bokrand 12" arm, Denon 103R. Koster vel rundt 25 k med litt oppgradering og restaurering på spiller. Kan anbefales på det varmeste og du er velkommen til å høre dersom du bor i nærheten.
 
M

medlem215396

Gjest
Tenk over om du ser for deg å ville "fikle" med platespilleren?
Tenk over hvilket kildemateriale du foretrekker å spille?

Jeg har satset på en Reloop Turn 5 og medfølgende MM pickup. Utrolig enkel å sette opp og spiller bra til prisen.
Et mer enn hyggelig alternativ til hovedkilden (streaming Tidal og NAS).

S
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Dersom jeg i dag var nybegynner på platesnurrer, med 50 frognertiere i lomma og uten ambisjoner om å bli platespillernerd, så tror jeg valget mitt hadde blitt en ny Technics SL-1200G (evt den billigere GR) med en ny Ortofon Concorde 40 Aniversary eller Concorde Century HiFi ... og brukt resten av pengene på plater eller noe annet.

mvh
KJ
 
  • Liker
Reaksjoner: HSJ

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Eller du kan anskaffe deg en SÅNN, der du er helt sikker på at alt sammen spiller "på lag" med hverandre og heller bruke tid og energi på PU-jakt, der en AT ART9 anbefales.

(Eie)glede og superb lyd garanteres:cool:

(PS! Jeg forholdt meg til TS' spm, og utelukket fornuftige tanker som å bruke deler av summen på plater, blomster, droner osv, selv om det seff hadde masse for seg :) )
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
(PS! Jeg forholdt meg til TS' spm, og utelukket fornuftige tanker som å bruke deler av summen på plater, blomster, droner osv, selv om det seff hadde masse for seg :) )
Noen må ta ansvar :)
Det er jo ikke sånn at jeg har bestemt meg for å bruke 50`, det jeg først og fremst spør om er fordelingen av pengene, og om dette er annerledes ved en totalpris på 50`eller 30`feks.

Jeg vil ha en spiller jeg liker utseendet på og når den først er i bruk bør lyden være såpass at jeg føler lyden er på nivå med de andre kildene jeg har. Jeg tror det er rimelig å anta at jeg ikke kan gå for en entry-level Rega sånn sett.

Det enkleste jeg ser for meg er å kjøpe en fiks ferdig Rega Planar 8 med Apheta 2, men det er en stemme inne i meg som sier at det er litt kjedelig og snusfornuftig valg. Ikke typisk meg altså...:)

Har lyst til å ta Scheu Diamond nærmere i øyesyn, får høre med PM Audio om de har en sånn inne til demo. Men med en ok arm og en ikke altfor dyr PU er vi likevel på en relativt solid sum penger. Har også lyst til å se og høre på VPI Prime og Prime Scout, og så synes jeg JR Transrotor Dark star ser veldig tøff ut.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner ikke det derre "bruk heller 20K på vinyl" som gjentas i tråder av denne typen.

Vinyl software er jo en løpende utgift, ikke en investering. Man bestiller to plater her , kjøper tre i bruktsjappa der og så videre.

Så går man hjem og lytter til HELE plata , flere ganger.

Bruke 20kkr på plater på en gang og du får sikkert noen flotte bilder å legge ut på HFS, men utover det skjønner jeg ikke helt motivasjonen...
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Rega Planar8 med Apheta2(som du sier) En bedre PU enn folk tror. Koble til og spill. Det er absolutt ikke kjedelig. Prøv å få hørt det et sted. Men når det er sagt, synes jeg RP8 er mye stiligere(har den selv).
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner ikke det derre "bruk heller 20K på vinyl" som gjentas i tråder av denne typen.

Vinyl software er jo en løpende utgift, ikke en investering. Man bestiller to plater her , kjøper tre i bruktsjappa der og så videre.

Så går man hjem og lytter til HELE plata , flere ganger.

Bruke 20kkr på plater på en gang og du får sikkert noen flotte bilder å legge ut på HFS, men utover det skjønner jeg ikke helt motivasjonen...
Der er vi helt på linje. Jeg vil heller vise frem en (unødvendig?) flott spiller enn en (unødvendig?) stor vinylsamling.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
..
Det er jo ikke sånn at jeg har bestemt meg for å bruke 50`, det jeg først og fremst spør om er fordelingen av pengene, og om dette er annerledes ved en totalpris på 50`eller 30`feks.../QUOTE]

Om det er slik at oppgradering (på et senere tidspunkt) er helt utelukket er mitt forslag 40-30-15-15 (i % for spiller - arm - pu - riaa)
- men akkurat her er det delte meninger.....:) - og det heller ikke nødvendigvis slik at prisen alltid gjenspeiler kvaliteten.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
...og om du ikke har arm fra før (eller får tak i en topp-arm brukt) vil det nok vanligvis lønne seg å kjøpe spiller med arm.
Selv om det ikke er verdens beste arm som følger med er det en kombinasjon som produsenten går god for, og som nevnt -
du får armen relativt rimelig. :)
 

MadsBje

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2017
Innlegg
194
Antall liker
537
Torget vurderinger
4
Tror muligens jeg hadde tenkt litt over hvilke lyd du er ute etter. Noen av disse spillerne som er litt tyngre konstruert spiller kanskje med litt mere kropp, mens de som har en litt annen filosofi er bedre på andre ting, oppløst, dynamisk men muligens litt slank i lyden. Har hatt rega planar 3 selv og personlig går jeg for kropslig detaljert lyd med god dyp, stram bass fremfor super oppløst og analytisk lyd. Tror jeg hadde prøvd å fått noe på lån hjem. Jeg har også hatt pu til 7-8 tusen som har blitt liggende til fordel for en til 3 fordi jeg likte lyden bedre i den billigste, kanskje ikke så oppløst men meget morro og musikalsk
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
..
Det er jo ikke sånn at jeg har bestemt meg for å bruke 50`, det jeg først og fremst spør om er fordelingen av pengene, og om dette er annerledes ved en totalpris på 50`eller 30`feks.../QUOTE]

Om det er slik at oppgradering (på et senere tidspunkt) er helt utelukket er mitt forslag 40-30-15-15 (i % for spiller - arm - pu - riaa)
- men akkurat her er det delte meninger.....:) - og det heller ikke nødvendigvis slik at prisen alltid gjenspeiler kvaliteten.
Jeg utelukker ikke oppgradering senere. Er glad i å skru, spesielt på småting. Har nerdepotensiale, men har hatt for liten tid de siste 15 årene til å ta det ut:)

Har riaa, dvs den som er innebygd i min splitter nye Moon 390D omtales meget positivt så den får uansett holde for meg noen år fremover.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
...og om du ikke har arm fra før (eller får tak i en topp-arm brukt) vil det nok vanligvis lønne seg å kjøpe spiller med arm.
Selv om det ikke er verdens beste arm som følger med er det en kombinasjon som produsenten går god for, og som nevnt -
du får armen relativt rimelig. :)
Det med arm...om ikke den medfølger, og man har en spiller som er laget for alle normale lengder...velger man da 9" eller 12" ?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
«Normal» armlengde er 9".

mvh
KJ
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
I denne linken står det noe som jeg synes er rart:

In theory, a 50 dB turntable would be noisier than a 60 dB and way noisier than a 70 dB turntable. The question is whether an average listener would really notice it.

That's because once you start dealing with S/N ratios of about 60 dB, you probably won't notice much of a difference as the S/N improves above that. Even at 50 dB, the amount of noise is quite small. To get 2 dB of noise, you'd have to have 100 dB of music. Most people cannot hear 2 dB, and definitely not when there's loud music playing.

There will be more noise from other sources that you would hear first
------
Man kan da ikke dele desibeller og si at 100 dB musikk med 50dB S/N gir 2 dB støy ???
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.287
Torget vurderinger
2
Gyro SE, SME arm, og en pu du liker lyden på. Kan ikke gå gæærnt. Det er en grunn ( jævli god og) til at Gyro og SME har vært referanser i 30+ år, mens mye annet har kommet og gått
Vel som eier av Gyro SE Black Edition og SME V arm så kan jeg skrive under på at den gjør seg pent på hyllen her og er konas favorittkilde,selv om CD spilles mest. men prisene er blitt avsindige. Michell er dog ikke de værste.Jeg gav 20k for for spiller og arm og Never connected HR powesupply for 10-12 år siden , brukt . Idag koster det nytt 70k med pickup til 5k.
Da ville jeg heller sett på en Kuzma Stabi ganske enkelt fordi den er en av de beste på lav wow og flutter , og koster halvparten med arm . Forutsetter dog at man kan ha spiller uten fjæring som så mange andre av dagens udempede spillere
Sjekk ellers RPM appen med database over 1000 ulike spilleres målte hastighetsmålinger lagt inn av brukere
Michell Techodech med RB arm til 13k er antagelig et godt kjøp så har man 37000kr å bruke på annet gøy
 
Sist redigert:
T

TLN

Gjest
Hva du en gjør IKKE kjøp Elac miracord 90 platespiller et meget godt råd i beste mening .
Har sett dine meninger om det i Elac tråden, men er absolutt ikke enig. Der rotet du nok til mye selv... og det var jo synd.

Men for 50K er det jo neppe en sånn han vil ha uansett.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
At spillerne er dyre skyldes omkostningene ved en produksjon med minimal toleranse på bevegelige deler, sjøl om navn selsagt koster noe her og.
Det fins noen prinsipper for å motvirke vibrasjoner fra omgivelsene som er veldig forskjellige...
Her er i hvert fall VPI særdeles gode.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hva du en gjør IKKE kjøp Elac miracord 90 platespiller et meget godt råd i beste mening .
Har sett dine meninger om det i Elac tråden, men er absolutt ikke enig. Der rotet du nok til mye selv... og det var jo synd.

Men for 50K er det jo neppe en sånn han vil ha uansett.
Det at jeg har rotet det til tar jeg på min egen kappe ting skulle ha hvert løst på en helt annen måte , men vi kan i alle fall trøste oss med at Elac er tatt på fersken så inn i hampen med svært dårlig kontroll på hva som leveres ut som ferdig produkt . Elac har aldri hatt noen store ambisjoner når det gjelder platespillere opp igjennom historien trist at det foresatte slik i 2019 ( lot meg lure i håp ny giv fra en gammel produsent ) prinsippet å ideer rundt spiller er jo helt topp at dem ikke lander med bedre håndverk en dette er jo bare trist .

Bilder av herligheten "" https://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88769-elac-miracord-forum.html
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Hva du en gjør IKKE kjøp Elac miracord 90 platespiller et meget godt råd i beste mening .
Har sett dine meninger om det i Elac tråden, men er absolutt ikke enig. Der rotet du nok til mye selv... og det var jo synd.

Men for 50K er det jo neppe en sånn han vil ha uansett.
Det at jeg har rotet det til tar jeg på min egen kappe ting skulle ha hvert løst på en helt annen måte , men vi kan i alle fall trøste oss med at Elac er tatt på fersken så inn i hampen med svært dårlig kontroll på hva som leveres ut som ferdig produkt . Elac har aldri hatt noen store ambisjoner når det gjelder platespillere opp igjennom historien trist at det foresatte slik i 2019 ( lot meg lure i håp ny giv fra en gammel produsent ) prinsippet å ideer rundt spiller er jo helt topp at dem ikke lander med bedre håndverk en dette er jo bare trist .

Bilder av herligheten "" https://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88769-elac-miracord-forum.html
Tillater meg å gjenta mitt råd nr. 2:
2- Unngå merker med lave produksjonsvolumer og tilhørende variabel kvalitet og ofte priser som er hinsides.
 
Topp Bunn