Platespiller Kenwood KD700D

MK II

Medlem
Ble medlem
28.10.2025
Antall liker
45
Sted
Lillestrøm
Ved ev. salg.. hva bør jeg kunne få for overnevnte platespiller? Den er pen, men uten lokk. Den ble kjøpt på slutten av 80 tallet, men ha vært ubrukt i mange år.

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.634
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
3
Har du bilder? Hvilken arm er det? Går den nøyaktig?Avhengig av hvilke arm du har, har du flere headshell eller ett?

En pekepinn om verdi kan fåes her: https://www.hifishark.com/model/kenwood-kd-700-d
5700.dkkligger det en for i danmark.
Ganske høye priser på ebay for fine eksemplarer.

Tror du er tjent med en tilstandsrapport ved evt salg uansett, både for din egen del og kjøper.

MK II

Medlem
Ble medlem
28.10.2025
Antall liker
45
Sted
Lillestrøm
Takk for svar. Ett headshell, rett arm, ikke mye bruksmerker. Om den går nøyaktig aner jeg ikke. Låter riktig ihvertfall.

Jeg så på siden du nevnte. Men hva er det for slags priser de opererer med på eBay? over 2000 Euro?? Kan jo ikke være riktig.

Hvem gir tilstandsrapport på sånt?

Sist redigert:

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.030
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Manglende lokk trekker ned. KD700D er en pen spiller, og den bør være i fin stand. Den har original arm, med autostopp, og halvautomatisk armløft koblet til start/stopp. Jeg har et pent eksemplar stående til overs, har blitt tilbudt 5000kr for den, men da kan den heller bli stående og gå i arv. Jeg mener den er verd mer, men det hjelper ikke på markedet.
Det har blitt solgt et par på Torget de siste årene, såvidt jeg husker gikk de rundt 5000.
Men er du heldig kan du få solgt den for det, også uten lokk.

Ivgubahta

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.07.2016
Antall liker
506
Sted
Skibotn . Sapmi
Torget vurderinger
1
Du kan selv finne ut om platespiller går i riktig hastighet .Laste ned en app på mobilen feks RPM wow & flutter.
sentrer mobilen midt på tallerken, bruk gjerne en teiprull rundt "tappen". start app og spiller, så måles det
ikke alle mobiler er helt nøyaktig, men du vil få en indikasjon vertfall.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
12.297
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Men hva er det for slags priser de opererer med på eBay? over 2000 Euro?? Kan jo ikke være riktig.

De fleste spillerne på eBay er overhalte spillere med ny finish. Fremdeles dyrt, men litt mer forståelig. Det ligger også en KD-770D der til rundt 5000, som ville vært en flott deal om det ikke var for frakt fra USA, MVA ved ankomst og faren for at den ankommer i små biter.

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Antall liker
4.598
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
8
Solgte en selv for et par år siden. Med lokk. Litt riper i lokket, men ellers strøken. Tror ikke jeg fikk mer enn 5k for den.

Topp Bunn