Hei.
Javel ...
Ekos er prøvd og funnet for "lett" med andre ord!
Beklager til trådstarter litt "forvirring" om hvem som spør ...
Ser at flere (Rudi) også har sett Opera som et alternativ. De er ikke dumme spillere med svært massiv akryltallerken, meget bra senterleie som gir god smurning i leie-brønnen - og meget lav rumble, samt en god motor som ikke sitter i plinhet.
Har "litt" fartstid innen Hi Fi generelt - og dermed også noen greie betraktninger å komme med, kanskje (unntatt Ekos, ser det ut til). Logget meg på igjen for å tilføre et par ting ... Når du har gjort slik erfaring med Ekos, forteller det også noe ... Armen du velger bør i tillegg til stor masse i armrør også være vel-dempet. Da er anbefalingen av Kuzma Stogi Ref, kanskje ikke dum. Har ikke egenerfaring med den, men kanskje andre har ... Den virker svært velkonstruert og vel-dempet, selv om armrør er medium-tungt.
Når du skriver om 12" arm, vet du sikkert at du kan få Fidelity Research-armen i 12" ...
Let etter en slik. Disse armene regnes fortsatt som noe av det beste. Sumiko "The Arm" regnes som en av de aller beste armer noensinne ... Jeg har bare sett en av disse. De er sjeldne! Let og finn! Koetsu-armen er et enda mer sjeldent blad. Den er visst (merk) laget for nettopp tunge pick-ups, som din. Må ikke glemme tunge saec heller ... Tror nok at du vil kunne finne en god "soul-mate" og match blandt disse japanerne.
Et lite bonus-tips, og kanskje selve løsningen din, kan være å ta kontakt med audio origami vedr. deres versjoner basert på Syrinx PU3 armen som nå heter PU7. De er regnet for å være svært, svært gode armer. Jeg kjenner kun til originalen. Armrør er lett på originalen, men "mener" å vite at du kan custom-bestille armen slik du ønsker, med vekt i armrør og stivhet, dempning og lengde som du vil. Vel verdt å ta en sjekk!
http://www.audioorigami.co.uk/F_Sale/ForSale.htm
Jeg kom på platespillere jeg burde ha nevnt i sted.
Dette er nok en spiller som treffer midt i blinken for deg:
http://www.teresaudio.com/
Videre kom jeg til å tenke på Wilson Benesch sin toppmodell, som et mer "high tech" alternativ.
Lykke til videre!
Ellers, Rudi. Arild B. er en gammel venn av meg, - og vil derfor ikke kommentere han videre annet enn å minne om at han har lang fartstid ...