PLATESMAKING: Die Zauberflute – Orkester Nord - Martin Wåhlberg. Ren magi

PS-0825 (1 of 1).jpg

Tryllefløyten av Mozart er ikke et hvilket som helst verk av Mozart, og helt fra jeg hørte en introduksjon til denne utgivelsen for et par uker siden på P2 med tilhørende smakebit av ouverturen som ga lett hakeslipp, har jeg huket av datoen 21. februar i kalenderen som øremerket til å smake på denne spesielle tolkingen av Wolfgang sin nest største Opera. Eller var det den aller største?

Men de siste ukene har jeg vel lagt opp til en prosedyre der er tar en kjapp smaksprøve av et par alternativer som ble vurdert før jeg landet på Ukens Plate. Denne gangen blir det litt fiktivt, siden jeg allerede for lengst hadde bestemt meg for at det var Orkester Nord og dirigenten Martin Wåhlberg sin tolking av tryllefløyten som skulle en grundig runde innom smaksløkene. Men vi tar det med likevel.

Sam Gendel – Live at Union Station.
Dette er absolutt en spennende utgivelse, der den repetitive åpningen pirrer min nysgjerrighet for hvor musikken skal etter hvert. Eller om den egentlig skal noen plass i det hele tatt. Jeg fant vel ut at den etter hvert skal en tur i det terrenget som er fristende å kalle utforskende jazz, eller kanskje det heller er en slags fusjon? ....

Les hele platesmakingen i Audiophile.no

PS-0825 (3 of 6).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.328
Link til alle artikler
502
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
PLATESMAKING – Roger Waters: This Is Not A Drill – Live From Prague.

PLATESMAKING – Roger Waters: This Is Not A Drill – Live From Prague.

• 1
Etter å ha utgitt en kontroversiell nytolking av tidenes beste prog-album i sitt 80-års jubileumsår har Roger Waters i dag utgitt et dobbelt livealbum. Det forundrer neppe noen at når en kommende...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING – Iver Kleive og Knut Reiersrud i Nidarosdomen. Fornyet magi fra en magisk duo

PLATESMAKING – Iver Kleive og Knut Reiersrud i Nidarosdomen. Fornyet magi fra en magisk duo

• 12
Jeg tror jeg har nevnt det før, men når herrene Reiersrud og Kleive kommer sammen oppstår det en synergi som er vanvittig mye større en summen av enkelthetene. Nå har de kommet sammen etter et ca...
Fortsett
Audiophile.no
Meir Tandberg, og meir øl – Stig Arne si dagbok juni 2025

Meir Tandberg, og meir øl – Stig Arne si dagbok juni 2025

• 2
Me har gjort ein “ussel" Tandberg Sølvsuper 12 om til ein superforsterkar, og i ølspalta har me drukke opp juli-sleppet til Vinmonopolet. TANDBERG SØLVSUPER 12 (MODIFISERT) Har det vore nok...
Fortsett
Audiophile.no
Nye ekstreme Coltranemodeller fra Marten

Nye ekstreme Coltranemodeller fra Marten

• 2
Den svenske HighEnd høyttalerprodusenten Marten har i år virkelig sprengt noen grenser for sine modellambisjoner. For i tillegg til at et av årets høydepunkt på Oslo HiFi Show i Asker har fått sin...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: OnePlus Pad 3 – nettbrettet som vil spise kirsebær med de aller største

TEST: OnePlus Pad 3 – nettbrettet som vil spise kirsebær med de aller største

• 0
På forsommeren lanserte OnePlus sitt nyeste nettbrett. Dette er en toppmodell som åpenbart sikter mot stjernene, og vi har hatt Pad 3 på en grundig test. I fjor sommer lanserte OnePlus...
Fortsett
Audiophile.no
Tandberg Huldra 9, 10 og 11 – Stig Arne si dagbok mai 2025

Tandberg Huldra 9, 10 og 11 – Stig Arne si dagbok mai 2025

• 0
Førre månad, og fleire før der att, lova eg å koma attende til desse uhyre interessante Tandbergane, i dei dagar då dei var på høgda av god lyd ... truleg. Me jobbar vidare med saka! Fleire...
Fortsett
Topp Bunn