Plater med sport på coveret

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Jaerbu skrev:
    ErosLoveking skrev:
    @ Jaerbu. Hvis noe som helst av dette kommer fra din egen samling, blir jeg litt bekymret....... ;) ;) ;)
    Hæ? Her drar jeg frem kremen av min elemente samlig..Åsså insinuerer du att jeg har dårlig smak!? Fyttifaen, folk nå til dags....
    Beklaer, legger meg helt flat, skjønner det var ufint av meg...........

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Jaerbu har tatt en solid raritet-ledelse!

Det som forundrer meg er at rocken og fotballens hjemland ikke har klart å møtes på et platecover. Kan knapt huske et eneste albumcover med fotballtema. :eek:

Boden9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    Jaerbu har tatt en solid raritet-ledelse!

Det som forundrer meg er at rocken og fotballens hjemland ikke har klart å møtes på et platecover. Kan knapt huske et eneste albumcover med fotballtema. :eek:
    Holder denne? ;)

eller mente du ordentlig football?
    Mvh
    Boden9

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    pedal skrev:
    Ja, det har jeg tenkt mye over også. Mange søvnløse netter har det blitt, men nå tror jeg det blir lettere med oppdagelsen av den fantastiske Williams i fotballdrakt. Takk Boden no 9.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Ja, det har jeg tenkt mye over også. Mange søvnløse netter har det blitt, men nå tror jeg det blir lettere med oppdagelsen av den fantastiske Williams i fotballdrakt. Takk Boden no 9.
    For den som kjenner sin rockehistorie, så var coverart en viktig kunstnerisk del av plateutgivelsen. Jeg skriver "var" fordi det var en rivende utvikling herom fra midten av 60-tallet og opp til midten av 80-tallet. Etter dette har coverart blitt mindre viktig i og med at CD-formatet fysisk er mindre. Samt at MTV/videos har overtatt som artistens visuelle uttrykksformat. Med noen hederlige unntak selvsagt.

Med krig, fattigdom og rasjonering ikke sååå langt bak i tid, så var de store flotte glansede fargefotoene på platecoverne en sanselig opplevelse for ungdommen på 60-tallet. Parallelt med progresjonen og utviklingen av det kunstneriske utrykket i musikken,så fikk vi også surrealistiske og kunstneriske avanserte platecover opp på 70-tallet. Mange av disse regnes nå som kulturhistorie. Det er skrevet masse bøker om temaet, og rocketidsskriftene skriver jevnlig om saken. Så vidt jeg kan se av dine innlegg, så er flere av dine favorittartister kjente for avansert coverart.

Mange medlemmer her på sentralen er opptatt av denne epoken, ja de var endog med på det som skjedde og har kjære minner derfra. Vi koser oss derfor med coverart av ymse slag, både de vellykkede, og de mer lokale variantene som får frem smilet. Samt at vi har det gøy.

Sånn. Nå har du fått 2 hyggelige svar på dine 2 surmagede innlegg i denne tråden. Nå får du vise deg som en sporty og lærenem kar, og poste et cover med sport på!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.825
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sportsutstyr i det minste:

U

utgatt60135

Gjest
    pedal skrev:
    For den som kjenner sin rockehistorie, så var coverart en viktig kunstnerisk del av plateutgivelsen.

Med krig, fattigdom og rasjonering ikke sååå langt bak i tid, så var de store flotte glansede fargefotoene på platecoverne en sanselig opplevelse for ungdommen på 60-tallet. Parallelt med progresjonen og utviklingen av det kunstneriske utrykket i musikken,så fikk vi også surrealistiske og kunstneriske avanserte platecover opp på 70-tallet. Mange av disse regnes nå som kulturhistorie. Det er skrevet masse bøker om temaet, og rocketidsskriftene skriver jevnlig om saken. Så vidt jeg kan se av dine innlegg, så er flere av dine favorittartister kjente for avansert coverart.
    Det vet jeg da godt ;). Selv om jeg ble oppvokst etter den perioden. Men da kunne jeg ha foreslått en annen vinkling: Coverart. Hvilke artister som har et eller annet med sport å gjøre på coveret å gjøre blr veldig overflatisk og lite interessant for min del. Å få mer inngående kunnskaper om musikken inkl. coverart av betydining er bare spennende.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Hvor er bandet?

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    pedal skrev:
    For den som kjenner sin rockehistorie, så var coverart en viktig kunstnerisk del av plateutgivelsen.

Det vet jeg da godt ;). Selv om jeg ble oppvokst etter den perioden. Men da kunne jeg ha foreslått en annen vinkling: Coverart. Hvilke artister som har et eller annet med sport å gjøre på coveret å gjøre blr veldig overflatisk og lite interessant for min del. Å få mer inngående kunnskaper om musikken inkl. coverart av betydining er bare spennende.
    Et cover kan si mer en tusen ord.............

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Elton John kjøpte til og med sin egen fotballkubb. Men laget han noe fotballcover? Niks. Fant bare dette cheesy her:

Roderick hadde også fotballdilla. Men på coverene hans går det mest i leopardbukser og babes. Vi får huske han fra den gang han var på topp:

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Husker jeg kjøpte denne + JT/Stormwatch i langfriminuttet en fredag i 9. klasse. Helgen på gutterommet var sikret.

Vedlegg

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Dead Kennedys - Frankenchrist

This album was deemed so dangerous that the LAPD had to break some heads...
    Jello Biafra's satirical lyrics and the band's fast-paced delivery set the tone for Reagan-era punk.

Vedlegg

quad_lars

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5
    Madness: Keep Moving

Nirvana: Nevermind (Babysvømming)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    10,000 Maniacs var liksom riktig på slutten av 80-tallet, sånn et sted etter nyromantikerne, men før alle cowboyene.

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Høyeste stilkarakter for nedslaget. Forsåvidt høy karakter også for konseptet og gjennomføring på denne platen, men momentene ble desverrre for enkle i denne svanesangen fra en stor artist. RIP Rick.

Vedlegg

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Ok, her kommer litt OT igjen, men hvem kan vel motstå noen roser fra denne karen? :eek: ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Jøss. Gode gamle Heino! Lenge siden jeg spilte den plata. En gammel traver i ungdomstiden.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Hva!? Har du virkelig denne plata? Tørr jeg spørre hva slags musikk vi her snakker om?
    Nei forresten, jeg tørr ikke spørre. ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.767
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Lee Ritenour poster på gutterommet rundt 1980, men vokste etter hvert fra sånn flinkis jazz-rock.

(Sportsfiske)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn