Det er ikke noe problem å endre navnet på avdelingen, og den kan gjerne hete "Forskjeller og testmetodikk".
Når jeg gikk inn på Hifi Generelt for noen uker sider så omhandlet nærmeste halvparten av innleggene på førstesiden annet enn utstyrs-diskusjon, og da er det på tide med en egen avdeling. Jeg regnet med at "bransjekortet" ville bli brukt i denne debatten, men det er faktisk brukerne som har irritert seg mest over dette, og hadde vi ønsket å kneble noe så hadde ikke en egen avdeling vært løsningen.
Jeg kom tilfeldigvis innom et forum som omhandlet det okkulte her om dagen, og det første jeg la merke til var at det var veldig mange innlegg som enten kritiserte de som trodde på slikt, eller som bare avfeide alle merkelige hendelser med overtro og tull. Personlig har jeg ikke noe forhold til det okkulte, og jeg var innom forumet for å se på tekniske løsninger, men hvis folk ikke har noe tro på det okkulte så skjønner jeg ikke hvorfor de henger på et slikt forum. Det kan selvfølgelig tenkes at de var innom for å se på tekniske løsninger slik som meg, men fra spøk til alvor, så følte jeg umiddelbart en sammenheng mellom denne problemstillingen og nykommere som møter Hifi Generelt for første gang. Istedenfor diskusjon av hifi utstyr, så dreier debattene seg om det er forskjeller eller ikke på diverse utstyr.
Det som skrives kan oppfattes på mange ulike måter, og jeg tror enkelte muligens misforstår meg litt angående tankegangen med den nye avdelingen. Jeg synes det er veldig bra at enkelte stiller spørsmålstegn til alt fra pris, effekt, voodoo, svindel når det gjelder hifi produkter, og her skal ikke bransjen forsvares, men dette kan gjøres uten å provosere eller og kuppe tråder.
Hvis naboen kommer hjem med nyinnkjøpt bil så oppnår jeg ingenting ved å løpe bort til han for å begynne og mase om at bilen hans slipper ut alt for mye gasser og at han bør anskaffe seg en mindre bil hvis han skal bli respektert som miljøbevisst. Alt har en rett tid og en rett plass.
Det er flere som spør hvor grensen skal gå, og det er selvfølgelig ikke helt enkelt å svare på, men det kan også være vanskelig å skille mellom andre kategorier, og av og til så kan en tråd passe innunder flere kategorier. I utgangspunktet skal tråder som omhandler forskjeller og metodikk på generelt grunnlag startes i denne avdelingen, og evnt. avsporinger i andre tråder rundt om på forumet må vurderes enkeltvis. Det er ikke meningen å kaste alle avsporinger over til denne avdelingen, men jeg synes trådstarter bør respekteres i større grad, og hvis f.eks. Endre Askeland ønsker å vise frem bilder av sin nye forsterker, så tror jeg ikke en slik tråd bør avspores med at "alle forsterkere låter likt".
Det er stort sett generelle diskusjoner som blir aktuelle for denne avdelingen, og det er selvfølgelig lov til å stille spørsmål og belyse alle sider av et gitt produkt.
Jeg har kun kastet ballen ut på banen, men jeg regner med at vi sammen kan komme i mål med å finne nærmere retningslinjer for denne avdelingen.
Mvh
Høvdingen