Placebo og omvendt placebo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sier til ungene at jeg ikke er Boomer, bare gammel. Født 65, rett skal være rett. :cool:

    Om dokumentasjon av påstander her inne: Det er forumister som har større troverdighet enn andre når de skriver om hifi.
    Gamle grinebitere er vi blitt :=)
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvis et skal være noe vits å bruke anmeldelser fra tripadvisor burde det være dokumentert. Gjerne med bevis som dopamin nivå før under og etter oppholdet. Målinger av maten, bevis på søvnkvalitet og cv til de ansatte på hotellet
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Produsenter og forhandler er en ting, men man kan vel ikke forvente at folk skal dokumentere sine påstander hele tiden. Hadde blitt lite innlegg her da tror jeg.

    Hvis jeg spør om tips til noe, si feks nye forsterkere og noen kommer med tips, skal jeg da be de om å dokumentere hvorfor de anbefaler denne?
    Det er for så vidt et poeng, men en skulle jo tro at når folk var villige til å bla opp store summer for kabler og tweaks, at de ønsket dokumentasjon på dette, og at de kan videreformidle dette hvis andre spør. Eller har folk bare så god råd at de lar kritisk sans og impulskontroll fare? Jeg driter fullstendig i hva folk bruker pengene sine på, men som nevnt over, når eksempelvis trådstarter har en utstyrspark der strømrens, kabler og tweaks koster mer enn høyttalerne og elektronikken (så vidt jeg kan se i alle fall), da klør jeg meg i det skallede hodet mitt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Litt feil vinkling synes jeg.
    Jeg har brukt penger bevist for å få bra lyd.
    Det jeg har brukt av penger på DIY kan jeg bare drømme om å få noe i nærheten av så bra fra et ferdigprodukt.
    Så ja, gått inn for å bruke mindre penger men for å få mest mulig ut pr krone.
    Det målet greide jeg ganske bra....
    Det har du fått til bra, men du kunne jo ha kjøpt ferdig produkter og brukt mye mer og allikevel fått det bra.
    Folk må gjøre som de vil, enten det betyr å bruke mye eller lite penger. Bruke masse på kabler og lite på resten eller motsatt.
    Bare ikke heng ut folk som gjør det ene eller andre
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Eh. Å gå i rette med sprøyt er ikke å henge ut folk. Det er i alle fall ikke det for oss nesten-Boomere. Det var en gang at det gikk an å skille fakta og følelser...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er for så vidt et poeng, men en skulle jo tro at når folk var villige til å bla opp store summer for kabler og tweaks, at de ønsket dokumentasjon på dette, og at de kan videreformidle dette hvis andre spør. Eller har folk bare så god råd at de lar kritisk sans og impulskontroll fare? Jeg driter fullstendig i hva folk bruker pengene sine på, men som nevnt over, når eksempelvis trådstarter har en utstyrspark der strømrens, kabler og tweaks koster mer enn høyttalerne og elektronikken (så vidt jeg kan se i alle fall), da klør jeg meg i det skallede hodet mitt.
    Kan jo være at de har god råd da, eller at de liker utseende på kabler. Jeg vet ikke
    Er vel ikke alt som er rasjonelt
    Hvorfor bruker noen 10.000kr på en hullete jeans når man kan få en uten hull for 400kr på dressmann.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Eh. Å gå i rette med sprøyt er ikke å henge ut folk. Det er i alle fall ikke det for oss nesten-Boomere...
    Klarer ikke helt å se sprøytet her, men mulig jeg ikke får med meg alt.
    Trådstarter har testet kabler og selv sinnsvake på hjem (virker som det er der det ble testet ut) ser forskjell.
    Subjektiv ja, men tviler ikke på at det har skjedd.
    At selgere hos OHC har dyre kabler tviler jeg heller ikke på
    At de mener det funker tviler jeg heller ikke på
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kan jo være at de har god råd da, eller at de liker utseende på kabler. Jeg vet ikke
    Er vel ikke alt som er rasjonelt
    Hvorfor bruker noen 10.000kr på en hullete jeans når man kan få en uten hull for 400kr på dressmann.
    Bruk en million på pynt for min del, men vær ærlig om at det er det det er, og ikke (bort)forklar ting ved å ty til kvasivitenskap.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Folk må gjøre som de vil, enten det betyr å bruke mye eller lite penger. Bruke masse på kabler og lite på resten eller motsatt.
    Folk må helt klart få lov til å bruke masse på kabler og aksessorier og mindre på selve anlegget hvis de finner glede i det, men når de omtrent sier at kablene og aksessoriene er viktigere enn selve anlegget for det lydmessige, da må de vente å bli motsagt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    De fleste havnet vel her inne fordi de var interessert i å få best mulig lyd til sitt bruk. Man får ikke best mulig lyd ved å bruke masse penger på kabler og strømrens istedenfor f.eks. høyttalere og akustikk.

    Men klart folk må få gjøre og tro hva de vil, så lenge de ikke prøver å gjøre sine egne forestillinger til en sannhet for alle andre også. Ikke kom og si at alle andre er dumme og at man er den eneste som har skjønt noe heller. Så går det sikkert bra.

    Man kan si: dette er min mening, og sånn opplever jeg det.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Eller så kan man bare si; fint for deg, selv bruker jeg heller de pengene på noe annet jeg setter høyere enn fancy kabler.
    Dette er et interesse forum, minner meg litt om bilforum der noen velger å senke bilen, bruke 100vis på felger og fancy lakk, noen trimmer og lager banebil, andre bevarer gamle biler, noen er bare ute etter tips for å fikse sin egen bil.

    Rom for alle, skal vi ikke være så inkluderende i dag a.. ikke rom for kabelrasister da :D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det har du fått til bra, men du kunne jo ha kjøpt ferdig produkter og brukt mye mer og allikevel fått det bra.
    Folk må gjøre som de vil, enten det betyr å bruke mye eller lite penger. Bruke masse på kabler og lite på resten eller motsatt.
    Bare ikke heng ut folk som gjør det ene eller andre
    Hvor mye mer for samme resultat?................Må gange det brutalt mye opp veit jeg.
    Jada, folk kan bruke penger på hva de vil.
    Men legger merke til att flere og flere går i retning av å gjøre ting selv.
    Hvorfor? tror jeg veit svaret.
    Verden har gått videre og det er lettere å få ting til uten slike ting som passive delefiltre.
    Bare noen tastetrykk for å endre ting.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kan man ikke bare akseptere at det er forskjell på kabler og at folk er forskjellige i forhold til betalingsvilje for kabler.
    Noen syns 1000kr for en kabel er ok, andre vil bruke 100.000
    Slik er det i alle settinger
    Selv kjører jeg på 2 delte 20" med dyr gummi selv om det betyr dårligere kjørekomfort og høy driftskost.
    Kunne kanskje fått 18" over bremsene med dertil bedre kjørekomfort og lavere kost

    Jeg valte sibirsk lerk som kledning på huset selv om jeg kunne kjøpt billig gran på byggmax
    Det er vel få som ikke aksepterer at betalingsviljen er forskjellig, ellers ville vel ikke disse lurendreierene hatt omsetning.
    Det er ikke at ting er i salg som er problemet, ei heller kjøperen. Hele ansvaret ligger på selgeren og deres vilje til å øke sine marginer basert på noe som i bestefall er registrerbart. Hadde de hatt anstendighet så kunne de solgt bedre utstyr til kunden i første omgang og ikke prakket på kunder ting som de ikke trenger for å få god lyd. De er fagfolk og bør oppføre seg som de er det. Det er faktisk også bransjen selv som kan stoppe det, men ser jo at det er like mye drømmer som at en kabel skal gjøre underverker.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Kan jo være at de har god råd da, eller at de liker utseende på kabler. Jeg vet ikke
    Er vel ikke alt som er rasjonelt
    Hvorfor bruker noen 10.000kr på en hullete jeans når man kan få en uten hull for 400kr på dressmann.
    I klesbutikken er det ingen som sier at den hullete jeansen er bedre, men i hifibutikken blir du fortalt at dyrere er bedre, ser du ikke forskjellen?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    De fleste havnet vel her inne fordi de var interessert i å få best mulig lyd til sitt bruk. Man får ikke best mulig lyd ved å bruke masse penger på kabler og strømrens istedenfor f.eks. høyttalere og akustikk.

    Men klart folk må få gjøre og tro hva de vil, så lenge de ikke prøver å gjøre sine egne forestillinger til en sannhet for alle andre også. Ikke kom og si at alle andre er dumme og at man er den eneste som har skjønt noe heller. Så går det sikkert bra.

    Man kan si: dette er min mening, og sånn opplever jeg det.
    Yes :)
    Har (etter min mening) dyre kabler, kjøpte nordost strømkabler fordi jeg trengte kortere og mine gamle begynte å bli gamle. De nye kablene er tynne og lette å gjemme og virker solid. Selv syns jeg de funker bedre enn de gamle.
    Høyttaler kablene har jeg terminert selv for å få riktig lengde, de syns jeg også var dyre men de var å få kjøpt over disk når jeg trengte de.
    Signalkablene er laget av en på forumet her, ikke dyre og fungerer bra, riktig lengde er de også

    Kunne jeg brukt mindre kroner? Ja klart det
    hadde jeg sittet med en magefølelse at det kunne blitt bedre? ja, kjenner meg selv så godt

    Hvis noen spør etter anbefaling har jeg ingen problemer med å anbefale det jeg bruker, fordi jeg selv er fornøyd med det. Ingen vitenskap inni bildet
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    I klesbutikken er det ingen som sier at den hullete jeansen er bedre, men i hifibutikken blir du fortalt at dyrere er bedre, ser du ikke forskjellen?
    Ok, så hele opplegget rundt mote og dyre merkeklær finnes ikke det da? Hva med alle influensere som driver med reklame, bare dokumentert der også?
    Alle bransjer er slik
    Dra inn på byggvare butikken så blir du prakka på dyre produkter der også som visstnok skal være bedre.
    Eller en bilbutikk, du får ikke en bilselger til å anbefale den kjipeste bilen med minst utstyr. Du blir prakka på med all mikk makk som bare skaper dyre reparasjoner etterpå
    Vi lever i et forbrukersamfunn der hele konseptet er mer salg, høyere marginer og profitt.
    Det finnes ikke mange ærlige produsenter i dag
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Eller så kan man bare si; fint for deg, selv bruker jeg heller de pengene på noe annet jeg setter høyere enn fancy kabler.
    Dette er et interesse forum, minner meg litt om bilforum der noen velger å senke bilen, bruke 100vis på felger og fancy lakk, noen trimmer og lager banebil, andre bevarer gamle biler, noen er bare ute etter tips for å fikse sin egen bil.

    Rom for alle, skal vi ikke være så inkluderende i dag a.. ikke rom for kabelrasister da :D
    Tenk deg på et bilforum, hvis noen kom inn og hardnakket påstod at den beste og mest effektive måten å trimme bilen sin på var å kjøpe de feteste og dyreste tennpluggkablene. Ikke gjøre noe med luft- og drivstofftilførsel, men at kablene som ga strøm til tennpluggene var der man burde legge pengene. Og egen strømrenser mellom hver coil og tennpluggkabel. Hvordan tror du det hadde blitt mottatt? :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Ok, så hele opplegget rundt mote og dyre merkeklær finnes ikke det da? Hva med alle influensere som driver med reklame, bare dokumentert der også?
    Alle bransjer er slik
    Dra inn på byggvare butikken så blir du prakka på dyre produkter der også som visstnok skal være bedre.
    Eller en bilbutikk, du får ikke en bilselger til å anbefale den kjipeste bilen med minst utstyr. Du blir prakka på med all mikk makk som bare skaper dyre reparasjoner etterpå
    Vi lever i et forbrukersamfunn der hele konseptet er mer salg, høyere marginer og profitt.
    Det finnes ikke mange ærlige produsenter i dag
    Ja, men gratulerer du har jo nettop innsett at dyrere ikke nødvendigvis betyr bedre.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Rom for alle, skal vi ikke være så inkluderende i dag a.. ikke rom for kabelrasister da :D
    Kabelrasister. Den var fin😀 En må gjerne bruke masse penger på kabler, føler ikke behov for å moralisere. Men må en flagge dette så høyt, og i tillegg grine når en får motbør. Som han i radio rock sier… TA DEG SAMMEN🤓
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Yes :)
    Har (etter min mening) dyre kabler, kjøpte nordost strømkabler fordi jeg trengte kortere og mine gamle begynte å bli gamle. De nye kablene er tynne og lette å gjemme og virker solid. Selv syns jeg de funker bedre enn de gamle.
    Høyttaler kablene har jeg terminert selv for å få riktig lengde, de syns jeg også var dyre men de var å få kjøpt over disk når jeg trengte de.
    Signalkablene er laget av en på forumet her, ikke dyre og fungerer bra, riktig lengde er de også

    Kunne jeg brukt mindre kroner? Ja klart det
    hadde jeg sittet med en magefølelse at det kunne blitt bedre? ja, kjenner meg selv så godt

    Hvis noen spør etter anbefaling har jeg ingen problemer med å anbefale det jeg bruker, fordi jeg selv er fornøyd med det. Ingen vitenskap inni bildet
    Og alt det der får du vel pusle og stelle med som du selv vil uten at noen blander seg inn?
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke hørt om noen som kjøper moteklær for at de er bedre, poenget er vel at man betaler for eksklusivitet og å skille seg ut. Finnes det designere av moteklær som hevder at de selger bedre klær?
    På et byggevarehus kan du kjøpe varer som har dokumentert bedre egenskaper, enten i form av overflatebehandling, materiale eller tekniske egenskaper.
    Om jeg vil lakkere bilen min, vil billakkereren hevde at den vil gå raskere fra 0-100? Tvilsomt. Men det kan hende den blir lettere å holde ren..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Tenk deg på et bilforum, hvis noen kom inn og hardnakket påstod at den beste og mest effektive måten å trimme bilen sin på var å kjøpe de feteste og dyreste tennpluggkablene. Ikke gjøre noe med luft- og drivstofftilførsel, men at kablene som ga strøm til tennpluggene var der man burde legge pengene. Og egen strømrenser mellom hver coil og tennpluggkabel. Hvordan tror du det hadde blitt mottatt? :)
    Det der er ikke tull en gang, har faktisk mye å si hvordan man forer coiler/plugger med strøm. Men finnes jo selvsagt andre måter å øke effekt på også
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    selvsagt finnes mote. Men analogien med dressmann bukser og motebukser er egentlig godt for begge dekker samme behov. Det ene velges av de som ikke lar seg identifisere av hvilke bukse de benytter, mens andre velger disse hullete buksene for de føler seg fjongere. Siden begge buksene dekker primærbehovene som er å ikke bli anmeldt for blotting, så er det det samme med kabler. Begge dekker behovet for god lyd, nærsagt ingen forskjell der, men noen føler at det gir økt glede og eie.

    Det er ingenting feil i dette, men det å forfekte at ting har egenskaper som ikke er funnet opp enda er feil og forleder kundegruppen til å tro de har fått noe som det ikke er belegg for å hevde.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Ok, så hele opplegget rundt mote og dyre merkeklær finnes ikke det da? Hva med alle influensere som driver med reklame, bare dokumentert der også?
    Alle bransjer er slik
    Dra inn på byggvare butikken så blir du prakka på dyre produkter der også som visstnok skal være bedre.
    Eller en bilbutikk, du får ikke en bilselger til å anbefale den kjipeste bilen med minst utstyr. Du blir prakka på med all mikk makk som bare skaper dyre reparasjoner etterpå
    Vi lever i et forbrukersamfunn der hele konseptet er mer salg, høyere marginer og profitt.
    Det finnes ikke mange ærlige produsenter i dag
    Enig i at vi lever i et forbrukersamfunn. Men det er jo fortsatt kvalitetsforskjeller på ting, og i de fleste rasjonelle bransjer pleier det vel å være et visst samsvar mellom økt pris og økt kvalitet.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tenk deg på et bilforum, hvis noen kom inn og hardnakket påstod at den beste og mest effektive måten å trimme bilen sin på var å kjøpe de feteste og dyreste tennpluggkablene. Ikke gjøre noe med luft- og drivstofftilførsel, men at kablene som ga strøm til tennpluggene var der man burde legge pengene. Og egen strømrenser mellom hver coil og tennpluggkabel. Hvordan tror du det hadde blitt mottatt? :)
    Hva? jeg som nettopp gikk på dette og aygoen min gjør nå 0-100 på halve tiden, men dere får ikke se det
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det der er ikke tull en gang, har faktisk mye å si hvordan man forer coiler/plugger med strøm. Men finnes jo selvsagt andre måter å øke effekt på også
    Vil du si at bedre tennpluggledninger er mer effektivt enn å montere turbo på en N/A bil, eller bruke penger på et skikkelig eksosanlegg?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Enig i at vi lever i et forbrukersamfunn. Men det er jo fortsatt kvalitetsforskjeller på ting, og i de fleste rasjonelle bransjer pleier det vel å være et visst samsvar mellom økt pris og økt kvalitet.
    Jeg klarer ikke komme på gode eksempler her men mulig du klarer. Jo det er selvsagt forskjeller, men de fleste produkter som konkurrer med hverandre oppfyller jo grunnbehovet. Slik er det med kabler også.
    Så prøver produsenten å lure deg til å kjøpe ditt produkt fordi det er så mye bedre på ditt og datt som egentlig ikke har noe med saken å gjøre
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vil du si at bedre tennpluggledninger er mer effektivt enn å montere turbo på en N/A bil, eller bruke penger på et skikkelig eksosanlegg?
    Nei det har jeg ikke sagt, men at tenningssytemet på en bil har mye å si for effekten er utvilsomt.
    Og skal man turbokonvertere en n/a bil er det veldig viktig å gjøre noe med tenningssystemet, spesielt ved høye ladetrykk
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg klarer ikke komme på gode eksempler her men mulig du klarer. Jo det er selvsagt forskjeller, men de fleste produkter som konkurrer med hverandre oppfyller jo grunnbehovet. Slik er det med kabler også.
    Så prøver produsenten å lure deg til å kjøpe ditt produkt fordi det er så mye bedre på ditt og datt som egentlig ikke har noe med saken å gjøre
    Jada, de fleste innstegs produkter oppfyller jo et grunnbehov, men iallfall i den bransjen jeg jobbet tidligere så fikk man bedre og mer avansert teknologi med høyere ytelse når man betalte mer.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Nei det har jeg ikke sagt, men at tenningssytemet på en bil har mye å si for effekten er utvilsomt.
    Og skal man turbokonvertere en n/a bil er det veldig viktig å gjøre noe med tenningssystemet, spesielt ved høye ladetrykk
    Ja, det var jo bare et eksempel men jeg håper du skjønte hva jeg mente. Det ville vært mer eller mindre meningsløst å bruke masse penger på bare tennpluggledninger istedenfor å legge de samme pengene i luft eller drivstoff, i mine øyne.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det var jo bare et eksempel men jeg håper du skjønte hva jeg mente. Det ville vært mer eller mindre meningsløst å bruke masse penger på bare tennpluggledninger istedenfor å legge de samme pengene i luft eller drivstoff, i mine øyne.
    Det er jeg enig i, men dersom noen hadde brukt det og sagt de opplevde en forbedring hadde jeg ikke idioterklært de og bedt de om å heller turbokonvertere for det ville gitt så mye bedre effekt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jada, de fleste innstegs produkter oppfyller jo et grunnbehov, men iallfall i den bransjen jeg jobbet tidligere så fikk man bedre og mer avansert teknologi med høyere ytelse når man betalte mer.
    Nå vet jeg ikke hvilken bransje du jobbet i men det er jo nettopp dette kabelbransjen gjør. Eneste problemet er at innstegsmodellen er 99,9% perfekt allerede. Resten er marginale forskjeller og forskjeller som er subjektive eller går på ren kosmetikk / eierglede
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.787
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Her er et godt eksempel:

    Du får vinglass til 20kr som gjør akkurat samme nytten, i tillegg er de tykkere og tåler mer.
    Allikevel står folk på venteliste for glass til 600kr stykket fordi vinen "smaker" bedre.
    Har noen av disse bedt om målinger som viser at vinen smaker bedre?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje Adele rett og slett bare mer mer utfordrende for anlegget siden hun har en mer teksturert vokal?
    Seriøst! Jeg personlig liker hverken musikken eller stemmen hennes men uansett så er det dårlig lyd i tilegg! Utfordrende for anlegget 🙈
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hadde Vinmonopolet pushet disse glassene så hadde det vært problematisk. Men man opplever aldri at de forteller hvilke glass drikken bør drikkes av med mindre man spør. De forteller neppe om merke glass heller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn