Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Pioneer LX51 receiveren min har blitt uvenner med meg, og nekter å ta ordre fra fjernkontrollen min. :/ (Ja, batteri er byttet.)

    Kjedelige saker, ingen anelse om hva det kan være.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Ryddet litt i kjellerstuen. Fant en mengde gamle kassetter innspillt tidlig på 80-tallet. Min trofaste gamle CT-320 er ikke hva den var. Prøvde å starte opp gamlefar, men drivreimer er morkne og knappefunksjoner har kilt seg. Åpnet opp og tok en titt. Tror den lar seg fikse, men må nok kanskje titte litt etter en stor sølv-sak i stedet for.En med blå metere - som står i stil med resten. TX-8500 II er fantastisk vakker Festus. Sikkert like god som TX-9800.
     

    hjsteg

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    17
    En stor sølv-sak, kanskje en slik en:
    220720111128.jpg

    Pioneer CT-F950, en skikkelig monsterkassettspiller!
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    En stor sølv-sak, kanskje en slik en:

    Pioneer CT-F950, en skikkelig monsterkassettspiller!
    Yehey! Akkurat den modellen jeg har, minst like pen som på bildet! Spiller veldig fint, den.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Deilig ! :)
    Jeg har fortsatt stående endel Pioneer utstyr,og vintage Pioneer er etter min mening voldsom valuta for pengene! :)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Deilig ! :)
    Jeg har fortsatt stående endel Pioneer utstyr,og vintage Pioneer er etter min mening voldsom valuta for pengene! :)
    Joda, de to siste hadde glatt kostet over 50k /stk om de hadde vært nye på markedet i dag...

    Arne K
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Fikk nettopp mail fra selger i Tyskland. TX-9800 på vei med DHL. Sendt fra Tyskland onsdag.
    Nå er det nye sommerfugler i magen.
    Skal være i mint-condition.
    Den svarte ringen på stasjonssøkeren er montert av tidligere eier. Den er i fløyel, for lettere grep.
    Ja-ja - mye rart du skal høre. Den skal i alle fall demonteres.
    Eneste minuset med tuneren er et lite hakk helt ytterst til venstre - i underkant.
    Må vel gå an å polere vekk - tror jeg. Vi får se.
    Kommer flere bilder når tuneren er på plass



    pioneertx98004w5g2ibq7c.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Fikk nettopp mail fra selger i Tyskland. TX-9800 på vei med DHL. Sendt fra Tyskland onsdag.
    Nå er det nye sommerfugler i magen.
    Skal være i mint-condition.
    Den svarte ringen på stasjonssøkeren er montert av tidligere eier. Den er i fløyel, for lettere grep.
    Ja-ja - mye rart du skal høre. Den skal i alle fall demonteres.
    Eneste minuset med tuneren er et lite hakk helt ytterst til venstre - i underkant.
    Må vel gå an å polere vekk - tror jeg. Vi får se.
    Kommer flere bilder når tuneren er på plass
    Skjelden du ser så gode bilder av ting som er for salg gitt. Nesten så jeg får lyst til å dra ned den gamle SA7800 og CT-F850 fra loftet, selv om jeg vet at lyden ikke er det den var lenger, så er de pene å se på. Ville være forsiktig med å fjerne merket slik at du ikke endre opp med et større område uten eloksering. Prøv i alle fall på et ikke synlig sted først. Litt Vintage i slike merker og.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Fikk mange fine bilder av selger. Tror jeg lar det små hakket være som det er. Skal i alle fall ikke gå i gang med Dremel'en på maks turtall så aluminiumen spruter
    Du må dra ned greiene fra loftet. Ingenting som slår store Pioneerer i sølv, men så er jo jeg hekta på disse 30 år gamle greiene.
    Er enig med deg bengh - er litt vintage i små skavanker også. Det heter vel patina på fagspråket.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    For den rette ja.

    Folk kan le av kassetter, men for rundt 30 år siden når jeg hadde en topptrimmet CT-F850, spilte jeg all min vinyl over på kassett. Spilleren hadde en monitor knapp slik at jeg lett kunne sjekke kvaliteten på kassetten kontra origanialen på vinyl og det var knapt mulig å høre forskjell. Brukte bare meget god kassetter og levde godt med de til dagllig bruk. Vinylen ble stort sett spilt kun et fåtall ganger. Bonusen er at jeg i dag har et større antall vinyl med en utsøkt kvalitet, neste ubrukt, av klassikere som Pink Floyd, Supertramp, Springsteen ++. Plukket fram en LP fra Lava her om dagen - finnes ikke så bra innspillinger i dag !
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har lurt på å lage med et møbel for å plassere Pioneerene mine i. Fant løsningen på JYSK. Kommode i eik. Bredden på sølvpioneerene er 40 cm. På denne kommoden kan skuffene og skuffeskinnene demonteres. Bredden innvendig er da 42 cm ( har målt i butikken ). Skikkelig solid heltre eik. Kr 1500,- Regner med at bredden på de fleste vintage hi-fi er rundt 40 cm. Har lekt litt med Microsoft paint og laget et lite forslag om hvordan det kan bli.

    Produktbeskrivelse :

    [h=1]Kommode HAMPTON smal 4 skuffer eik[/h]Pr. stk. 1499,-


    Størrelse samlet: Bredde: 55 cm, Høyde: 93 cm, Dybde: 45 cm
    Størrelse flatpakket: Bredde: 47 cm, Lengde: 92 cm, Høyde: 34 cm
    Materiale: MDF, Eikefinér, Trefiberplate, Massiv eik
    Behandling: Oljebehandlet
    Vedlikehold: Produktene skal etterbehandles med treolje etter behov.
    Farge: Eik
    Samlet/flatpakket: Flatpakket
    Vekt: 48 kg
    Antall kolli: 2





    Jysk.jpg



    Pioneer Hi-Fi.jpg
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har lurt på å lage med et møbel for å plassere Pioneerene mine i. Fant løsningen på JYSK. Kommode i eik. Bredden på sølvpioneerene er 40 cm. På denne kommoden kan skuffene og skuffeskinnene demonteres. Bredden innvendig er da 42 cm ( har målt i butikken ). Skikkelig solid heltre eik. Kr 1500,- Regner med at bredden på de fleste vintage hi-fi er rundt 40 cm. Har lekt litt med Microsoft paint og laget et lite forslag om hvordan det kan bli.

    Produktbeskrivelse :

    Kommode HAMPTON smal 4 skuffer eik

    Pr. stk. 1499,-

    Størrelse samlet: Bredde: 55 cm, Høyde: 93 cm, Dybde: 45 cm
    Størrelse flatpakket: Bredde: 47 cm, Lengde: 92 cm, Høyde: 34 cm
    Materiale: MDF, Eikefinér, Trefiberplate, Massiv eik
    Behandling: Oljebehandlet
    Vedlikehold: Produktene skal etterbehandles med treolje etter behov.
    Farge: Eik
    Samlet/flatpakket: Flatpakket
    Vekt: 48 kg
    Antall kolli: 2

    Ser ut som en veldig god ide, om det ikke blir for tett og varmt....
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Lurer på en vifte Bengh. Sånn type stillegående PC-sak. Må fundere litt på dette.

    Jeg hadde mine stående i et rack med hele sidevegger, glassdører foran og åpent bak. La noen 1.5 cm høye gummiklosser mellom komponenten for å skaffe litt mer sirkulasjon og det fungerte helt fint. De blir jo ikke så varme.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Forkjølelsen er over. Var på Claes Olsson i morges og handlet kabler og el-grenuttak for støpslene. De små Pioneerene hadde en fordel med at Amp'en hadde 3 inntak for ekstra el-tilkobling. Når du slo på Amp'en så slo du på alle andre apparatene samtidig.

    Lyden i tuneren er fantastisk. Alt virker 100 %. Imponerende med quartz-locken av stasjonene. Når det søkes og en stasjon med godt signal finnes, lyser det en rød diode merket : TUNE. Når søkehjulet slippes slukker "TUNE"-lyset og lyset ved siden av lyser grønt - merket : LOCKED.

    Så kommer rosinen i pølsa. Når du fører hånden mot dreiehjulet - uten å røre tuneren - slukker "LOCKED" og "TUNE" blir rødt. Når hånden fjernes ca 10 cm fra tuneren lyser "LOCKED" igjen. Imponerende.


    Sitter og hører på NRK P1. Akkurat nå spiller Bob Dylan. Har aldri hørt bedre radiolyd - helt sant :)

    Kommer flere bilder når mørket er her.
    Fantastisk belysning i tuneren.

    002.jpg



    001.jpg
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Forkjølelsen er over. Var på Claes Olsson i morges og handlet kabler og el-grenuttak for støpslene. De små Pioneerene hadde en fordel med at Amp'en hadde 3 inntak for ekstra el-tilkobling. Når du slo på Amp'en så slo du på alle andre apparatene samtidig.

    Lyden i tuneren er fantastisk. Alt virker 100 %. Imponerende med quartz-locken av stasjonene. Når det søkes og en stasjon med godt signal finnes, lyser det en rød diode merket : TUNE. Når søkehjulet slippes slukker "TUNE"-lyset og lyset ved siden av lyser grønt - merket : LOCKED.

    Så kommer rosinen i pølsa. Når du fører hånden mot dreiehjulet - uten å røre tuneren - slukker "LOCKED" og "TUNE" blir rødt. Når hånden fjernes ca 10 cm fra tuneren lyser "LOCKED" igjen. Imponerende.


    Sitter og hører på NRK P1. Akkurat nå spiller Bob Dylan. Har aldri hørt bedre radiolyd - helt sant :)

    Kommer flere bilder når mørket er her.
    Fantastisk belysning i tuneren.
    Nydelig, men kassettspilleren bryter litt - ikke helt samme stilen. Har noe på loftet som hadde passet bedre....
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Så har mørket senket seg. Moderne hi-fi rekker ikke dette til anklene :rolleyes:

    Beklager dårlig bilde. Er tatt med et moderne digitalt mobil-kamera.
    Får vel finne frem speilrefleksen fra 80-tallet.
    Problemet er at det ikke går an å legge det ut her kjapt og greit:(

    006.jpg
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.386
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    0
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har handlet litt i Italia - Pioneer CT-F950. Regner med å motta spilleren mot slutten av neste uke. Har kjøpt den hos en kar som driver med restaurering og reparasjoner av vintage hi-fi. Spilleren er 100%. Reimer og rullehjul er nylig skiftet. Renset, justert og kontrollert av verkstedet han driver. Kommer med bilder når saken er ankommet. Ga kr 2100,- inkl. frakt. Billigere i Italia enn i Tyskland :)
    Vedlegger bilde av den aktuelle spilleren- sjekk : http://cgi3.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=mrgabry

    CT-F950.jpg
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har handlet litt i Italia - Pioneer CT-F950. Regner med å motta spilleren mot slutten av neste uke. Har kjøpt den hos en kar som driver med restaurering og reparasjoner av vintage hi-fi. Spilleren er 100%. Reimer og rullehjul er nylig skiftet. Renset, justert og kontrollert av verkstedet han driver. Kommer med bilder når saken er ankommet. Ga kr 2100,- inkl. frakt. Billigere i Italia enn i Tyskland :)
    Vedlegger bilde av den aktuelle spilleren- sjekk : Negozio eBay OFFICINA DEL SUONO: informazioni sul mio Negozio
    Strøkent !
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Det tar tydligvis litt lengre tid med forsendelser fra Italia enn fra Tyskland. Spilleren sendt fra Italia 6.oktober. Venter fremdeles på "babyen". Selger regner fraktid til Norge på mellom 2 og 3 uker. Skal bli artig å spille gamle kassetter igjen. Her er selgers varadata på spilleren. Oversatt fra italiensk til norsk på Google oversetter :
    VAKKER CASSETTEDECK MARK OF LEGENDARY SUPER VINTAGE PIONEER CT-F950

    2 motorer 3 HEADS

    Unødvendig kommentar på et stykke historie av True HI FI

    VELDIG VELDIG sofistikert konstruksjon DECK veier ca 10 kg

    FRONT aluminiumshåndtak SATIN ALUMINIUM FULL

    LED-skjerm med en VAKKER ELECTRIC BLUE COLOR

    Har mange funksjoner REGULATOR BIAS juster volumet DOLBY NR UTGANGSNIVÅ REGULATOR FOR Å REGISTRERE

    En ut telefoner og to mikrofoninnganger på forsiden

    Detaljert i bildene du merke til skjønnheten i denne spilleren

    En unik eleganse i min mening en av de vakreste dekk bygget

    Objektet 'perfekt arbeider uten støy eller HUM kontrollert og fri for støv

    Ruller og drivreimer skiftet

    Estetisk i utmerket stand ingen bulker eller riper

    I denne tilstanden svært vanskelig å finne

    Jeg ønsker å oppgi at de apparater for salg i butikken min

    Er alle ren og REVIDERT optimalisert for forsvarlig drift av min laboratorietekniker

    Objektet 'perfekt arbeider uten støy eller HUM kontrollert og fri for støv

    SKJØNNHET i perfekt stand ingen bulker eller riper

    Dette ser jo riktig lovende ut :)


    HAR FORELSKET MEG I DENNE :


    PL-570.jpg


    3da58b1cca552ed38afe5823510032689.jpg


    PL-570. Nyrestaurert. Kassen er i ekte tre ( ikke plastfilm ). Laget av møbelsnekker.
    Lagt inn bud på 150 Euro. Men det er nok ønsketenking.
    Tenker den havner på minst 500 Euro.
    Vi får se. Den kommer neppe til å havne i min stue.
    Men den er fantastisk vakker
     
    Sist redigert:

    Springbank

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    132
    Antall liker
    3
    Nydelig platespiller!!!! La inn et bud på 250 uten noe håp om å få den for det... Nå ligger høyeste bud på 401 euro, fortsatt et par timer igjen.
     

    Springbank

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    132
    Antall liker
    3
    Dere som har handlet receivere/forsterkere fra USA: Hvordan gjør dere det med spenningskonvertering? Har veldig lyst på en SX-1250 - kikket på en lovende kandidat, men ifølge selgeren hadde den ikke spenningsvelger på baksiden.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Dere som har handlet receivere/forsterkere fra USA: Hvordan gjør dere det med spenningskonvertering? Har veldig lyst på en SX-1250 - kikket på en lovende kandidat, men ifølge selgeren hadde den ikke spenningsvelger på baksiden.
    Modeller produsert for det amerikanske markedet er bare 110V, mens generelle eksportmodeller har spenningsvelgeren. Er du tålmodig, dukker disse opp fra tid til annen, alternativt kan du kjøpe deg en spenningskonverter, 220-110V.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Dere som har handlet receivere/forsterkere fra USA: Hvordan gjør dere det med spenningskonvertering? Har veldig lyst på en SX-1250 - kikket på en lovende kandidat, men ifølge selgeren hadde den ikke spenningsvelger på baksiden.
    Ville tro det var mulig å finne noe noe nærmere? Du har selvsagt prøvd Ebay,England,Tyskland?
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Er ofte inn på Ebay og titter. Ebay UK sender svært sjelden til Norge. Vet ikke hvorfor. Tyskland er best på logistikk. Varene derfra kommer relativt kjapt, men prisene på varene fra Tyskland er litt stive. Italia er billig, men logistikken er "så som så". Fikk nettopp melding fra selger i Italia om at CT-F950'en jeg har bestillt er returnert til selger etter 3 uker i karantene i Italiensk toll. Nå blir den sendt på nytt på mandag. Får håpe jeg får den til jul.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn