Pioneer tilbake for å fylle tomrommet etter Oppo?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Den må da være multiformat, dvs spille alt av sølvskiver? Ser lovende ut, håper den er mekanisk godt og solid oppbygd. Det er noe usikkert om dette er toppmodellen eller om det kommer en hiend-utgave senere, ser jeg på nettet.
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    pioneer_udp_lx500_17_06_18_3.jpg


    Tror ikke dette er toppmodellen. Noen har strukket hånden inn bak denne prototypen og snappet et mobilbilde. Ser at den ikke har XLR-utganger. Det spekuleres i om det apparatet som fremdeles ligger under silkesjalet på det blå bildet er BDP-LX800, altså etterfølgeren til 88.
    Som all denne skrivingen tyder på, er det vanskelig å smøre seg med tålmodighet når man har bestemt seg for å kjøpe enda et nytt apparat..
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Panasonic Norges hjemmeside, DP9000.jpg
    Pioneer-UDP-LX500-Innenleben-Gesamt.jpg


    Pioneer 500 skal visstnok koste tusen engelske pund (nederste bildet). Hva kommer den da på i Norge? 11990 kroner? Uansett blir det ganske mye for et såpass "luftig" kabinett.
    Har dere sett på Panasonics hjemmeside? Den nye 9000-spilleren er lagt ut (øverste bildet sakset herfra). Her skal prisen visstnok bli 900 pund. Og så får man XLR-utganger. Sikle sikle...
     

    Elstereo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    59
    Antall liker
    86
    Siden den ikke har balanserte utganger XLR, så kan jeg fortsatt holde meg til Oppo.

    Ingen XLR = intet kjøp.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm... Blir vel til at jeg beholder min BDP-LX88 en stund til i alle fall. Med mindre DSP funker så bra som jeg tror, og noen byr nok for XLR-utgangene at jeg er tjent med å bytte ned til noe billigere...
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Jeg bestilte en Luxman før jeg købte Oppo. Luxman defekt da den kom.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Thomas_Electronic_Online_Shop_Pioneer_UDP-LX800_4573211154054_schwarz_Foto_Bild_1_neu.jpg


    Et tysk firma har allerede lagt ut bilde, omtale og pris på etterfølgeren til BDP-LX88, UDP-LX800. Ut fra beskrivelse, vedlagte spesifikasjoner og bildet er det vanskelig å se hvorfor denne skal koste drøyt det dobbelte av den nye 500-modellen (2300 Euro i Tyskland). Beskrivelsen antyder enda tyngre og stivere oppbygging, men nevner ikke balanserte utganger. Det blir fremhevet at den har "flott analogdel" og at "man kan oppnå god lyd også over RCA analogutgang" (ikke bare via DAC-løs HDMI). Ikke helt bra, men det står også at den er forsynt med to ES 9026 DAC´er. Altså ala forgjengeren 88 eller den nye flotte CD/SACD-spilleren 70. De har XLR.
    Det kan se ut som Oppo 205-eierne ikke har fått noen grunn til å angre på investeringen sin, men stay tuned: En ny vår for diskspillere og multispillere hadde vært fint.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Er det OPPO tilgjengelig? I følge en høyt betrodd medarbeider på Hifiasylet skulle det komme spillere men har ikke hørt noe mer.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er det OPPO tilgjengelig? I følge en høyt betrodd medarbeider på Hifiasylet skulle det komme spillere men har ikke hørt noe mer.
    Oppo har tømt lagrene, selvsagt er det mulig at de beslutter å produsere en ny batch UDP-203 og UDP-205. Det vil jo være utrolig klønete å ikke produsere flere når det er kø av folk som vil kjøpe, men ikke alt jeg skal skjønne :)

    Forøvrig mistenker jeg at verken Pioneer, Panasonic eller Sony klarer lage noen som kan måle seg med Oppo dessverre (de klarer sikkert måle seg på pris, men ikke kvalitet).
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Pioneer_UDP-LX800-54.jpg

    Endelig foreligger bilder, spesifikasjoner og bruksanvisning på kommende 800. Dønn lik forgjengeren 88, ser det ut som. Balanserte analogutganger og drivverk som tar alle typer skiver gjør dette til en seriøs kandidat for oss. For min del blir mangel på digitale innganger (RCA og HDMI, ala Oppo 205) en ulempe som får meg i tenkeboksen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 510327
    Endelig foreligger bilder, spesifikasjoner og bruksanvisning på kommende 800. Dønn lik forgjengeren 88, ser det ut som. Balanserte analogutganger og drivverk som tar alle typer skiver gjør dette til en seriøs kandidat for oss. For min del blir mangel på digitale innganger (RCA og HDMI, ala Oppo 205) en ulempe som får meg i tenkeboksen.
    Lurer fælt på om den usb kontakten er en inn eller utgang. Om det er en inngang og den kan spille rett fra en usb harddisk, så er den aktuell. Ønsker en spiller som tar alle sølvskiver og spiller fra harddisk.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vis vedlegget 510327
    Endelig foreligger bilder, spesifikasjoner og bruksanvisning på kommende 800. Dønn lik forgjengeren 88, ser det ut som. Balanserte analogutganger og drivverk som tar alle typer skiver gjør dette til en seriøs kandidat for oss. For min del blir mangel på digitale innganger (RCA og HDMI, ala Oppo 205) en ulempe som får meg i tenkeboksen.
    Lurer fælt på om den usb kontakten er en inn eller utgang. Om det er en inngang og den kan spille rett fra en usb harddisk, så er den aktuell. Ønsker en spiller som tar alle sølvskiver og spiller fra harddisk.
    Ser slik ut
    https://jp.pioneer-audiovisual.com/bdp/udp/udp-lx800/spec/

    Bl.a.
    Du kan spille av filmer, bilder og lydfiler som er tatt opp på BD, DVD, CD, USB-enhet, PC koblet via LAN eller NAS.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 510327
    Endelig foreligger bilder, spesifikasjoner og bruksanvisning på kommende 800. Dønn lik forgjengeren 88, ser det ut som. Balanserte analogutganger og drivverk som tar alle typer skiver gjør dette til en seriøs kandidat for oss. For min del blir mangel på digitale innganger (RCA og HDMI, ala Oppo 205) en ulempe som får meg i tenkeboksen.
    Lurer fælt på om den usb kontakten er en inn eller utgang. Om det er en inngang og den kan spille rett fra en usb harddisk, så er den aktuell. Ønsker en spiller som tar alle sølvskiver og spiller fra harddisk.
    Ser slik ut
    https://jp.pioneer-audiovisual.com/bdp/udp/udp-lx800/spec/

    Bl.a.
    Du kan spille av filmer, bilder og lydfiler som er tatt opp på BD, DVD, CD, USB-enhet, PC koblet via LAN eller NAS.
    Min japansk er ikke helt up to date.. :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vis vedlegget 510327
    Endelig foreligger bilder, spesifikasjoner og bruksanvisning på kommende 800. Dønn lik forgjengeren 88, ser det ut som. Balanserte analogutganger og drivverk som tar alle typer skiver gjør dette til en seriøs kandidat for oss. For min del blir mangel på digitale innganger (RCA og HDMI, ala Oppo 205) en ulempe som får meg i tenkeboksen.
    Lurer fælt på om den usb kontakten er en inn eller utgang. Om det er en inngang og den kan spille rett fra en usb harddisk, så er den aktuell. Ønsker en spiller som tar alle sølvskiver og spiller fra harddisk.
    Ser slik ut
    https://jp.pioneer-audiovisual.com/bdp/udp/udp-lx800/spec/

    Bl.a.
    Du kan spille av filmer, bilder og lydfiler som er tatt opp på BD, DVD, CD, USB-enhet, PC koblet via LAN eller NAS.
    Min japansk er ikke helt up to date.. :)
    Google translate er min venn:)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Da er vel spillerne ute på diverse hjemmesider her på Bjerget. 10k for 500-modellen og 25k for 800. Et saftig prishopp for den mest påkostede utgaven. Litt sparsomt med opplysninger om forskjellene, men det ser ut som bedre Dac`er, balanserte utganger (kun stereo) og litt mer tungt og påkostet kabinett er det viktigste. På utenlandske fora rapporteres det om fin lyd og suverent bilde på den minste modellen. Begge mangler vel digitale innganger, noe overraskende kanskje.

    800-modellen er vel tiltenkt en posisjon for dedikert stereobruk i et godt anlegg. Slik sett er vel prisen ikke så halvgærn. Om den er god nok som ren musikkformidler gjenstår å se (og høre). Det tar vel kanskje et par måneder før den er til salgs ennå.

    Oppo 205 er nå ikke å få tak i lenger. Det er vel foreløpig kun Pioneer UDP-LX800 som kan ta over som audiofil multispiller etter 205.

    Noen som vet om LX500 er ute i butikkene og eventuelt har kikket på den?
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Forskjellen på 500 og 800 er som du sier. Virker å være liten helt til man ser begge to uten topplate. En ting få bemerker fullt ut er at begge disse modellene ser ut som de er snytt ut av nesa på sine forgjengere 58 og 88. Absolutt alle løsninger og finesser fra forgjengerne er videreført og presenteres av Pioneer som om det skulle være nytt.
    Det eneste nye jeg ser med toppmodellen er naturligvis 4K samt nye DAC'er. Mer finlesing åpenbarer et svært påkostet analogkort for 800, faktisk det samme som sitter i den store og flotte 70 CD-spilleren. Dette er en videreutvikling i forhold til 88, selv om visse likheter er tydelige der også.
    Likevel sitter vel Oppo 205-eiere og humrer. Enda bedre DAC'er og egne DAC-kanaler for RCA og balansert ut - og for hver av hodetelefonkanalene og alle 8 surroundkanalene! Digitale innganger og 7000 kroner lavere pris blir til å strø salt i såret av..
    Nå skal det jo sies at Pioneer kompenserer litt ved å bruke 4 DAC-kanaler per kanal i sitt ESS 4026-baserte opplegg. Det kan man ikke med ESS 4038 som anvendes i Oppo 205. Dette utjevner nok mye av den praktiske forskjellen mellom disse DAC'ene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn