Pioneer: PLX-1000 vs Rega rp3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• L

Larkus

Gjest
    Kan Audio Technica AT-lp5 være et alternativ? Pris ca. 5000,-
    AT-LP5-with-no-LID-JAPAN.jpg

G

Gasolin

Gjest
    Kan Audio Technica AT-lp5 være et alternativ? Pris ca. 5000,-
    Vis vedlegget 366951
    LP5 er etter min smak meget lekker med et enkelt design. Dessverre var jeg uheldig å få en som ikke snurret tallerkenen raskt nok rundt. Med RPM calculator målte 33 kun 28.4 og 45 målte 38.4. Det hørtes veldig tydelig. Så retur med den og retur med pengene:eek:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.348
    Torget vurderinger
    1
    Onkyo cp-1050 har vært i handelen lenge nok til at det finnes endel brukererfaringer å finne for dem som kan å google. Det er ikke mye lystig lesing dessverre, for fin å se på det er den! Da får Pioneer plx1000 bedre skussmål etter det jeg har sett.
    Noen har klaget på slakke i armlager. De ingen nevner er at dette kan justeres inn med et skrujern.

Og så har mange kritisert den PUen som følger med. Og det er berettiget - den må oppgraderes hvis man skal ha glede av den. Men dette kan man se fra en annen vinkel - folk flest vil trolig bygge PU uansett, og da er det bra at Onkyo ikke har spyttet i mer enn et par hundrelapper på Pickup.

Jeg står fast på at CP-1050 e et høyst interessant produkt til prisen.
    Nå er testen av Onkyo CP-1050 publisert.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.957
    Torget vurderinger
    3
    Det var en flott og grundig test av onkyo cp-1050
    Takk for at dere ildsjeler driver på :) :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Fin test. Stusser dog over kommentaren om av 2M Black potensielt skulle ha en VTA utfordring på denne spilleren, all den tid det er samme PU som den testede Bronze:confused:.
    Sitat: og jeg tror at CP-1050 vil gjøre det strålende også med en 2M Black bare ikke den manglende VTA justeringen blir en hindring

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.348
    Torget vurderinger
    1
    ^ Fin test. Stusser dog over kommentaren om av 2M Black potensielt skulle ha en VTA utfordring på denne spilleren, all den tid det er samme PU som den testede Bronze:confused:.
    Sitat: og jeg tror at CP-1050 vil gjøre det strålende også med en 2M Black bare ikke den manglende VTA justeringen blir en hindring
    Ja, det er korrekt. Men 2M Black har en annen nåleslipning enn 2M Bronze, og sies å ha mindre toleranse for feil VTA. Og derfor er det en mulighet at dette gir et uheldig utslag selv om spilleren / armen fungerer utmerket med en 2M Bronze.

2M pickupene er noe høyere enn vanlig, og VTA er ikke helt optimal med Bronze. Men som sagt det spiller glimrende.

Men hvis noen vil selge meg en 2M Black nål for en slikk og ingenting, skal jeg få testet det... :cool:

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ok, da forstår jeg. Utfra bildene ser det ikke ut til at den originale (gummi?) matten er så høy at det enkelt kan tilpasses med tynnere matte heller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn