Pinlig?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.287
Sted
Nøtterøy
Ser at The Who kommer med nytt album, og skal ut og turnere igjen. Blir det litt pinlig og patetisk når band og artister som Rod Stewart, The Who, Black Sabbath, Deep Purple osv. stadig kommer ut med nye album og legger ut på turne? Eller liker vi det? Er nå litt flaut synes jeg når disse gamle fete og grå mennene står på scenen og skriker: " R O C K A N D R O L L " :p Eller er det noen som vet om bra gjenforenings album og konserter?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Noen liker det og andre synes det er flaut, men er det noe å hisse seg opp over?
Det er neppe ulovelig, og de hadde neppe gjort det om det ikke var butikk i det.

Sabbath er ungkalver i forhold til Stones og Pink Floyd.

Cream's gjenforening var ikke så halvgal, selvom Jack Bruce sliter med helsa.

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
For ikke å snakke om BB King (with freinds) :p, det er flaut det!

Men at gamlegutter som sabbath, og nå the Who, gleder meg allerede :D, gjenforenes er vel bra så længe de lager musik som er verdt å høre på! Stones, pink floyd etc. har vel aldrig egentlig vert oppløst.

Tom-Erik

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.287
Sted
Nøtterøy
Joda, det jo greit når de har noe å bidra med. Dessuten er det jo ofte det eneste de kan.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ingen av ovennenvte har vært oppløst, de har bare hatt noen dødsfall, utskifting av medlemmer, midlertidig innaktive etc...

Oppløste band er f. eks. Led Zeppelin, Police, Beatles og alstå Cream som gjennoppsto 35 år senere !!!

J

jekri

Gjest
Det blir ikke pinlig hvis gutta leverer varene. Rock n`roll har ingenting med utøverens alder å gjøre.

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Åjoda. Ekte rock 'n' roll kan kun spilles av sinte unge menn ;)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
La dem nå tjene litt penger, sier nå jeg. Big deal.

O

om.s

Gjest
The Who, grandfathers of rock´n roll, svinger så ung gutta burde bli misunnelig ;D

mvh

J

jekri

Gjest
Åjoda. Ekte rock 'n' roll kan kun spilles av sinte unge menn ;)
Pøh!!!
Dagens unge menn kan ikke synge/spille. De snakker i en slags takt samtidig som en dust står bak og gjør sitt beste for å hærpe en pickup og en vinylplate ;D

P

Parelius

Gjest
Er nå litt flaut synes jeg når disse gamle fete og grå mennene står på scenen og skriker: " R O C K  A N D  R O L L "
Hvem andre skullel skrike det? Fins det overhodet arvtagere...

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Pøh!!!
Dagens unge menn kan ikke synge/spille. De snakker i en slags takt samtidig som en dust står bak og gjør sitt beste for å hærpe en pickup og en vinylplate ;D
Dagens unge lager musikk for dagens unge.
Hvor gamle var The Who, Stones, Zeppelin, Purple og Sabbath da de lagde sine beste plater? ::)

P

Parelius

Gjest
Dagens unge lager musikk for dagens unge.
Hvor gamle var The Who, Stones, Zeppelin, Purple og Sabbath da de lagde sine beste plater?  ::)
Da er det noe galt med dagens unge... men det vet vi jo at det er!

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.895
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Det er nok enkelte som burde innsett at de er over pensjonsalder,mens andre eldes med stil og har mye og fare med.
Blir litt pinlig når man "tror"man fremdeles er 20, og kler og ter seg likt som den gang.
Er derimot ikke noe veien for å spille rock, selv om man har passert 60, og så lenge man gjør det av pur glede og inspirasjon.

S

stikken

Gjest
Det lages jo mye bra musikk i dag også?!.
Audioslave, æ æ...nei nå står det stille
Ja de var ikke store gutta Led Z ,Pink F,Beatles........ :D
God natt!!
Vh
S

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.363
Torget vurderinger
2
Som lett aldrende Deep Purple-fan synes jeg nok disse karene har fått sin andel av kjeft forde de fortsetter å gjøre jobben sin, selv om de (på lik linje med alle andre) blir litt eldre hver dag...
På den annen side: Nå er det alvor! Den siste skiva er noe av det tristeste jeg har hørt fra den kanten (med et mulig unntak for "Slaves and Masters", der en viss mann presset inn Joe Lynn Turner på vokal...!). De drivende og kreative krefter er long gone, og jeg er fortsatt usikker på om jeg gidder bruke 500 spenn på å oppleve dette i Spektrum om noen uker...
Er blitt gammel nok til å leve på minnene om det som en gang var, muligens....

Mvh
Håkon

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.776
Sted
Holmestrand
Pøh!!!
Så det er synge/spille de prøver på - trodde mest det var en slags svømmeøvelse.

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Slettes ikke pinlig i det hele tatt,enhver alder har sin sjarm.
Tenk på denne:
Rock er for voksne folk,ungdommen må finne seg noe annet å gjøre. (Ian Gillan-Deep Purple)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Det kommer jo an på hvem det gjelder. Skrekkeksempelet er vel når Ozzy står på scenen og breker - grusomt!!!!! Helt utrolig at det appellerer til noen i det hele tatt...

Paul McCartnys intimkonsert i Abbey Road, som ble sendt på TV rett før jul er igjen et lyspunkt.

King Crimson gir fortsatt både skiver og konserter, dog med varierende resultat. De har ikke blitt patetiske, men kanskje litt vel tekniske og kliniske.

Men felles for mange aldrende band er at de blir rimelig slappe i fisken etterhvert. De overlever på tidligere prestasjoner, og dumme forbrukere kjøper skivene fordi "det er jo Stones!". Det er absolutt noe i floskelen om at:

"Det tar 10 år å lage den første skiva. Skive nr 2, og kanskje nr 3 er overskuddsmateriale fra denne prosessen. Men etter det, så er det slutt."

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
1
Ja de var ikke store gutta Led Z ,Pink F,Beatles........ :D
God natt!!
Vh
S

Her har man jo essensen av problemet for dere gutter med høyt hårfeste. Slutt å let etter band som er like "store" som Led Z. osv. De vil aldri dukke opp. Men det er ikke dermed sagt at det ikke lages like god musikk i dag. Det finnes masse band som lager like god musikk som de gamle "heltene". For min del er jeg sjeleglad for at jeg vokser opp i dag og ikke på 70-tallet, for de musikkinteresserte er det langt mere gull å grave frem nå enn for 40 år siden.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Enda en av disse problemstillingene som returnerer temmelig frekvent;- la meg bidra med mitt tidligere standpunkt igjen:- rock er jeg helt og holdent ferdig med,- den scenen er død for min del. Og ja,- aggresjon og nødvendige attityder tilhører "de sinte unge menn". Personlig har jeg stor glede av støyende og dissonant musikk,- den kan man finne mer enn nok av innen dagens metal-scene!

Så forresten The Who sist de besøkte Oslo,- min kone lokket meg med;- tror nok det var siste gang for min del!

T

Thomas_Lutro

Gjest
De ble gamle mens de fortsatt het RATM.

Det finnes noen eksempler på band og artister som fortsatt kan spille lenge etter at de har fått hår i øra.
Neil Young and crazy horse f.eks. (flere enn meg som var i Spektrum?) 8)

jojen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2004
Antall liker
2
Hei,
to eksempler på positive oldinger

1.
Yes,
har aldri vært "nedlagt", min mening er at de fremdeles leverer, selv om det skjer i "nostalgisk" drakt så er min mening at det fremdeles er "fornuftig" å høre dem live, nå er det jo fremdeles originalmedlemmer "ombord"....

2.
Collosseum,
Ikke av de mest kjente, men John Hisemans gruppe samlet seg i 1994, gjenskapte "Collosseum Live" konserten og har gitt ut CD og ikke minst DVD fra denne happeningen, jeg må si at original live LP-en (mener den kom i 1971) og "kopien" tjuepar år senere begge er hørverdige.

Men DVDen er bare krem... disse gutta spiller (evt spilte i 1994) fremdeles som guder.

J

jekri

Gjest
1.
Yes,
har aldri vært "nedlagt", min mening er at de fremdeles leverer, selv om det skjer i "nostalgisk" drakt så er min mening at det fremdeles er "fornuftig" å høre dem live, nå er det jo fremdeles originalmedlemmer "ombord"....

.
Yes er jo ikke noe band, de er en institusjon ;) Med så mange utskiftninger så er det lett å sette opp "orginalbesetning"
Yes er forøvrig et av mine favorittband, nesten uansett besetning

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
the shadows!
en gladsak siden 55-56

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det kommer jo an på hvem det gjelder. Skrekkeksempelet er vel når Ozzy står på scenen og breker - grusomt!!!!! Helt utrolig at det appellerer til noen i det hele tatt...

"Det tar 10 år å lage den første skiva. Skive nr 2, og kanskje nr 3 er overskuddsmateriale fra denne prosessen. Men etter det, så er det slutt."
Ozzy hadde ein framfrå framføring av Paranoid for dronninga på jubileumskonserten. Og Queen fekk framført Bohemian Rhapsody utan playback for fyrste gong, UTAN Freddie.

Kreativitet er vanskeleg. Plate 2 og 3 er alltid forferdelege....

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Parelius;- selv vi som mener å en viss sproglig kontroll kan av og til være tjent med en rask gjennomgang før vi klikker "Legg inn",- skal gi deg den! Til uforbederlige popnostalgikkere har jeg lite å innrømme.

P

Parelius

Gjest
Parelius;- selv vi som mener å en viss sproglig kontroll kan av og til være tjent med en rask gjennomgang før vi klikker "Legg inn",- skal gi deg den! Til uforbederlige popnostalgikkere har jeg lite å innrømme.
;D
Bare en vennskapelig artighet, fra min side.

J

jekri

Gjest
Hæ?? Sabbath er jo slik jeg husker det året eldre enn P.Floyd! -68/-69....Stones -62..
Pink Floyd startet i -64 Black Sabbath i -68 Rolling Stones i -61

Topp Bunn