Pink floyd P.U.L.S.E på vinyl ?

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
Litt samme spørsmål som vi hadde rundt Animals tidligere. Eller kanskje ikke?
Vilke versjon av denne plata er best. Mener huske at orginal utgivelsen var prosessert med båndspillere fra Tim de Paravicini sin hånd, og 100% analog.
Hvordan oppleves remaster 2018 utgaven i forhold? Bør man jakte på bruktmarkedet etter opprinnelig versjon?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.841
Antall liker
50.842
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Litt samme spørsmål som vi hadde rundt Animals tidligere. Eller kanskje ikke?
Vilke versjon av denne plata er best. Mener huske at orginal utgivelsen var prosessert med båndspillere fra Tim de Paravicini sin hånd, og 100% analog.
Hvordan oppleves remaster 2018 utgaven i forhold? Bør man jakte på bruktmarkedet etter opprinnelig versjon?
Jeg er ikke imponert av 2018 versjonen jeg har😩.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Veldig enig i det @Evo III (y)

For å si det sånn. Jeg håper en dag at mixen på en kommende vinylutgave skal kunne rettferdiggjøre den konsertlyden som gikk gjennom lydbordet på O2 Arena.

Hverken '95, eller 2018-utgaven imponerer - tvert om, dessverre. Fantastisk konsert som egner seg aller best på cd, eller lyd-/bildeformat.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
Så fasit er ungå disse. Hør på studio produksjonene i stedenfor? :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.842
Sted
Hus
Har førstepressen og repressen, men har ikke hørt de opp mot hverandre. Har sprettet plasten på repressen og ikke spilt den, men husker at lyden på førstepressen var helt grei. Ser i kommentarfeltet på Discogs at det er nevnt at førstepressen er bedre enn repressen fra noen år tilbake. :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.842
Sted
Hus
Spiller førstepressen etter et par vask nå, og må et par vask til skjønner jeg, men dette lyder da godt. Nå har ikke jeg all verden av anlegg, men laaaaangt fra dårlig :)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Unnskyld men hva er P.U.L.S. ?
ps: Kan selvføglelgi google, men trodde dette var en forkortelse av en albumtittel, slik som DSOTM og WYWH.
Ser nå at det sannsynligvis gjelder albumet Pulse
 
Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.028
Antall liker
20.200
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Litt samme spørsmål som vi hadde rundt Animals tidligere. Eller kanskje ikke?
Vilke versjon av denne plata er best. Mener huske at orginal utgivelsen var prosessert med båndspillere fra Tim de Paravicini sin hånd, og 100% analog.
Hvordan oppleves remaster 2018 utgaven i forhold? Bør man jakte på bruktmarkedet etter opprinnelig versjon?
Har begge.
I forhold til 1. pressen, har remaster´en for meg en form for imponatorlyd, som veldig fort
bli´r trettende for ørerne.
Kan vel si, at 1. pressen mangler litt i oppløsning i toppen, men du verden, hvor vil jeg hellere
lytte til den enn til remasteren.
Ellers har @Grumpy rett. Har den på dobb. DVD og det er fantastisk bra. Tenker, at BluRay er
endda bedre ;)
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
Rettet opp skrivefeil. Nå bør det være forstålig for alle:).
Mulig jeg har misforstått denne produksjonen. Jeg trodde master for vinyl og CD var ett annet underlagt og miks enn bilde versjon? Er det i realiteten samme opptakene som fra video som benyttes til musikk utgaven?
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.011
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Ingen problem å bytte batteri på CD-utgaven. Et vanlig AA batteri, har byttet det selv mange ganger. Det ligger på et lite printkort inne i boksen, ved første gangs bytting må kortet løsnes så redet bare å skyve det på plass igjen.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Bruker Sorrow som bass test og den er mye bedre på cd enn lp. Det er ikke ofte jeg sier det, men her er det stor forskjell i bass på de to mediene
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Bruker Sorrow som bass test og den er mye bedre på cd enn lp. Det er ikke ofte jeg sier det, men her er det stor forskjell i bass på de to mediene
Herlig versjon av Sorrow på PULSE, bra lyd på nye blu rayen.

Ja og man kan høre og se Sam Brown :cool:
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
Var en tur i Oslo i dag. Dro med meg boksen med CD og Blu-ray hjem. Så blir det testing til helgen:) Var ikke så fristet til å kåste på vinylversjon ut ifra kommentarer og tilbakemelding her.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
Gikk på en skikkelig smell. Trodde jeg hadde kjøpt CD versjonen. Men så viste seg at det var den nye dobbel Blu ray. Litt skuffet når jeg egentlig bare skulle høre musikken, men måtte sette på projektoren i stedenfor :(
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
men er det ikke best å se dette med bilde uansett?
spiller forresten den originale LP-utgivelsen fra tid til annen - funker fint, om ikke demomusikk.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.151
Antall liker
966
Torget vurderinger
2
^Ja kan hende det er best med bilde:) Regner ikke med at jeg når jeg nå har sett den. Ikke investeringer i CD versjonen. Blu ray låt ikke særlig bra i nedmix til to kanaler :) Nå kan jo selvfølgelig cdversjon være mye bedre. Iallefall så har jeg mye bedre CD spiller og Dac, enn det som sitter i Blu ray spilleren :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har både på blu-ray og cd, synes cd-versjonen låter mye bedre. Blu-ray var en gedigen skuffelse.
 
Topp Bunn