Pink Floyd - Animals

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Generelt så synes jeg de fleste av disse såkalte remasterings ...låter dårligere enn første utgivelsene, men skal se hva jeg gidder å høre på ila kvelden av det jeg fant på Spyttify. Bruker kun Spotify dag, og har hivd ut både vinyl og CD for lengst.....ta en tur til Veitvet for "gode" CD kjøp. Har fortsatt noen hundre....Pink Floyd også.
    Jeg likte å høre på Pink Floyd, før i ræva da folk hadde hår i tida, men det har blitt mindre de siste ti-årene.

    Skjermbilde (92).png


    ...forøvrig var jeg på Pink Floyd, Valle Hovin i 88' og 94'
    ...noen her som husker?
    Nesten like magisk som Deep Purple i Stockholm mark ll konserten....også for ca. 30 år siden.

    plopp
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Generelt så synes jeg de fleste av disse såkalte remasterings ...låter dårligere enn første utgivelsene, men skal se hva jeg gidder å høre på ila kvelden av det jeg fant på Spyttify. Bruker kun Spotify dag, og har hivd ut både vinyl og CD for lengst.....ta en tur til Veitvet for "gode" CD kjøp. Har fortsatt noen hundre....Pink Floyd også.
    Jeg likte å høre på Pink Floyd, før i ræva da folk hadde hår i tida, men det har blitt mindre de siste ti-årene.

    Vis vedlegget 862948

    ...forøvrig var jeg på Pink Floyd, Valle Hovin i 88' og 94'
    ...noen her som husker?
    Nesten like magisk som Deep Purple i Stockholm mark ll konserten....også for ca. 30 år siden.

    plopp
    Som pedal skrev i post#13, og Spock påpeker.
    ( kom meg i forkjøpet)
    Vi snakker altså om noe annet.

     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Sorry, bluesbreaker.
    Jeg så først nå at 77' på Spotify var en 2011 remaster.
    Kanskje jeg må koble til den støvete cd spilleren for å høre den støvete cd plata da?

    ...den cd'n kjøpte jeg sent 80-tall, så det kan da umulig være en remastering...eller?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sorry, bluesbreaker.
    Jeg så først nå at 77' på Spotify var en 2011 remaster.
    Kanskje jeg må koble til den støvete cd spilleren for å høre den støvete cd plata da?

    ...den cd'n kjøpte jeg sent 80-tall, så det kan da umulig være en remastering...eller?
    Vi snakker om 2018 REMIX.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Hører på den nå :) Ganske så anderledes ja - utrolig hvor mye forskjell en mix kan gjøre. Er usikker på om jeg liker den bedre - må høres mer på.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Generelt så synes jeg de fleste av disse såkalte remasterings ...låter dårligere enn første utgivelsene, men skal se hva jeg gidder å høre på ila kvelden av det jeg fant på Spyttify. Bruker kun Spotify dag, og har hivd ut både vinyl og CD for lengst.....ta en tur til Veitvet for "gode" CD kjøp. Har fortsatt noen hundre....Pink Floyd også.
    Jeg likte å høre på Pink Floyd, før i ræva da folk hadde hår i tida, men det har blitt mindre de siste ti-årene.

    Vis vedlegget 862948

    ...forøvrig var jeg på Pink Floyd, Valle Hovin i 88' og 94'
    ...noen her som husker?
    Nesten like magisk som Deep Purple i Stockholm mark ll konserten....også for ca. 30 år siden.

    plopp
    Var på konserten i -94 Sitter fremdeles godt i hukommelsen, flott konsert.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Brain damage på dark side har ganske bra Q sound effekt, samme på welcome too the machine
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel en del som bruker 3D lyd om helt andre ting enn det det er snakk om her
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel en del som bruker 3D lyd om helt andre ting enn det det er snakk om her
    Er det? Har mange andre album som også har lyd langt ut i rommet - som ikke har noe med q-sound å gjøre. Det jeg mener er at q-sound tilhører q-sound labs, siden den bedriften ikke eksisterer lenger så kan det ikke være q-sound de bruker her.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må si jeg liker denne remixen veldig godt. Trommer og vokal er mer i fokus enn på originalen og tidligere remaster.
    Bra at de endelig ble enige om denne utgivelsen. Syntes at remix av gamle plater er en kul greie. Har respekt for tiden de ble innspilt i og liker ordinaler godt også, men med dagens teknologi, syntes jeg en rettferdig og god remix kan bidra til å øke gleden av den musikken jeg seter pris på.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Ja, jeg er godt kjent med den lista der. Ingen bevegelse siste 20 årene. Derfor jeg skvatt når noen sa at Animals var mastret i Q-sound. Men det viste seg altså å være falsk alarm.
    Ikke helt da. Det bli´r feil å kalle det Q-Sound, da det ikke er det, men Q-Sound-like går vel som en fellesnevner
    på noe som låter på samme måten. Om det er Q-Sound, Roland eller andre betyder vel mindre.
    Effekten på Animals 2018 Remix har klart noen av de samme effektene som "Amused to Death" ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ikke helt da. Det bli´r feil å kalle det Q-Sound, da det ikke er det, men Q-Sound-like går vel som en fellesnevner
    på noe som låter på samme måten. Om det er Q-Sound, Roland eller andre betyder vel mindre.
    Effekten på Animals 2018 Remix har klart noen av de samme effektene som "Amused to Death" ;)
    Jepp, 3d-lyd.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gammel Gris vs ny Gris
    SHVL 815 A2U/B2U er nok en veldig tidlig press? Klare lydforskjeller ikke og ta feil på! original press? låter rent og pent stor lyd bassen litt plonkig sammenlignet med tyngden i nymix'n som også tåles og spilles mye høyere, litt snillere i lyden.
    Når det kommer til bikkjene er dem på originalen litt i høyre og siden venstre kanal god bredde der, på nymix er dem langt ute til høyre først kommer siden inn på 90grader venstre og flyttes sen mot dypt i senter.
    Liker begge👍og vad betreffer cover er originalen overlegent🙂
    20221029_173312.jpg
     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.955
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Blir nødt til å kjøpe den nye utgaven etter så mye god omtale. :)Mitt eksemplar låter uansett ikke bra.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Gikk på en smell og kjøpe boksen.
    Vet ikke helt jeg? Mulig jeg bare er en dauhørte gretten gammel gubbe?
    Og at det gammeldags 16 bit CD løsning min ikke yter den nye 2018 mixen rett.
    Merker at jeg savner og ikke ha den orgnale LP versjonen. Forstår ikke hvorfor jeg aldri kjøpte den. Har de fleste av PF utgivelsene i div versjoner.
    Sammenlignet med den versjonen Discovery CD er forskjellen i mixen påfallende.
    Ser at noen skriver at de synes den gamle låt lukket. Jeg opplever ikke egentlige det hos meg. Lydbilde er høres som de spiller i et stort rom og stå 15m bak høyalerene. Bikkja står bundet 50m bak dem. Synes soundet høres tidsriktig ut. Litt sammen sound som Unknown Pleasures med Joy Divisions Hos meg høres den nye mixen ut som Waters Amused to Death. Bare litt flater i lydbildet. Alle musikere står der høytalere er plassert. Bassen er dratt på litt ekstra. Waters har fått litt mer presens. Lydeffektene er veldig imponerende. Første bikkja vi ser rundt 10m på høyre side mellom musikk og der jeg sitter. Spørsmålet er det bedre? Eller CD systemet mitt som ikke yter potensialet til ny mixen rettferdighet. Gleder meg til å Vinyl riggen min tilbake i drift, så jeg kan få hørt lp versjonen :)
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    929
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Østfold
    På mitt oppsett med Apple Music er den nye remix mye bedre enn re-master. Jeg har alltid syntes at Animals er ullen og diffus, klart dårligere lyd enn Dark Side.. og Wish You...Nå framstår faktisk Animals som kanskje deres beste album lydmessig - bra:)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Gav den nye remixen en runde i highrez på Quobuz. Syntes det var bra. Bass og trommer fremstår vesentlig tydeligere i mixen. Gir en annen og bedre musikalsk innlevelse. Er enig at det er mye bass. Litt avhengig av hvordan anlegget er tunet og hvordan rommet oppfører seg, så kan det kanskje bli litt mye bass for noen.
    På vokalarrangementene var forskjellen mindre, synes jeg. Ikke sikkert at alt der finnes på separate spor på mastertapen?
    Tydeligere lydeffekter, med lyder i ekstrem 180 graders spredning a la Q-sound, men dog ikke over/bak lyttepos. slik som på Amused to Death.
    Alt i alt en av de bedre re-mixene.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På ei slik plate blir det vanskelig for mye bass. 🤔😊
    Bassen bidrar til at det musikalske uttrykket blir stort og mektig, noe som kler musikken og tekst/budskap. Den kraftige bassen som ligger som et underlag på flere spor understreker det dystopiske innholdet på albumet. Litt sånn doom-stemning.

    Det er jo ikke slik at bassen dominerer og gjør noe skade i den nye 2018 mixen.
    Det er klart at den nye mixen er forskjellig fra den forrige. Det er jo hele poenget!
    Det virker som om noen nærmest har et religiøst forhold til originale mikser. (Ikke bare Pink Floyd)
    Det har ikke jeg. Tvert imot synes jeg at den originale Animals kanskje er det slappeste og dårligst lydmessig Pink Floyd-albumet av de jeg har. Derfor er muligheten for å kjøpe en ny versjon en god ting. (Men helt frivillig!)

    At pressing og vinylkvalitet varierer og slår dårlig ut for mange kjøpere er en annen sak, - og slettes ikke akseptabelt.
    Vinyl på mitt eks er heller ikke helt feilfritt. Likevel bra, så jeg velger å beholde min i fare for å få tilbake en verre.
    Generelt vil jeg likevel oppfordre folk til å reklamere på alle vinylplater de ikke er fornøyd med. Så lenge selskapene slipper unna med å selge ujevn og utilfredsstillende kvalitet vil det bare fortsette. Det er fremdeles en slags oppfatning om at "litt peiskos" må man regne med, og faktisk er en del av sjarmen med vinyl. 🥴🤪
    Det er jo totalt feil. Det er først og fremst lyden som gjør vinyl interessant. Nye plater er såpass kostbart at det skal være i orden.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    På ei slik plate blir det vanskelig for mye bass. 🤔😊
    Bassen bidrar til at det musikalske uttrykket blir stort og mektig, noe som kler musikken og tekst/budskap. Den kraftige bassen som ligger som et underlag på flere spor understreker det dystopiske innholdet på albumet. Litt sånn doom-stemning.

    Det er jo ikke slik at bassen dominerer og gjør noe skade i den nye 2018 mixen.
    Det er klart at den nye mixen er forskjellig fra den forrige. Det er jo hele poenget!
    Det virker som om noen nærmest har et religiøst forhold til originale mikser. (Ikke bare Pink Floyd)
    Det har ikke jeg. Tvert imot synes jeg at den originale Animals kanskje er det slappeste og dårligst lydmessig Pink Floyd-albumet av de jeg har. Derfor er muligheten for å kjøpe en ny versjon en god ting. (Men helt frivillig!)

    At pressing og vinylkvalitet varierer og slår dårlig ut for mange kjøpere er en annen sak, - og slettes ikke akseptabelt.
    Vinyl på mitt eks er heller ikke helt feilfritt. Likevel bra, så jeg velger å beholde min i fare for å få tilbake en verre.
    Generelt vil jeg likevel oppfordre folk til å reklamere på alle vinylplater de ikke er fornøyd med. Så lenge selskapene slipper unna med å selge ujevn og utilfredsstillende kvalitet vil det bare fortsette. Det er fremdeles en slags oppfatning om at "litt peiskos" må man regne med, og faktisk er en del av sjarmen med vinyl. 🥴🤪
    Det er jo totalt feil. Det er først og fremst lyden som gjør vinyl interessant. Nye plater er såpass kostbart at det skal være i orden.
    Helt enig, kunne ikke sagt det bedre selv
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du er så diplomatisk korrekt @bluesbreaker at det er en fryd - akkurat som den nye remixen.

    Var den verdt de kr. 230,- den kostet på imusic? Å ja, definitivt sålenge den er feilfri. Selv ikke de aller tidligste japanpressingene på vinyl kan kjempe lyttekampen med den NYoppussede, moderne, tidløse og animalske lydbølgen.

    En venn av meg måtte bare ha den nye remixen på japanpress også. -Snål type 🤭

    IMG_20221104_090552.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du er så diplomatisk korrekt @bluesbreaker at det er en fryd - akkurat som den nye remixen.

    Var den verdt de kr. 230,- den kostet på imusic? Å ja, definitivt sålenge den er feilfri. Selv ikke de aller tidligste japanpressingene på vinyl kan kjempe lyttekampen med den NYoppussede, moderne, tidløse og animalske lydbølgen.

    En venn av meg måtte bare ha den nye remixen på japanpress også. -Snål type 🤭

    Vis vedlegget 872578
    Får assosiasjoner til Maskiner i Nirvana, mer enn Animals, når jeg ser den riggen, @Grumpy... 🤩
    Ellers så gjelder fremdeles uttrykket om at de gærne har det godt. Du får hilse kameraten! 😆
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.132
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    På ei slik plate blir det vanskelig for mye bass. 🤔😊
    Bassen bidrar til at det musikalske uttrykket blir stort og mektig, noe som kler musikken og tekst/budskap. Den kraftige bassen som ligger som et underlag på flere spor understreker det dystopiske innholdet på albumet. Litt sånn doom-stemning.

    Det er jo ikke slik at bassen dominerer og gjør noe skade i den nye 2018 mixen.
    Det er klart at den nye mixen er forskjellig fra den forrige. Det er jo hele poenget!
    Det virker som om noen nærmest har et religiøst forhold til originale mikser. (Ikke bare Pink Floyd)
    Det har ikke jeg. Tvert imot synes jeg at den originale Animals kanskje er det slappeste og dårligst lydmessig Pink Floyd-albumet av de jeg har. Derfor er muligheten for å kjøpe en ny versjon en god ting. (Men helt frivillig!)

    At pressing og vinylkvalitet varierer og slår dårlig ut for mange kjøpere er en annen sak, - og slettes ikke akseptabelt.
    Vinyl på mitt eks er heller ikke helt feilfritt. Likevel bra, så jeg velger å beholde min i fare for å få tilbake en verre.
    Generelt vil jeg likevel oppfordre folk til å reklamere på alle vinylplater de ikke er fornøyd med. Så lenge selskapene slipper unna med å selge ujevn og utilfredsstillende kvalitet vil det bare fortsette. Det er fremdeles en slags oppfatning om at "litt peiskos" må man regne med, og faktisk er en del av sjarmen med vinyl. 🥴🤪
    Det er jo totalt feil. Det er først og fremst lyden som gjør vinyl interessant. Nye plater er såpass kostbart at det skal være i orden.
    Sjelden vært mer enig, Blues 👌😍

    M
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Mye dårlig vinyl ja (gjelder generelt, ikke spesielt Pink Floyd)
    Her må jeg i alle fall skryte av Platekompaniet - når jeg reklamerer på dårlig vinyl (og det skjer litt for ofte) sender de sporenstreks ny vinyl med ferdig frankert returemballasje og «no questions asked»
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye dårlig vinyl ja (gjelder generelt, ikke spesielt Pink Floyd)
    Her må jeg i alle fall skryte av Platekompaniet - når jeg reklamerer på dårlig vinyl (og det skjer litt for ofte) sender de sporenstreks ny vinyl med ferdig frankert returemballasje og «no questions asked»
    Jeg har inntrykk av at butikkene stort sett er medgjørlige, og gjør det de kan. (finnes unntak).
    Likevel har de ikke kontroll på hva selskapene sender fra seg.
    Jeg tror noe av problemet er at ikke alle gjør som deg og meg, - altså reklamerer på dårlige plater.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    6.686
    På ei slik plate blir det vanskelig for mye bass. 🤔😊
    Bassen bidrar til at det musikalske uttrykket blir stort og mektig, noe som kler musikken og tekst/budskap. Den kraftige bassen som ligger som et underlag på flere spor understreker det dystopiske innholdet på albumet. Litt sånn doom-stemning.

    Det er jo ikke slik at bassen dominerer og gjør noe skade i den nye 2018 mixen.
    Det er klart at den nye mixen er forskjellig fra den forrige. Det er jo hele poenget!
    Det virker som om noen nærmest har et religiøst forhold til originale mikser. (Ikke bare Pink Floyd)
    Det har ikke jeg. Tvert imot synes jeg at den originale Animals kanskje er det slappeste og dårligst lydmessig Pink Floyd-albumet av de jeg har. Derfor er muligheten for å kjøpe en ny versjon en god ting. (Men helt frivillig!)

    At pressing og vinylkvalitet varierer og slår dårlig ut for mange kjøpere er en annen sak, - og slettes ikke akseptabelt.
    Vinyl på mitt eks er heller ikke helt feilfritt. Likevel bra, så jeg velger å beholde min i fare for å få tilbake en verre.
    Generelt vil jeg likevel oppfordre folk til å reklamere på alle vinylplater de ikke er fornøyd med. Så lenge selskapene slipper unna med å selge ujevn og utilfredsstillende kvalitet vil det bare fortsette. Det er fremdeles en slags oppfatning om at "litt peiskos" må man regne med, og faktisk er en del av sjarmen med vinyl. 🥴🤪
    Det er jo totalt feil. Det er først og fremst lyden som gjør vinyl interessant. Nye plater er såpass kostbart at det skal være i orden.
    Kunne sagt det mye bedre selv, men er likevel 100% enig 😉 😂
     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.955
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Denne remix'en låter bra, bedre enn den gamle. Spiller den mye 😊
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.955
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Du er så diplomatisk korrekt @bluesbreaker at det er en fryd - akkurat som den nye remixen.

    Var den verdt de kr. 230,- den kostet på imusic? Å ja, definitivt sålenge den er feilfri. Selv ikke de aller tidligste japanpressingene på vinyl kan kjempe lyttekampen med den NYoppussede, moderne, tidløse og animalske lydbølgen.

    En venn av meg måtte bare ha den nye remixen på japanpress også. -Snål type 🤭

    Vis vedlegget 872578
    Hvordan er den nye remixen på Japan press?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Helt super den også aiso, men koster minst det tredoble å anskaffe. Om du ikke "samler", så holder det fin-fint med EU-versjonen. Japan-utgivelsen er også presset i Nederland, har jeg forstått.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.955
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Helt super den også aiso, men koster minst det tredoble å anskaffe. Om du ikke "samler", så holder det fin-fint med EU-versjonen. Japan-utgivelsen er også presset i Nederland, har jeg forstått.
    Ser det nå at den er presset i Nederland, nærmere bestemt av Record Industry. De presser også alt for Music on vinyl.
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Mye dårlig vinyl ja (gjelder generelt, ikke spesielt Pink Floyd)
    Her må jeg i alle fall skryte av Platekompaniet - når jeg reklamerer på dårlig vinyl (og det skjer litt for ofte) sender de sporenstreks ny vinyl med ferdig frankert returemballasje og «no questions asked»
    Det er bare å styre unna cdon/bengans i allefall.
    Jeg forhåndsbestille Animals der, for det første så var de veldig treige med å sende ut. Den hadde vært i butikkene i en uke før eksemplaret mitt ble sendt. Når den først kom hadde den en feit ripe, kontaktet de med bilde og ønske om en ny, det skulle vise seg å ta enda mer tid. De kunne ikke sende ny, den skade måtte sendes i retur også skulle jeg få penger igjen. Platen måtte sendes til Oslo, også må den ligge der ca en måned før den sendes til Sverige.. får vell penger igjen til jul. Bestilte ny fra imusic, de hadde bedre pris å rimelige frakt :)
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Helt super den også aiso, men koster minst det tredoble å anskaffe. Om du ikke "samler", så holder det fin-fint med EU-versjonen. Japan-utgivelsen er også presset i Nederland, har jeg forstått.
    Er det ikke akkurat samme pressing bare med Obi?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kan godt hende, men ikke nødvendigvis. EU er på PFR, mens Japan er på Sony.

    PS! EU og Japan er nok begge presset hos Record Industry pressing plant i Haarlem, Nederland.
     
    Sist redigert:

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Pokker da, jeg som tenkte det holdt med en japansk Animals..
    DSC_2958~2.JPG


    Innser nå at remixen har wide spine som tidlige utgaver av første UK utgave hadde :)
    DSC_2959.JPG
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Er det ikke akkurat samme pressing bare med Obi?
    Betyr dette at japan-utgaven heller ikke er noen garanti for feilfritt eksemplar, slik japanere som oftest er? Hvor er denne å få kjøpt?

    Jeg har for øvrig reklamert på mitt nylig kjøpte eksemplar av Animals remix'en. Noe jeg syns alle burde gjøre, enten man er veldig misfornøyd, eller velger å la være fordi man er redd for å få et enda verre eksemplar. I det siste tilfellet bidrar man jo bare til å skjule et egentlig problem. Platebutikken virket overhodet ikke overrasket og innrømmet en del feil med akkurat denne utgivelsen. De ønsket ikke engang plata i retur for å sjekke.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.748
    Antall liker
    8.552
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får vel bare stå frem som enda en som fikk et dårlig ex til å begynne med. PK sende sporenstreks en ny som heldigvis var bra. For øvrig meget fornøyd med lyden.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Var på konserten i -94 Sitter fremdeles godt i hukommelsen, flott konsert.
    Jeg var også der, men som 13 åring er det lasershowet jeg husker best 🫣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn