Piller mot tinnitus

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
I bladet Pensjonisten leste jeg en annonse for et kosttilskudd som heter Tone. Ifølge Johnny, som lider av øresus, så har pillene ført til at han på ny kan nyte stillheten. I tillegg skal det være forebyggende mot hørselsproblemer. Kanskje det er et produkt for våre egne snåsa-disipler, eventuelt andre desperate audiofile med tinnitus.

Selv tror jeg at jeg fortsetter å beskytte hørselen min på samme måte som tidligere, og gleder meg over å ha vært fornuftig da jeg var yngre. Det har sine fordeler å tidlig bli kjent med musikere som ikke har vært like forsiktige i sin omgang med Marshall-vegger og PA. Men, det er fritt fram å prøve for de som ikke er like skeptiske som meg. Kanskje det ligger et mirakel i den grønne esken fra New Nordic AS? Kremt kremt...

http://newnordic.no/pi/tone_60_tabletter_1925_107.aspx

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.645
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
leste engang om et middel/medikamament som ble nevnt i TAS(tror jeg det var)som skulle "gjenreise" fallende hf hørsel grunnet aldring
denne fallende følsomheten for hf skylde visst at flimmerhår i øregangen forsvinner as time goes by
vidundermiddelet skulle få det til å vokse ut igjen, og det gjorde det visst etter ca 6 måneder og man hørte som en ungfole igjen
gjorde en del research om middelet og kom strax borti bole-miljøet og bodybuilding
middelet virket det,men hadde typisk nok en del tvilsomme bieffekter som de fleste nabole stereoider:
økt kvinnelig hormon østrogen,pupp-dannelse ;D,mm
spørs om ikke prisen for gjenopprettet hf ble litt i drøyeste laget(for de fleste)
så moralen er :
watch out!
mvh
Leif

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tja, en ekte audiofil synes vel at pupper er en liten pris å betale for å få lyttegleden tilbake. Jeg er glad jeg ikke forstyrres av slike lyder, men hvis preparatet fungerer, så hadde jeg lett godtatt forstyrrelser i hormonbalansen. Det finnes nok grenser for hvor mye et kosttilskudd som selges i Norge kan ødelegge. Hva synes dere som har problemer av denne typen? Det er vanskelig for oss med frisk hørsel å vurdere dette.

Men, jeg er fortsatt skeptisk til tinnitus-pillene. Uansett bivirkninger.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.645
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
selv om gresshoppene begynner å fade ut,har jeg slett ikke mistet lytteopplevelsen, og jeg er minst like i stand til å evaluere et systems egenskaper, som en som hører til skylight ;D
mvh
Leif

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Tror dette produktet er mer relatert til business, enn til medisin.

S

Supertramp

Gjest
baluba skrev:
Kanskje det ligger et mirakel i den grønne esken fra New Nordic AS? Kremt kremt...
Har testet dette selv, og det hadde aboslutt ingen effekt på min øresus.... waste of good CD-money :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.645
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
da er det bare å avfinne seg med det
eller
frem med BH´n ! ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Det er vel kanskje andre behandlingsformer som er effektive mot tinnnitus enn dette.
Er ikke ekspert, menen del har fått redusert sine plager ved å gå i en slags terapi. Er her litt på tynn is, men mener å ha lest noe om dette. Da vil jeg tro at tinnitus ikke forsvinner, men heller en måte å takle det på.

Håvard

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.645
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
ja det er vel heller snakk om å holde ut
ikke rent få, som desverre ikke har klart det
mvh
Leif

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Noen som har prøvd Laser mot øresus ?

Min samboer ble behandla (og det virket) mot allergi på en laserklinikk, de hadde også tinitus på lista si..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
0
LMC skrev:
økt kvinnelig hormon østrogen,pupp-dannelse ;D,mm
Som en puppefiksert kolleg sa på et julebord omtrent da promillen gikk gjennom lydmuren:

"Fan hadde æ hatt puppa skulle æ bare sittet hjæmme å kost med dæm heile dagen!"

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.530
Dagens situasjon: dårlig hørsel, bra anlegg, sigar og noe brunt i glasset.
Mulighetene: god hørsel, bra anlegg, sigar, noe brunt i glasset og bryster.

Synes vel ikke disse "bivirkningene" ødelegger så veldig...? ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
En venninne av meg har kraftig tinitus.
Når det er som værst må hun ut på det illegale markedet- noen blås og det lindrer en god del....

S

Supertramp

Gjest
emotikon skrev:
Når det er som værst må hun ut på det illegale markedet- noen blås og det lindrer en god del....
Oj, bra tips - må ta meg en tur til Amsterdam .... :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Er en desperat så er en desperat- men hun er nok ikke så desperat at hun drar helt dit.... ;)

S

Supertramp

Gjest
emotikon skrev:
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Er en desperat så er en desperat- men hun er nok ikke så desperat at hun drar helt dit.... ;)
Og jeg er ikke så desperat at jeg bryter norsk lov...... :) :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Norsk lov gjelder dessverre for norske statsborgere uansett hvor du er. Nederlandsk politi gir beskjed til norsk hvis du blir tauet med noe som er ulovlig i Norge i lommene. Det er altså ikke slik at det som skjer i Amster, blir i Amster.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg skulle gjerne hatt noe som fikk vekk denne pipingen i ørene.

Jeg tror ikke at den ALLTID er der, så jeg vet ikke om det kvalifiserer til "tinnitus", men likevel.

S

Supertramp

Gjest
baluba skrev:
Norsk lov gjelder dessverre for norske statsborgere uansett hvor du er. Nederlandsk politi gir beskjed til norsk hvis du blir tauet med noe som er ulovlig i Norge i lommene. Det er altså ikke slik at det som skjer i Amster, blir i Amster.
Er du helt sikker? Vil det ikke være naturlig at man kan nyte en "sjokoladekake" på en Coffee shop i Amsterdam såfremt man er innenfor lovgivningen som gjelder i Nederland?

Parallell: for noen år siden var jeg i Brüssel og krysset et gangfelt, på rød mann. Da ble jeg stoppet av en brysk politimann. Jeg prøvde meg med å si at det er lov i Norge såfremt man viser aktsomhet. Å, neida - i Belgia gjalt egne lover som jeg pent måtte følge. Like før jeg fikk bot der og da.....

De må da slå begge veier .....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Supertramp skrev:
emotikon skrev:
Nei, selvfølgelig ikke..... ;)

Seriøst; jeg ser poenget hennes når desperasjonen river - de dårlige dagene og nettene tærer på hennes livskvalitet. Tror nok mange med kraftig tinitus ville velge nærmest hva som helst for å slippe unna.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
baluba skrev:
Er du helt sikker? Vil det ikke være naturlig at man kan nyte en "sjokoladekake" på en Coffee shop i Amsterdam såfremt man er innenfor lovgivningen som gjelder i Nederland?

Parallell: for noen år siden var jeg i Brüssel og krysset et gangfelt, på rød mann. Da ble jeg stoppet av en brysk politimann. Jeg prøvde meg med å si at det er lov i Norge såfremt man viser aktsomhet. Å, neida - i Belgia gjalt egne lover som jeg pent måtte følge. Like før jeg fikk bot der og da.....

Det kan umulig stemme for alt, i følge norsk lov er det vel feks ikke lov til å kjøre fortere enn 100 eller 110 (?!?) som det absolutt forteste. Betyr det at dersom du kjører 200 på autostradaen i Tyskland vil tysk politi ta nummeret ditt og informere norsk politi som igjen vil ta fra deg lappen og sende deg avgårde for å spikre paller? Tviler
Og dersom det skal fungere på den måten må vi jo også slutte å klage på feks invandrere som ikke følger norsk lov for de vil følge sharia lovene sine eller andre lover fra sine hjemland. Dette må vel nødvendigvis slå begge veier

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
0
svingen68 skrev:
..... Betyr det at dersom du kjører 200 på autostradaen i Tyskland vil tysk politi ta nummeret ditt og informere norsk politi som igjen vil ta fra deg lappen og sende deg avgårde for å spikre paller? Tviler
Tviler vel jeg også, for tysk politi gjør ganske så lite på AUTOSTRADAEN. Prøyserne holder seg helst hjemme på sin AUTOBAHN!

Han som stopper deg på AUTOSTRADAEN kalles vel gjerne Carabinieri og befinner seg ikke i landet med Moselvin men i landet med Chianti, Italia! ;D ;D

Ok det var barnslig av meg..... men morro lell! ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
0
Til topic,

Det påstås fra folk som mener å vite, at canabis kan hjelpe mot både tintus og migrene, uten at jeg vet eller har prøvd.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
svingen68 skrev:
Supertramp skrev:
baluba skrev:

Det kan umulig stemme for alt, i følge norsk lov er det vel feks ikke lov til å kjøre fortere enn 100 eller 110 (?!?) som det absolutt forteste. Betyr det at dersom du kjører 200 på autostradaen i Tyskland vil tysk politi ta nummeret ditt og informere norsk politi som igjen vil ta fra deg lappen og sende deg avgårde for å spikre paller? Tviler
Og dersom det skal fungere på den måten må vi jo også slutte å klage på feks invandrere som ikke følger norsk lov for de vil følge sharia lovene sine eller andre lover fra sine hjemland. Dette må vel nødvendigvis slå begge veier
Det gjelder kun straffeloven, derunder narko. Og sedelighet. Ikke tro det er fritt fram for fjortiser, i land der slikt er lovlig. Da står også onkels lange arm og venter på Gardermoen. Men trafikklover og bestemmelser faller utenfor dette. Det må være graverende nok til at det er et brudd på straffeloven. Det er ikke uvanlig at folk innrømmer bruk i Amsterdam ved ankomst Norge, er blitt presentert med et forelegg. Det vil si, det er slik det skal være ifølge norsk lov.

Jeg tro dog at de ser mellom fingrene for konsumering av skikkelig absinth i Tjekkia. ;)

Topp Bunn