Jeg tror det er mange som _egentlig_ er enige med deg, men som bare ikke innser det selv.
Hvor mange av oss er det som trives med sikkerhetsbelte, selv om vi ikke pleier å kræsje så ofte? Sist jeg sjekka var det ganske vanlig å like å ha marginene på sin side.
Jeg ser ingen grunn til å kritisere andre for å ta slike valg.
Jo beltet trives jeg virkelig med! Har vokst opp med billbelte og har selv berget livet/alvorlig skade en to tre ganger på grunn av denne "pysestrikken"!
En liten "note to self" skal jeg dele med dere. Jeg lærte dette "the hard way"!
Når du har vært uheldig, eller jævla dum (velg selv!) og bilen ligger der på taket og du var smart nok til å bruke dette beltet er det en sak du ska huske på, en sak, kun det!
Før du løser ut beltet for å krabbe ut av bilen bør du absolutt sette den andre hånden i taket slik at du ikke deiser ned ukontrollert. Du faller ikke langt, men det kan faktisk gjøre jævlig vondt likevel!
Er du rolig nok til også å huske på det neste er det en bonus: Mens du henger der opp ned kan det være smart, hvis det er mulig, å legge seteryggen så langt bakover som mulig. Klarer du ikke å åpne framdøra er det mye lettere å krabbe over i baksetet for å åpne en bakdør hvis seteryggen er tiltet så mye som mulig bakover. Just saying!