PIEGA's venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke tilfeldigvis mine Piega du sitter med? Sort, med ekstra bunnplate, tidligere stått på Bøler? :)

    Jeg solgte Piegaene fordi jeg opplevde de som litt for store i lydbildet for en liten stue. Har hørt det samme paret i et større rom, og bassen er virkelig god (selv om den kutter av rundt 33hz, noe som kan merkes ved electronica og hiphop spesielt).

    Jeg har aldri testet rør på høyttalerne, men merket stor forskjell avhengig av forskjellige forsterkere. Jeg hadde 3.2 før og testet mange forskjellige forsterkere på de, og variasjonen er stor avhengig av elektronikken.

    Erfaringsmessig er de nokså glade i watt. De spiller flott med lite watt (har selv 2x33), men større solid state forsterkere fikk frem det lille ekstra, spesielt i bånn. Matching er også viktig : hadde Bladelius Thor innom en liten periode, og det låt ikke bra på Piega. Jeg ville ikke brukt dette som unnskyldning for å svi av uendelige summer på en ny forsterker, men kanskje sjekket muligheten for å teste en solid state med litt ekstra watt.

    Jeg likte veldig godt Musical innovation på Piega. Også hatt flere forskjellige Densen-modeller som låt bra men har en litt mer skarp tone i bassen enn feks MI, som jeg opplevde som mer fyldig og organisk. Bel Canto var også bra, mer analytisk enn de tidligere nevnte. Adyton var også en griserå kombo men blir i en egen prisklasse.

    Jeg ville også testet forskjellige posisjoner på høyttalerne; kan fort være at refleksjoner i rommet slukker ut noen av de lavere frekvensene. Lykke til :)
     

    Mellomstua

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2008
    Innlegg
    59
    Antall liker
    122
    Sted
    Båstad
    Torget vurderinger
    4
    Hei Venner av Piega ,

    Røk på et par jeg også , slenger meg på tråden her med Piega Classic 60.2 og er strålende fornøyd :)

    Piaga (1 of 1).jpg
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Ikke så mye aktivitet i tråden over sommeren, men jeg sparker litt liv i den med et bilde fra i sommer:) Håper alle har hatt en fin sommer!

    Vis vedlegget 549873
    Disse beinene, eller uteliggerne høyttalerne står på, følger disse med eller er de ekstrautstyr? Ser bilder på nettet av den nyeste Coax serien både med og uten disse.

    Er de justerbare i bredde også?

    Mvh

    PKG
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Ikke så mye aktivitet i tråden over sommeren, men jeg sparker litt liv i den med et bilde fra i sommer:) Håper alle har hatt en fin sommer!

    Vis vedlegget 549873
    Disse beinene, eller uteliggerne høyttalerne står på, følger disse med eller er de ekstrautstyr? Ser bilder på nettet av den nyeste Coax serien både med og uten disse.

    Er de justerbare i bredde også?

    Mvh

    PKG
    På de tidligere Premium-seriene var føttene med muligheter for spikes ekstrautstyr. På den nye Premium-serien er det standard med slike føtter, men virker som om dette fortsatt er ekstrautstyr på Coax-serien.
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Ikke så mye aktivitet i tråden over sommeren, men jeg sparker litt liv i den med et bilde fra i sommer:) Håper alle har hatt en fin sommer!

    Vis vedlegget 549873
    Disse beinene, eller uteliggerne høyttalerne står på, følger disse med eller er de ekstrautstyr? Ser bilder på nettet av den nyeste Coax serien både med og uten disse.

    Er de justerbare i bredde også?

    Mvh

    PKG
    På de tidligere Premium-seriene var føttene med muligheter for spikes ekstrautstyr. På den nye Premium-serien er det standard med slike føtter, men virker som om dette fortsatt er ekstrautstyr på Coax-serien.
    Ok. Takker for svar!
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ikke så mye aktivitet i tråden over sommeren, men jeg sparker litt liv i den med et bilde fra i sommer:) Håper alle har hatt en fin sommer!

    Vis vedlegget 549873
    Disse beinene, eller uteliggerne høyttalerne står på, følger disse med eller er de ekstrautstyr? Ser bilder på nettet av den nyeste Coax serien både med og uten disse.

    Er de justerbare i bredde også?

    Mvh

    PKG
    Basen og føttene er ekstrautstyr. Basen kommer med tilhørende spikes, men jeg bruker myk avdempning. Fikk tak i noen CR Tech føtter som har samme finish som høyttalerene og basen. Legger ved et bilde før montering.

    519508C1-05DF-4D92-9EF6-709902CF45EF.jpg
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Ikke så mye aktivitet i tråden over sommeren, men jeg sparker litt liv i den med et bilde fra i sommer:) Håper alle har hatt en fin sommer!

    Vis vedlegget 549873
    Disse beinene, eller uteliggerne høyttalerne står på, følger disse med eller er de ekstrautstyr? Ser bilder på nettet av den nyeste Coax serien både med og uten disse.

    Er de justerbare i bredde også?

    Mvh

    PKG
    Basen og føttene er ekstrautstyr. Basen kommer med tilhørende spikes, men jeg bruker myk avdempning. Fikk tak i noen CR Tech føtter som har samme finish som høyttalerene og basen. Legger ved et bilde før montering.

    Vis vedlegget 555321
    Takker for svar!

    Mvh

    PKG
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke tilfeldigvis mine Piega du sitter med? Sort, med ekstra bunnplate, tidligere stått på Bøler? :)
    Nei, det er ikke dine tidligere høyttalere. Takk for grundig svar. Jeg har nå heldigvis fått til en bedre løsning. Testet først med en annen forsterker, Rega elict-R, uten at det gjorde noe nevneverdig forskjell på bassen. Har så fått lånt meg en NAD for-forsterke som jeg bruker sammen med forsterkeren min, Cayin T88. Da løsnet det. Bassen er en helt annen, synes faktisk også jeg kan kjenne bedre igjen kvalitetene jeg liker ved Cayin-forsterkeren. Nå kan jeg slappe av og begynne å nyte høyttalerne, som var det jeg hadde gledet meg så mye til!
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke tilfeldigvis mine Piega du sitter med? Sort, med ekstra bunnplate, tidligere stått på Bøler? :)
    Nei, det er ikke dine tidligere høyttalere. Takk for grundig svar. Jeg har nå heldigvis fått til en bedre løsning. Testet først med en annen forsterker, Rega elict-R, uten at det gjorde noe nevneverdig forskjell på bassen. Har så fått lånt meg en NAD for-forsterke som jeg bruker sammen med forsterkeren min, Cayin T88. Da løsnet det. Bassen er en helt annen, synes faktisk også jeg kan kjenne bedre igjen kvalitetene jeg liker ved Cayin-forsterkeren. Nå kan jeg slappe av og begynne å nyte høyttalerne, som var det jeg hadde gledet meg så mye til!
    Så godt å høre :) Nyt musikken; veldig behagelige og flotte høyttalere!
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Hei!

    Har Piega Coax 511 og 711 så lavt tyngdepunkt at de står noenlunde stabilt uten de ekstra uteliggerne?

    Mvh

    PKG
     

    PKG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    166
    Hei!

    Hvordan er spredningsmønsteret til Piega Coax 711? Har båndelementet mye av de samme egenskapene til f.eks elektrostater? Sikter til både horisontalt og vertikalt. Har f.eks gulv og tak like stor innflytelse på lyden som ved mer konvensjonelle høyttalere?

    Mvh

    PKG
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hei!

    Har Piega Coax 511 og 711 så lavt tyngdepunkt at de står noenlunde stabilt uten de ekstra uteliggerne?

    Mvh

    :)

    PKG
    511 er vel de som er minst ”stabile" da de har et mindre footprint. Det sitter elementer hele veien oppover så de kan nok velte om du dytter borti de. De står helt fint uten den ekstra bunnplaten, men står de slik til at den trenger å bevege seg rundt de så er vel ekstra bunnplate å anbefale. Ser mer voksent ut også
     

    nfr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    56
    Antall liker
    40
    Sted
    Asker
    Er ikke tilfeldigvis mine Piega du sitter med? Sort, med ekstra bunnplate, tidligere stått på Bøler? :)
    Nei, det er ikke dine tidligere høyttalere. Takk for grundig svar. Jeg har nå heldigvis fått til en bedre løsning. Testet først med en annen forsterker, Rega elict-R, uten at det gjorde noe nevneverdig forskjell på bassen. Har så fått lånt meg en NAD for-forsterke som jeg bruker sammen med forsterkeren min, Cayin T88. Da løsnet det. Bassen er en helt annen, synes faktisk også jeg kan kjenne bedre igjen kvalitetene jeg liker ved Cayin-forsterkeren. Nå kan jeg slappe av og begynne å nyte høyttalerne, som var det jeg hadde gledet meg så mye til!
    Jepp, for det var jeg som kjøpte FSF sine høyttalere har jeg forstått ved å se på noen tidligere bilder i tråden :)

    Bruker Yamaha A-S1100 på de og har funnet ut at 5.2'ene er svært sensitive ift forsterker. Dvs har funnet at med "Bass" tonekontroll-bryteren ørlite innkoblet (klokken 1 posisjon) så blir det bass i bøtter og spann. Uten dette kan det tidvis være litt avhengig av kilde (veksler på TV via Fiio DAC og BluOS Node 2i) - dvs bassen er der men blir ofte litt for korrekt når tonekontrollene er i "bypass" modus på A-S1100. Har også testet en EL34 rørforsterker, da blir det mer bass men mindre kontroll, så foretrekker solid state forsterker. En rørforsterker med mer watt vil kunne være spennende å teste etterhvert.... men nå har lommeboken blitt tappet på oppgradering av bil, så da får evt nytt forsterkeri vente.

    Driver for tiden også og eksperimenterer med MiniDSP 2x4 HD som sammen med gratis romkorreksjon program REW og UMIK-1 målemikrofon kan få ut enda mer i både bunn og topp av frekvensområdet - det blir hørbar forskjell. Dog tar det sin tid med målinger og ekstra kabler, så har foreløpig falt tilbake på den enkleste varianten å bare vri littebitt på bass tonekontrollen (det er jo slikt som enkelte audiofile rynker på nesen av men bass tonekontrollen på A-S1100 er litt bedre enn snittet (fra A-S1100 produktark): "Moreover, the tone controls employ a triple-parallel method, minimising the detrimental impact on sound quality seen with straight-line tone controls."
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    til dere som har sett og tatt på MLS2 eller MLS3. Disse akustiske linsene som er på baksiden - er de harde som mdf plater eller porøse som akustikkplater?
     

    enrico22

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    piega og Sugden forsterker

    Hei,
    Vurderer coax 50.2 eller 90.2. Jeg har en Sugden Masterclass IA-4. Er lite info om den comboen på nett. Noen som har noe som helst anelse?
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    IMG_3166.jpg


    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 566594

    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Et tips er å få tak i en solid slakterblokk/brødfjøl å legge under platespilleren. Gjerne med noe myk avdempning mellom stereobenk og slakterblokk. Det er i hvertfall en forbedring til du har spart opp til ny og forbedret stereobenk:)
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 566594

    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Et tips er å få tak i en solid slakterblokk/brødfjøl å legge under platespilleren. Gjerne med noe myk avdempning mellom stereobenk og slakterblokk. Det er i hvertfall en forbedring til du har spart opp til ny og forbedret stereobenk:)
    Har faktisk bestilt Pro-Ject sin plate, så den er forhåpentligvis på plass i løpet av neste uke [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei,jeg har hørt 90.2 med luxman 509x. Det låt utrolig! Tipper det vil bli veldig bra med dine og. Vurdere kjøp.
    Bjørn
     

    nfr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    56
    Antall liker
    40
    Sted
    Asker
    Liten oppdatering ang Piega Premium 5.2 som jeg kjøpte brukt av FSF sist sommer. Jeg tror det må være ualminnelig lang innspillingstid på bass/mellomtone elementene, for nå synes jeg bassen sitter som den skal uten å måtte bruke ekstra bass via forsterkerens tonekontroll. (Har vekslet litt på et par Sonus Faber Venere 2.5, så tror ikke det er tilvenning heller.) Sonus'ene gikk akkurat ut døra til ny eier, ifbm at jeg snart skal flytte og jeg vurderte Piega til å være totalt sett best, spesielt diskanten er det klasseforskjell på i favør av Piega.

    Veldig godt fornøyd med dette kjøpet og høyttalerne er jo noe av det mer stilfulle og "nette" man kan ha i stua. Definitivt "keepers" !
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 566594

    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Et tips er å få tak i en solid slakterblokk/brødfjøl å legge under platespilleren. Gjerne med noe myk avdempning mellom stereobenk og slakterblokk. Det er i hvertfall en forbedring til du har spart opp til ny og forbedret stereobenk:)
    Plate gjorde ikke susen, så det ble ny platespiller [emoji3] 0E262B10-CE26-446B-B869-4A18FC4760E2.jpg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 566594

    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Et tips er å få tak i en solid slakterblokk/brødfjøl å legge under platespilleren. Gjerne med noe myk avdempning mellom stereobenk og slakterblokk. Det er i hvertfall en forbedring til du har spart opp til ny og forbedret stereobenk:)
    Plate gjorde ikke susen, så det ble ny platespiller [emoji3] Vis vedlegget 572672


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gratulerer med ny spiller:cool:
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 566594

    Kan endelig melde meg inn i klubben her jeg og.

    Piega Premium 5.2 som spiller på LM508. Synes det låter helt fantastisk!
    Neste steg blir å oppgradere til bedre stereobenk og få en bedre plassering av platespiller :)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Et tips er å få tak i en solid slakterblokk/brødfjøl å legge under platespilleren. Gjerne med noe myk avdempning mellom stereobenk og slakterblokk. Det er i hvertfall en forbedring til du har spart opp til ny og forbedret stereobenk:)
    Plate gjorde ikke susen, så det ble ny platespiller [emoji3] Vis vedlegget 572672


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gratulerer med ny spiller:cool:
    Takk [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Heisan, vurderer å bytte ut mine Proac D28 med Piega da jeg har lyst på noe nytt og hørt mye bra om Piega. Har dessverre ikke fått anledning til å høre Piega ennå men lurer på om det er noen på forumet som også har hatt Proac og kan gi noen anbefalinger! Har Parasound Halo pre og power idag og stua mi er ca 28 M2.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Heisan, vurderer å bytte ut mine Proac D28 med Piega da jeg har lyst på noe nytt og hørt mye bra om Piega. Har dessverre ikke fått anledning til å høre Piega ennå men lurer på om det er noen på forumet som også har hatt Proac og kan gi noen anbefalinger! Har Parasound Halo pre og power idag og stua mi er ca 28 M2.
    Kan ikke gi deg svaret ang. Proac, men med 28 kvm så kan du jo ha Coax 711 eller MLS3 eller 2:)
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Duett har 50.2 på Finn for 39k. Da må jeg vel ta en tur dit å lytte med fare for å måtte åpne lommeboka etter alt det bra jeg har lest på forumet om Piega. Så får vi se om Proac'ene havner på bruktbørsen😀gjenstår å se.. noen som har 50.2 og erfaringer å dele?
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    236
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Duett har 50.2 på Finn for 39k. Da må jeg vel ta en tur dit å lytte med fare for å måtte åpne lommeboka etter alt det bra jeg har lest på forumet om Piega. Så får vi se om Proac'ene havner på bruktbørsen������gjenstår å se.. noen som har 50.2 og erfaringer å dele?
    Jeg har et par slike stående i stua. Uten å begi meg ut på et forsøk på å beskrive lyden, er jeg veldig fornøyd, behagelige allroundhøyttalere, som strekker seg greit ned i bassen. Skal jeg være helt ærlig med meg selv er jeg minst like fornøyd med lyden på disse, som på et par Piega Coax 30.2 jeg har i kjellerstua.

    50.2 drives her helt fint med en Bluesound Powernode 2.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Ser at Duett har 50.2 på Finn for 39k. Da må jeg vel ta en tur dit å lytte med fare for å måtte åpne lommeboka etter alt det bra jeg har lest på forumet om Piega. Så får vi se om Proac'ene havner på bruktbørsen??????gjenstår å se.. noen som har 50.2 og erfaringer å dele?
    Jeg har hørt mange forskjellige Piega modeller fra den gang de ble lansert til de senere modeller og synes mange av modellene spiller bra. Noen av de største synes jeg kan være litt vell utfordrende å få bassen til å sitte skikkelig. Mens de du tenker på 50.2 synes jeg fungerte fint. Men du har også bra høyttalere fra før D28 så det er ikke lett å vite hvem du vil like best. Jeg tror kanskje den største forskjellen mellom de er att Piega føles kjappere og enda mer dynamiske i spillestilen.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Duett har 50.2 på Finn for 39k. Da må jeg vel ta en tur dit å lytte med fare for å måtte åpne lommeboka etter alt det bra jeg har lest på forumet om Piega. Så får vi se om Proac'ene havner på bruktbørsen������gjenstår å se.. noen som har 50.2 og erfaringer å dele?
    Jeg har hørt mange forskjellige Piega modeller fra den gang de ble lansert til de senere modeller og synes mange av modellene spiller bra. Noen av de største synes jeg kan være litt vell utfordrende å få bassen til å sitte skikkelig. Mens de du tenker på 50.2 synes jeg fungerte fint. Men du har også bra høyttalere fra før D28 så det er ikke lett å vite hvem du vil like best. Jeg tror kanskje den største forskjellen mellom de er att Piega føles kjappere og enda mer dynamiske i spillestilen.
    D28 spiller meget bra men så kommer dette med lysten til å prøve noe nytt??????. Utfra spec burde 50.2 levere nok bass i stua mi, har også en sub som kan benyttes hvis det kniper. Hvordan opplever du Piega når det gjelder klang...ønsker ht som ikke låter spisse i toppen. Hva er best kombo...rør eller transistorer?
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har rør på mine 5.2 og synes det fungerer ypperlig, men de har godt av litt effekt. Var stor forskjell å gå fra LM216iA til LM508IA, selv på moderat lyttevolum. Så selv om Piega sies å være lettdrevne, ville jeg ikke satset på en liten rørforsterker. 50.2 har vel også større bestykning enn 5.2, så effekten har nok ikke noe mindre å si i ditt tilfelle.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Jeg rimelig sikker på att forsterker din fungerer utmerket sammen med Piega. Piega krever ikke så mye av elektronikken så det vil gå helt fint. Jeg har heller ikke opplevd att de oppleves spisse i toppen, så jeg stemmer for transistor forsterker.
     
    Sist redigert:

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Tok en telefon til Erik på Duet som overbeviste meg at Piega og Parasound Halo er perfekt match. Så da endte det med at jeg kjøpte usett det siste paret med Premium 50.2 på lager😀Gleder meg til å få de i hus!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tok en telefon til Erik på Duet som overbeviste meg at Piega og Parasound Halo er perfekt match. Så da endte det med at jeg kjøpte usett det siste paret med Premium 50.2 på lager������Gleder meg til å få de i hus!
    Gratulerer med nye HT:cool: 50.2 er ganske morsomme å spille på og er ganske lettdrevne. Jeg hadde de før jeg fikk Coax 511 og jeg merket da at jeg måtte skru litt ekstra opp på volumet. 50.2 har en fantastisk topp og litt ekstra trykk i mellomtone/øvre bass i mitt oppsett. Bra trykk! Anbefaler myk avdempning mot gulv hvis du har parkett e.l.
     
    Sist redigert:

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Tok en telefon til Erik på Duet som overbeviste meg at Piega og Parasound Halo er perfekt match. Så da endte det med at jeg kjøpte usett det siste paret med Premium 50.2 på lager������Gleder meg til å få de i hus!
    Gratulerer med nye HT:cool: 50.2 er ganske morsomme å spille på og er ganske lettdrevne. Jeg hadde de før jeg fikk Coax 511 og jeg merket da at jeg måtte skru litt ekstra opp på volumet. 50.2 har en fantastisk topp og litt ekstra trykk i mellomtone/øvre bass i mitt oppsett. Bra trykk! Anbefaler myk avdempning mot gulv hvis du har parkett e.l.
    Tusen takk.. veldig fornøyd allerede selv om de sikkert trenger litt spilletid for å løsne. Skjønner nå hva alle Piega eiere har snakket om når det gjelder dynamikk, masse luft og detaljer og vokaler og instrumenter befinner seg plutselig midt i rommet og ikke i HT👍bra med trøkk og bass også.. dette var moro😀
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Heisan, lite liv i Piega tråden om dagen, kun meg som er nyfrelst Piega eier??????
    Lurer på hva slags erfaring dere har med ulike typer forsterker på Piega?
    Synes mine spiller stort og flott med Parasound effekt, men artig å høre om noen andre har gode innspill på hva som er match med Piega.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.048
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har spilt med Densen på 50.2 og Coax 511 med godt resultat. 50.2 er faktisk mer lettdrevene en Coax 511. Ellers så har jeg hørt Piega med Naim, Ayon, Boulder og Soulution. Gode kombinasjoner alle sammen.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har spilt med Densen på 50.2 og Coax 511 med godt resultat. 50.2 er faktisk mer lettdrevene en Coax 511. Ellers så har jeg hørt Piega med Naim, Ayon, Boulder og Soulution. Gode kombinasjoner alle sammen.
    Supert, takk for gode forslag og her er det vel lommeboka som bestemmer??????
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn