PIEGA's venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    6E926ADF-ACC0-4370-8FB4-88E8EEAB219A.jpg


    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Okidoki, sånn å forstå :p Det er prisklasser jeg foreløpig ikke har våget å bevege meg opp mot... Hehe! Kun hørt Premium 50.2 og Coax 70.2. Helt utrolig forskjell fra Premium og opp til Coax-serien. Det var en opplevelse jeg sent vil glemme... Håper jeg får den samme her hjemme 8)

    Går fra KEF 2005 til Coax 70.2, og fra Onkyo TX-SR606 til Naim NAC 202 og NAP 200. Helt fersk i gamet, frykter det kan bli en svææært dyr hobby :rolleyes:
    overgang fra Coax 711 til Master One er sjokk og hakeslepp :eek:
    (Men nå er jo Master One doscontinued)
    Det tror jeg nok ja! Jeg ser det fortsatt er forhandlere med Master One på lager, så hvis du er rask, så rekker du nok å sikre deg ett par før de blir utsolgt :cool:
    Duet har Fremdeles Master One, men jeg har ikke økonomi til å dra dette nå ennå (har nettopp kjøpt leilighet)

    coherence, 3 dimensjonalitet, dynamikk og oppløsning er rå ... på Piega Master One

    Men MLS3 er mye mere ”forgiving” i forhold til akustikk og enklere å få til i mange rom
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Okidoki, sånn å forstå :p Det er prisklasser jeg foreløpig ikke har våget å bevege meg opp mot... Hehe! Kun hørt Premium 50.2 og Coax 70.2. Helt utrolig forskjell fra Premium og opp til Coax-serien. Det var en opplevelse jeg sent vil glemme... Håper jeg får den samme her hjemme 8)

    Går fra KEF 2005 til Coax 70.2, og fra Onkyo TX-SR606 til Naim NAC 202 og NAP 200. Helt fersk i gamet, frykter det kan bli en svææært dyr hobby :rolleyes:
    He,he... Ja, det virker vel som om du er på kjøret du også;)
    Gratulerer med flott oppsett! Den naim-komboen er kjempebra og står veldig bra til Piega. Når du neste gang får for mye penger i lommene, så kan du supplere med en hicap. Da blir det som å få en forforsterker enda ett hakk oppover:)
    Det er heldigvis ikke det værste kjøret man kan være på :)

    Tusen takk! Tanken var å muligens gå rett på Supercap sånn i tilfelle man skulle ende opp med NAC 252 en gang i fremtiden. Eller vil ikke 202 / Supercap stå i stil sammen? Det er kanskje litt overkill med Supercap på 202.
    Hvis du vet du skal på 252 etterhvert, så er supercap det rimligste alternativet. Med Supercap på 202 så får du bare utnyttet halvparten av strømkretsene, tilsvarende en hicap, siden 202 ikke er designet for mer. Havner du derimot på 282 så får du fullt utbytte, da denne er designet for 2 hicaper. 252 må jo som kjent ha Supercap. Hvis du bor i østlandsområdet så kan du komme innom her, så kan du få høre 82 (forgjengeren til 282) med 2 stk. Hicap.
     
    Sist redigert:

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    [/ATTACH]

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Trikset er altså å ta meg seg madammen ut på lytterunde... Ho her hjemme er nemlig ikke så lett å få med på laget når det gjelder kjøp av den slags :eek:

    Slettes ikke noe galt med den utsikten der :cool:

    Sånn utseende messig så synes jeg MLS3 er veldig lekre! - men det er jo lyden som kommer ut av høyttalerne som bør avgjøre hvor man lander, og ikke utseende muligens?

    Er spent på Auralic Aries G2. Vært skøy å kjørt Aries G2 opp mot Naim NDX2 og Mytek Manhatten II - ila året håper jeg en av disse finnes i mitt oppsett :) (foreløpig kun hørt NDX2 i drift).

    Prismessing så ligger på NDX2 og Manhatten II ca 20k over i pris, men må man virkelig opp i disse summene for å få en ålreit streamer?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da var endelig 'skjønnhetene' på plass her hjemme. Tok noen uker lenger enn forventet, men når man venter på noe godt...
    Kom på mandag og har vel allerede fått en 30-40t spilletid. Fremdeles litt lukket helt i bunnen, men det begynner å nærme seg det jeg hørte da demoene var her hjemme.

    Blir en fin vår dette:)
    Gratulerer med noen råflotte høyttalere offroad! Blir mye innetid i vår da:)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Da var endelig 'skjønnhetene' på plass her hjemme. Tok noen uker lenger enn forventet, men når man venter på noe godt...
    Kom på mandag og har vel allerede fått en 30-40t spilletid. Fremdeles litt lukket helt i bunnen, men det begynner å nærme seg det jeg hørte da demoene var her hjemme.

    Blir en fin vår dette:)
    Gratulerer med noen råflotte høyttalere offroad! Blir mye innetid i vår da:)
    Gratulerer herfra også.
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Takk for det. Er heldigvis ganske kaldt ut ennå, så kan fint forsvares å sitte inne;)
     

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Okidoki, sånn å forstå :p Det er prisklasser jeg foreløpig ikke har våget å bevege meg opp mot... Hehe! Kun hørt Premium 50.2 og Coax 70.2. Helt utrolig forskjell fra Premium og opp til Coax-serien. Det var en opplevelse jeg sent vil glemme... Håper jeg får den samme her hjemme 8)

    Går fra KEF 2005 til Coax 70.2, og fra Onkyo TX-SR606 til Naim NAC 202 og NAP 200. Helt fersk i gamet, frykter det kan bli en svææært dyr hobby :rolleyes:
    He,he... Ja, det virker vel som om du er på kjøret du også;)
    Gratulerer med flott oppsett! Den naim-komboen er kjempebra og står veldig bra til Piega. Når du neste gang får for mye penger i lommene, så kan du supplere med en hicap. Da blir det som å få en forforsterker enda ett hakk oppover:)
    Det er heldigvis ikke det værste kjøret man kan være på :)

    Tusen takk! Tanken var å muligens gå rett på Supercap sånn i tilfelle man skulle ende opp med NAC 252 en gang i fremtiden. Eller vil ikke 202 / Supercap stå i stil sammen? Det er kanskje litt overkill med Supercap på 202.
    Hvis du vet du skal på 252 etterhvert, så er det det rimligste alternativet. Med Supercap på 202 så får du bare utnyttet halvparten av strømkretsene, tilsvarende en hicap siden 202 ikke er designet for mer. Havner du derimot på 282 så får du fullt utbytte, da den er designer for 2 hicaper. 252 må jo som kjent ha Supercap. Hvis du bor i østlandsområdet så kan du komme innom her, så kan du få høre 82 (forgjengeren til 282) med 2 stk. Hicap.
    Vet ikke helt sikkert at jeg havner på 252, muligens det blir 282 også. Det var jeg ikke klar over, at 202 bare fikk utnyttet halvparten av strømkretsene på Supercap. Sånn jeg forstår det da så er: 202 designet for 1stk hicap, 282 designet for 2stk hicap evnt. 1stk supercap? Sikkert snodige spørsmål jeg stiller, men sånn er det å være fersk i gamet, hvertfall for meg :rolleyes:

    Bor i Østfold, så hadde absolutt vært interessant å høre 82 med 2stk hicap en dag. Er det dette du kjører til vanlig? På det siste bilde ditt med MLS 3 så synes jeg det ser ut som 500-serien?

    Gratulerer så mye med super lekre høyttalere! :)
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Takk for det.
    Det stemmer. 282 og 252 vil utnytte supercap til fulle. 202 vil ikke utnytte supercap til fulle, men... en supercap blir uansett aldri feil:)

    Er ett 500-oppsett som driver mls3, men har i tillegg ett oppsett med 82 på audiovector SR3. Har frem til nå brukt 82-oppsettet ganske mye, men får se hvordan det blir nå etter at mls3 blir stående her fast;)
     

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Takk for det.
    Det stemmer. 282 og 252 vil utnytte supercap til fulle. 202 vil ikke utnytte supercap til fulle, men... en supercap blir uansett aldri feil:)

    Er ett 500-oppsett som driver mls3, men har i tillegg ett oppsett med 82 på audiovector SR3. Har frem til nå brukt 82-oppsettet ganske mye, men får se hvordan det blir nå etter at mls3 blir stående her fast;)
    Takk for oppklaringen :) Da kan man jo like gjerne spare noen måneder? ekstra for å få investere i supercap med en gang. Hadde vært veldig interessant å hørt begge oppsetta om muligheten byr seg. Har en kamerat som også veldig gjerne vil være med, hvis du tar i mot 2 stk samtidig... Han er nå på 252/250/NDX2.

    Er det ND555 du har i 500-oppsettet?

    Hvilke høyttalere hadde du i 500-oppsettet før du fikk MLS3?
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Takk for det.
    Det stemmer. 282 og 252 vil utnytte supercap til fulle. 202 vil ikke utnytte supercap til fulle, men... en supercap blir uansett aldri feil:)

    Er ett 500-oppsett som driver mls3, men har i tillegg ett oppsett med 82 på audiovector SR3. Har frem til nå brukt 82-oppsettet ganske mye, men får se hvordan det blir nå etter at mls3 blir stående her fast;)
    Takk for oppklaringen :) Da kan man jo like gjerne spare noen måneder? ekstra for å få investere i supercap med en gang. Hadde vært veldig interessant å hørt begge oppsetta om muligheten byr seg. Har en kamerat som også veldig gjerne vil være med, hvis du tar i mot 2 stk samtidig... Han er nå på 252/250/NDX2.

    Er det ND555 du har i 500-oppsettet?

    Hvilke høyttalere hadde du i 500-oppsettet før du fikk MLS3?
    Begge oppsett er tilgjengelig for lytting.
    Har testet en god del forskjellig siste året. Deriblant andre fra Piega, samt flere varianter av Focal. Var audiovectorene som ble brukt før jeg startet uttesting av nye hter. De er så bra at de har fått plass i oppsett #2. Er et fullt 500-oppsett med nd555.
    Tar gjerne imot andre Naim-venner også:) Vi kan avtale nærmere på pm.
     

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Takk for det.
    Det stemmer. 282 og 252 vil utnytte supercap til fulle. 202 vil ikke utnytte supercap til fulle, men... en supercap blir uansett aldri feil:)

    Er ett 500-oppsett som driver mls3, men har i tillegg ett oppsett med 82 på audiovector SR3. Har frem til nå brukt 82-oppsettet ganske mye, men får se hvordan det blir nå etter at mls3 blir stående her fast;)
    Takk for oppklaringen :) Da kan man jo like gjerne spare noen måneder? ekstra for å få investere i supercap med en gang. Hadde vært veldig interessant å hørt begge oppsetta om muligheten byr seg. Har en kamerat som også veldig gjerne vil være med, hvis du tar i mot 2 stk samtidig... Han er nå på 252/250/NDX2.

    Er det ND555 du har i 500-oppsettet?

    Hvilke høyttalere hadde du i 500-oppsettet før du fikk MLS3?
    Begge oppsett er tilgjengelig for lytting.
    Har testet en god del forskjellig siste året. Deriblant andre fra Piega, samt flere varianter av Focal. Var audiovectorene som ble brukt før jeg startet uttesting av nye hter. De er så bra at de har fått plass i oppsett #2. Er et fullt 500-oppsett med nd555.
    Tar gjerne imot andre Naim-venner også:) Vi kan avtale nærmere på pm.
    Veldig snilt av deg :) Vi kommer gjerne, men har ikke mulighet før ut i midten av mai. Avtaler nærmere på PM :)

    Spiller du fra vinyl også? Har du en streamer i oppsettet med 82`n?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    [/ATTACH]

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Trikset er altså å ta meg seg madammen ut på lytterunde... Ho her hjemme er nemlig ikke så lett å få med på laget når det gjelder kjøp av den slags :eek:

    Slettes ikke noe galt med den utsikten der :cool:

    Sånn utseende messig så synes jeg MLS3 er veldig lekre! - men det er jo lyden som kommer ut av høyttalerne som bør avgjøre hvor man lander, og ikke utseende muligens?

    Er spent på Auralic Aries G2. Vært skøy å kjørt Aries G2 opp mot Naim NDX2 og Mytek Manhatten II - ila året håper jeg en av disse finnes i mitt oppsett :) (foreløpig kun hørt NDX2 i drift).

    Prismessing så ligger på NDX2 og Manhatten II ca 20k over i pris, men må man virkelig opp i disse summene for å få en ålreit streamer?
    Tiks og triks.... jeg tror vel enten er man interessert i musikk eller ikke, hvis den bedre halvdel ikke er spesielt interessert så sliter man vel litt; min approach er bare da å ta henne med og høre på noe god musikk som hun liker :rolleyes:

    Jeg synes MLS3 også er super flotte høyttalere å se til :cool:
    Og så låter de jo minst like bra som de ser ut :)

    Streamere er jo en jungel .... jeg lurte også noe på Bricasti M5; ellers så har man jo også Krell Vanguard streamer med eller uten DAC, sistnevnte er interessant også fordi det er Tidal støtte.
     
    Sist redigert:

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    Vis vedlegget 537099

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Heisan,

    Jeg har hatt VA Die Musik. Eneste jeg kan utsette på dem er at de ikke klarer "Helloween-testen" :) Det vil si at i mine ører så spiller de ikke gamle innspillinger like engasjerende som nye gode innspillinger. Jeg ente opp med å høre på anlegget, ikke musikken, når jeg hadde Die Musik.

    Men dæven så bra kjekt det var med Ayon og Die Musik når Nils Petter Molvær begynte å kjøre på!

    Nå har jeg blitt hektet på Piega, og om jeg hadde blitt voksen noen gang ville jeg hatt Ayon + Piega.
    Det er ingenting jeg kan tenke på som kan slå det. Om du ikke tar turen til Kalle Klovn da, det oppsettet hans er latterlig godt, kan faktisk gå så langt som å kalle det ufyselig bra.

    Du får ha lykke til med valget! :)

    Heia Piega + Ayon
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    Vis vedlegget 537099

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Heisan,

    Jeg har hatt VA Die Musik. Eneste jeg kan utsette på dem er at de ikke klarer "Helloween-testen" :) Det vil si at i mine ører så spiller de ikke gamle innspillinger like engasjerende som nye gode innspillinger. Jeg ente opp med å høre på anlegget, ikke musikken, når jeg hadde Die Musik.

    Men dæven så bra kjekt det var med Ayon og Die Musik når Nils Petter Molvær begynte å kjøre på!

    Nå har jeg blitt hektet på Piega, og om jeg hadde blitt voksen noen gang ville jeg hatt Ayon + Piega.
    Det er ingenting jeg kan tenke på som kan slå det. Om du ikke tar turen til Kalle Klovn da, det oppsettet hans er latterlig godt, kan faktisk gå så langt som å kalle det ufyselig bra.

    Du får ha lykke til med valget! :)

    Heia Piega + Ayon
    TAKKER :)

    Jeg har hørt veldig mye på Adyton helt opp til super hi-end hos OHC, også Adyton iMagic reference, så jeg har en viss idé også om hva systemet til Kalle Klovn kan gjøre, og det er mere enn middels bra for å si det forsiktig ;D

    Det er vel uansett bortimot umulig å trå feil med Adyton, Piega eller Vienna Acoustics... men av en eller annen grunn er det ting med point source som treffer meg mere enn line source. Uansett hva jeg velger så vil jeg også beholde mine John Dunlavy designede Duntech PCL-15 og ha muligheten til å bruke dem som satellitter med Piega eller VA som bass + sub bass system.. da kan også de gamle platene komme til liv, samt at det kan være en morsom kombinasjon.
    Hvorfor? Disse høyttalerne kan ikke spille høyt, det er ikke dypbass, men de kan være komplett magiske med f.ex Kari Bremnes

    Kunne vært interessant med Piega Master One som sub bass system og Duntech PCL-15 som satellitter og med elektronisk delefilter gjennom f.ex en Lymgdorf (som Kalle Klovn har) :rolleyes:
    Hovedsystemet er selvfølgelig en full range Piega eller VA, men når humøret tilsier det så har man et alternativ ;D

    Call me crazy ... and I like it ;D
     
    Sist redigert:

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    [/ATTACH]

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Trikset er altså å ta meg seg madammen ut på lytterunde... Ho her hjemme er nemlig ikke så lett å få med på laget når det gjelder kjøp av den slags :eek:

    Slettes ikke noe galt med den utsikten der :cool:

    Sånn utseende messig så synes jeg MLS3 er veldig lekre! - men det er jo lyden som kommer ut av høyttalerne som bør avgjøre hvor man lander, og ikke utseende muligens?

    Er spent på Auralic Aries G2. Vært skøy å kjørt Aries G2 opp mot Naim NDX2 og Mytek Manhatten II - ila året håper jeg en av disse finnes i mitt oppsett :) (foreløpig kun hørt NDX2 i drift).

    Prismessing så ligger på NDX2 og Manhatten II ca 20k over i pris, men må man virkelig opp i disse summene for å få en ålreit streamer?
    Tiks og triks.... jeg tror vel enten er man interessert i musikk eller ikke, hvis den bedre halvdel ikke er spesielt interessert så sliter man vel litt; min approach er bare da å ta henne med og høre på noe god musikk som hun liker :rolleyes:

    Jeg synes MLS3 også er super flotte høyttalere å se til :cool:
    Og så låter de jo minst like bra som de ser ut :)

    Streamere er jo en jungel .... jeg lurte også noe på Bricasti M5; ellers så har man jo også Krell Vanguard streamer med eller uten DAC, sistnevnte er interessant også fordi det er Tidal støtte.
    Jeg får prøve å få hun med meg neste gang jeg skal på en lytterunde... Så får man se hva utfallet blir. Glad i musikk, men bryr seg vel kanskje ikke så veldig mye om lyden :rolleyes:

    Gleder meg til å høre MLS3! Kan jo være det blir et langsiktig mål, å få de i hus - men det blir uansett noen år til :p

    Det er så alt for mye å velge mellom, ikke bare blandt streamere... Tidal støtte er et must for min del, Roon også egentlig. Selvom jeg nå tester ut Audirvana, og må foreløpig si meg mer fornøyd med det :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg tok madammen med på OHC for å høre på McIntosh XRT 2.1, deretter til Duet i Bergen for å høre på Piega MLS3, nå er hun på kjøret også, og hennes spørsmål er hvor ”dyre” høyttalere vi kan få på plass og hvor store høyttalere det er mulig å få inn i leiligheten.

    Man kan trygt si at hun storkoste seg med Auralic Aries G2 steamer og dac med leo klokke, Soulution 330 integrert forsterker og Piega MLS3, nå er spørsmålet hvordan i svarte jeg skal få råd til dette ;D;D;D

    Jeg er dog fornøyd med utsiktene her :cool:
    [/ATTACH]

    Av høyttalere står det vel mellom Piega Master One, Piega MLS3 eller Vienna Acoustics Die Musik

    Trikset er altså å ta meg seg madammen ut på lytterunde... Ho her hjemme er nemlig ikke så lett å få med på laget når det gjelder kjøp av den slags :eek:

    Slettes ikke noe galt med den utsikten der :cool:

    Sånn utseende messig så synes jeg MLS3 er veldig lekre! - men det er jo lyden som kommer ut av høyttalerne som bør avgjøre hvor man lander, og ikke utseende muligens?

    Er spent på Auralic Aries G2. Vært skøy å kjørt Aries G2 opp mot Naim NDX2 og Mytek Manhatten II - ila året håper jeg en av disse finnes i mitt oppsett :) (foreløpig kun hørt NDX2 i drift).

    Prismessing så ligger på NDX2 og Manhatten II ca 20k over i pris, men må man virkelig opp i disse summene for å få en ålreit streamer?
    Tiks og triks.... jeg tror vel enten er man interessert i musikk eller ikke, hvis den bedre halvdel ikke er spesielt interessert så sliter man vel litt; min approach er bare da å ta henne med og høre på noe god musikk som hun liker :rolleyes:

    Jeg synes MLS3 også er super flotte høyttalere å se til :cool:
    Og så låter de jo minst like bra som de ser ut :)

    Streamere er jo en jungel .... jeg lurte også noe på Bricasti M5; ellers så har man jo også Krell Vanguard streamer med eller uten DAC, sistnevnte er interessant også fordi det er Tidal støtte.
    Jeg får prøve å få hun med meg neste gang jeg skal på en lytterunde... Så får man se hva utfallet blir. Glad i musikk, men bryr seg vel kanskje ikke så veldig mye om lyden :rolleyes:

    Gleder meg til å høre MLS3! Kan jo være det blir et langsiktig mål, å få de i hus - men det blir uansett noen år til :p

    Det er så alt for mye å velge mellom, ikke bare blandt streamere... Tidal støtte er et must for min del, Roon også egentlig. Selvom jeg nå tester ut Audirvana, og må foreløpig si meg mer fornøyd med det :)
    Et tips her, gi blaffen i teknikk og anlegg, ta henne med ut på en opplevelse med å lytte på musikk hun liker, sett dere ned og kos dere og bare hør på god musikk, det kan virke .... ta henne med på Duett og snakk med dem på forhånd for å være sikker at de har et topp oppsett med MLS3, og vær sikker på at de kan spille hennes favoritt musikk .... Gi henne en opplevelse hun ønsker å repetere; garantert en sjokker for henne :rolleyes:

    Risikoen er er jo at hun kan kreve at du får MLS3 i hus, LOL ;D

    Streamere er en sann jungel .... hørte akkurat på Darko, som sjekket Hegel Mohikan mot PS Audio Directwave streamer og dac, og hvor han klart foretrakk Mohikan, hans teori er at mangel på nettverks funksjoner i CD spilleren reduserer støy og gjør at den spiller bedre enn selv en super hi-end cutting-edge streamer :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    taffern

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    42
    Antall liker
    27
    Tiks og triks.... jeg tror vel enten er man interessert i musikk eller ikke, hvis den bedre halvdel ikke er spesielt interessert så sliter man vel litt; min approach er bare da å ta henne med og høre på noe god musikk som hun liker :rolleyes:

    Jeg synes MLS3 også er super flotte høyttalere å se til :cool:
    Og så låter de jo minst like bra som de ser ut :)

    Streamere er jo en jungel .... jeg lurte også noe på Bricasti M5; ellers så har man jo også Krell Vanguard streamer med eller uten DAC, sistnevnte er interessant også fordi det er Tidal støtte.
    Jeg får prøve å få hun med meg neste gang jeg skal på en lytterunde... Så får man se hva utfallet blir. Glad i musikk, men bryr seg vel kanskje ikke så veldig mye om lyden :rolleyes:

    Gleder meg til å høre MLS3! Kan jo være det blir et langsiktig mål, å få de i hus - men det blir uansett noen år til :p

    Det er så alt for mye å velge mellom, ikke bare blandt streamere... Tidal støtte er et must for min del, Roon også egentlig. Selvom jeg nå tester ut Audirvana, og må foreløpig si meg mer fornøyd med det :)
    Et tips her, gi blaffen i teknikk og anlegg, ta henne med ut på en opplevelse med å lytte på musikk hun liker, sett dere ned og kos dere og bare hør på god musikk, det kan virke .... ta henne med på Duett og snakk med dem på forhånd for å være sikker at de har et topp oppsett med MLS3, og vær sikker på at de kan spille hennes favoritt musikk .... Gi henne en opplevelse hun ønsker å repetere; garantert en sjokker for henne :rolleyes:

    Risikoen er er jo at hun kan kreve at du får MLS3 i hus, LOL ;D

    Streamere er en sann jungel .... hørte akkurat på Darko, som sjekket Hegel Mohikan mot PS Audio Directwave streamer og dac, og hvor han klart foretrakk Mohikan, hans teori er at mangel på nettverks funksjoner i CD spilleren reduserer støy og gjør at den spiller bedre enn selv en super hi-end cutting-edge streamer :rolleyes:
    Takker så mye for tipsene :cool:

    Krever hun at vi skal få MLS3 i hus, så får hun være med å spleise... Hehe ;)

    Når du nevner det, PS Audio Directwave har jeg jo også hørt - i et rent PS Audio oppsett.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Streamere er en sann jungel .... hørte akkurat på Darko, som sjekket Hegel Mohikan mot PS Audio Directwave streamer og dac, og hvor han klart foretrakk Mohikan.
    Det var vel ikke akkurat det jeg hørte ble sagt, men PWT var klart bedre enn Bridge.
    Han sammenlignet aldri PSA comboen direkte mot Mohikan.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Streamere er en sann jungel .... hørte akkurat på Darko, som sjekket Hegel Mohikan mot PS Audio Directwave streamer og dac, og hvor han klart foretrakk Mohikan.
    Det var vel ikke akkurat det jeg hørte ble sagt, men PWT var klart bedre enn Bridge.
    Han sammenlignet aldri PSA comboen direkte mot Mohikan.
    Distinctive har helt rett, de ble aldri sammenlignet direkte, han sier til og med at PS Audio Directwave streamer og dac også manglet denne "glare" som Brooklyn Bridge hadde.
    Hvis du derimot mente Brooklyn Bridge, har du helt rett, mot denne foretrakk han helt klart Mohican.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Streamere er en sann jungel .... hørte akkurat på Darko, som sjekket Hegel Mohikan mot PS Audio Directwave streamer og dac, og hvor han klart foretrakk Mohikan.
    Det var vel ikke akkurat det jeg hørte ble sagt, men PWT var klart bedre enn Bridge.
    Han sammenlignet aldri PSA comboen direkte mot Mohikan.
    Distinctive har helt rett, de ble aldri sammenlignet direkte, han sier til og med at PS Audio Directwave streamer og dac også manglet denne "glare" som Brooklyn Bridge hadde.
    Hvis du derimot mente Brooklyn Bridge, har du helt rett, mot denne foretrakk han helt klart Mohican.
    Da foreslår jeg at du hører det to ganger, slik jeg gjorde >:D
    Takk, dere hadde rett ;D

    Mulig jeg sporer av nå.... men når jeg tenker over det så har alle de beste demoene jeg har opplevd vært med CD spiller eller platespiller og ..... aldri med streamer

    Anlegget til Duet med Aries G2 streamer og DAC og Leo klokke, Soulution 330 og Piega MLS3 låter fantastisk bra, men det er en ”glare” der, mener jeg. Har hørt anlegg andre steder som jeg tror ikke har denne ”glare”, f.ex med Wadia CD spiller og DAC... eller hos Roald Mikkelsen med Audionet CD spiller... men ikke sikker...

    Jeg har hørt på anlegget til Duet med Audio Insight IsoVolt 3K strømrens koblet på, jeg mener det låter bedre med IsoVolt enn uten, men fremdeles er det en ”glare” der. Hvis dere hører på anlegget i Bergen så er det uten IsoVolt. Er det denne "glare" som kommer fra Aries G2 streamer oppsettet :eek:

    Fortsettelsen bør kanskje være i en annen thread
     
    Sist redigert:

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg får oppgradere mitt medlemskap her: Opp fra Premium 3.2 til Premium 5.2!

    Piega kan virkelig sakene sine: Ytterst detaljert og organisk lyd, uten at det på noen som helst måte blir slitsomt. Slett ikke verst :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg får oppgradere mitt medlemskap her: Opp fra Premium 3.2 til Premium 5.2!

    Piega kan virkelig sakene sine: Ytterst detaljert og organisk lyd, uten at det på noen som helst måte blir slitsomt. Slett ikke verst :)
    Gratulerer med oppgradering til 50.2 FSF! Som tidligere eier av Premium 50 så vet jeg at det er skikkelig kul høytraler du har fått deg. Bra trøkk og oppløsning oppover. I mine ører så har de litt ekstra trykk i mellomtonen som gjør de veldig underholdene:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh Det er Premium 5.2, altså ikke like brede som 50.2, men absolutt et steg i mer pompøs retning allikevel. Knall høyttaler og produsent!
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg får oppgradere mitt medlemskap her: Opp fra Premium 3.2 til Premium 5.2!

    Piega kan virkelig sakene sine: Ytterst detaljert og organisk lyd, uten at det på noen som helst måte blir slitsomt. Slett ikke verst :)
    Grattis, kos deg med god musikk
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Da var endelig 'skjønnhetene' på plass her hjemme. Tok noen uker lenger enn forventet, men når man venter på noe godt...
    Kom på mandag og har vel allerede fått en 30-40t spilletid. Fremdeles litt lukket helt i bunnen, men det begynner å nærme seg det jeg hørte da demoene var her hjemme.

    Blir en fin vår dette:)
    Nå har vel MLS3’ene dine fått litt tid på seg, spennende å høre hvordan det utvikler seg når de etterhvert får spilt seg inn :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har hørt de små Piega Classic 5.0? Det er spesielle greier til lav pris. Lettdrevne og masse musikk for penga.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Noen som har hørt de små Piega Classic 5.0? Det er spesielle greier til lav pris. Lettdrevne og masse musikk for penga.
    Jeg har aldri hørt Classic serien, men tror de har dem inne på Duet, og kan absolutt stikke innom for å gi min mening. Men Classic serien er noe helt annet enn premium og coax. Classic har jo en air motion transformer tweeter og ikke ribbon slik som premium og coax. Jeg kan ta feil men tror premium serien er laget i Kina mens premium, coax, master lages i Kloten i Sveits.

    Jeg tror vel.... hvis du har råd til premium så er det definitivt verd steget opp :)
    Du vurderer vel ikke Piega Classic istedet for Audio Physic Tempo 25?

    Hvis du har råd til Piega Coax, så tipper jeg du aldri kommer til å se deg tilbake !
    Ribbon elementene til Piega er hinsides, og det er ingen andre som får dette til slik som Piega.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Noen som har hørt de små Piega Classic 5.0? Det er spesielle greier til lav pris. Lettdrevne og masse musikk for penga.
    Jeg har aldri hørt Classic serien, men tror de har dem inne på Duet, og kan absolutt stikke innom for å gi min mening. Men Classic serien er noe helt annet enn premium og coax. Classic har jo en air motion transformer tweeter og ikke ribbon slik som premium og coax. Jeg kan ta feil men tror premium serien er laget i Kina mens premium, coax, master lages i Kloten i Sveits.

    Jeg tror vel.... hvis du har råd til premium så er det definitivt verd steget opp :)
    Du vurderer vel ikke Piega Classic istedet for Audio Physic Tempo 25?

    Hvis du har råd til Piega Coax, så tipper jeg du aldri kommer til å se deg tilbake !
    Ribbon elementene til Piega er hinsides, og det er ingen andre som får dette til slik som Piega.
    Nå er vel Classic over premium da... Piega Classic 60.2 og 80.2 har skikkelig Coax element.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bare for å oppklare så tilhører classic 5.0 den mindre serien under Premium serien. Classic 40.2, 60.2 og 80.2 er den større seien med trekabinett og Piegas egen bånddiskant. Erik fortalte meg at den mindre Classic serien brukter den samme bånddiskanten som Burmeister bruker i noen av sine modeller:)

    Mener å ha hørt Classic 5.0 (hvis det er de som står som demo) sammen med en Naim integrert (alt i en boks) hos Duet i Oslo. Ble ganske imponert over hvor godt den komboen spilte!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hadde de i 2 uker hjemme. Er man ikke interessert i lyd å skal ha et ok stueanlegg er de helt ok for prisen. Jeg syns de var drita kjedelige å de røyk fort ut igjen. Men smaken er som baken...
     
    T

    TLN

    Gjest
    Bare for å oppklare så tilhører classic 5.0 den mindre serien under Premium serien. Classic 40.2, 60.2 og 80.2 er den større seien med trekabinett og Piegas egen bånddiskant. Erik fortalte meg at den mindre Classic serien brukter den samme bånddiskanten som Burmeister bruker i noen av sine modeller:)

    Mener å ha hørt Classic 5.0 (hvis det er de som står som demo) sammen med en Naim integrert (alt i en boks) hos Duet i Oslo. Ble ganske imponert over hvor godt den komboen spilte!
    Det har du jo helt rett i. Litt klønete av Piega å bruke Classic betegnelsen på de variantene da kvaliteten ikke er lik på noen måte.. For Classic 60.2 og 80.2 kan jeg absolutt anbefale å ta en lytt til.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hadde de i 2 uker hjemme. Er man ikke interessert i lyd å skal ha et ok stueanlegg er de helt ok for prisen. Jeg syns de var drita kjedelige å de røyk fort ut igjen. Men smaken er som baken...
    Det som imponerer i butikk blir kanskje kjedelig hjemme i lengden. Ofte når man gjør en oppgradering fører det til at blir bra med det samme, men det taper seg litt etter hvert.
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Hei!
    Jeg har akkurat fått Piega premium 5.2 i hus. Forventingene i forkant har vært store. Når jeg nå sitter med en følelse av at noe ikke stemmer, blir dermed skuffelsen også stor. Håper derfor å få noen tilbakemeldinger. For jeg mener det jeg skriver: opplevelsen min er at det er noe med oppsettet mitt som ikke er som det skal.
    Etter å ha lest flere diskusjoner og noen anmeldelser i forkant, kan jeg si at jeg kjenner meg igjen i mange av lovordene – spesielt den flotte oppløsningen, og også den kontrollerte bassgjengivelsen. Men det er altså ved bassen problemet mitt ligger. Dypdebassen er så å si ikke til stede. Når jeg spiller Miles Davis Kind of blue, tenker jeg at dette låter bra, men når jeg spiller mye annet innen rock/folk/amerikana, har jeg desseverre en opplevelse av at noe vesentlig mangler. Og dette stemmer jo ikke opp mot hva folk ellers skriver. Jo, litt manglende trøkk i bassen er nevnt, men slik jeg opplever det er dette mer enn litt mangel.
    Forsterkeren jeg bruker er Cayin A 88-T. Kan svaret ligge her?
    Av økonomiske årsaker har jeg kjøpt både høyttalerne og forsterkeren brukt. Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har noe særlig kunnskap om rørforsterkere. Da jeg fikk muligheten til å kjøpe forsterkeren for en billig penge, slo jeg til og ble imponert over lyden. Den gang spilte jeg på B&W CDM7 til den dyrkjøpte erfaring at det ikke var lurt i lengden. Til slutt fikk jeg ødelagt diskanten. Forklaringen på dette har jeg blitt fortalt er at B&W er en dårlig kombo med forsterkeren da de er for tungdrevne. Jeg kom dermed frem til at Piega skulle være en god kombo. Piega spiller naturligvis mye bedre enn hva B&W gjorde når det gjelder alt ved mellomtone og diskant osv. men skal de virkelig levere så mye mindre dybde i bassen, eller er det noe jeg gjør feil her? Kan det være at det ikke er feil forsterker, men rett og slett noe galt med den?
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    236
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jo godt hende det finnes bedre forsterkermatcher, men det burde ikke forårsake totalt manglende bass.

    Det er ikke fasefeil da? Byttet om på +/- på en av høyttalerne?
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Nei, det er ikke det som er årsaken. Kan det være at det er noe galt med et av rørebe, eventuelt fler? Takk for svar.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kjenner ikke forsterker, men 5.2 er vel ikke akkurat noen utpreget rockehøyttaler? Prøv i hvert fall å jobbe med plasseringen for å få mest mulig vekt i bunn og unngå gjerne å vinkle høyttalerne inn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn