Pickupkjøp fra utlandet - Hvor?

T

TT.

Gjest
Må ha en ny pickup nå og lurer i den anledning på hvor det er lurt å handle fra?
Er på jakt etter en high output MC evt en MM

Eneste jeg vet om er Todd, the vinyl junkie, men finnes flere som kan anbefales?
Tips mottas med stor takk :)

N

nb

Gjest
Jeg bestilte Shelter fra en fyr i Japan (har navnet/sjappa et sted om Shelter er en kandidat). Så strøkent håndtert som kun japanere kan det.

T

TT.

Gjest
Tusen takk for raske svar, da er det bare å få bestemt seg...

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.995
Hvis du er ute etter Benz Micro trenger du ikke gå lenger enn til Hifi-guiden på Hamar. Prisene der er på nivå med USA-prisene – før tollbehandling/moms. Pluss at servicen er utmerket og postforsendelsen fraktfri!!

Hilsen Egil

N

nb

Gjest
erlandsen skrev:
Hvis du er ute etter Benz Micro trenger du ikke gå lenger enn til Hifi-guiden på Hamar. Prisene der er på nivå med USA-prisene – før tollbehandling/moms. Pluss at servicen er utmerket og postforsendelsen fraktfri!!

Hilsen Egil
Kan kvittere på det med servicen i alle fall. Fått utmerket service ved kjøp og da jeg var så uheldig å ødelegge min Benz Glider.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
For snart et år siden, foretok jeg en sjekk av priser på p.u'er gjennom internettbutikker fra Tyskland, England og USA. Mulig at krona har endra seg litt siden da, men det er ikke mye. Min konklusjon var at det er ikke mye å hente, og i noen tilfeller, blir det faktisk rimeligere å handle i Norge. Har ikke sjekka japanske p.u'er kjøpt direkte fra Japan. Min generelle holdning er å forholde seg mest mulig til lokale forhandlere. Der oppnår man i det lange løp best pris og best sørvis. Og så er det noe med det å medvirke til at bransjen overlever. jeg synes det er langt nok mellom hver seriøse hifi-forhandler...

mvh. VilhelmW

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
God erfaring med lpgear.com Handlet AT-OC9/II til gunstig pris der i fjor. Meget kjapp og "kundevennlig" fortolling.

Mvh

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg har nettopp mottatt varer herfra : http://joynetmall.com/shop/index.php

Svært rimelig på japanske produkter i alle fall.....

mvh:
Stian
Interessant dette. Ser at prisen på en ZYX R1000 er $2700+$15 i frakt. I Norge er listeprisen 36000,-.
Med mva og det hele blir prisen fra Japan altså ca 20000,-. Ikke en helt ubetydelig besparelse.
Mvh Roger

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
487
Torget vurderinger
24
Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg har nettopp mottatt varer herfra : http://joynetmall.com/shop/index.php

Svært rimelig på japanske produkter i alle fall.....

mvh:
Stian
Har også handlet litt herfra. Veldig fornøyd!
Den ene gangen tok det under en uke før pickupen var hos meg.
Tilsvarende pickup hos en norsk forhandler fikk jeg beskjed at det kunne ta 1 til 2 måneder..

mvh J.O

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
Hei, under søk etter annet kom jeg over en Audio Technica OC9-MLII til 340 $ på LPgear. Syntes nesten det var mistenkelig billig men det ser ut til å være et godt tilbud på en ordentlig side.

Jeg har fra før en Denon 304 og AT OC10 som begge trenger retipping men min Benz Empire 1000 bare går og går. Men selv den varer nok ikke evig, så skulle jeg bare kjøpe denne OC9 for sikkerhets skyld? Jeg spurte for noen år siden her på sentralen om det ville være en ide å retippe pickupene mine (en av dem) men jeg tror ikke jeg fikk noe entydig svar. Uansett er det vel rimeligere å kjøpe en ny OC9 til den prisen?

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
Jeg bare bestilte en, siden var jo allerede anbefalt i denne tråden. En ting, jeg betaler med Mastercard men har tilgode å betale med mastersecure ( er det ikke det det heter?) fra utenlandske nettsider. Jeg føler det er sikrere på de norske der jeg bruker kodegenerator og personlig passord. Noen av de utenlandske (Play.com f eks) reklamerer med at de støtte mastersecure, men jeg har ikke fått opp bankID der heller.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
Så nå at dollaren i dag har styrket seg ytterligere og nå oppe i 6 kroner. Da ble det ikke så billig som først antatt men likevel er ikke 2200 kroner så gale for en AT OC9 inkludert frakt.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
OKA skrev:
Så nå at dollaren i dag har styrket seg ytterligere og nå oppe i 6 kroner. Da ble det ikke så billig som først antatt men likevel er ikke 2200 kroner så gale for en AT OC9 inkludert frakt.
Aner ikke hva en retipping koster, men tror uansett ikke du gjorde noe dumt her (gitt at du har en arm/spiller som yter den rettferdighet). Så, gratulerer med ny PU! Liker den veldig godt selv. Og den har jo ellers fått de beste skussmål her på hfs, inkl. Rudis pickup-liste. Kort sagt, finnes sikkert mye som er bedre, men ikke til den prisen etter hva jeg har forstått av de mer bevandrede forumister her :)

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
zimon skrev:
OKA skrev:
Aner ikke hva en retipping koster, men tror uansett ikke du gjorde noe dumt her (gitt at du har en arm/spiller som yter den rettferdighet). Så, gratulerer med ny PU! Liker den veldig godt selv. Og den har jo ellers fått de beste skussmål her på hfs, inkl. Rudis pickup-liste. Kort sagt, finnes sikkert mye som er bedre, men ikke til den prisen etter hva jeg har forstått av de mer bevandrede forumister her :)
Jeg vet at den passer i armen/spilleren - Thorens 321/Rega 300. Har så godt som hatt den før; jeg antar at den ikke er så veldig ulik gamle AT OC10 i så henseende, som var en forfinet utgave av pickupen.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Styr iallefall unna jazzybird.com fra Frankrike. Har opplevd å motta en pickup derfra som manglet både serienummer og frekvensutskrift. I værste fall kan det vise seg å være uekte vare. Jazzybird svarer selvfølgelig ikke på mail heller, i ettertid.

Etter å ha opplevd to useriøse utenlandske nettbutikker på rimelig kort tid er jeg blitt skeptisk. Kanskje ikke alltid så gunstig som det kan synes i utgangspunktet. Det værste er at man gjerne står ganske hjelpesløs i slike situasjoner der selger farer med svindel og selvfølgelig heller ikke ønsker å ta noe ansvar ved reklamasjon.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
K.H. skrev:
Styr iallefall unna jazzybird.com fra Frankrike. Har opplevd å motta en pickup derfra som manglet både serienummer og frekvensutskrift. I værste fall kan det vise seg å være uekte vare. Jazzybird svarer selvfølgelig ikke på mail heller, i ettertid.

Etter å ha opplevd to useriøse utenlandske nettbutikker på rimelig kort tid er jeg blitt skeptisk. Kanskje ikke alltid så gunstig som det kan synes i utgangspunktet. Det værste er at man gjerne står ganske hjelpesløs i slike situasjoner der selger farer med svindel og selvfølgelig heller ikke ønsker å ta noe ansvar ved reklamasjon.
Leit at du har har hatt slike dårlige erfaringer. Ikke så mye mer å si da enn takk for at du advarer om nevnte aktør og for at du minner oss om risikoen forbundet med å handle ute!

Micromax

Medlem
Ble medlem
15.01.2009
Antall liker
4
OKA skrev:
Hei, under søk etter annet kom jeg over en Audio Technica OC9-MLII til 340 $ på LPgear. Syntes nesten det var mistenkelig billig men det ser ut til å være et godt tilbud på en ordentlig side.

Jeg har fra før en Denon 304 og AT OC10 som begge trenger retipping men min Benz Empire 1000 bare går og går. Men selv den varer nok ikke evig, så skulle jeg bare kjøpe denne OC9 for sikkerhets skyld? Jeg spurte for noen år siden her på sentralen om det ville være en ide å retippe pickupene mine (en av dem) men jeg tror ikke jeg fikk noe entydig svar. Uansett er det vel rimeligere å kjøpe en ny OC9 til den prisen?
Kan anbefale LPGear. Bestillte en AT OC9 derfra. Etter 7 dager var pu'en på spilleren. Prisen som var påført esken var også fordelaktig.

Ole

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Hmm, kan ikke åpne analoglyd sin side.
Jeg handlet Denon DL301MKII fra audiocubes, problemfritt.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Kanskje en arbeidsulykke eller tilfeldigheter, men Needledoctor har prestert å sende meg en ny Audio Technica OC9 MkII uten stift på nålarmen to ganger.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
Har har jeg hentet AToc9 pickupen og den ser fin ut. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Hva gjør dere (f eks Rudi) som har en drøss med pickuper? Skifter dere pickuper som jeg skifter underbukser eller har dere flere spillere/armbaser men et utvalg påmontert? Jeg har forøvrig aldri montert en MC pickup selv, så jeg tror jeg bare har Empire Benz 1000 påmontert til jeg blir for nygjerrig på ATen. Benzen har gått 3-5000 timer over minst 15 år, så den burde jo være ganske utslitt men så vidt jeg ser er den helt fin ut og det er vanskelig å si om den har blitt stivere i opphenget etter alle disse årene. Den er forøvrig strippet, så det er en tander sak jeg kvir meg til å fingre med.

T

TT.

Gjest
Har akkurat skiftet ut vinylriggen og inn kom det en snurre med Rega RB-600 arm; noen forslag til god high output MC pu til denne? Kjører med en Godlring Eroica nå og det låter igrunn bra. Musikksjangeren er for det meste jazz og sen 70-tallsmusikk

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dynavector 10x5 er det nesten opplagte valget, spør du meg. Låter fantastisk bra til prisen og er en magisk match i Rega-armen.

T

TT.

Gjest
impulse skrev:
Dynavector 10x5 er det nesten opplagte valget, spør du meg. Låter fantastisk bra til prisen og er en magisk match i Rega-armen.
Og den er High Output??

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.030
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
impulse skrev:
God pickup, en klassiker faktisk.
Men DV er ikke billigst fra utlandet, snarere tvert imot vil jeg si
PlanetSnapa

T

TELLUS

Gjest
Kanskje litt i seneste laget, men jeg har gode erfaringer med denne nettbutikken: www.britishaudio.co.uk

De selger følgende PU-merker:
- Cartridge Man
- Clear Audio
- Decca
- Denon
- Goldring
- Grado
- Linn
- Sumiko

British Audio har konkurransdyktige priser, kort leveringstid og de trekker ifra momsen. Det siste kjøpet jeg gjorde var en Goldring 2500 MM PU og Graham Slee Gram Amp 2 SE RIIA, som er en svært bra kombinasjon.

Topp Bunn